Saintelette schreef:Liannetje86 schreef:Ik moet hier even op reageren... Maar sorry dat ik het zeg, maar denk eens een beetje positief alsjeblieft!
Heel bot gezegd... Er kan morgen ook een piano van 5 hoog op je hoofd vallen....
Ja dit is echt iets wat helpt om tegen iemand met depressieve klachten te zeggen![]()
![]()
TS, zorg dat je hulp krijgt voor je klachten. Een psycholoog is er niet alleen om je te helpen de zonnige kant van het leven weer in te zien, maar soms ook om je gewoon even een ander perspectief te bieden op bepaalde onderwerpen (je cv, hoe een baantje combineren, hoe en wat andere mensen denken, hoe je zelf overkomt, je eigen toekomstbeeld etc etc).
Veel mensen schrijven dat je dan wellicht een 'echte' baan niet aankunt, maar maak je daar nu nog maar geen zorgen om. Je hóéft ook niet altijd fulltime te werken, dan begin je tegen die tijd toch gewoon met wat je wél aankunt? .
Dat is gewoon kei hard de waarheid.... Als je negatief denkt heeft niets zin. En door het zo zwart-wit te stellen, is het vaak wel gewoon duidelijker. Want mensen snappen zelf ook wel dat zoiets niet (snel) gebeurd... Maar omdat het zo zwart-wit/extreem is, maakt het gewoon een punt duidelijk.
Het is vooral de manier van denken die anders moet. Ze doet een opleiding, ze toont inzet, ze probeert het! Ze gaat er gewoon voor. Dat is toch hartstikke positief? Ik vind het "ga naar een psycholoog" confronterender klinken dan wat ik zei. Ze is bang dat ze het niet aankan, dan ga je jezelf dat aanpraten. En misschien is het soms ook zwaar, maar als je zelf negatief denkt, dan blijf je daarin hangen. Daar moet wel wat aan gedaan worden, genoeg rust vinden tussen alles etc.
Het is gewoon de manier van denken/op dingen afstappen hoe je in het leven staat en hoe je door het leven fietst.
Verder zie ik in dit topic gewoon zo veel generalisatie.. Heel bot gezegd.. Kijk eens naar overheidsinstanties.... Heel simpel voorbeeldje... Daar vroegen ze hooguit om een denkniveau van niveau x en kijken ze nauwelijks naar een CV maar naar je instelling, wil je graag, toon je interesse en heb je dat papiertje... prima! (Mijn eigen ervaring).
Ook zie je bij kantoren een verschuiving tussen kijken naar CV en verleden en alles naar gewoon het maken van testen en op die basis mensen aannamen.
Dit wil niet zeggen dat TS niet aan haarzelf moet werken, maar dat moet in mijn ogen iedereen. Zolang je nog aan het studeren bent, kan ze dat ernaast doen.
Dus zo erg hoeft het allemaal niet eens te zijn voor TS. Ze kunnen er altijd wel naar vragen in een gesprek, maar het speelt in mijn ogen echt niet altijd een grote rol (tenminste, wat ik gezien heb... mensen met een CV met veel werkervaring, het goede papiertje (meer in de richting dan sommige die wel zijn aangenomen) werden niet aangenomen omdat ze niet enthousiast genoeg waren. Zal echt niet overal zo zijn, maar de laatste 2 jaar vooral dat meegemaakt bij een overheidsinstantie. Dus dat is gewoon "geluk" hebben en een bedrijf tegen komen die een CV niet als "hoofdzaak" zien.
jij hebt nog kans! Zij denk ik niet meer. 
,vakantie). Ze wilden wel, maar het is erg moeilijk om een huis te vinden en mijn zusje zit in een pleeggezin in Friesland die we elke maand bezoeken... Wilde eerst misschien nog wel in Maastricht studeren, maar dat was nog verder reizen elk weekend.