Gebruikt kado geven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:29

Voor mij zou het belangrijk zijn wat de intentie van het geven is.

Om het voorbeeld van de pan te nemen, ik heb een nieuw fornuis, inductie, dus moet aantal pannen nieuw kopen. Moet nu alleen nog maar een wokpak, maar aangezien ik nogal een grote pan zoek ben ik daar nog niet in geslaagd.
Zou je mijn vriendin zijn en dat weten, en met een nette grote pan aankomen zou ik erg blij zijn, ook al heb je hem tweedehands gekocht. ;)

Met wijn ook, ik drink geen rode wijn dus dat geef ik ook weg, maar wel alleen aan mensen die rode wijn drinken. Vind het ook niet erg als ze mij witte wijn (door)geven, dan hebben ze er in ieder geval over nagedacht of het in de smaak valt. ;)

Echter prullaria dat mensen in de kast hebben liggen en dan maar doorgeven, nee, daar zou ik niet blij van worden. (waxinelichtjes enzo, brrr). Waar je niets aan hebt en het gevoel bij krijgt dat de gever ervan af moest...

balance
Moderator Over Paarden

Re: Gebruikt kado geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 16:44

Ah... antwoord op de panvraag :D! Thanks pinto_1. In jouw geval had ik heb dus ook zo gegeven omdat ik weet dat je er blij mee zou zijn. Ik heb besloten hem gewoon te kopen en dan de keuze te geven tussen pan en dagdeel oppassen.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:01

Een van mijn beste vriendinnen die het absoluut niet breed heeft had gespaard voor een dekje dat zij helemaal geweldig vond. Toen ik vroeg of ze voor haar verjaardag iets voor haar paard wilde zei ze dat ze nog geen uitrijdeken had. Ik heb heel Nederland af gezocht voor een deken en stuitte 120 kilometer verderop op de deken die precies van die collectie was (lees collectie van jaar of 5 oud) deken was alleen gepast en de kaartjes hingen er nog aan. Die ben ik toen gaan halen voor 20 euro overgenomen plus 25 euro aan ov kosten.

Mijn vriendin is nog nooit zo blij geweest met een cadeau!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:14

Het hangt ook zo af hoeveel moeite ervoor is gedaan. Wat Litilaura heeft gedaan is gewoon super lief en dan zou het me echt niks uitmaken dat het 2e-hands is. Maar met prullaria hoef je verder echt niet aan te komen. Ik ben ook redelijk vies van 2e-hands (nope, geen rommelmarkt voor mij) tenzij het gewoon van een bekende komt.
Wij geven in de vriendengroep/familie tegenwoordig bijna altijd gezamenlijk cadeaus. Zo krijgt de jarige iets wat hij/zij echt graag wil hebben en valt het niet op dat degene die krap bij kas zitten weinig hebben bijgedragen. Veel dingen zijn zo ontzettend duur tegenwoordig, dan moet je wel prullaria of 2e hands cadeau doen anders is het gewoon niet meer betaalbaar.
Bij mijn schoonfamilie geven ze alleen maar geld, ook een oplossing maar dat vind ik dan weer erg onpersoonlijk.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 17:30

Interessant om al deze meningen te lezen. Hier is het zo dat er een levendige handel is in allerlei groepjes van wijk a, b of c bijvoorbeeld. Het is zelfs nog mogelijk om een item bij je voordeur of tuinpoort te leggen en degene die het wil hebben legt het geld op een afgesproken plaats als de verkoper er niet is. Dan ga je kijken en als je zegt 'neh.. niet wat ik zocht' even goede vrienden en gaat het naar de volgende die 'next' heeft aangegeven in de lijst.
Op zo'n lijst vond ik dus die pan en borrelde de vraag op: kan ik die kado geven?

Oja en 'garage sales' en 'yardsales' zijn er ook tig. Hoef te niet aan te melden bij de gemeente en soms doet er gewoon een hele wijk (subdivisie) aan mee.