Onze droomman

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:49

Gewoon iemand op wie ik eens echt verliefd kan worden... Meer eisen heb ik niet...

Maarja... Degene op wie ik wel echt verliefd werd, voldeed niet aan mijn lijstjes, dus weg met de lijstjes... Die hebben geen zin, maken je alleen maar oppervlakkig ;)

Ambities zijn misschien leuk, maar er staat wat tegenover als het op werk vlak is :) Dus mjah... Dat is ook weer een keuze.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:50

Overigens ben ik denk ik "te oud" voor het hebben van een droomman, ben er al jaaaaaaaren geleden achter gekomen dat die niet bestaat :D .
Ik ben getrouwd met een lieve, betrouwbare man en we hebben beide onze pluspunten en minpunten, maar we zijn toch alweer 14 jaar samen. Het voelde gewoon goed vanaf het begin en dat is het nog steeds ook al heeft iedere relatie ups en downs.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:01

MWS -> LZP

Urbanus

Re: Onze droomman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:10

Ik heb denk ik mijn droomman gevonden, al heb ik me nooit gerealiseerd dat hij mijn type is. Ik heb altijd van die technovriendjes gehad, hipstertypes.

En nu heb ik een langharige baardige man die heel lief is maar tegelijkertijd heel stoer. Met een goede baan, ambitie, dezelfde wensen en ideeën voor de toekomst als ik. Ik vind hem heerlijk, van binnen en van buiten en krijg nog steeds knikkende knietjes als hij naar me kijkt.

Hij snapt me voordat ik mezelf snap. Hij maakt het leven leuk en makkelijk en volgens mij is dat de enige eis die je zou moeten hebben als single.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:15

Mijn verloofde is ook heel anders dan wat ik vroeger altijd zei wat ik zocht. Groot iets wat ik wilde dat mijn vriend ging hebben was dat hij ook van dieren hield. Wat trof ik, iemand die totaal niks met beesten had. Onderhand is dat wel bijgedraaid en vind hij ze ook leuk, maar als we geen dieren meer hadden zou hij ook prima vinden. Hij computert veel, speelt veel computerspelletjes en hoeft eigenlijk niet zoveel te wandelen of buiten te zijn.

Al met al heel anders dan wat ik altijd geroepen heb dat ik wilde. Maar ik viel vanaf dag 1 als een blok voor hem, en bijna 6 jaar later zijn we bijna 5 jaar samen en gaan we volgend jaar trouwen. Voor mij de absolute ideale man :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:17

Pluttersput schreef:
Mijn verloofde is ook heel anders dan wat ik vroeger altijd zei wat ik zocht. Groot iets wat ik wilde dat mijn vriend ging hebben was dat hij ook van dieren hield. Wat trof ik, iemand die totaal niks met beesten had. Onderhand is dat wel bijgedraaid en vind hij ze ook leuk, maar als we geen dieren meer hadden zou hij ook prima vinden. Hij computert veel, speelt veel computerspelletjes en hoeft eigenlijk niet zoveel te wandelen of buiten te zijn.

Al met al heel anders dan wat ik altijd geroepen heb dat ik wilde. Maar ik viel vanaf dag 1 als een blok voor hem, en bijna 6 jaar later zijn we bijna 5 jaar samen en gaan we volgend jaar trouwen. Voor mij de absolute ideale man :)

Zie in je onderschrift dat jullie op mijn verjaardag gaan trouwen! Dat moet wel goed komen dan, hahahaha *\o/* ^&+

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:18

:D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:23

Iedereen die lijstjes heeft laat die waarschijnlijk snel varen als ze de juiste tegenkomen. Vroeger altijd vriendjes gehad, lang,blond en een beetje te stoer, met motor of paarden. Tot dat ik hem tegenkwam, kort, donkerbruine haren en ogen en in niets lijkend op de vorigen. Maar al wel veertig jaar samen.

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:26

Mijn 'droomman' heb ik gevonden in mijn eerste vriendje, die in mijn tienerjaren niet voldeed aan het eisenlijstje en die relatie was dan ook van korte duur. Nu 15 jaar later toch wat wijzer ;) en tot de conclusie dat eisenlijstjes echt niet werken, blijkt hij 'de man' voor mij te zijn en zou ik niets aan hem willen veranderen. Inmiddels al twee jaar happy samen :D

Moet trouwens stiekem wel grinniken om sommige lijstjes

bigone schreef:
Iedereen die lijstjes heeft laat die waarschijnlijk snel varen als ze de juiste tegenkomen. Vroeger altijd vriendjes gehad, lang,blond en een beetje te stoer, met motor of paarden. Tot dat ik hem tegenkwam, kort, donkerbruine haren en ogen en in niets lijkend op de vorigen. Maar al wel veertig jaar samen.

Precies dit dus. Die veertig jaar samen lijkt me een mooi streven *\o/*

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:37

Nou ik heb ooit een relatie gehad met iemand die HBO had. Zelfs mee getrouwd geweest, zijn luiheid en instelling hebben mijn leven en die van onze kinderen goed beschadigd. Nu ben ik al tien jaar gelukkig met iemand die nooit verder gekomen is dan vmbo, maar hij is absoluut niet lui, heeft een goede baan en is mijn soulmate. Hij wilde wel verder studeren, maar zijn vader wilde hem liever in het bedrijf. En hij heeft spijt dat hij toen gekozen heeft voor wat er van hem werd verwacht en niet wat hij zelf wilde. Opleiding zegt helemaal niks. Ik ben op mijn zesendertigste met een HBO-opleiding begonnen en heb deze in sneltempo afgerond. Terwijl ik vroeger met moeite de lagere landbouwschool aankon. Soms hebben periodes in je leven veel invloed op het verloop ervan. Ik wil een klik hebben met mijn partner, hem kunnen vertrouwen en dat hij en ik samen willen zijn, Status is maar een titel, kennis hoeft niet altijd aan een diploma vast te zitten. Algemene ontwikkeling en kennis vind ik vaak meer zeggen dan iemand die goed is in feitjes stampen en daardoor Universiteit heeft afgerond, maar geen idee heeft wat er in de wereld afspeelt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:48

Grappig dat veel vrouwen een man eisen met een hoog opleidingsniveau en een 'goede' baan (wat maar relatief is). Ik heb liever iemand die houdt van zijn baan en met plezier naar zijn werk gaat (en dus tevreden thuis komt!!). Mijns inziens veel belangrijker.

Opleidingsniveau zegt niets. Ik ben een HBO'er en heb een 'goede' baan. Zegt niks over mijn doorzettingsvermogen, want ik was langstudeerder en zo laks als maar zijn kon :+

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:50

Argai schreef:
Ik ben veeleisend :')
* hij moet abn kunnen typen (en voor veel mannen lijkt dit een lastige)

Dit! :j
En verder :list: :
- Moet hij langer zijn dan ik ben (is niet zo moeilijk; ik ben niet zo lang :P )
- Moet ik me fysiek tot hem aangetrokken voelen. (Verzorgd eruit zien. Niet te dik, niet te dun. Beetje gespierd mag wel. <<) )
- Moet ik me ook intellectueel tot hem aangetrokken voelen (Ik wil ook wel een goed gesprek kunnen voeren)
- Moet hij niet roken
- Moet hij geen 'pushover' zijn. (Een man mag van mij best een beetje de leiding nemen; ik heb er genoeg gedate waarbij alle initiatief van mijn kant moest komen en dat bleek een afknapper voor mij)

En heel belangrijk:
- Hij moet accepteren dat ik nou eenmaal een 'paardenmeisje' ben. :P

Women2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:53

Mijn ex vriend zei op zijn twaalfde al dat hij vrachtwagen chauffeur wilde worden en is dit ook geworden. Hij heeft een huis, een goed inkomen, onderhoud zijn eigen vrachtauto, werkt keihard en is super intelligent. Ondertussen bezig om zijn eigen bedrijfje op te zetten.

En wat dat betreft, hij is van ver gekomen... Qua drugs, qua schulden, qua verleden. O en hij had tattoo's en rookte. Normaal niet direct mijn eerste keus. Zoooooo buiten het 'plaatje' wat ik altijd voor ogen heb gehad

Maar hij was wel mijn droomman... Jammer dat de omstandigheden het niet toe gelaten hebben om nog steeds bij elkaar te zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:59

Women2 schreef:
Mijn ex vriend zei op zijn twaalfde al dat hij vrachtwagen chauffeur wilde worden en is dit ook geworden. Hij heeft een huis, een goed inkomen, onderhoud zijn eigen vrachtauto, werkt keihard en is super intelligent. Ondertussen bezig om zijn eigen bedrijfje op te zetten.

En wat dat betreft, hij is van ver gekomen... Qua drugs, qua schulden, qua verleden. O en hij had tattoo's en rookte. Normaal niet direct mijn eerste keus. Zoooooo buiten het 'plaatje' wat ik altijd voor ogen heb gehad

Maar hij was wel mijn droomman... Jammer dat de omstandigheden het niet toe gelaten hebben om nog steeds bij elkaar te zijn.

Waarom niet meer bij elkaar als je elkaars droomman/vrouw bent? Vind het heel droevig klinken, sterkte er mee.

Women2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:11

bigone schreef:
Women2 schreef:

Waarom niet meer bij elkaar als je elkaars droomman/vrouw bent? Vind het heel droevig klinken, sterkte er mee.

Hij lag nog in scheiding, ik kwam net uit een hele zware heftige relatie en ons beide exen hebben het leven heel zuur gemaakt. We woonden 300 km uit elkaar, hadden elkaar fysiek nodig en hadden tijd samen nodig om te praten en dat kon niet altijd. Langzaam raakten we elkaar kwijt en zijn er beiden keihard aan onderdoor gegaan. Even de hele korte samenvatting van een heel lang moeizaam verhaal.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:22

Mijn vriend. (foto in profiel)
Zijn uiterlijk is helemaal mijn smaak. Verder is hij intelligent, grappig, spontaan en vol met ambitie.

edit.
Maar om mee te doen met het topic. Ik heb ook liever iemand met een goede diploma. Het liefst in de richting waarin ik studeer zodat er raakvlakken zijn. verder graag iemand die gevat is en open minded. Niet te serieus in het leven staat en de ambitie heeft de hele wereld te zien. Een man dat het prima vind om nooit meer te zien dat Texel en Zeeland zou ik echt op afknappen.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:06

Suliko schreef:
Oh ja, wat betreft mensen die miepen over HBO of hoger. Dat wil dus echt helemaal niets zeggen. :') Ik ken de grootste dozen die op de universiteit zitten en de meest intelligente mensen op het MBO.

Precies dit. Zelf heb ik een WO-studie afgerond, mijn vriend 'maar' MBO. Dat betekent niet dat hij 'dom' is. Ik denk dat mijn vriend ambitieuzer is dan dat ik ben.
Mijn ideale man is ook slim, maar daar hangt geen opleidingsniveau achter.
Ik las een reactie van een vriend die van het VWO 'afgezakt' was naar MBO niveau omdat dat verwacht werd, van mij werd verwacht dat ik een universitaire studie zou gaan doen, 'dus' dat ben ik gaan doen. Achteraf had ik veel liever een andersoortige opleiding gevolgd.
Tijdens mijn studie ben ik ook veel mensen tegen gekomen die nu niet echt 'slim' zijn, een HBO/WO diploma zegt niet alles.

Ook las ik ergens een opmerking dat de uitspraken over niveau nu niet echt van intelligente getuigden, daar kan ik me ook volledig in vinden. Niet iedereen heeft de kans om gaan te studeren, dit kan allerlei redenen hebben en een diploma maakt echt niet meer.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 16:08

mairead schreef:
Argai schreef:

Dit! :j
En verder :list: :
- Moet hij langer zijn dan ik ben (is niet zo moeilijk; ik ben niet zo lang :P )
- Moet ik me fysiek tot hem aangetrokken voelen. (Verzorgd eruit zien. Niet te dik, niet te dun. Beetje gespierd mag wel. <<) )
- Moet ik me ook intellectueel tot hem aangetrokken voelen (Ik wil ook wel een goed gesprek kunnen voeren)
- Moet hij niet roken
- Moet hij geen 'pushover' zijn. (Een man mag van mij best een beetje de leiding nemen; ik heb er genoeg gedate waarbij alle initiatief van mijn kant moest komen en dat bleek een afknapper voor mij)

En heel belangrijk:
- Hij moet accepteren dat ik nou eenmaal een 'paardenmeisje' ben. :P

Dit heb ik dus ook, elke keer als een afspraakje had kwam het elke keer van mijn kant. Onderhand wel klaar mee en voorlopig geen dates meer denken ik. Je zelfvertrouwen gaat er aan onder. Dat moet ik eerlijk bekennen.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:10

Argai schreef:
* hij moet een hbo diploma of hoger hebben.
* humor
* groter dan 1,80m
* hekel hebben aan kinderen
* geen roker
* hij moet niet iemand zijn die elk weekend uitgaat en bezopen terug komt
* hij moet weten wat hij wel en niet wil
* bruin haar
* hij moet diepgang hebben
* niet te mager en niet te dik
* moet een passie hebben
* moet lief zijn
* maar ook hard :o
* niet aanhankelijk
* moet van golden retrievers houden
* moet een klein beetje nerd zijn
* geen oorbellen, bontkragenjasjes, of petten

En nu stop ik want ik kan nog uren doorgaan. Ik weet precies wat ik wil _O-

Vrijgezel ??? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:21

WendyLotte schreef:
Argai schreef:
* humor
* groter dan 1,80m
* geen roker
* bruin haar
* moet een passie hebben
* moet lief zijn
* niet aanhankelijk

:') :')

Ik heb geen lijstje.. als het klikt, klikt het, en dan maakt al die "eiserij" toch geen drol meer uit :+
Compromissen sluiten heet dat :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:21

WendyLotte schreef:
Argai schreef:
* humor
* groter dan 1,80m
* geen roker
* bruin haar
* moet een passie hebben
* moet lief zijn
* niet aanhankelijk

:') _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:24

Mijn droomman moet toch wel minimaal 1.90 meter zijn hoor! Verder is het echt een pre als hij spontaan, gezellig en van grapjes maken houdt. Anders wordt het voor mij saai, omdat ik dat wél allemaal ben :D! Hij moet ( }> ) lief zijn ( ik hou namelijk wel van dat 'kleffe gedoe' zoals een armpje om mij heen, of overal mijn handje vasthouden) :9 , maar daarintegen mag hij ook wel een klein beetje 'mannelijk' overkomen op momenten als ik me rot voel en hij er als een echte man voor me is door me tegen zich aan te houden en te troosten. (Moet bijna kwijlen hier :P) Dus een beetje een softie vind ik echt niet erg!
Licht blond haar, liever niet. Net zoals een té behaarde man waar de krullen uit zijn overhemd komen. Nee, doe maar niet. }> Hij moét ijdel zijn <3, met mij mee willen om te shoppen en daar zelf ook van houden en initiatiefrijk zijn. Niet iemand die als een zoutzak er bij hangt, want ik houd wel van ondernemende types! Qua postuur moet hij gewoon slank zijn, heel gespierd vind ik echt niks, maar een beetje is nooit verkeerd *\o/* . Hij moet niet dom overkomen met praten, maar absoluut wél iemand waarmee ik op één lijn zit. Want ik hou niet van mensen die van die eeuwige discussies houden over heel het leven, de politiek en al die ellende; dan mag 'ie weer naar huis toe :D
Het liefst gewoon een normale, nette, mooie man <3 ; niet één met oorbellen, tattoos, roken, volop drinken en noem maar op. :n

Nou, dat was het ongeveer wel. Ben benieuwd wanneer ik hem tegenkom :+

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:28

Misschien zou de titel 'droompartner' net iets beter zijn op een open forum zoals Bokt? In plaats van direct aan te nemen dat iedereen hier een vrouw en hetero is. ;)

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:45

WendyLotte schreef:
Argai schreef:
* humor
* groter dan 1,80m
* geen roker
* bruin haar
* moet een passie hebben
* moet lief zijn
* niet aanhankelijk

Sinds kort :')

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:45

Oh wat leuk, ik heb al 13 jaar niet meer over zo'n lijstje nagedacht, tijd om dat weer eens te doen!

Laat ik meteen met de discussie over 'niveau' meedoen, want ik ben op dat gebied echt veeleisend en het is 1 van de dingen die ik echt niet kan laten schieten. Ik wil namelijk een hoogbegaafde partner. Diploma etc zal me worst wezen, het gaat mij om de manier van denken. Ik wil op gelijk niveau zitten, ik heb de diepgaande gesprekken echt nodig in mn leven. Dus sterk zijn in logisch redeneren, abstract denken, altijd meer willen weten, zaken van alle kanten kunnen belichten etc. Ik weet dat het arrogant kan overkomen, maar ik voel gewoon meer klik met hoogbegaafden. Kan het prima vinden met mensen die dat niet zijn, maar dan mis ik toch altijd nog net iets. Ik vind iedereen prima zoals ze zijn en voel mezelf ook echt niks beter, ik vind het gewoon fijn om een beetje dezelfde denkwijzes te hebben. Maakt de communicatie een stuk makkelijker.

De rest van mn lijstje:
- langer dan ik, het liefst tussen 1.90 en 2 m
- werklijf, V-vorm met spieren maar ook een vetlaagje. Dus geen bodybuilder of afgetraind type, maar wel breed en groot!
- nuchter (in beide betekenissen)
- ik heb een zwak voor zwart haar en blauwe ogen
- geeeeeeen snor/baard
- nog een hele belangrijke: altijd aan zichzelf willen werken. Iedereen kan altijd groeien en verandert continu. Ik kan echt de grootste oliebol wel aan, zolang iemand bereid is er ook aan te werken. Ik wil iemand die altijd de beste versie van zichzelf wil zijn.
- liefde voor dieren en natuur
- handig, ik hou van klussers
- goed met geld omgaan
- iemand die op het platteland wil wonen. ik wil nooit meer in een stad wonen, heb de rust en ruimte nodig.
- dominante nerd! Ik hou wel van een beetje nerdy, maar wil wel een 'echte' kerel. Geen mamaskindje, maar zelfstandig en met zelfvertrouwen. Er moet wel iets aan dominantie inzitten, anders wals ik er dwars overheen.
- niet te sociaal of reislustig.
- absoluut niet ijdel. Liever onverzorgd dan iemand die steeds voor de spiegel staat.

Wel grappig dat mn lijstje echt wel een beetje is veranderd in al die jaren. Zo had ik vroeger wel een diploma als eis, boeide het financiele me niet zo en wilde ik juist een actief en sociaal persoon. Toch wel essentiele veranderingen!
Verder ben ik het ermee eens dat je zo'n lijstje meteen weg gooit als je de juiste persoon tegenkomt. Dat valt niet in een lijstje te beschrijven. Alhoewel ik mijn lijstje 13 jaar geleden precies om die reden weggooide, ik had meneer gevonden en hij voldeed verrekte goed aan mn lijstje (bedacht ik me later pas). Mijn mr perfect heb ik dus al!