Aanschaf Apple Watch, vriendin oneens...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nontieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:57

jolmer20 schreef:
Ik geef niks uit aan mijn paarden, dit doen mijn ouders en die hebben beloofd dit altijd te blijven doen. Dit is mijn luxe :)

Het is meer dat we hebben afgesproken om te sparen, en hij mag best zelf geld uitgeven, dit ga ik hem niet ontzeggen, lijk wel gek!
Maar het is gewoon dit bedrag komt in 1 keer binnen en gaat in 1 keer er weer uit ook. Naar iets waar ik het nut niet van inzie.

En als hij nu een apart potje maakt, ene deel gaat naar het gezamenlijk spaarfonds (om het maar even zo te noemen) en het andere deel naar de apple-spaarpot?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:58

Ik vind dat er knap onaardige reacties geplaatst worden door een paar. Ik kan me heel goed verplaatsen in de tijd dat ik nog studeerde en derhalve ook niet superveel te besteden had. Als ik dan samen met mn vriend aan het sparen was om uit huis te gaan en te gaan samenwonen en ik merkte weer dat hij de zoveelste (want het gaat dus niet om een eenmalige dure uitgave) gadget kocht, dan zou ik daar ook niet erg gelukkig van worden.

Ongeacht of zij paarden heeft die door ouders bekostigd worden. Wie weet heeft hij wel een oma die m iedere week een wcrol van bladgoud meegeeft. Dat wil niet zeggen dat hij rijk is, dat zij rijk is of dat een van beiden geen recht heeft om te spreken.

Zij zitten samen in deze situatie. Ik zie persoonlijk de meerwaarde van een watch niet in op het moment dat je aan het verkeer deelneemt. Want dan mag je m toch niet gebruiken. En als je voelt dat je een berichtje binnenkrijgt moet je toch stoppen en dan maakt het echt niet uit of je op je horloge kijkt of je vist je telefoon uit je broekzak.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:59

Dat was mijn idee inderdaad Nontie :j

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:00

jolmer20 schreef:
Maar het is gewoon dit bedrag komt in 1 keer binnen en gaat in 1 keer er weer uit ook. Naar iets waar ik het nut niet van inzie.

Vind ik echt super flauw. Ik zie ook het nut niet van mijn vriend zijn auto's, dan weer die auto, dan weer die, maar dat moet hij toch zelf weten?

Ik denk dat jullie je pas met jullie gezamenlijke geldzaken moeten gaan 'bemoeien' als jullie concrete plannen hebben voor het samenwonen, niet nu.

Het verstikt me nu al als ik dit lees.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:00

jolmer20 schreef:
Dat was mijn idee inderdaad Nontie :j

Dan is het toch slim om bokt.nl lekker uit te zetten met hun ideeën en vooral perfecte relaties waar alles kan en alles mag :Y)

En samen even om de tafel te gaan zitten om een win win situatie te creëren? :)
Persoonlijk snap ik totaal de meerwaarde niet om dit soort prive kwesties op internet op te lossen met een hoop mensen die het allemaal beter weten. Zoiets kun je het beste samen uitzoeken, voor je het weet heb je knallende ruzie dankzij een internetforum...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:01

So eej, anders mij wel. Kom op, jullie zijn 20... :') Plenty of time.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:03

Collie2008 schreef:
jolmer20 schreef:

Vind ik echt super flauw. Ik zie ook het nut niet van mijn vriend zijn auto's, dan weer die auto, dan weer die, maar dat moet hij toch zelf weten?

Ik denk dat jullie je pas met jullie gezamenlijke geldzaken moeten gaan 'bemoeien' als jullie concrete plannen hebben voor het samenwonen, niet nu.

Het verstikt me nu al als ik dit lees.

Ik neem aan in jouw geval dat het om een auto inruilen of in elk geval, niet 10 auto's hebben?
Dat vind ik namelijk wel een verschil met iets wat je koopt wat precies dezelfde functie heeft als een telefoon (of andere voorwerpen waar je eigenlijk geen gebruik van maakt of geen nut heeft, maar het gewoon om de hebzucht gaat).

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:03

Je leeft maar 1x. Als jij dat ding wil kopen en je kan het financieel missen zonder dat je in de problemen komt. Lekker kopen.

Als het toch een slechte investering blijkt te zijn plant je dat ding op marktplaats.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:05

Tja, enerzijds is het zijn geld en mag hij er dus zelf over beslissen. Anderzijds heb je een relatie en wil je samen iets bereiken en ookal woon je nog samen, als het serieus is ben je bezig met de gezamenlijke financiële situatie.

Dat vriendin haar hobby krijgt en vriendlief dat niet krijgt is misschien niet eerlijk. Maar that’s life. Mijn man krijgt soms nog steeds kleding en schoenen van zijn moeder. Ik moet dat zelf kopen. Tja dan kan ik ook minder sparen.

Je kunt hoogstens kijken wat een redelijk bedrag is om aan persoonlijke gadgets uit te geven en af te spreken dat vriendlief dan de komende maanden niks meer koopt als hij perse deze wil hebben. Nu gaat het over een smartwatch, volgende keer over iets anders. Dan is het gewoon afspraken maken over niet noodzakelijke uitgaven (bijv dus een max per maand) Het klinkt heel kinderachtig, maar werkt wel. Vooral als je beide een ander financieel uitgave patroon hebt. Op die manier voorkom je stress/ruzie. Tenminste, als je je eraan houdt.

Ik ben verder helemaal geen voorstander van telefoon ed in het verkeer. En tijdens werk, tja dat is eigen risico. Ik snap het wel, maar verstandig is het in alle gevallen niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:05

Nayomie schreef:
Ik neem aan in jouw geval dat het om een auto inruilen of in elk geval, niet 10 auto's hebben?
Dat vind ik namelijk wel een verschil met iets wat je koopt wat precies dezelfde functie heeft als een telefoon (of andere voorwerpen waar je eigenlijk geen gebruik van maakt of geen nut heeft, maar het gewoon om de hebzucht gaat).

Hoezo? Genoeg mannen die dan weer deze velgen voor hun auto kopen, dan weer die banden, dan weer die radio. Zelfde als veel bokkende dames die 75 setjes hebben liggen. Totaal nutteloos, wel leuk, en als je er de financiële middelen voor hebt, helemaal niks mis mee.

Nessie

Re: Aanschaf Apple Watch, vriendin oneens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:10

Voor het samen sparen zou ik een x bedrag afspreken wat jullie ergens opzij zetten (en dit ook weer netjes verdelen mocht het stuk lopen), maar ik vind dat zolang jullie nog niet samenwonen en hij het met zijn eigen geld betaald hij gewoon lekker moet kopen wat hij leuk vindt. Iedereen z'n hobby/interesses :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:13

Kayleigh_ schreef:
Nayomie schreef:

Hoezo? Genoeg mannen die dan weer deze velgen voor hun auto kopen, dan weer die banden, dan weer die radio. Zelfde als veel bokkende dames die 75 setjes hebben liggen. Totaal nutteloos, wel leuk, en als je er de financiële middelen voor hebt, helemaal niks mis mee.

Dat vind ik ook niet normaal hoor. Maar men weet ook wel van mij dat ik het totaal nutteloos vind om je auto te tunen etc.
En ja, 75 setjes vind ik ook niet normaal.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 14:14

Even stilletjes een tijdje mee zitten lezen, even alles laten bezinken.
Iedereen bedankt voor het reageren.

Sommige reactie's begrijp ik niet echt, andere vind ik fijn of goed om te lezen!
En over het bespreken van prive situatie's op internet, mag ik toch zelf bepalen of dat ik iets hier kwijt wil?

Ik doe het ook alleen maar om te leren, advies te krijgen en zien hoe anderen er over denken.
Dat vind ik nou net zo iets als wat veel mensen zeggen over dat het mijn geld is dus ik moet het weten.

Mijn leven, dus ik moet zelf weten wat ik er van op internet wil zetten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:14

Citaat:
Nu is mijn vraag, hoe zouden jullie dit aanpakken, wat zou jullie advies hier in zijn?

Hoe ik dit had aangepakt was het niet zo op Bokt te kwakken. Zulke dingen over dure aankopen lijkt me wijs om dat niet op bokt te bespreken maar lekker in het 'echt' met elkaar te bespreken. Zonder boos te worden op elkaar.

Mijn mening over de Apple Watch laat ik maar even buiten beschouwing incl. de prijzen die ervoor gevraagd worden :+

Denk dat dit iets wat je beter met d'r uit had kunnen 'vechten' zonder een topic op Bokt te openen. Vind het niet echt netjes omdat je d'r op die manier nogal voor het blok zet. Ik zou écht not amused zijn als m'n vriend zo'n topic zou openen. Misschien dat het dan anders ligt als je samenwoont :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:17

Nayomie schreef:
Dat vind ik ook niet normaal hoor. Maar men weet ook wel van mij dat ik het totaal nutteloos vind om je auto te tunen etc.
En ja, 75 setjes vind ik ook niet normaal.

Ik vind dat ook belachelijk en zonde van mijn geld, maar iedereen heeft zijn of haar eigen hobby's en iedereen moet zelf weten waar die z'n geld aan uitgeeft.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:18

Volgens mij gaat het niet eens over de applewatch maar meer over het niet sparen van vriendje terwijl vriendinnetje dit wel trouw doet.

Mijn advies, hierboven ook genoemd, spreek samen af hoeveel je spaart elke maand, de rest kan je ieder vrij besteden.

Als er na een paar maanden geld is voor een applewatch, lekker kopen! Als koopt TS het meest nutteloze ding op de wereld, het is zijn geld en hij mag er mee doen wat hij wil dien, mits hij wel het afgesproken bedrag gespaard heeft.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:19

In een relatie zul je er toch echt zelf moeten uitkomen, dit kan Bokt niet voor jou doen. Als jij hem wilt kopen en het is niks ten nadele van haar (Bijv sparen voor samenwonen gaat langer duren) dan is het jouw eigen keus als het jouw eigen geld is. Wel vind ik dat het wel netjes is om te overleggen.

Edit: Zie nu pas dat jouw vriendin ook op Bokt zit en gereageerd heeft. Wow zeg, spreek dit even face to face uit in plaats van een topic over jouw vriendin te openen die zij ook ziet.
Laatst bijgewerkt door Selina op 08-10-15 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:20

Wow wat houden jullie lekker veel rekening met elkaar zeg. Ben ik even blij dat mijn partner niet alleen voor zichzelf denkt, maar voor ons sámen, zoals het imo hoort. Een relatie is geven en nemen. Hier komen ts en jolmer alleen samen uit.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:22

We komen er ook best samen uit, het was alleen maar om advies in te winnen en om andere invalshoeken te krijgen.
We gaan de beslissing hier niet van af laten hangen, maar we mogen toch kijken wat anderen zeggen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:23

OK, dit op een forum bespreken waar beide partijen kennelijk actief zijn :? Really. :?
Ik word oud geloof ik...

Anyway: ik snap het verhaal " jouw geld, jouw beslissing" niet. Als je samen iets op wilt bouwen, moet je daar ook samen voor gaan. Dat betekend niet dat er niks mag en niks kan, maar wel dat er overlegd moet worden, en dat het van beide kanten geven en nemen is.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:25

Mijn vriend en ik zijn ook aan het sparen voor samenwonen, maar ik 'mocht' gewoon die iPhone van 600 euro kopen. Sterker nog, hij wilde er zelfs aan meebetalen. Ik ga mezelf geen dingen ontzeggen omdat ik wil samenwonen, dan maar een iets minder dure bank of een maandje langer sparen.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:27

Het was ook eerst niet de bedoeling om me ermee te bemoeien LadyMadonna.
Maar mijn vriend heeft het met me besproken en ik vond t prima dat hij een topic openende om meningen in te winnen :)

Urbanus

Nou dan maar oud, ik vind dit knap triest. Dit los je toch onderling op en ga je niet met bokt bespreken? Wat gaat ons het aan hoe jullie je geld uitgeven en welke afspraken daar over gemaakt worden. En als je er niet uitkomt samen ga je naar je ouders.

Anoniem

jolmer20 schreef:
Nou jullie zijn lekker aardig voor me :+

Snap dat jullie zeggen dat het zijn geld is, dit is het ook natuurlijk. Maar het geld is voor later.
Het is meer een principe kwestie: als er geld binnenkomt, wordt het uitgegeven door mijn vriend.
En dát vind ik eigenlijk zonde, aangezien we geen geld hebben en dus daarom ook nog thuiswonen.
Ik ben van het sparen, en mijn vriend dus niet

Dus omdat jij dat bent verwacht je dat ook van hem? (of zie ik dat verkeerd?)
Volgens mij ben jij op hem afzonderlijk gevallen.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:29

Nu begin ik me bijna af te vragen waarom er niet een poll bij dit item zit... Meeste stemmen gelden?