DnT schreef:Yellomofoon schreef:Een jar moet minimum 4 uur per keer branden omdat hij anders waarschijnlijk nog niet gepoold is.
Als de lont te lang wordt blaas ik hem uit, en trim ik hem met de lonttrimmer, steek hem dan gewoon terug aan...
Dat is niet waar
Yankee Candle adviseert juist zelf om max 3 uur achter elkaar te branden en hem dan uit te blazen.
Dat voorkomt dat de glazen pot te warm wordt en op deze manier heb je het langste plezier van je kaars.
Elke jar hoort met een a twee uur netjes te poolen, is dit niet het geval dan kun je hem helpen door een stukje zilverfolie om de opening te wikkelen om een soort koker te maken.
Dan poolt hij makkelijker.
BBW heeft zelfs op de sticker onderop een waaarschuwing staan dat je de kaars niet langer dan 3-4 uur mag branden
http://learning-scenter.yankeecandle.co ... andle-care
Citaat:To begin, candles should burn one hour for every 1 inch in diameter of the actual candle size. Therefore, a large Housewarmer® Jar should burn a minimum of 4 hours to liquefy the entire top layer of wax.
Maar verder spreken ze zich ook wel tegen, ze schrijven als de kaars terug op kamertemperatuur is kan je verder branden, en even verder schrijven ze dat je ze 2 uur moet laten koelen...
Ik ben ook geen beginner meer, heb inmiddels mijn eigen webshop en hoor ook veel ervaringen of vragen van klanten, maar als al jouw jars met 2 uur branden is dat natuurlijk prima

Van Yankee Candle mag je je brander ook niet in de vriezer steken om de tart eruit te doen, maar de meerderheid van de mensen doet het toch. Is ook gewoon geluk/pech hebben... Tuurlijk kan je jar kapot springen door de warmte, maar laatst is iemand zijn illumalid in brand geschoten, dat hoort natuurlijk ook niet

Als je je lont kort genoeg houdt kan er over het algemeen weinig misgaan.
Maar zoals ik al zei, iedereen moet dat voor zichzelf beslissen, als je je beter voelt om je kaars te doven na 3 uur, moet je dat vooral doen