Struinen door 2e-handswinkels...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marley93

Re: Struinen door 2e-handswinkels...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 17:20

Jaaa, hier nog een kringloop fan!
Bij ons in de buurt heb je de Noppes en Het Goed, beide prima winkels (al is Het Goed nog wel eens aan de prijzige kant voor een 2e hands zaak maar oké).
Ik haal er stofjes om mee te naaien, handdoeken voor op stal, boeken, spulletjes voor mijn huisdieren, zelf af en toe een kledingstuk... Laatst bijvoorbeeld een prima winterjas voor €9,50 gehaald, ben ik helemaal gelukkig mee! :j

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 17:26

Cinnepin schreef:
Oh hier bij de kringloop betaal je 5 tot 10 euro voor een kledingstuk, bij de hema heb je ook shirt of vestjes voor diezelfde prijs :)

Als je goed zoekt betaal je 5 tot 10 euro voor goede kwaliteit kleding, die blijkbaar sterk genoeg was voor een tweede ronde en er nog fier uitziet na heel wat wasbeurten. Vaak vind je ook goede sterke merk kleding.

Stuk beter dan een hema shirtje of vestje van dezelfde prijs die qua kwaliteit onder doet.

En weet niet welke Hema jij bezoekt, maar hier zijn shirtjes 15, spijkerbroeken 19 en vestjes toch echt 20.

Primark is wel goedkoper, maar na drie maanden mag je weer heen voor iets anders.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 17:38

Weet iemand een goede 2e-handswinkel in Apeldoorn? In het centrum zit er wel een, maar dat vind ik er
(vanaf de buitenkant :o ) altijd zo muf uitzien.
Ik zou ook wel graag in een 2e-handswinkel iets kopen, maar vind het ergens ook een beetje vies ofzo... Wil het wel een keer proberen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 17:51

Als je het wast is het niet meer vies?? :o :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 17:56

Hier betaal je tussen de 2.50 en 5 voor een kledingstuk. Ook regelmatig actie alles voor 1 euro....
T aanbod is alleen vrij oubollig

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 17:58

Wubwub schreef:

Ja, dat is ook wel zo, maar toch. Je weet niet wat er mee gebeurd is.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:04

Ik kom er sinds een half jaartje ook. Ik vond het wel even een drempel maar de eerste keer had ik 2 shirts en dacht 3 broeken voor 20 euries :D Het viel mij alles mee en u moet ik uitkijken dat ik niet te vaak ga

Nu moest ik echt 2 broeken erbij hebben en van de week weer even wezen struinen.
Resultaat 2 spijkerbroeken(1 esprit voor 6 euro) en een paar nieuwe schoenen, waarschijnlijk een partij ofzo, alles voor 22 euro.
Wat ik er nou niet zou kopen zijn bh's of onderbroeken...of er moeten nog nieuwe kaartjes aanhangen.

Ik ga ook in Alkmaar maar vind wel dat je wat mazzel moet hebben wat je tegen komt.
Misschien van de week nog ff terug want mijn kast op stal is ovl..misschien vind ik daar ook wel wat.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:20

ElineS schreef:
Cinnepin schreef:
Oh hier bij de kringloop betaal je 5 tot 10 euro voor een kledingstuk, bij de hema heb je ook shirt of vestjes voor diezelfde prijs :)

Als je goed zoekt betaal je 5 tot 10 euro voor goede kwaliteit kleding, die blijkbaar sterk genoeg was voor een tweede ronde en er nog fier uitziet na heel wat wasbeurten. Vaak vind je ook goede sterke merk kleding.

Stuk beter dan een hema shirtje of vestje van dezelfde prijs die qua kwaliteit onder doet.

En weet niet welke Hema jij bezoekt, maar hier zijn shirtjes 15, spijkerbroeken 19 en vestjes toch echt 20.

Primark is wel goedkoper, maar na drie maanden mag je weer heen voor iets anders.

Gewoon de hema in Veenendaal....gewone shirts 4 euro en vestjes 5 euro...heb er een aantal liggen in mijn kast

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:22

Van een tafel weet je ook niet wat ermee (of erop ~~}> ) gebeurt is :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:52

Maaikevdk schreef:
Wubwub schreef:

Ja, dat is ook wel zo, maar toch. Je weet niet wat er mee gebeurd is.

Weet je ook niet met kleding die in de winkel had.

Wat vaak ook door tig mensen worden gepast met de meeste vreemde schimmels/bacteriën enzo :=

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:04

Iel gatverdamme, nu koop ik al helemaal geen kleding meer :') Op zich, het kan ook best, misschien toch maar proberen. Heb alleen geen idee waar er hier in de buurt 1 zit..

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:07

Of van die witte kleding waar de foundationvlekken inzitten... Brr.

Dieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:13

Ik vind 2e hands(kleding)winkels opzich erg leuk, maar bij mij in de buurt is het allemaal 1 pot nat en een beetje ''vieze'' boel/ zooitje.. Als ik ergens in de stad een leuke 2e handskledingwinkel zie ga ik wel altijd even kijken en ik wil ook nog een keer vintage per kilo shoppen!
Maar eigenlijk nog weinig dingen uit een kringloopwinkel in huis.. Daarentegen heb ik wel heel veel dingen van marktplaats, geen kleding dan want dat uitzoeken op zo'n site is mij te veel werk :+

Oh wij hebben hier in de buurt ook een 2e hands paardrijwinkel!! Echt een uitkomst!
Alles is netjes, schoon en heel! Daar heb ik wel ingeslagen toen ik net mijn paardje had gekocht /3

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:20

Oh dit vind ik ook leuk! Vandaag samen met vriendje naar een vintage per kilo geweest. Voor mij een mooi mintgroen colbertje, een oversizede spijkerblouse en een sjaaltje gescoord. Voor hem een gilet en een spencer (inclusief fout ruitje :D ) gekocht. En dat voor nog geen € 20,00! Alles goed uitwassen en je hebt voor weinig geld leuke kleding waar tenminste niet iedereen mee loopt.

Ik mag echt graag sneupen in tweedehands winkels. Het enige nadeel vind ik de muffe geur aan met name de kleding, ik moet er vaak onwijs van niezen. :=

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:04

Ik snuffel ook graag bij kringloopwinkels, toevallig vandaag bij eentje geweest die ik nog niet kende. Qua kleding was het voor mij ook een drempel en ik moet ook eerlijk zeggen dat het echt van de winkel af hangt. Er zit er hier eentje waarbij de kleding allemaal gewassen wordt zodra het binnenkomt en er komt geen kleding met vlekken de winkel in. Alles ruikt ook echt schoon en fris. Bij de ander krijg ik zo'n vies gevoel dat ik het daar inderdaad laat hangen. Maar ik ben meestal bij de spellen of de boeken te vinden.

Mijn laatste aankoop is een roze elektrische motor voor mijn dochter. Ze zag hem staan en reed er direct mee weg. En dat voor 7 euro.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:20

Cinnepin schreef:
ElineS schreef:

Gewoon de hema in Veenendaal....gewone shirts 4 euro en vestjes 5 euro...heb er een aantal liggen in mijn kast

Ow, dan moet ik even langs om te kijken hier, kan nog wel goedkope basic vestjes gebruiken in wat kleuren.

Maar goed, een persoon wil niet alleen in basic Hema shirtjes en vestjes lopen. Wil je wat meer mooiheid kom je op hogere prijzen. Dan is zo'n tweedehands winkel superleuk.

Even wassen en klaar. Dan maakt het niet uit wat ermee gebeurd is. Schoon is schoon toch. Al heeft er drinken, eten, spuug, haar of vlekken vol met sperma opgezeten. Nou en, dat zit er toch niet meer op. Dat is de definitie van schoon.. Dus koop het gewoon.

Hoe wel ik ook bij ondergoed en BHs een grens trek. Is ook schoon, maar mijn private parts verdienen geen tweedehands haha. Ik zou het zelf niet aantrekken.. Nou, kom op, een BH nog wel.. En heb ook ondergoed aan die van vriendinnen is geweest haha. Maar verder, doe het niet snel, maar zou mensen er niet om veroordelen die het doen.

Wat ook fijn is bij zulke winkels; kinderkleding! Je hebt vaak voldoende en leuke keuze! Waarom nieuw kopen als ze er met twee maanden zijn uitgegroeid

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:25

ElineS schreef:
Wat ook fijn is bij zulke winkels; kinderkleding! Je hebt vaak voldoende en leuke keuze! Waarom nieuw kopen als ze er met twee maanden zijn uitgegroeid

hier ook een kindje die veel in tweedehands-kledij rondloopt ! ideaal om met buiten te spelen. Vlekken of scheuren, no problemo !

als we dan eens weg moeten haal ik het dure spul boven. Dat doe ik eigenlijk voor mezelf ook nu ik erover nadenk. Ik draag bijna enkel oude spullen bij de paarden.
Heb trouwens al warme sweater-vesten gevonden tweedehands, ideaal als je hooi geeft, dan zit je dure jas niet vol hooi :-)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:27

Jeetje, ik vind 2e hands voor mezelf al niet fijn, dan krijgt mijn kind dat helemaal niet hoor :+ Je hebt zat outlet winkels waarbij je echt niet de hoofdprijs betaald. Zat hier in de buurt toen een. Kocht daar stelletjes van vingino, babyface etc. 2 volledige stelletjes kostte daar 40euro.

Ik heb van vriendinnen ook weleens hun kleertjes gekregen, ook gewoon vlekken erin enzo :n Echt ranzig! Ik ben echt heel erg zuinig op mijn spulletjes dus van mij krijgen ze het wel graag :') Maar als ik bedenk dat een kindje die kleertjes helemaal vol gespuugd kan hebben of gepoept dan bedank ik er wel voor :')

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:27

Ik heb natuurlijk ook niet alleen maar hema kleding. In principe kom ik overal en valt er altijd wel ergens wat te halen.
Ik heb dus wel meerdere vestjes van de hema in verschillende kleurtjes.
Ze zitten ingepakt in plastic ( dus ook niet al eerder gepast ). Ik heb er eeeh 4. Een blauwe, zwarte, witte en een roze

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:31

Hmm ik denk dat ik ze in de aanbieding had...zie ze op inet voor 12 euro....

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:37

Sunrise19 schreef:
Jeetje, ik vind 2e hands voor mezelf al niet fijn, dan krijgt mijn kind dat helemaal niet hoor :+ Je hebt zat outlet winkels waarbij je echt niet de hoofdprijs betaald. Zat hier in de buurt toen een. Kocht daar stelletjes van vingino, babyface etc. 2 volledige stelletjes kostte daar 40euro.

Ik heb van vriendinnen ook weleens hun kleertjes gekregen, ook gewoon vlekken erin enzo :n Echt ranzig! Ik ben echt heel erg zuinig op mijn spulletjes dus van mij krijgen ze het wel graag :') Maar als ik bedenk dat een kindje die kleertjes helemaal vol gespuugd kan hebben of gepoept dan bedank ik er wel voor :')

Voor 40 euro heb je tweedehands een grote zak die je met 2 handen moet dragen *\o/*

Vlekjes vind ik niet erg want ben zelf een vlekkenmaker en zoonlief ook, ik ben niet vies van wat spuug of poep want je wast alles toch goed.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:41

Yuk.. Mijn kind krijgt alleen het beste hoor.. Loop zelf liever in afgedragen zooi dan mijn kind in een kledingstuk te proppen met vlekken ofzo..

Zou het alleen overnemen als iemand net als mij met kleding is. Gelukkig is mijn schoon zus zo en is ze net zo merkgeil als mij :+ Dus dan geeft zij het weer aan mij door. Overigens kost een vingino broek tussen de 55 en 70 euro zo'n beetje. Dus dan 40 euro voor 2 stelletjes is echt niet duur.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:41

Sunrise19 schreef:

Ik wens je van harte toe dat je dat kunt blijven betalen.
Die outletprijzen klinken leuk, maar zeggen meer over de marges op kleding dan dat het goedkoop is.......

Enne, als jouw kind z'n kleren volspuugt, hoeft ie die kleren dan ook niet meer aan?

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:42

Nee dan gooi ik het weg ja.. Ik vind dat gewoon goor. Gelukkig heeft mijn dochter nog nooit iets onder gespuugd.

edit: Ik kan dat sowieso wel blijven betalen, heb liever dat mijn kind er goed bij loopt dan dat ik dat doe. Gelukkig heb ik ook gewoon zeeman en wibra kleertjes hoor.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 20:43

Leedies: Mag ik jullie 1 tip geven qua kleding? EERST WASSEN DAN AANTREKKEN!

Tis maar een tip hoor ^_^