Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lusitana schreef:Dat heeft egocentrisch Bonna. Maar inderdaad niks mis mee.
dot Is geloof ik wel wat phrmocola bedoelt. Ze zegt namelijk egoïstisch ( gefocust of jezelf). Ik denk dat we dat allemaal niet zo negatief moeten lezen, gelukkig mag ieder voor zichzelf bepalen of ze wel of geen kinderen willen. Lante schreef:Ja, en wat is onschuldig. Autisme,reuma, ..?
Je bepaalt als potentiele ouders zelf wat je acceptabel vindt en dat is nooit aan een ander om over te oordelen.
Ik mis te vaak het respect voor mensen die gekozen hebben om wat voor reden niet voor kinderen te gaan.
xSogno schreef:Hoe kun je nou het niet nemen van kinderen egoïstisch noemen en gelijk zeggen dat iemand niks achterlaat?
Dus als je het medicijn uitvind voor kanker oid maar geen kinderen krijgt laat je niets achter?
Als je er bewust voor kiest om geen kinderen in deze wereld te zetten omdat je bijvoorbeeld de toekomst te onzeker vind ben je egoïstisch?
Het zijn zulke moeders, die dan alsof het enige waar een vrouw goed in is een broedmachine zijn die echt het bloed onder m'n nagels vandaan halen.
Het is sociaal nog steeds niet echt geaccepteerd als je geen kinderen wilt als vrouw, ik krijg altijd te horen 'komt nog wel', 'je eierstokken gaan nog wel rammelen'.
Nou nee ik kies er heel bewust voor om geen kinderen te willen, en mensen moeten eens beseffen dat het een hele persoonlijke vraag is en voor vrouwen die ongewenst kinderloos zijn ook nog eens heel pijnlijk.
Ik denk ts dat ee nog wel een moment komt dat je het wel zeker weet. Tot die tijd zou ik nog geen beslissingen nemen.
Lusitana schreef:Dat heeft egocentrisch Bonna. Maar inderdaad niks mis mee.
Ik ben 54, geen kinderen, geen spijt. De toekomst deugt niet, punt. Ik ben heel blij dat ik geen kinderen heb die moeten dealen met de onomkeerbare ellende die is veroorzaakt.
Lante schreef:phormicola schreef:Ik zat (zit) in vrijwel exact dezelfde situatie.
Kijk, ik ben heel eerlijk: als je geen kinderen hebt en geen rammelende eierstokken, dan zul je geen gemis ervaren zolang je geen kind hebt. Je leven kun je ook heel plezierig maken zonder kind. Plezierig, maar ook egoistisch (gefocust alleen op jezelf) en je laat hoogstwaarschijnlijk niets achter.
Zodra je evengoed een kind krijgt is het de liefde van je leven en kun je je niet voorstellen dat je dit ooit misschien niet wilde. Dat je ooit twijfelde of je dit perfecte deel van jou wel in je armen wilde sluiten. En je leven krijgt een extra dimensie die je van zelangzalzeleven nooit had kunnen zien voordat je kind geboren werd. Je word deel van een 'iets' dat zo vele malen groter is dan jezelf... Vaak wel een stuk minder egoistisch plezierig, dat wel.
En dan de psychische problemen en hartziekten: tja. Er zijn denk ik vrij weinig mensen die met niets erfelijk belast zijn. En je kan ook onder een trein komen. Dan lig je daar met je schone genen.
Je kind kan zuurstof tekort krijgen tijdens de bevalling en compleet gehandicapt ter wereld komen, ONDANKS schone genen.
Ik denk dat de belangrijkste vraag is of je je DNA graag rond hebt huppelen wanneer jij er zelf niet meer bent. Zo ja: neem kinderen. Zo nee: neem ze niet. De rest komt wel goed
Egoïstisch als je niet voor kinderen kiest..?? Je laat niks achter?? Get real, in wat voor wereld leven we?! Zo gezellig is het momenteel niet en de overbevolking is een groot mondiaal probleem! Ik vind het juist een groot offer om er niet aan te beginnen, zeker als je erfelijk belast bent met ellendige aandoeningen en je hier je verantwoordelijkheid in neemt.
Shame on you wat mij betreft.
anneliesdj schreef:Sjonge wat overdreven weer.
Ik begrijp heel goed wat ze bedoeld met egoistisch. Het is gewoon het verschil tussen 24/7 moeten denken aan en rekening houden met een kind, of 24/7 rekening houden met euh, alleen jezelf. Egoistisch dus en is helemaal niet negatief bedoeld in deze context.
Ik zie de ouders ook regelmatig volledig chaotisch en ontredderd voorbij rennen met kinderen achter zich aan zeulend van afspraak naar afspraak.
Ik vind het stiekem heerlijk om bij mezelf te denken dat ik me gelukkig mag prijzen met de rust die we zonder kinderen hebben (al 'genieten' we dus mee van de buren
). Bovendien werk ik thuis en moet ik me kunnen concentreren op mijn werk. Dat lijkt me met kinderen onmogelijk. Cayenne schreef:Onze beide buren, (zowel aan onze linkerkant als aan onze rechterkant) hebben jonge kinderen in de leeftijd van 1 tot 4 jaar. Ik ben er van overtuigd dat ze iedere dag een krijswedstrijd houden om wie het hardste kan schreeuwen en janken. Gek word je er gewoon vanIk zie de ouders ook regelmatig volledig chaotisch en ontredderd voorbij rennen met kinderen achter zich aan zeulend van afspraak naar afspraak.
Dat ontmoedigd ook flinkIk vind het stiekem heerlijk om bij mezelf te denken dat ik me gelukkig mag prijzen met de rust die we zonder kinderen hebben (al 'genieten' we dus mee van de buren
). Bovendien werk ik thuis en moet ik me kunnen concentreren op mijn werk. Dat lijkt me met kinderen onmogelijk.
Simone0308 schreef:Gelukkig dat ik niet de enige ben! Had ook niet anders verwacht trouwens![]()
@friesam: Dat is pittig, hartpatiënt en kanker gehad! Jij hebt dus ook heel goed de risico's afgewogen zo te horen. Had je een grote kinderwens?