Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
VivaLaVida schreef:Vind dat wel een beetje vrouw eigen namelijkaltijd klagen over wat er allemaal niet mooi is aan jezelf. En zo help je het beeld dat vrouwen perfect moeten zijn juist de wereld in.. Want een ander denkt jemig dat vetrolletje van jou... Is niks vergeleken bij die van mij.. Help!
Als ik zo iemand hoor klagen dan geeft mij dat het gevoel dat ik 'er nog lang niet ben' en nog minstens 15kg. kwijt moet voor een mooi lichaam (terwijl mijn BMI na veel afgevallen zijn nu gewoon gezond is).Joolien schreef:Vaak gaat h et er niet om, om je lijf te veranderen, maar om je Eigen denken over jezelf te veranderen. En laat dat vaak nog lastiger zijn dan het lijf veranderen..Maar als je dat kunt, van jezelf gaan houden zoals je bent, dan hoef je niet over elk rimpeltje of vetrolletje te vallen.
Nog een paar interessante vragen uit ons hktopic:
"Houd je van jezelf?"
"Ben je waardevol?"
"Waar hangt jouw waarde vanaf?"
"De dingen die je onderneemt in je leven, waar doe je dat voor?"

Wilawander schreef:Herkenbaar. Ben altijd erg slank geweest. Nu behoorlijk overgewicht door ziekte en medicatie. Erg frustrerend. Afvallen is zwaar en je kijkt inderdaad veel naar anderen waardoor het niet beter word. Ben er ook niet zekerder van mezelf door geworden. Je ziet dan vaak alleen maar alles wat niet mooi is.
zelf ben ik wel gelovig opgevoed. Echter hebben mijn ouders dit nooit opgedrongen. Sinds dat ik 6 was ging ik niet meer mee naar de kerk omdat ik geen binding kon vinden. Ik geloof dus ook niet, ik heb wel respect voor iedereen die gelooft. pipo schreef:Ik ben niet blij met mijn lijf.
Al sinds ik tiener was ik dat niet.
Ohh wat was ik jaloers op mijn zus.. ja die had alle goede dingen uit het schap gepakt in mijn moeders buik.. borsten, lange benen.. ze werd heel makkelijk bruin en was een stuk langer dan ik.
En nu?? Nu lach ik erom.. wat heeft die een K karakter zeg.. vreselijk. Was ze vergeten te pakken.
Mijn lichaam is niet mooi, maar mijn innerlijke ik wel. Die kan van iemand houden, zorgen, delen.. noem maar op. Ik heb inmiddels aardig wat operaties ondergaan.. de laatste een stoma... nou das ook niet mooi.. maar goed het moet. Ik zou af moeten vallen.. maar mijn goede excuus is dat ik dan theezakjes over hou.. dus niet doen haha. Zie de humor van dingen in. Het leven is te kort om ongelukkig te zijn.
Wees tevreden als je in de spiegel kijkt. Iedereen heeft kwaliteiten!!

pipo schreef:Dat zijn hele mooie woorden, maar het gaat niet op, niet in deze wereld.
Ik heb 4 kinderen, die ik stuk voor stuk vertel dat ze geliefd gewild en gewenst en mooi zijn.
1 ervan heeft prachtig mooi rood haar en hazetandjes.. zoo lief!! Die tandjes staan in een beugel momenteel. Verder heeft hij pdd-nos met ADHD.. dus nee geen vreselijk goede combinatie.. Hij is impulsief en ondernemend. Ondernemend is een goede eigenschap, mits je het kan beteugelen.. Dat kan hij nog niet. Dus hoort hij moppers van iedereen en alles om hem heen.
Waarom?? omdat dat mannetje wat op zijn schouder zit, heel hard moet schreeuwen om gehoord te worden en mijn zoon kan behoeden voor akties die hem niet in dank afgenomen worden. Maar mensen die verder willen of durven kijken zien ook een joggie die vreselijk zijn best doet om mensen te helpen (al dan niet met positief resultaat) De meeste zien een ventje die druk is, ondoordachte dingen doet en geen rust in zn donder heeft... Dan kan je nog zo hard beweren dat het niet uitmaakt en dat schoonheid van binnen zit.. maar daar heeft mijn zoontje nog steeds geen boodschap aan momenteel. Hoop uiteraard wel dat dat gaat komen, maar ik hou mijn hart vast.
pipo schreef:Dat is een hele andere discussie, maar wat ik ervaar is dat de hele maatschappij niet wil inzien dat kids geen machines zijn en dus mensen niet. Ze moeten dit ze moeten dat.. ouders gaan met hun kids in de zandbak zandkastelen bouwen omdat dat hoort.. Nou dat hoort niet.. Dat moeten de kids zelf willen. Kleine kids (lees baby's worden voor de tv gezet in een wipstoeltje of maxicosi.. vroeger mochten ze de longen uit hun lijf schreeuwen omdat ze op bed lagen. Ik heb het niet over wat goed is of wat niet, maar alles zal anders moeten. Als je als individu gezien wil worden, zal je dus ook als individu opgegroeid moeten zijn. En dat laatste wil niet omdat de maatschappij wil dat je meeloopt! Van jongs af aan in de eenheidsworst passen.
Citaat:Opiumwetmiddelen en verplichtingen
Op lijst I van de Opiumwet staan de harddrugs; middelen die volgens de overheid een onaanvaardbaar groot risico met zich meebrengen. Bijvoorbeeld heroïne, cocaïne, amfetamine, LSD en XTC, zware pijnstillers en Ritalin.