Stoptober 2015 wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_mieke88

Re: Stoptober 2015 wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:32

Slechte concentratie, moe, kuchje heb ik last van.
Mijn vriend kan niet slapen en heeft pijn aan zn longen en hoest zwart slijm op.

Iewl

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:59

Wat leuk dat er een lopend topic over dit onderwerp is. Ik had nog nooit van Stoptober gehoord en ben 2 weken geleden gestopt met roken. De reden daarvoor is geldgebrek. Ik kom altijd maar heel krap rond en kan het roken eigenlijk niet betalen. Mijn opgespaarde geld van mijn werk in de vakantie (ik ben student) gaat er zo best vlot doorheen en ik besefte mij dat ik eigenlijk werk om te kunnen roken. Nu heb ik geen bijbaan meer naast de studie en teert mijn bankrekening in.

Ik ben in een keer gestopt. Minderen werkt bij mij totaal niet omdat ik continue nadenk over de peuk die ik niet mag, maar waar ik op moet wachten. Daar fok ik mezelf dan zo mee op dat ik alleen maar meer ga roken. In een keer stoppen ging erg goed. Ik heb nog geen echte drang om te roken gehad en de afkickverschijnselen vallen ook wel mee. Ik heb nu alleen continue honger (hongergevoel rookte ik weg), ik slaap beter en meer wanneer ik de wekker niet zet en inderdaad ook een kuchje. Ik hoest nu meer dan toen ik nog rookte, maar ze zeggen dat de longen zich aan het reinigen zijn en dat het normaal is.

Ik heb af en toe wel zoiets van, goh, ik zou wel een peuk willen. Maar dat gevoel komt lang niet in de buurt van het verlangen naar een peuk zoals een roker dat doet wanneer hij een aantal uren achtereenvolgend niet kan roken, maar wel graag wil. Daar had ik altijd veel last van en ik ben blij dat ik daar nu vanaf ben.

Ik ben wel eens eerder gestopt, maar toen had ik het echt veel zwaarder. Nu gaat het eigenlijk tot nu toe nog probleemloos. Ik hoop dat het zo blijft!

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:26

Dat verwarde gevoel herken ik heel erg en de concentratie is verschrikkelijk dat kan ik me eigenlijk niet permitteren op het werk vind ik persoonlijk daarom eerst maar minderen. Ik schuif mijn eerste sigaret op de dag steeds op. Normaal rookte ik direct s' ochtends 1, vandaag de eerste om half een gerookt morgen rond 2 uur de eerste roken. Hoop dat het zo gaat lukken, dan doen we er maar wat langer over :)

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 08:27

Hier gaat t ook nog goed, sliep de eerste nachten ook prima maar nu de laatste 2 nachten juist heel slecht.
Ik heb het weekend met drank en rokende vrienden gelukkig ook overleefd.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 08:41

Wat knap allemaal!!

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 09:23

Goudlokje1 schreef:
jepsica schreef:
Lente wat super knap zeg. Lente stap niet in deze valkuil. Ik dacht vaak na 28 dagen kan het niet meer mis gaan. Maar helaas dat was voor mij juist de reden dat ik toch weer in de valkuil stapte.

Dit vind ik echt knap.
Denk je da dat je na die 28 dagen gewoon weer een sigaret kan pakken ofzo? Mijn oma is inmiddels al 10 keer gestopt en komt ook met dit soort dingen aanzetten, met nog meer smoesjes..
Heel veel succes iig!

Goudlokje1:

Ik dacht na 28 dagen is het makkelijk maar toen kreeg ik toch een moeilijk moment en stak ik er 1 op.
Maar ik ben ook weleens na een kleine anderhalf jaar weer begonnen. Heel veel stress, opeens trek in een peuk en toen dacht ik nou ben zolang gestopt dat moet kunnen. Nou niet dus.

Ik ben nu sinds 1 juni gestopt.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:01

Okeee... jongens / meisjes... bij is stoptober pas gisteren begonnen, 14
Uur... maar dit keer cold turkey , alle stop pogingen tot nu toe waren of met pleister of kauwgom of e-cigarettes of of of... en iedere keer bleef het maar spoken tot... terugval...

Nu dus gisteren op eens "de ingeving " gehad.
Was niet gepland maar ben naar buiten, heb daar mijn laatste cigarette gerookt en simpel besloten niet meer te kopen :-)

Qua koppie gaat het perfect, heb geen rare gedachten, geen dwang, helemaal niets maaaaarrrr:
sinds vanmiddag is mijn lichaam aan het gek doen... heet/koud/ trillen/ zware benen, duizeligheid. .. dus echt een heel programma (en echt verveelend ) aan ontwennings verschijnselen.

Gek alleen dat mijn hoofd nog steeds niet aan een cigarette denkt , wat met al de stophulpmiddelen wel zo was..

Hebben jullie dat ook?
Laatst bijgewerkt door sasja0705 op 08-10-15 18:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:07

Oef ik had het zwaar gisteren. Pittig dienstje en dan twee rokende collega's. Ben pal tussen ze in gaan staan toen ze naar buiten gingen om te roken en heb een paar keer heeeeel diep in en uitgeademd :')

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:47

Zoooo dames. Hoe gaat het met jullie?
Ik ben inmiddels 16 dagen rookvrij en ik denk er niet eens meer aan :')

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:51

nou... hier ook nog rookvrij... sinds 7 dagen ... alleen heel gek : de hele tijd geen enkel probleem en sinds gisterenavond wel zin in... maar wij houden de moed erin :-)

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 08:03

Heeeyyy... waar zijn jullie allemaal?
Hier is het nu echt moelijk,pijn en echt trek.
Volgens Quitnow zal de physieke verslaving nu echt wel over zijn... maar waarom voelt het dan anders?
Zijn jullie nog gestopt? En hoe gaat het nu?

Vampie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 08:33

Ik wil jullie allemaal een hart onder de riem steken. Erg goed en knap om de beslissing te nemen en ook daadwerkelijk te stoppen *\o/*

Zelf was ik afgelopen woensdag 1,5 jaar gestopt met roken. Heb 13 jaar zwaar gerookt(vanaf mijn 14e).

Ik heb heb heel veel gehad aan het boek van Kerr. Daar staan bepaalde quotes in die je kan herhalen op de terugvalmomenten. Daarnaast heb ik gebruik gemaakt van het medicijn Champix. Belangrijk is vooral om een gedachte achter de hand hebben op een terug val moment (die ik ook nog weleens ervaar!) :D

Succes iedereen. Allemaal toppers!!

Vampie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 08:36

sasja0705 schreef:
Heeeyyy... waar zijn jullie allemaal?
Hier is het nu echt moelijk,pijn en echt trek.
Volgens Quitnow zal de physieke verslaving nu echt wel over zijn... maar waarom voelt het dan anders?
Zijn jullie nog gestopt? En hoe gaat het nu?

Ik ervaar 1,5 jaar nog af en toe dat ik moet roken. Droom het zelfs nog. Dan probeer aan dingen te denken waarom ik ben gestopt (slecht voor je huid, slecht voor je tanden etc). Ik denk persoonlijk dat enkele ex rokers dit gewoon blijven houden .Wat ik zelf nog doe ik meegaan met rokers en de lucht ruiken. Het stelt me dan tevreden dat ik zelf niet meer *moet* roken.

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 19:22

Oh ik kom ook even binnenvallen. Ben gisteren ''gestopt'' met roken, wou al 1 oktober stoppen maar door wat feestjes en wat gekregen buitenlandse sigaretten toch uitgesteld naar gisteren. beter laat dan nooit tog? Heb wel nicotine kauwgom.. en moet zeggen dat het me tot nu toe goed af gaat. Ik ging altijd de mist in zodra ik ging stoppen met de kauwgom, maar ik geef niet op :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 19:27

Hier al ruim 1,5 maand rookvrij. Af en toe even snuiven bij collega's en dat is het.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 20:24

Anne_mieke88 schreef:
Zoooo dames. Hoe gaat het met jullie?
Ik ben inmiddels 16 dagen rookvrij en ik denk er niet eens meer aan :')

Daar heb je dan echt heel veel mazzel mee! Ik denk regelmatig nog aan roken en dan vooral aan de geur van een pakje shag van Drum dat je voor het eerst opent. Dat vond ik echt zo lekker ruiken! Maar zodra ik trek krijg in een peuk, stop ik snel een smintje in mijn mond. Door die mintsmaak is de zin in roken heel snel vertrokken. Smint is niet schadelijk voor je tanden en bevat zo goed als geen calorieën dus voor mij voorlopig nog wel een heel fijn middel. En ik ruik in ieder geval fris uit mijn mond! Alleen snoep ik de smintjes ook wanneer ik niet per se zin heb in een peuk, ik eet er dus eigenlijk best wel veel. Van nicotineverslaving naar pepermuntverslaving :')

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:10

Hoe gaat het ondertussen bij iedereen?
Op zich gaat het bij mij prima, tot er wat gedronken wordt... dan wil ik ook :D

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:29

Ik was vier jaar gestopt met roken. Tot twee weken geleden. Nu probeer ik weer te stoppen en dat gaat slecht. Heb alweer een nieuw pakje gekocht :+

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:43

Bij mij gaat het goed.
Alcohol vermijd ik bewust, want ik weet gewoon dat ik dan een peuk op ga steken.

Deze week was t erg druk op t werk en dan zijn er wel van die momenten dat je denkt, normaal zou ik nu een peuk pakken om tot rust te komen.

Weekend is tot nu toe elke keer t lastigste bij mij. Hopelijk word dat gauw minder.
Net klei gehaald bij de action zodat ik me bezig kan houden.

Danique, oh dat is wel vreselijk balen zeg na zo'n lange tijd.
Extra moeilijk lijkt mij om nu te stoppen? Omdat er voor je gevoel toch meer druk op zit want nu ben je nog niet zo lang weer aan t roken?

Dat had ik tenminste toen ik eerder een keer gestopt was en na 4 maanden weer begon.
Ik was zo bezig met dat ik moest stoppen want dat was me al eerder gelukt, dat het me daardoor helemaal niet meer lukte.
Uiteindelijk bij neergelegd en nu toch eindelijk gestopt een paar jaar later.
Nu zit ik ook stukken beter in mijn vel dan de vorige keer dat ik stopte dus hopelijk helpt dat ook mee om niet weer te beginnen.

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:52

Wauw iedereen goed bezig!
Ik ben eind september uit mijzelf gestopt met roken. Of in ieder geval zelf pakjes te kopen.
Rond 29 september was mijn laatste pakje op en sinds dien nog 3 sigaretten gerookt (verdeeld over paar weken tot nu zegmaar). Alle 3 tijdens het uitgaan. Dan blijft het soms toch moeilijk voor mij.
Ik ben gestopt omdat het sinds half augustus uit was gegaan met mijn vriend (en hij rookte knetter veel) en studeer nu ook weer, dus het is ook aardig zonde van m'n geld + niemand in mijn klas rookt. Dat is ook een enorm voordeel! Vorig weekend op een festival geweest en helemaal niet gerookt. Was best trots op mijzelf :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:35

Ja klopt Kim. Nu je het zegt besef ik hoeveel druk ik mezelf op leg en daardoor juist aan ga denken. Ik heb een paar dagen niet gerookt en uiteindleijk een pakje gekocht en in 1 nacht opgerookt.. Oeps.

Wow krimpenaar wat knap zeg!!

Ik vind sws iedereen hier die gestopt is heel erg knap. Jullie zijn mijn inspirstie bronnen nu :')

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:19

Nig steeds rook vrij...
Het begint meer en meer te stinken :=
Echt erg nu ben ik zo'n vervelende ex-roker die zegt dat het meurt hahaha

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:33

Hier ook nogsteeds rookvrij *\o/*

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:47

Wat onwijs knap van jullie allemaal zeg! +:)+

Voor Stoptober ben ik te laat, maar het spookt de laatste tijd regelmatig door m'n hoofd om te stoppen met roken, gewoon cold turkey. Maar ik ben bang dat als ik het niet volhoud ik anderen teleurstel ofzo, ik weet niet. Ik durf niet goed te stoppen. :')

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:56

Puresg, je moet ook stoppen voor jezelf. Niet voor een ander, dat houd je toch niet vol.
Je moet er zelf achter staan.

Goed bezig, iedereen die nog steeds rookvrij is.

Ik heb het weekend ook weer overleefd gelukkig.