Verraden, geschokt, bedrogen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aradis

Re: Verraden, geschokt, bedrogen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:25

Nee, dan is dit inderdaad beter :')
Ook de Ts zal er wat aan hebben als je goed leest en geen ongegronde conclusies trekt

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 08:45

Het lijkt me voor ts sowieso beter als iedere vorm van discussie hier stopt. De boel staat even flink op zijn kop bij haar thuis en het lijkt me dat je dan niet zit te wachten op (ver)oordelende bokkers.

Ik krijg de indruk dat ts gewoon haar verhaal kwijt wil en niet zozeer zit te wachten om te horen wat iedereen van haar familie vind.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 08:58

Sterkte TS!

Ondanks dat het voor jullie ook een enorme schok is, denk ik dat jullie zowel je moeder als je vader moeten steunen.
Het is je vader zijn keus geweest natuurlijk om 'vreemd te gaan'. Dat daar ook nog eens kinderen uit zijn gekomen is natuurlijk al helemaal dom geweest maar dat ter zijde. Het is en blijft je vader.
Als je vader wel met jullie wil praten (en jullie uiteraard ook contact met hem willen blijven houden etc.) vertel hem dit dan, elk klein beetje steun/liefde kan hij ook gebruiken. Al helemaal als jullie niet willen dat hij zichzelf iets aandoet.. Het is uiteraard ook heel begrijpelijk dat jullie ook boos zijn en enigszins teleurgesteld.

Heel veel sterkte voor jullie, je moeder en ook voor je vader.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 09:01

voor één keer ben ik het met hc eens, de wijze waarop de moeder het naar haar kinderen communiceert is echt niet netjes. Hoe ze de hele situatie aan gepakt hebben is over de gehele lijn onnodig extra pijnlijk en stressvol geweest voor de kinderen.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 09:20

Alleerst sterkte TS
Wij hebben een maand voor het overlijden van mijn vader te horen gekregen dat hij niet de "echte" vader van mijn broer is. Mijn moeder werd op jaar 16e zwanger van een Amerikaanse soldaat. Dat was in 1966 en is uiteraard in de doofpot gestopt.
Mijn Pa heeft mijn broer aangenomen als zijn eigen. Mijn moeder overleed 1980 en nam iedereen de belofte af nooit wat zegen mij en mijn broer zeggen.
Jammer genoeg hebben beide families (moeders en vaderskant ) zich eraan gehouden. Tot even een maand voor zijn overlijden dit jaar.
49 jaar heeft iedereen gezwegen en mijn Pa was al te zwak en ziek om hiermee nog geconfronteerd te worden.
Er is shock,onbegrip,boosheid maar hoofdzakelijk 1000 vragen.
Klein detail : wij weten alleen de voornaam,en omdat een Nike missile station was,krijgen wij vanuit USA ook geen enkele hulp.
Mijn advies : praat met joi vader,laat hem uitleggen wat erbtoen gebeurt is en waarom.
Zo cru het klinkt,maar het kan zo over zijn en geloof me: pas als er niet meer gevraagd kan worden,worden de niet gegeven antwoorden belangrijk...

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 09:46

Poeh TS, wat een schok. Hebben je ouders het in die 15 jaar daarna wel fijn samengehad? Met andere woorden, is je vader later nooit meer vreemd gegaan? kan me voorstellen dat dit een klap in je gezicht is. Maar als hij na die affaire gewoon een goede vader is geweest voor jullie, laat dat dan door iets dat zolang geleden is gebeurd niet kapot maken.

anneliesdj schreef:
Dus die 15 jaar lang hadden je ouders het prima samen maar omdat die andere kerel nu uit wroeging hun relatie in puin gooit gaan je ouders uit elkaar?
Ik zou me toch niet zo laten gebruiken eerlijk gezegd. Uit elkaar gaan prima, maar haal eerst maar eens diep adem voor er beslissingen genomen worden.
En help je vader want die heeft een serieus probleem.

Waarom is die andere kerel nu pas na 15 jaar gekomen? Is het zeker dat die twee andere kinderen van je vader zijn en niet van die man? Waarom wil die andere man "ineens" een (ga ik vanuit) goed huwelijk na 15 jaar stukmaken? En hoe is zijn relatie tot die twee andere kinderen?

Jullie zitten in een enorme roller coaster, maar laat het allemaal even bezinken. En bekijk het van alle kanten. Wat je vader zo lang geleden heeft gedaan is natuurlijk niet netjes (verre van, tenzij je moeder er toen van wist en er geen bezwaar tegen had). Maar ik vind het op zijn minst (met de huidige info) wonderbaarlijk dat die andere vent zomaar ineens een beerput wil opentrekken. Rancune? Waarom?

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:05

sterkte met de situatie..

Leef vandaag en in t heden.....ook al moet je het verleden verwerken.

En je vader zn verhaal aanhoren is ook goed, sommige relaties zijn zo "slecht" dat 1 van de 2 vreemd gaat. Dit Zegt imo wel iets over de relatie waar je in zit, als alles goed is, kijk je niet naar anderen of wil er sex mee.

Sommigen eindigen in scheiding, sommige vreemgaan situaties komen nooit uit, en sommigen dus wel na langere tijd.

Maar vergeet niet hoe hij de afgelopen tijd/jaren was, das t belangrijkste....

Bloemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:09

Ik wil je alleen maar even heel veel sterkte wensen. Wat een ongelooflijk moeilijke situatie!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:26

19 jaar geleden heeft hij die relatie gehad, de vrouw was gewoon bij haar man....weten jullie zeker dat die 2 kinderen van jouw vader zijn?

heb jij een leuke goede vader aan hem gehad?

het is niet goed te praten maar het is 19 jr geleden gebeurd en als hij voor jullie altijd goed geweest is zou ik hem nu niet zo hard afvallen
stel dat hij echt niet meer wil leven.....zou jij je vader dan niet vreselijk missen? en zou je dan niet met een schuldgevoel blijven de rest van je leven?
oordeel niet te snel, steun je moeder maar luister ook naar je vader....

heel sterkte en wijsheid :(:)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:41

Ik begrijp de eerste reactie van woede, onbegrip en verdriet.

Maar, praat met hem! Laat hem zijn verhaal en gevoel vertellen. Hij heeft ook iemand nodig die naar hem luistert. Natuurlijk is de eerste reactie: jij bent de schuldige dus jij hebt het maar te slikken. Eigen schuld dikke bult idee, maar bekijk het ook rustig eens van zijn kant.
De affaire praat ik niet goed, maar hij heeft wel de laatste 15 jaar voor jullie er geweest, is je vader, de man waar je hopelijk altijd bij terecht kon.
Hij veranderd niet door wat hij destijds heeft gedaan, heeft alleen een kruisje er bij zeg maar.

Je moeder heeft ook tijd nodig en iemand om het van zich af te praten. Maar ook zij zal moeten inzien dat het alle moeite en woede niet waard is na zo'n tijd. Natuurlijk mag ze boos zijn, willen scheiden en het vertrouwen kwijt zijn, maar niet hem als volledige boeman van jullie af te scheiden.

Het is wel je vader hè!

Laat het eerst rustig bezinken, neem de tijd die je nodig hebt, geen overhaaste beslissingen. Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:22

Lieve TS wat een schok is dat voor jullie geweest.
Ik begrijp dat jullie complete leven op de kop staat en dat als je dit zo rauw op je dak krijgt er gemengde gevoelens zijn.
Goed van je dat je toch zo op deze manier wilt praten over je gevoelens, geef verder wel goed aan wat je wilt met dit topic.

Ik wil je er op wijzen dat mensen je kunnen voeden in je boosheid richting je vader en dat ze je kunnen voeden in het medelijden met je vader.
Probeer bij je eigen gevoelens te blijven en je niet te laten leiden door wat iedereen hier vind.

Heel veel sterkte :(:)

superauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:35

aw wat een ontzettend vervelende situatie!
ik kan me voorstellen dat je je rot voelt! Sterkte!!

SA15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 12:00

Ik verwijt mijn moeder niets, het is inderdaad mijn vader zijn taak om uit te komen voor de fouten die hij gemaakt heeft.

Hier thuis is het ondertussen al wat rustiger, al krijgt mijn moeder het soms nog moeilijk en krijgt ze soms huilbuien.

De man die dreigberichten stuurde naar mijn vader is er nog steeds niet mee gestopt. Hun relatie is op de klippen gelopen, hun scheidingspapieren zijn ondertekend. Hij zegt dat dit binnenkort bij mijn vader ook zo zal zijn.

Ook stuurt hij berichten waarin hij zegt dat hij een brief gaat sturen naar mijn grootouders langs beide kanten, zodat die mensen ook weten wat voor een bedrieger hun (schoon)zoon is.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:01

Komt op mij over als: ik niet gelukkig, dan jullie ook niet.

Kun je geen aangifte tegen hem doen?

TS, hoe is het nou met jouzelf?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:26

Rocamor schreef:

Nou wat een rancune en wraak....als zijn eigen gezin kapot is,
dan ook maar een ander gezin kapot (van een fout van 15 jaar geleden?) :?
Lekkere vent, ik zou naar de politie gaan, vast iets met privacy/bedreigingen/laster waardoor ze hem kunnen stoppen.

Hoe weet hij trouwens zeker dat die kinderen niet van hem zijn? Zal DNA uit moeten wijzen.... (ook erg voor die kinderen trouwens :(:) )

Als kind zou ik ik geschokt zijn, maar dit gebeurd regelmatig.... schijnt dat 25% binnen
een vaste relatie/huwelijk vreemd gaat (en 50% vd mensen is ooit in zijn leven vreemd gegaan)
en 1 op de 10 kinderen is niet de daadwerkelijk vader.
Mensen maken nu eenmaal slechte keuzes/fouten.....

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:56

listiglistje schreef:
Rocamor schreef:

Nou wat een rancune en wraak....als zijn eigen gezin kapot is,
dan ook maar een ander gezin kapot (van een fout van 15 jaar geleden?) :?
Lekkere vent, ik zou naar de politie gaan, vast iets met privacy/bedreigingen/laster waardoor ze hem kunnen stoppen.

Hoe weet hij trouwens zeker dat die kinderen niet van hem zijn? Zal DNA uit moeten wijzen.... (ook erg voor die kinderen trouwens :(:) )

Als kind zou ik ik geschokt zijn, maar dit gebeurd regelmatig.... schijnt dat 25% binnen
een vaste relatie/huwelijk vreemd gaat (en 50% vd mensen is ooit in zijn leven vreemd gegaan)

Misschien dat hij dat stiekem heeft laten doen? Omdat hij vond dat zijn kinderen niet op hem leken ofzo? Of hij kwam er achteraf achter dat hij onvruchtbaar is? Of hebben ze een vechtscheiding gehad en heeft mevrouw zich versproken en kwam de aap uit de mouw?

Het zal voor die man ook een flinke klap geweest zijn dat het zijn kinderen niet zijn, maar om nou te gaan lopen bedreigen? Nee dat snap ik nog steeds niet.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:15

Ik zou ook inlichtingen vragen bij de politie.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:26

listiglistje schreef:

Over de andere cijfers heb ik zo gauw even geen informatie, maar dat 1 op de 10 kinderen een andere vader heeft is niet waar. Die cijfers komen van een bureau wat vaderschapstesten doet, en dat betreft dus situaties waarin er al reden tot twijfel is. Het aantal niet-biologische vaders ligt binnen die groep dus veel hoger dan bij normale gezinnen.

TS: veel sterkte, wat een enorme schok moet dit voor jullie zijn. Zinnig advies heb ik niet, dit is toch vooral iets waar je als gezin doorheen moet. Ik hoop dat je wel weer de fijne relatie met je vader kunt oppakken, uiteindelijk.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:48

Dani schreef:
Over de andere cijfers heb ik zo gauw even geen informatie, maar dat 1 op de 10 kinderen een andere vader heeft is niet waar. Die cijfers komen van een bureau wat vaderschapstesten doet, en dat betreft dus situaties waarin er al reden tot twijfel is. Het aantal niet-biologische vaders ligt binnen die groep dus veel hoger dan bij normale gezinnen.

De cijfers zijn gebaseerd op een studie die gedaan is in de UK denk ik. Jaren terug hebben ze onderzoek gedaan naar buitenechtelijke kinderen in de lagere sociale milieus. Daar bleek het heel hoog. Dat onderzoek hebben ze herhaald in de hogere sociale milieus en dat bleek iets lager maar nog steeds schokkend hoog.
Gemiddeld kwam het uit op ongeveer 10%.

Tenminste,...heb ik ooit in een docu over redenen tot vreemdgaan bij de man dan wel de vrouw gezien.
Maar of het betrouwbaar en representatief is voor Nederland???

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:55

Dani schreef:

Waarbij je wel moet beseffen dat dat bureau het heeft over de kinderen waarvan de biologische vader een andere is dan welke de moeder aan haar partner aangeeft.
De twee kinderen welke het hier betreft zijn wel buitenechtelijk doch bekend, horen óp het %.
Al met al schijnt de 10% buitenechtelijk nog niet zo ver naast de werkelijkheid.

Wat betreft bedrog is het meer dan de helft; de meerderheid.
Dat omvat dan niet het aantal wat met instemming niet sexclusief is.

Al met al is hypocrisie eigenlijk de grote gemene deler, de ´hoogste´ norm.

Mbt het topic is er eigenlijk maar één belangrijk aspect; dat ts en broer hun moeder noch vader verliezen.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 06:35

@miejj maar stel dat de vader niet wist dat het zijn kinderen waren?

Stel dat hij heet geprobeerd relatie op te biechten maar dit om wat voor reden dan ook niet kon

We kunnen niet oordelen over t waarom zo lang gewacht netjes is t niet eens mAsr hoe en waarom weten we niet
Of hij zeker wist dat t zijn kids waren ook niet

Dus njah heel lastig maar goed wat de t's ook doet /gaat doen
K wens haar sterkte

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 06:36

OsMo schreef:
Lieve TS wat een schok is dat voor jullie geweest.
Ik begrijp dat jullie complete leven op de kop staat en dat als je dit zo rauw op je dak krijgt er gemengde gevoelens zijn.
Goed van je dat je toch zo op deze manier wilt praten over je gevoelens, geef verder wel goed aan wat je wilt met dit topic.

Ik wil je er op wijzen dat mensen je kunnen voeden in je boosheid richting je vader en dat ze je kunnen voeden in het medelijden met je vader.
Probeer bij je eigen gevoelens te blijven en je niet te laten leiden door wat iedereen hier vind.

Heel veel sterkte :(:)

Ook mooi gezegd

SA15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-15 09:38

Het is ondertussen bevestigd dat de kinderen van mijn vader zijn. Die man kon geen kinderen krijgen met zijn vrouw, dus haar man heeft ook altijd geweten dat ze kinderen niet van hem waren..

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 09:51

TS ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen maar ik wil jullie heel veel sterkte wensen.
Ik denk dat alleen mensen die het zelfde mee gemaakt hebben pas echt weten hoe jij je nu voelt

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 09:54

SA15 schreef:
Het is ondertussen bevestigd dat de kinderen van mijn vader zijn. Die man kon geen kinderen krijgen met zijn vrouw, dus haar man heeft ook altijd geweten dat ze kinderen niet van hem waren..

Als dat zo is, dan wist die man toch 15 jaar geleden al ( om en nabij) dat haar kinderen de zijne niet waren?
Ik vind het maar een raar verhaal, temeer omdat het nog steeds niet duidelijk is of je vader al heel lang geleden gestopt is met deze buitenvrouw, of pas sinds kort omdat de echtgenoot van de minnares begon te dreigen.
Hoe het ook zij.. natuurljk is het een schok als je droomgezin uit elkaar spat maar .. mensen zijn maar mensen: wie is er zonder een vlekje?