Waxmeltverzamelaarsgektetopic

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yellomofoon

Berichten: 2020
Geregistreerd: 09-09-07
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:40

DnT schreef:
Yellomofoon schreef:
Een jar moet minimum 4 uur per keer branden omdat hij anders waarschijnlijk nog niet gepoold is.
Als de lont te lang wordt blaas ik hem uit, en trim ik hem met de lonttrimmer, steek hem dan gewoon terug aan...

Dat is niet waar ;)
Yankee Candle adviseert juist zelf om max 3 uur achter elkaar te branden en hem dan uit te blazen.
Dat voorkomt dat de glazen pot te warm wordt en op deze manier heb je het langste plezier van je kaars.

Elke jar hoort met een a twee uur netjes te poolen, is dit niet het geval dan kun je hem helpen door een stukje zilverfolie om de opening te wikkelen om een soort koker te maken.
Dan poolt hij makkelijker.

BBW heeft zelfs op de sticker onderop een waaarschuwing staan dat je de kaars niet langer dan 3-4 uur mag branden ;)


http://learning-scenter.yankeecandle.co ... andle-care
Citaat:
To begin, candles should burn one hour for every 1 inch in diameter of the actual candle size. Therefore, a large Housewarmer® Jar should burn a minimum of 4 hours to liquefy the entire top layer of wax.


Maar verder spreken ze zich ook wel tegen, ze schrijven als de kaars terug op kamertemperatuur is kan je verder branden, en even verder schrijven ze dat je ze 2 uur moet laten koelen...


Ik ben ook geen beginner meer, heb inmiddels mijn eigen webshop en hoor ook veel ervaringen of vragen van klanten, maar als al jouw jars met 2 uur branden is dat natuurlijk prima ;)

Van Yankee Candle mag je je brander ook niet in de vriezer steken om de tart eruit te doen, maar de meerderheid van de mensen doet het toch. Is ook gewoon geluk/pech hebben... Tuurlijk kan je jar kapot springen door de warmte, maar laatst is iemand zijn illumalid in brand geschoten, dat hoort natuurlijk ook niet ;)
Als je je lont kort genoeg houdt kan er over het algemeen weinig misgaan.
Maar zoals ik al zei, iedereen moet dat voor zichzelf beslissen, als je je beter voelt om je kaars te doven na 3 uur, moet je dat vooral doen :)

Yellomofoon

Berichten: 2020
Geregistreerd: 09-09-07
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:45

Nicolien schreef:
Mijn vriend houdt niet van "al die geurtjes", maar inmiddels heb ik toch vrij sneaky mijn hele voorraad kunnen overhevelen naar ons huis haha. Hij weet dat ik het heb en dat ik het ook ga branden, maar van hem hoeft het allemaal niet.


Mijn vriend is er ook niet wild van, maar inmiddels heeft hij toch 4 lievelingsgeuren die hij soms zelf aansteekt!

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Re: Waxmeltverzamelaarsgektetopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:46

Ik vrees dat het bij mijn vriend niet zo ver gaat komen, die steekt gewone geurloze kaarsen al niet uit zichzelf aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:47

http://www.yankeecandle.com/customer-se ... burn-times

To minimize wax left on the sides of the jar, burn 3 hours at a time; it is normal for some wax to be left. The amount will vary per color, fragrance and burning conditions.

BBW:

Afbeelding

Maar iedereen moet vooral doen wat hij/zij het beste vind.
Ik brand die van mij soms een hele dag :')

De een zegt het ene, de ander weer wat anders.

Yellomofoon

Berichten: 2020
Geregistreerd: 09-09-07
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:49

Lisitano schreef:
Kennen jullie Goose Creek?
Tot nu ruikt het allemaal lekker maar het is zo ellendig plakkerig >;)
Ze hebben weer zoveel lekkere geurtjes.


Ja, ik hou van Goose Creek <3 Ik verkoop ze ook per blokje omdat het merk toch nog niet bekend is, en ze doen het erg goed! Het is inderdaad een boeltje maar ze geven zo'n sterke geur af en hun geur is ook echt waarheidsgetrouw vind ik. De Watermelon Patch bijvoorbeeld lijkt net of je watermeloen zit te snijden, terwijl Yankee's Juicy Watermelon heel erg zoet is en eigenlijk naar snoepwatermeloen ruikt, lijkt zo "echt" niet... Maar da's ieder zijn smaak natuurlijk!
Ik vind de tumblers ook geweldig, de jars met 1 lont vind ik dan weer helemaal niets, weinig tot geen geurverspreiding jammer genoeg :(

Yellomofoon

Berichten: 2020
Geregistreerd: 09-09-07
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:50

DnT schreef:
http://www.yankeecandle.com/customer-se ... burn-times

To minimize wax left on the sides of the jar, burn 3 hours at a time; it is normal for some wax to be left. The amount will vary per color, fragrance and burning conditions.

BBW:

[ [url=m/gYb7r8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar iedereen moet vooral doen wat hij/zij het beste vind.
Ik brand die van mij soms een hele dag :')

De een zegt het ene, de ander weer wat anders.


Alle merken zeggen iets anders en de verdelers & winkeliers ook. Zelfs Yankee spreekt zichzelf tegen. Inderdaad, gewoon doen wat je het beste lijkt :D
Hier branden ze ook meestal een hele dag, maar let er wel goed op dat de lont kort blijft!

Lisitano

Berichten: 4960
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 14:51

Yellomofoon schreef:
Nicolien schreef:
Mijn vriend houdt niet van "al die geurtjes", maar inmiddels heb ik toch vrij sneaky mijn hele voorraad kunnen overhevelen naar ons huis haha. Hij weet dat ik het heb en dat ik het ook ga branden, maar van hem hoeft het allemaal niet.


Mijn vriend is er ook niet wild van, maar inmiddels heeft hij toch 4 lievelingsgeuren die hij soms zelf aansteekt!

:oo

Nou dat hoef ik hier dus echt nooooit te verwachten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:51

Mijn man vind het ook niet heel lekker, maar ik betrap hem toch vaak genoeg met een brandende kaars als ik er niet ben :')
Er zijn wel echt geuren die hij absoluut niet lekker vind, vooral de bakery scents vind hij afschuwelijk :')
Mijn Village Candle Lemon Pound Cake moest ik gelijk uitblazen -O-

Goose Creek is ook een fijn merk :j

Yellomofoon

Berichten: 2020
Geregistreerd: 09-09-07
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:57

Lisitano schreef:
Yellomofoon schreef:

Mijn vriend is er ook niet wild van, maar inmiddels heeft hij toch 4 lievelingsgeuren die hij soms zelf aansteekt!

:oo

Nou dat hoef ik hier dus echt nooooit te verwachten :')


Haha, ik was ook verrast, hij brandt ook nooit niet-geurende kaarsen trouwens, romantisch is hij niet :o Maar hij is gek van de coconut bay, pink sands, soft blanket en soothing coconut van Goose Creek.
Heeft zelfs coconut bay in zijn auto hangen :+

DnT schreef:
Mijn man vind het ook niet heel lekker, maar ik betrap hem toch vaak genoeg met een brandende kaars als ik er niet ben :')
Er zijn wel echt geuren die hij absoluut niet lekker vind, vooral de bakery scents vind hij afschuwelijk :')
Mijn Village Candle Lemon Pound Cake moest ik gelijk uitblazen -O-

Goose Creek is ook een fijn merk :j


Dat met die foodgeuren is zo typisch :) of je vindt ze lekker of je kan het echt niet ruiken :D

EmptyWords

Berichten: 10580
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:58

ik heb een waxmelt, en wat geurtjes. hartsikke lekker. alleen en vraagje.

de melt is helemaal gesmolten, zou best een ander geurtje er in wilen doen, maar dan moet het oude eruit. hoe doe ik dat? mijn eerste ingeving is gewoon gaan hakken tot ik alles eruit heb, maar misschien hebben jullie wel makkelijkere manieren

Lisitano

Berichten: 4960
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 14:58

Yellomofoon schreef:
Lisitano schreef:
Kennen jullie Goose Creek?
Tot nu ruikt het allemaal lekker maar het is zo ellendig plakkerig >;)
Ze hebben weer zoveel lekkere geurtjes.


Ja, ik hou van Goose Creek <3 Ik verkoop ze ook per blokje omdat het merk toch nog niet bekend is, en ze doen het erg goed! Het is inderdaad een boeltje maar ze geven zo'n sterke geur af en hun geur is ook echt waarheidsgetrouw vind ik. De Watermelon Patch bijvoorbeeld lijkt net of je watermeloen zit te snijden, terwijl Yankee's Juicy Watermelon heel erg zoet is en eigenlijk naar snoepwatermeloen ruikt, lijkt zo "echt" niet... Maar da's ieder zijn smaak natuurlijk!
Ik vind de tumblers ook geweldig, de jars met 1 lont vind ik dan weer helemaal niets, weinig tot geen geurverspreiding jammer genoeg :(

Oh God jij hebt de Campfire Marshmallow _-:(
Nu moet ik wel weer bestellen |(

Lisitano

Berichten: 4960
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 15:01

Yellomofoon schreef:
Haha, ik was ook verrast, hij brandt ook nooit niet-geurende kaarsen trouwens, romantisch is hij niet :o Maar hij is gek van de coconut bay, pink sands, soft blanket en soothing coconut van Goose Creek.
Heeft zelfs coconut bay in zijn auto hangen :+

Wat grappig! De Coconut Bay en Pink Sands vindt mijn vriend ook lekker ruiken.

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 15:01

EmptyWords schreef:
ik heb een waxmelt, en wat geurtjes. hartsikke lekker. alleen en vraagje.

de melt is helemaal gesmolten, zou best een ander geurtje er in wilen doen, maar dan moet het oude eruit. hoe doe ik dat? mijn eerste ingeving is gewoon gaan hakken tot ik alles eruit heb, maar misschien hebben jullie wel makkelijkere manieren


Ik doe altijd heel even het waxinelichtje aan, 30 seconden wachten, waxinelichtje uitblazen en met een keukenrol de melt eruit vegen. Doordat de bovenkant nog hard is, maar de onderkant al aan het smelten is, kan ik hem altijd heel makkelijk eruit halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 15:02

Campfire Marshmallow is super lekker!
Ik hou van dat soort geurtjes :D

Heb nu 2 BBW Marshmallow Fireside onderweg, heb nog een paar tarts en votives van YC Fireside treats en ik heb een Woodwick Campfire Marshmallow large jar staan _O-\

Oh, is ilovecandles.be van jou?
Daar heb ik ook wel eens besteld :D

Lisitano

Berichten: 4960
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 15:03

Ik heb trouwens ook elektrische branders, heel handig en de geur wordt wat geleidelijker verspreid.
Alleen ik vergeet dat pokkeding iedere keer uit het stopcontact te halen.
Dan kom ik 's ochtends mijn bed uit, de woonkamer in en denk ik: goh wat ruikt het lekker :')

De geurverspreiding is wel heel anders. Langduriger maar ook zachter.
Ik vind nog steeds de Yankee Candle burners de beste.

EmptyWords

Berichten: 10580
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 15:04

Nicolien schreef:
EmptyWords schreef:
ik heb een waxmelt, en wat geurtjes. hartsikke lekker. alleen en vraagje.

de melt is helemaal gesmolten, zou best een ander geurtje er in wilen doen, maar dan moet het oude eruit. hoe doe ik dat? mijn eerste ingeving is gewoon gaan hakken tot ik alles eruit heb, maar misschien hebben jullie wel makkelijkere manieren


Ik doe altijd heel even het waxinelichtje aan, 30 seconden wachten, waxinelichtje uitblazen en met een keukenrol de melt eruit vegen. Doordat de bovenkant nog hard is, maar de onderkant al aan het smelten is, kan ik hem altijd heel makkelijk eruit halen.


ga het gelijk proberen, eens zien wa tik ervan kan maken

Lisitano

Berichten: 4960
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 15:05

DnT schreef:
Campfire Marshmallow is super lekker!
Ik hou van dat soort geurtjes :D

Heb nu 2 BBW Marshmallow Fireside onderweg, heb nog een paar tarts en votives van YC Fireside treats en ik heb een Woodwick Campfire Marshmallow large jar staan _O-\

Oh, is ilovecandles.be van jou?
Daar heb ik ook wel eens besteld :D

Ssssssst _-:(

Wat is BBW?
Ik hou van alles met marshmallow. Fireside Treats is echt een van mijn favorieten.

Anoniem

Re: Waxmeltverzamelaarsgektetopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 15:06

Oh, sorry, voor mij een hele logische afkorting, maar dan moet je wel weten waar ik het over heb :')
Bath and Body Works

Yellomofoon

Berichten: 2020
Geregistreerd: 09-09-07
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 15:07

EmptyWords schreef:
ik heb een waxmelt, en wat geurtjes. hartsikke lekker. alleen en vraagje.

de melt is helemaal gesmolten, zou best een ander geurtje er in wilen doen, maar dan moet het oude eruit. hoe doe ik dat? mijn eerste ingeving is gewoon gaan hakken tot ik alles eruit heb, maar misschien hebben jullie wel makkelijkere manieren


Of je steekt je brander ff in de vriezer, of je laat hem heel eventjes smelten tot je hem er kunt uitduwen en het vloeibare veeg je weg met een stuk keukenrol, of je laat hem helemaal smelten en haalt alles eruit met keukenrol.

Ik ben zo zuinig op mijn wax dat ik hem daarna nog eens tot een kaars omsmelt met andere geurtjes om hem dan nog eens aan te steken voor "versiering" :')


Lisitano schreef:
Yellomofoon schreef:
Haha, ik was ook verrast, hij brandt ook nooit niet-geurende kaarsen trouwens, romantisch is hij niet :o Maar hij is gek van de coconut bay, pink sands, soft blanket en soothing coconut van Goose Creek.
Heeft zelfs coconut bay in zijn auto hangen :+

Wat grappig! De Coconut Bay en Pink Sands vindt mijn vriend ook lekker ruiken.

Ik ken echt niemand die Pink Sands niet geweldig vind... Wat een heerlijke geur is het ook! <3


Yellomofoon schreef:
Lisitano schreef:

Ja, ik hou van Goose Creek <3 Ik verkoop ze ook per blokje omdat het merk toch nog niet bekend is, en ze doen het erg goed! Het is inderdaad een boeltje maar ze geven zo'n sterke geur af en hun geur is ook echt waarheidsgetrouw vind ik. De Watermelon Patch bijvoorbeeld lijkt net of je watermeloen zit te snijden, terwijl Yankee's Juicy Watermelon heel erg zoet is en eigenlijk naar snoepwatermeloen ruikt, lijkt zo "echt" niet... Maar da's ieder zijn smaak natuurlijk!
Ik vind de tumblers ook geweldig, de jars met 1 lont vind ik dan weer helemaal niets, weinig tot geen geurverspreiding jammer genoeg :(

Oh God jij hebt de Campfire Marshmallow _-:(
Nu moet ik wel weer bestellen |(


Hihi ja lekker is die hé? <3


Leuk dat je al eens besteld hebt DNT, zit je vast ook op de facebookgroepen? ;)

BBW is bath & bodyworks Lisitano :j

Anoniem

Re: Waxmeltverzamelaarsgektetopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 15:07

Ja, zit ik inderdaad ook in :D

EmptyWords

Berichten: 10580
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Waxmeltverzamelaarsgektetopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 15:13

gelukt, appeltje-eitje :') vanavond gaan de kaarsjes aan *\o/*

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 22:13

Lisitano schreef:
Je kunt eens kijken op http://www.puresoap.nl.
Van wat voor luchtjes houd je?
Yankee Candle is wel even wennen omdat het wat sterker en vooral anders ruikt. De melts van PureSoap zijn wat zachter maar ook zwakker. Je kunt dan wel op een goedkopere manier testen wat je lekker vindt. Ze hebben nu zelfs korting :)
Als je van lavendel houdt vindt je de Aromatherapy Relax van PureSoap wel heel lekker gok ik. Dat is een van mijn favoriete luchtjes.

Ik denk dat ik ze gewoon te lang laat branden dan :o

Ik heb lavendel en lelie, das altijd goed. En nu hammam erin, een lichtblauwe bar van xenos, die is nog te doen.
Ik zou zeggen de bloemige luchtjes en dingen als oceaangeur enzo. Geurtjes zoals sinaasappel vind ik niet prettig, die is te scherp. Ik heb een oliebrander met een stuk of 8 olien met decembergeurtjes als sinaasappel, dennen, kaneel, appeltaart ed maar die vind ik allemaal veel te scherp. Maar misschien komt dat ook omdat het olie is.
Ik ga de site even bekijken dankje.


Lisitano schreef:
Ja, ik hou van Goose Creek <3 Ik verkoop ze ook per blokje omdat het merk toch nog niet bekend is, en ze doen het erg goed! Het is inderdaad een boeltje maar ze geven zo'n sterke geur af en hun geur is ook echt waarheidsgetrouw vind ik. De Watermelon Patch bijvoorbeeld lijkt net of je watermeloen zit te snijden, terwijl Yankee's Juicy Watermelon heel erg zoet is en eigenlijk naar snoepwatermeloen ruikt, lijkt zo "echt" niet... Maar da's ieder zijn smaak natuurlijk!

Dat klinkt echt als iets voor mij! Probleem met die olien is ook dat het niet 'echt' ruikt.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 02-10-15 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Meliaforever

Berichten: 12043
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Waxmeltverzamelaarsgektetopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 22:15

Oceaangeur vind ik meestal naar wc verfrisser ruiken. :+

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Waxmeltverzamelaarsgektetopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 22:20

Ow nee dat moet ook niet, ik denk meer aan zo'n brise air luchtje, hoewel je die ook vaak op de plee zet :P

Yellomofoon

Berichten: 2020
Geregistreerd: 09-09-07
Woonplaats: Antwerpen

Re: Waxmeltverzamelaarsgektetopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 23:34

Ik ben voor de "echt" ruikende geuren, niet zo zeer voor geuren die naar één of andere parfum ruiken.