Waar haal je tijd vandaan? (Te?) Veel op een dag doen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:48

Ik werk 40 uren per week, volg een deeltijd studie, een paard in de sport, wil zelf sporten en ook nog een sociaal leven.
Eind september een weekje op vakantie geweest, was er zo aan toe. Ik heb tijdens mijn vakantie eens goed nagedacht. Ik trek het gewoon niet. Het afgelopen jaar heeft me opgevreten. In de zomer verliep het prima maar nu het schooljaar weer is begonnen dacht ik na nog geen maand al "help".

Qua paard toch maar de knoop doorgehakt. Voorlopig geen wedstrijden. 2x per week zelf rijden, 1x laten longeren.
De werkuren gaan omlaag naar 32 en naar de sportschool ga ik nu 1x per week.
Hoop dat ik wat meer rust kan vinden voor mijzelf en voor de studie. Vanaf maandag begonnen met het nieuwe regime haha.
Avondje bankhangen moet je jezelf gewoon gunnen, daar wordt je niet "minder" van. :)
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 13-10-15 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

SteffiiY

Re: Waar haal je tijd vandaan? (Te?) Veel op een dag doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:53

Hier ook geen tips en het is tegenwoordig de moderne tijd waarin mensen een steeds drukker leven krijgen.

Ik werk ongeveer 65 uur in de week en heb daarnaast 2 paarden en 1 pony waar ik alles zelf bij doe(van buitenzetten tot mesten).
Daarnaast wil ik soms ook nog wel even sporten en heb ik ook nog een sociaal leven met verschillende verplichtingen.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 12:54

Echt respect voor mensen hier zeg! _/-\o_ Bizar.

Leeftijd telt mee, maar ook weer niet want kennelijk is het wel te veel geweest al die jaren Grit. Daarom wil ik er ook wel bewust mee omgaan.

Jillian Michaels work-outs is misschien ook een idee? Effectief in 30 minuten.

Maandag: Werk + Sport zelf
Dinsdag: Werk + Paard
Woensdag: Werk + Sport zelf
Donderdag: Werk + Paard + Expeditie Robinson kijken <3 (makkelijk eten)
Vrijdag: Vrij + Paard + Boodschappen
Zaterdag: Vrij + Paard + Sport zelf
Zondag: Vrij + Paard + NIKS

Evt dinsdag en woensdag omdraaien.

Dan heb ik woensdag ook tijd om een extra boodschapje te doen uit mijn werk.

Dus: 5 x paard en 3 x sport zelf. Begint ergens op te lijken!
Laatst bijgewerkt door Roos_M op 13-10-15 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:55

Ik wilde een foto uploaden van mijn schema voor deze maand maar het lukte niet helaas :)

Scheelt wel dat mijn diensten ofwel van 7-14.30u zijn of van 14-22. Daardoor heb je verder op zich nog wel wat aan je dag.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:56

Ik werk op papier 32 tot 38 uur, maar dat is in de praktijk wel een uur of 50 per week.
Ik werk thuis, maar heeft zowel voor- als nadelen.
De voordelen zijn dat ik geen reistijd heb en in principe tussendoor boodschappen kan doen, huishouden en sporten etc.
Het nadeel is dat ik niet om 17:00 uur de kantoordeur achter me dicht kan gooien en het werk afsluit voor de dag. Mijn werkdag begint om 06:00 uur en eindigt pas rond 22:00 uur (en soms nog wel later). Ik moet mezelf ook af en toe losrukken uit m'n werk, omdat ik anders vierkante ogen krijg van het beeldscherm turen :+
In de weekeinden is het topdrukte voor mij, waardoor ik bijna geen vrije uurtjes heb.

Ik prop al mijn afspraken op vrije dagen. Nog een nadeel is dat mijn 'weekeinde' op dinsdag en woensdag is, en soms op een zaterdag. Mijn vriend heeft een gewone werkweek van maandag tot en met vrijdag, dus we hebben erg weinig tijd samen. Maar voor ons werkt het verder erg goed :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:02

Grit schreef:
Ik weet niet in hoeverre leeftijd in deze mee speelt?
Ik heb vanaf mijn studietijd tot ongeveer mijn 33e ook alleen maar rond gerend. Dat vond ik toen niet erg, ik had de energie en minder behoefte aan "gewoon even niks". Dat was vanaf het opstaan tak, tak, tak van het een naar het ander, naar bed en de volgende dag weer opnieuw.

Toen kwam de man met de hamer en heb ik een slecht jaar gehad met veel stress en onrust in mijn lijf. Overduidelijk toch mijzelf voorbij gelopen. Ik heb het geluk gehad te kunnen kiezen voor een andere minder veeleisende, maar ook minder betaalde baan. De rust en extra aan vrije tijd is het mindere salaris dubbel waard.

Ik werk nu 30 uur, we hebben geen kinderen en van de dierenstapel zijn er nog twee paarden over. En ik heb geleerd afspraken te doseren.
Dus ik kan gerust zeggen dat ik nu een overzichtelijk leventje heb, maar ook met veel meer kwaliteit bij alles wat ik doe. Genoeg tijd voor de paarden en een gezellig sociaal leven. Ik ben geen stilzitter, ik ben altijd bezig, maar het tempo hoeft niet meer op 150% en dat maakt het verschil.

Leren doseren en keuzes maken :j Wil je teveel en kun of wil je er niks in veranderen of iets schrappen, dan blijf je rondrennen.

Na de leeftijd van 33 ben ik ook vooral gaan schrappen. Niet meer vliegen. 1 ding per dag en 1 afspraak per weekend. Ik hou het anders niet meer vol.

Man werkt niet (meer), doet de paarden als ik werk. Hij heeft vijf paarden, ik maar twee :+ . Paarden staan aan huis. Altijd buiten.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:25

Mijn werkdag ziet er over het algemeen zo uit:(5 dagen in de week)

06.30 opstaan, aankleden etc
07.00 hond uitlaten
07.19 bij de tram halte(ligt op 2 minuten lopen van huis)
08.20 op mijn werk
17.00 klaar met werken
17.10 op station
18.10 thuis, eten koken(evt hiervoor boodschappen doen als ik wat vergeten ben), eten en omkleden
19.30 hond uitlaten(die gaat tussendoor nog 2 keer, 1x door mijn pa en 1x door uitlaat service)
19.45 naar stal
20.00 op stal, paard rijden, stal mesten, voer klaarzetten
22.30 van stal naar huis
22.45 thuis ff 2 tellen op de bank met iets te drinken
23.00 hond uitlaten
23.15 douchen
23.30 naar bed

Als ik tot 17.30 werk pik ik ergens anders telkens een paar minuten om wel ervoor te zorgen dat ik om 23.30 in mijn bed lig. Vaak lukt dit overigens niet :+ Dan blijken die 15 minuten TV ineens half uur te worden of is het gezellig op stal en loopt dat weer uit.
Gisteren was is dus bv pas om 23.30 thuis :')

Elke woensdag heb ik voerdienst dus dan ga ik direct vanuit mijn werk(via thuis om mijn auto te halen en om te kleden) door naar stal.
Eet ik op stal en ga ik vroeger van stal af naar huis.

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:39

Ir111 schreef:
Ik juist respect voor de rust die je hebt gecreeerd. :j Dat hollen en vliegen is niet ideaal vind ik. Maar het is even niet anders dus kan ik me er voor nu bij neerleggen.

Thanks! (ook voor de anderen)

Ik ben er ook erg blij mee.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:38

Dee_Es schreef:
Jeetje jorika, dat zou me toch even te ver gaan. Ik kan in 10min een (gezonde) maaltijd op tafel hebben staan met een beetje hulp van meneer Albert Heijn die alles wast/schilt/dopt etc.

Met een beperkt budget is dat voor mij geen optie, geschild en gesneden is een stuk duurder. Moet zeggen dat ik de voorgesneden groente vaak ook niet lekker vind. Op een of andere manier wordt hij niet zo goed gaar of is de smaak droger.

Wat de bazin ervan denkt, die neemt het nu zelf ook mee. Had het zelfde probleem... Zitten nu gezellig tijdens vergaderingen aardappels te schillen :D

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:54

jorika1986 schreef:
Neem de aardappelen, de groenten, een snijplank en een schilmesje mee naar je werk.
Tijdens de pauze of tijdens loze uurtjes kun je alvast aan het avondeten beginnen.
Dit scheelt enorm veel tijd.
Ik kom thuis, zet twee pannen met water op het vuur, gooi de geschilde aardappelen erin en de gedopte boontjes.
Pak nog een pan voor het vlees en dek de tafel (of laat hem dekken).
Als ik om 6 uur thuis ben kunnen we voor half 7 aan tafel met een ''geweldig'' vers gekookte maaltijd.
Voor 7 uur staat alles afgespoeld in de vaatwasser en heb ik tijd voor andere zaken.

Soms schil en kook ik extra zodat ik de dag erna gebakken aardappeltjes ervan kan maken.
neem de gekookte aardappeltjes mee, snijd ze in stukjes onder werktijd en zet ze in de koelkast.
En maak een reminder in mijn telefoon dat ik ze niet moet vergeten. Thuis pannetje op het vuur beetje olijfolie en bakken maar.

Ik zie het al gelijk voor me. Vergadering begint, zet ik twee pannen voor me, bak met sperzieboontjes en een zak aardappelen...

Ik denk dat ik mijn collega's kan opvegen. _O-

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:58

Ik werk ongeveer 40uur per week, vaak is dit meer met vergaderingen en extra klantenbezoeken etc.
5dagen per week, met toch wel 1,5 reistijd per dag.

Paarden staan aan huis.
Ik heb vooral een goed ritme.
Elke ochtend op hetzelfde moment eruit, dezelfde handelingen. Elke ochtend paarden, het bos in de met de honden, opruimrondje door het huis.
Ik kook voor meerdere dagen. Zoals op zondag voor zondag, maandag en dinsdag.
Dan dinsdag weer voor woensdag, donderdag (en vrijdag).

Maandagavond: paardrijden
Dinsdag (laat thuis): koken en met de stofzuiger rond
Woensdag: paardrijden en wasmachine/strijk.
Donderdag: training op verplaatsing
Vrijdag: soms trainen op verplaatsing en anders kuisronde door huis.

Indien ik vrijdag gekuist heb, was ik enkel in het weekend nog de lakens. En kan er de rest van het weekend buiten gewerkt worden of net gewoon iets waar we zin in hebben. Vaak ga ik op zaterdagmorgen nog naar mijn trainer met een paard.
Indien ik vrijdag gaan rijden ben, dan offer ik zaterdag of zondagvm op voor te kuisen.

Trucjes die mij goed helpen zijn de stapel nooit te groot laten worden. Ik haal voor het slapen gaan nog de afwasmachine leeg, zo kan in de ochtend alles in de machine ipv op het aanrecht. In de avond staat de afval aan de achterdeur, dit neem ik smorgens mee naar de kippen en de vuilbakken die buiten staan. Ik haal kleren direct uit het wasmachien, soms even in de droger, maar zo snel mogelijk op een kapstok, zoveel minder strijkwerk! Ik strijk ook voor de tv, zelfs al zittend.

Ik zeg ook vaak nee tegen dingen die ik als een verplichting voel. We gaan vaak niet naar familiefeestjes. Enkel naar degene van de 'belangrijke' mensen in je leven.
Ik probeer elke avond een uurtje voor het slapen gaan op de bank te zitten. Zodat ik rustig bed in kan. Anders lig ik veel te lang wakker.
Boodschappen doe ik trouwens tijdens mijn middagpauze of vlak na het werk. Liefst niet in het weekend, want dan is het zoveel drukker.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:00

Ik denk dat ze op mijn werk ook zeer vreemd kijken maar ik doe wel de avond van te voren de aardappels enz als ik even tijd heb om op de bank te zitten. En ik probeer vaak voor 2 dagen te koken. Stamppot bijv is de 2e dag echt lekkerder.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 15:05

*Kuisen? = schoonmaken? :D

Je kunt ook niet strijken! :') Muv bloezen ofzo :)*

Wassen doe ik ook tussen de bedrijven door; opvouwen voor tv of de berg in het weekend..

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:07

Echt Jorika? Dat zou ik dus echt niet trekken. Ik zit dan ook wel de hele dag achter m'n pc op kantoor en heb dus nooit een vergadering, maar dan nog... zo belangrijk zou ik dat nu ook weer niet vinden.

Mijn schema ziet er overigens zo uit:
Ma: 6:15 op, ontbijten en lunch klaarmaken, even snel opruimen, 7;15 de deur uit. Tussen 17:45 en 18:15 thuis. Op weg naar huis een noodzakelijke boodschap doen. Koken, eten en opruimen. Vriendlief moet om 21:00 uur rijden, dus we eten snel en dan gaat hij de deur uit. Ik ga dan het huishouden doen, handwerken of gewoon even niksen. Rond 22:00 uur lig ik in m'n bed.
Di: 6:15 op, ontbijten en lunch klaarmaken, even snel opruimen, 7;15 de deur uit. Tussen 17:45 en 18:15 thuis. Op weg naar huis eventueel een noodzakelijke boodschap doen. Vriendlief is al naar z'n werk als ik thuis kom, dus ik kook en eet alleen en ruim dan op. Het huishouden, handwerken of gewoon even niksen. Rond 22:00 uur lig ik in m'n bed.
Wo: 6:15 op, ontbijten en lunch klaarmaken, even snel opruimen, 7;15 de deur uit. Tussen 17:45 en 18:15 thuis. Vriendlief is om de week rond 19:00 uur thuis, de andere week werkt hij de hele avond door en eet ik dus alleen. Om 21:00 uur vaak een paardrijlesje doen. Als dat in vriendliefs vrije avond valt, kook ik en eet ik meestal iets eerder dan hij. Anders stap ik met buikpijn op het paard. Rond 23:00 thuis, douchen en dan rond 23:30 uur in m'n bed.
Do: 6:15 op, ontbijten en lunch klaarmaken, even snel opruimen, 7;15 de deur uit. Tussen 17:45 en 18:15 thuis. Op weg naar huis eventueel een noodzakelijke boodschap doen. Vriendlief is al naar z'n werk als ik thuis kom, dus ik kook en eet alleen. Daarna het huishouden, handwerken of gewoon even niksen. Ik blijf op tot vriendlief rond 23:30 thuis is en dan kletsen we nog even voor we gaan slapen.
Vr: Een halve dag thuiswerken met tussendoor een wasje, afwasje of stofzuigbeurtje. 's Middags de wekelijkse boodschappen, even langs de boer voor groente en fruit en de rest van het huishouden, zoals een keer de badkamer poetsen. 's Avonds eet ik meestal bij m'n schoonouders om van daaruit te gaan paardrijden. Rond 23:00 uur thuis.

Doordeweeks valt mijn schema dus wel mee. De noodzakelijke boodschappen op weg naar huis is meestal maar één of twee keer per week. Ik kook op sommige dagen extra, zodat vriendlief op z'n werk eten heeft of ik vóór het paardrijden niet uitgebreid hoef te koken en op dinsdagavond en donderdagavond komt er wel eens een vriendinnetje thee drinken. Ook de paardrijles is erg gezellig, dus dat is ook sociaal contact. Hetzelfde geldt voor lunchen met collega's.

Za en zo bestaan uit (verplichte) familiebezoekjes en een feestje bij vrienden, de grote klussen in huis (niveau verbouwing), werken voor de eigen zaak van vriendlief, samen een stuk wandelen, een beetje lezen en handwerken enz.

Wij hebben dus eigenlijk best een relaxed weekend, maar ik heb dat ook echt nodig. Ik loop mezelf anders voorbij. Dat komt vooral doordat ik relatief lang van huis ben voor m'n werk, echt een uur of acht slaap nodig heb en ook nog het gevoel heb dat ik een miljoen andere dingen moet. Ik 'moet' die sjaal voor die vriendin breien, m'n huis opgeruimd houden, m'n administratie op orde hebben, gezond eten, het perfecte cadeautje vinden of maken voor die ene vriendin, enz. En dan heb ik het nog niet over de weekenden klussen bij vrienden, ontwerpen maken voor de verbouwing van het nieuwe huis enz...

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:08

Dit is de reden waarom ik geen paard of andere dieren heb.
Ik werk 40 uur in de week en ben blij als ik thuis ben. Om half 8 á 8 uur ben ik klaar met eten en ga dan lekker op de bank zitten.
Het lijkt me heerlijk om een eigen paard te hebben maar in vindt het zielig/sneu vooor het dier dat het de hele dag op stal staat en ik dan laat op de dag langs kom, het van stal pluk, poets en ga rijden en dan weer op stal zet want ik weet van mezelf dat ik snel 2½ tot 3 uur verder ben als ik klaar ben.
Als ik een dag vrij ben dan ga ik soms wel eens rijden hoor en in het weekend ben ik juist op stal te vinden, maar dan neem ik ook echt de tijd ervoor en die tijd kan ik doordeweeks niet bieden.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:09

Welbekend, leuk om te lezen! Ik ben freelancer dus m'n schema verschilt nogal 'ns, maar globaal:

Ma: werken (nu thuis!) 08:30 - 17:00, wanneer op locatie 18:30 thuis, 19:00 eten, 19:30 naar paard, 22:00 thuis
Di: werken (thuis / ver weg), 08:00 van huis, 18:00 thuis, eten maken dinsdag + woensdag, 19:30 tot 21:00 boksen / sporten, 21:30 thuis
Wo: Zelfde als maandag
Do: Rustavondje, tenzij ik vrijdag niet kan voor paard, dan paard
Vr: Zelfde als maandag
Za: Zaterdagochtend paard
Zo: Paard / Niks

Wekker staat iedere dag 06:15, snoozen tot half 7, sochtends ben ik mega traag
Vaak hebben we in het weekend ook nog wel sociale dingen, familie en vrienden, maar dat is meestal 's avonds. Meestal heb ik wel 40u p/w werk, in de verloren uurtjes doe ik nog mijn administratie. Huishouden doe ik te weinig, meestal pak ik 1 klein klusje per x (stofzuigen, keuken schoonmaken). Mijn vriend doet de was en vuilnis, ik koken, schoonmaak is min of meer verdeeld per verdieping van ons huis ;)

Paard nu is leasepaard, welke ik 4 tot 5 x per week doe, maar dit word per eind deze maand eigen paard. Gelukkig komt paard stuk dichterbij te staan, dat gaat enorm schelen.
Laatst bijgewerkt door nps op 13-10-15 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:11

Mijn lijstje voor ma tm vrijdag:
7 uur wekker
8-8.30 uur op het werk
16.00-16.30 uit werk
dan wisselend ene dag ga ik eerst naar huis en andere dag eerst rijden

Eerst naar huis =
16.30-17.00 thuis en boodschappen + eten
19.00 op stal
21.00 thuis

Eerst naar stal =
16.30 op stal
18.30 thuis
18.34-19.00 eten

daarna tijd voor douchen huishouden + vriend + gezamenlijke hobby wandelen. Er zijn dus dagen dat ik tot 23.00 bezig ben maar plan nu 1 dag in de week paardvrij.
Moet zeggen dat ik ook wel heel bewust heb gekozen om paard in vol pension te zetten bij iemand die ik 100% vertrouw. Daardoor kan ik zonder schuldgevoel paard dag vrij geven en mezelf ook ;)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:14

SummerLess schreef:
Het lijkt me heerlijk om een eigen paard te hebben maar in vindt het zielig/sneu vooor het dier dat het de hele dag op stal staat en ik dan laat op de dag langs kom, het van stal pluk, poets en ga rijden en dan weer op stal zet want ik weet van mezelf dat ik snel 2½ tot 3 uur verder ben als ik klaar ben.

Maar je kunt er ook voor kiezen je paard in de wei te zetten. Dan is er imo weinig zieligs aan als je er wat minder tijd aan besteed. :)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:15

Ir111 schreef:
SummerLess schreef:

Maar je kunt er ook voor kiezen je paard in de wei te zetten. Dan is er imo weinig zieligs aan als je er wat minder tijd aan besteed. :)

Klopt mijn paard in pension komt 7 dagen per week overdag buiten, er zijn 2 dagen dat ik er niet naar toe ga. Daar heeft het paard weinig last van.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:24

Ir111 schreef:
SummerLess schreef:

Inderdaad. Mijn pony staat 24/7 buiten. Als ik een dag oversla voelt hij daar niks van :D

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:34

Allemaal druk zo te lezen! Maar wat mij betreft is er niets lekkerder dan na een drukke werkdag, mijn hoofd te legen bij mijn beste vrienden!

Mijn werkweek ziet er zo uit:

Maandag en dinsdag werken van 08.30 tot 16.30 uur. Dan eerst 1 paard rijden, daarna naar huis om te koken en na het eten nog een paard rijden. Ben dan vaak rond 21.00 uur thuis.
Woensdag werken van 08.30 tot 18.00 - 18.30 uur. Friet halen en dan naar alle drie de paarden (2 rijden en 1 longeren). Ben dan tegen 22.00 uur thuis.
Donderag vrij! Dus op het gemak de paarden rijden, huishouden doen, boodschappen halen en 's avonds quality time met man.
Vrijdag werken van 08.30 tot 16.30 uur, dan eerst weer 1 paard rijden, naar huis om te eten (man heeft dan gekookt) en daarna door naar de 2 andere paarden. Vaak rijd ik er dan 1 en longeer ik de ander en dan probeer ik rond 20.30 uur thuis te zijn om dan een avond bank te hangen met man.
In het weekend ben ik vaak een dag kwijt aan wedstrijd en de andere dag doe ik eigenlijk alleen de paarden.

Mijn man werkt 40 uur en is 3 avonden in de week pas om 21.30 uur thuis, dus ik heb eigenlijk veel vrijheid om met de paarden bezig te zijn. Hij behoed mij wel eens op het feit dat ik het zo druk heb (en wellicht daardoor wekelijks migraine heb), maar ik vind het heerlijk om weg te zijn. Ik zou er werkelijk niet aan moeten denken om na mijn werk thuis te komen en niet meer weg te moeten. Af en toe heb ik wel eens een dag geen zin om nog weg te gaan, en dat doe ik dan ook niet. In dat geval krijgen alle paarden vrij.

Overigens lig ik altijd rond 22.00 uur op bed en spreek de dag dan door. Ik heb niks met tv kijken dus dat doe ik eigenlijk nooit (uitzondering op vrijdagavond).

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:36

Ir111 schreef:
SummerLess schreef:

Van mij mag het paardje overdag op de wei maar dat zou ik dan zelf moeten doen. Dan zou ik om half 7 op stal moeten zijn, Liefde is er maar het kan ook te ver gaan vind ik zelf.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:52

Gelukkig hoef ik het huishouden niet te doen en werk ik ook niet, maar toch word ook ik vaak helemaal gestrest en panisch van het tijd tekort. Doordat ik 2 jaar ´ weg ´ ben geweest , moet ik nu helemaal opnieuw wennen aan het Nederlandse schoolsysteem + de stoffen en daar ben ik heel erg lang mee bezig.

De dagelijkse planning van mijn kant.

7.00 : Opstaan , ontbijten , omkleden , tanden poetsen , haren doen , tas inpakken en met de fiets naar school ( reistijd -/+ 15 min ).
8.30 : School.
15.10 : Klaar met school.
15.25 / 15.30 : Thuis
16.00 / 16.15 : Eten , omkleden , ontspannen ( TV kijken en/of computeren ).
Tot 18.00 : Huiswerk maken , studeren.
18.00 tot 18.30 : Eten.
Van 18.30 tot 20.00 / 20.30 : Studeren
Van 20.30 tot 22.00 : TV kijken.
22.00 : Slapen

Zo ziet mijn schooldag eruit. Zaterdag en zondag ben ik ook ongeveer 2 uur kwijt aan huiswerk en Dinsdagavond paardrijden. Voor mij al bijzonder veel , maar echt niks vergeleken met sommige hier :=

Maaike162

Re: Waar haal je tijd vandaan? (Te?) Veel op een dag doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:14

Vaak is het gevoel idd ook belangrijk. Ik heb soms weken waarin het heel rustig voelt, tot ik aan het einde van de week terugkijk en zie dat ik best veel heb gedaan. Ik kan zelf echt niet stilzitten, dus ik ben altijd druk met van alles en nog wat.

Gemiddeld schema bij mij:
- schooldagen (VWO tweetalig eindexamenjaar) van 8.00 tot 15.00 of 16.00 (gemiddeld 36 uur per week naar school)
-bijbaantje supermarkt (12 uur in de week)
-3 á 4 keer m'n leasepaarden rijden
-Avonden/weekend voor gezelligheid met vrienden en activiteiten van de kerk
Oh en dan tussendoor ook nog huiswerk.
Het is te doen, maar wel druk. Gelukkig houd ik daar wel van :)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:37

Je post eerder op deze pagina wilde ik ook al voorstellen. Zo zal het vast prima te doen zijn toch?
Althans ik vind het eigenlijk wel relaxt haha :+

Ik heb geen vast tijd of weekschema zoals sommige hier plaatsen maar voor een indicatie:
- fulltime HBO studie (die soms meer dan fulltime lijkt.. :+ )
- 'Parttime' eigen fotografie (ongeveer 20 uur in de week komt het op neer)
- 4 uur in de week op stal werken
- Elke dag 2 paarden verzorgen op twee verschillende stallen (de stal doen, aandacht geven) waarvan een van die 2 paarden 4x per week rijden en 1x per week longeren
- Als ik tijd overheb ga ik nog naar de sportschool
Ben overigens wel thuiswonend, dat scheelt.

Dat was het zo ongeveer wel hoor, maar ik hecht ook veel waarde aan mijn sociale leven dus dat plan ik er ook nog tussendoor.