Nog meer mensen die hun facebook weg hebben gedaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 11:32

Ik heb hem weggedaan omdat ik niet meer op me account kon die was gehackt toen een andere aan gemaakt maar ik vond het niet leuk meer omdat ik van me eerste account alles kwijt was filmpjes en foto´s -:(- das voor mij echt een reden om geen fb meer te hebben hoe het gekomen is dat ik gehackt werd geen idee maar vind het wel erg walgelijk.
Leuk al die reacties.
Vanmorgen miste ik het nog wel maar ach dat went ook wel.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:51

Ayasha schreef:
te veel tijd er op besteden ligt al evemin aan facebook.

Je hebt het altijd zelf in de hand maar toch wordt je er goed bij geholpen hoor. Facebook zit vol met hooks en mechanieken die er voor zorgen dat je terug blijft komen. Daar zitten echt hele theorieën achter.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:54

Cowboy55 schreef:
Ir111 schreef:
Wat gaat er dan allemaal kapot door FB? Ik kan me daar echt niets bij voorstellen... :=

<KNIP>

Dit bijvoorbeeld: http://www.ad.nl/ad/nl/5595/Digitaal/ar ... ntje.dhtml

Sorry maar dit valt voor mij in de categorie 'wie zijn billen brand moet op de blaren zitten'. Dat is imo gewoon dom en heeft niks met kapot gaan door FB te maken.

proudmama schreef:
Ik zit er ook aan te denken om FB te verwijderen. Al vanaf het begin ben ik heel selectief in mijn vrienden, maar helaas familie kan je zonder boze gezichten moeilijk verwijderen.
Als ik er iets persoonlijks opzet ( bv operatie) weten mijn hoog bejaarde ouders dat meteen en raken meteen overstuur terwijl het familielid die het ze vertelt niet de moeite neemt om aan mij te vragen hoe het is.
Het zelfde met " vrienden" stompzinnig reageren met 1 zinnetje ( of helemaal niet ) maar ook niet op een andere manier contact opnemen, want alles is toch goed , het staat toch niet op FB ??
FB lijkt wel een nieuwe manier van sociale controle ....

Persoonlijk vind ik het niet handig om dingen op FB te zetten die anderen (je ouders in dit geval) niet mogen weten. Als ik iets persoonlijks op FB zet zorg ik wel dat de mensen die het moeten weten het weten vóór ik het op FB zet.

Ik zie je probleem niet zo. Als je alleen dingen op FB plaatst die ook op de voorpagina van de krant mogen kan er weinig fout gaan volgens mij.

FB is voor mij gewoon een leuk online dingetje om contact te houden en dingen te delen met de wereld. Meer niet. Voor échte sociale contacten spreek ik af of pak ik de telefoon om te bellen.

Mizora

Re: Nog meer mensen die hun facebook weg hebben gedaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:02

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:29

Ik heb m'n facebook al heel erg lang... 'vroegah' had ik mijn hyves voor nederlandse vrienden en facebook voor alle buitenlandse contacten. Ik heb een jaar in de VS gewoond en facebook is een fantastische manier om toch een beetje van elkaar op de hoogte te blijven. Maar goed, toen liep iedereen ineens over naar facebook en wat er met hyves is gebeurd weten we allemaal :+ Dus nu heel handig iedereen op hetzelfde medium.

Het valt me de laatste tijd wel op hoeveel onzin je tegenkomt op facebook en ik schrik ook van de uitlatingen die je soms op facebook ziet. Vooral in alle huidige discussies. Dan denk ik wel eens 'waar moet het heen met dit land'... maar blijkbaar is dit ook Nederland (maar dan het nederland dat ik normaal gesproken niet snel zie)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:33

Pantykous schreef:
Nayomie schreef:
Facebook heeft hier geen waarde. Zit er bijna nooit meer op.

Iets anders, mensen blijken al snel rascistisch te zijn als ze een afwijkende mening hebben over die vluchtelingen discussie. Ik denk gewoon dat een groot deel er met een nuchtere blik op kijken.

Een nuchtere kijk is wat mij betreft prima, maar posts als: "ik hoop dat alle bootjes zinken, dat scheelt weer een paar opvreters" is wat mij betreft behoorlijk smakeloos. Zijn vaak mensen uit m'n paardennetwerk en gelukkig geen familie dus dat maakt het makkelijk.

Daarin zal ik je niet tegenspreken :D
Dan is de stal om iemand van je vriendenlijst te verwijderen ook makkelijker :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:38

Toch blij dat ik alleen maar 'echte' vrienden op facebook heb, in de zin van, geen mensen die ik niet ken. Ik heb totaaaal geen problemen met facebook. Tja, zo af en toe een plaatje waar ik het niet mee eens ben, maar die blokkeer ik dan gewoon en ga verder met mijn leven. Ik snap werkelijk niet waar men zich druk om maakt. Je bent zelf verantwoordelijk wat je op facebook zet en waar je op reageert. Dat mensen zich teveel laten (ver)leiden door andere reacties en daar 'wel even' op in gaan is gewoon dom.

En ja, ook familie verwijder ik als het enige wat ze kunnen doen is zeiken op facebook. Geen problemen mee. Een keer zeiken doen we allemaal wel, maar niet elke 5 minuten een post met hoe zo'n slechte vriend iemand wel niet is, van dat vage gedoe enzo. :Y)

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:40

Ik heb mijn fb een tijd weggedaan maar dat kwam meer omdat ik veel ongewenste berichtjes kreeg.. (Kei leuk als je iemand die niet goed bij zijn hoofd is, mensen opstookt om jou berichtjes te sturen... "Ik hoorde dat jij iets tegen mij had?" "Ik ken je niet?" :') gesprekken.. Geniaal... Maar ook de heerlijke tags dat ik seks zocht en alles werden me net iets te veel ;) (Kei hip, mijn ex zijn nieuwe psycho-vriendinnetje :') jippie).. Dus toen ging FB weg... want ze was eerst vrienden van vrienden, en in die tijd konden vrienden van vrienden nog wat bij me zien. Dus heeft ze ook mijn vrienden berichtjes gestuurd en weet ik veel wat... Vanaf een nepprofiel... Politie deed niets en zei "dan verwijder je je fb toch"...

Nu dus wel weer een FB...Maar meer omdat je soms dingen niet meekrijgt "maar dat stond toch op fb! Heb je dat niet gezien?" :') Ehm... Nee... Dus nu heb ik het om wat meer mee te krijgen. (en omdat veel apps met je telefoon er ook mee verbonden zijn, dus gewoon voor het gemak...)

Zit er wel weer over na te denken mijn FB weer te verwijderen. Gewoon niet meer dat gezeur en gezeik van mensen :$ (want eerlijk is eerlijk... 90% is geklaag, soms komt er iets leuks/liefs voorbij.. maar mjah...) En ook van die opmerkingen soms dat ik denk "Dit kan niet!"...

Verder staan er alleen maar mensen in mijn lijst die ik echt ken en wekelijks zie/spreek.. Dus... Mis denk ik zonder misschien niet eens zo veel :') Dan is het alleen nog maar handig voor de apps :p

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:43

Ik lees meer mee dan iets posten laat dat een keer in de maand zijn en dan meestal nog een winterse foto of zonsondergang ofzo.

Ik doe het niet weg, ivm familie die zo net makkelijker te volgen zijn.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:43

Ik ga facebook weg doen zo gauw onze zakelijke pagina online is (via het account van mijn man).
Waar ik me mateloos aan stoor zijn die discussies (waar ik dan zelf wel weer aan mee doe) en dan met name de rascistische opmerkingen van die eencelligen die van alles uitkotsen op facebook.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:47

Wij (vriend en ik) hebben al sinds januarie 2015 geen facebook meer. Even wennen maar mis het geen moment.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:50

Majabeestje schreef:
Ik ga facebook weg doen zo gauw onze zakelijke pagina online is (via het account van mijn man).
Waar ik me mateloos aan stoor zijn die discussies (waar ik dan zelf wel weer aan mee doe) en dan met name de rascistische opmerkingen van die eencelligen die van alles uitkotsen op facebook.

Bij dat soort berichten klik ik op verbergen. Probleem opgelost. :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:58

Veel fb contacten, de meeste uit het buitenland en streng geselecteerd wie mijn berichten wel of niet kunnen zien(zet er bijna nooit iets neer en like eigenlijk ook niet) daarom ook nooit last van teksten en ideeen waar ik van walg. Als je met social media omgaat zoals je ook in het dagelijks leven op een normale manier met mensen omgaat is er niets aan de hand. En zeker het hokje vrienden van vrienden uitschakelen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:00

Suzanne F. schreef:
blokje schreef:
Nooit aan facebook begonnen.
Ook geen ander sociale media eerder wel hyves.

Hier hetzelfde. Vroeger hyves maar verder geen FB of andere social media. Ik mis het totaal niet.
Heb wel Whatsapp op mijn foon maar vind dat geen echte social media.

Bokt is ook social media.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 13:06

Ik mis het niet eens meer speelde weleens spelletjes mee maar ik kwam maar niet verder ook omdat de goudstaven op waren enne dan moest je dus nieuwe kopen daar doe ik niet aan.
En me account werd gehackt omdat terug te krijgen moest ik me ID kaart opsturen,dus niet das echt alleen voor mezelf ik heb er voor gekozen dat zo te laten maar wel al mijn foto´s kwijt echt balen.
Daarom voor mij geen fb meer teveel tijd eraan kwijt dat ook nog eens enne ik vond het eigenlijk niks meer aan.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:13

Het is toch niet zo moeilijk. Wat je niet wil zien verberg of verwijder je.
Ik doe vrij regelmatig een grote opkuis, iedereen en alles wat me niet interesseerd gaat op de 'wil ik niet zien' lijst. Ontvrienden doe ik niet direct. Soms kijk ik nog eens op hun profiel en als het even oninterresant blijft en we verder toch geen contact meer hebben haal ik ze uit de vriendenlijst.

Als ik iets plaats check ik vooraf wie dat mag zien. Plaats nooit iets dat irl niet geweten mag worden, doe zelf geen vriendschapsverzoeken en accepteer ook geen mensen die ik niet ken of maar 1 keer gezien heb.

Ik heb geen vluchtelingendiscussies op mijn newsfeed, geen rare foto's of personen, geen ellenlange ruzies/discussies, ik deel zelden of nooit iets, buiten foto's van vrienden of een interessant artikel like ik zelden iets, vrienden van vrienden zie ik niet en zien mij niet.
En mijn eigen tijdlijn staan enkel wat foto's van paard en katten op, af en toe eens een reisje dat ik gemaakt heb.

Dodelijk saai, maar heerlijk rustig en zo ben ik precies op de hoogte van dingen waarvan ik op de hoogte wil zijn zonder vanalle rommel errond.

Het is een handig medium om beetje op de hoogte te blijven en idd vooral de besloten groepen vind ik leuk.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:17

De vluchtelingencrisis is een goed moment om de lijsten op te schonen :). Iedere dag verdwijnen er wel een paar untermenschen uit mijn lijst. Ideaal, eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:32

Ik heb FB ook weggedaan en ik mis het niet. Moest in het begin even 'afkicken' want ik keek er veel te vaak op naar mijn zin. Maar ik werd er chago van en verdrietig. Nu vind ik het heerlijk rustig! :D

nontieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:47

Nu die 'vind ik niet leuk' knop er komt weet ik nu al dat er heel wat van mijn zogenaamde vrienden gaan sneuvelen.
Als je iets niet leuk vind scroll je maar verder, daar heb ik geen knop voor nodig hoor. :')
Grote kans dat mijn facebook binnenkort flink opgeschoond of verwijdert wordt.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:19

Persoonlijk vind ik het niet handig om dingen op FB te zetten die anderen (je ouders in dit geval) niet mogen weten. Als ik iets persoonlijks op FB zet zorg ik wel dat de mensen die het moeten weten het weten vóór ik het op FB zet.

Ik zie je probleem niet zo. Als je alleen dingen op FB plaatst die ook op de voorpagina van de krant mogen kan er weinig fout gaan volgens mij.

FB is voor mij gewoon een leuk online dingetje om contact te houden en dingen te delen met de wereld. Meer niet. Voor échte sociale contacten spreek ik af of pak ik de telefoon om te bellen.[/quote]
Dat is nu precies wat ik bedoel ! Voor echte sociale contacten hoor je de telefoon te pakken en niet van FB af te leiden als er niets bijzonders op staat , dat er ook niets bijzonders is met die persoon.
En over de opmerking dat als mijn ouders iets niet mogen weten .... Uiteraard licht ik ze in, maar dan heb je altijd van die mensen die alles erger maken en oudjes die het niet begrijpen , en ja dat heb ik op FB tegen en zet ik er niets meer op, en waarom zou ik het dan nog hebben ?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:24

Ik vind DIT https://www.facebook.com/dikkebmw ook wel een reden om geen facebook (meer) te hebben.....tenzij ik mis zit hebben ze hier gewoon foto's van deze mevrouw van HAAR facebook geplukt.....
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 08-10-15 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 15:24

Ik zat er ook teveel op andere dingen bleven liggen en wat ook niet leuk was die meiden op stal,die hadden groep´s gesprekken diegene die ze maakte voegde me nooit toe ook al zoiets alsof ik er niet bij hoorde daarom ben ik ook met dat groepje gekapt.
Ze hadden bij ons op stal een verzorg pony maar je ook wel aan de sfeer merken dat het niet ging ze waren altijd aan de gang over wie kon rijden echt erg ben blij dat ik ermee gestopt ben.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:00

Ik zit er ook aan te twijfelen om hem te verwijderen, maar meer omdat ik alleen maar dingen in beeld krijg van vrienden van vrienden (die ik niet eens ken, daar wil ik ook niks over zien maar mijn hele tijdlijn staat ermee vol) en met dingen die andere mensen leuk vinden krijg ik ook steeds in beeld. Vind er nog weinig aan nu

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:00

Ik heb een internet/app-loze dag elke week, en een FB-loze maand elk jaar. Begin dit jaar vrijwel al m'n likes verwijderd behalve de pagina van de NOS en van de manege waar ik rij. Ook eea aan privacy van m'n eigen profiel opgeschroefd. Als ik door een ander getagd wordt in een foto of bericht, krijg ik daar eerst een melding van en kan dan kiezen of ik de tag verwijder of niet (dit nadat ik een paar keer hondsbrutaal in een bericht getagd was die over mensen en producten ging waar ik helemaal niets mee te maken had/wilde hebben).
Elke hebberige, materialistische 'like, share& win'-actie verwijder ik en geef meteen aan niks meer te willen zien van dat bedrijf.
Ga naar aanleiding van dit topic weer eens m'n vriendenlijst doorlopen :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:03

Ik hou FB, rasicitische mensen gooi ik er van af en ik zet er alleen dingen op die een evt. werkgever ook mag zien. Zo is en blijft het voor mij leuk.