Mijn gedrag op bokt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:01

Ts, als je nu dik onder je niveau zit maak er dan op school eens een sport van om zo hoog mogelijke cijfers te halen en straks stapje voor stapje door te stromen, dan kom je op een gegeven ogenblik mensen tegen die wel snappen wat een cumulus is. Je hebt blijkbaar de nieuwsgierigheid om een vwo dame te zijn. Probeer daar te komen en dan kun je alsnog besluiten om da assistente te worden.
Als ik lees hoe je schrijft en wat je leuk vind dan is het eeuwig zonde dat je je tijd op het vmbo verdoet en misschien hele leuke kansen in de toekomst laat liggen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:02

Grappig topic.
Veel reacties zijn in dit topic erg aardig. Zelf begin je al met de andere (slechte) reacties die je vaak krijgt op bokt.

Als je meer wilt leren is een goede stap om meer te luisteren en minder een grote bek open te trekken.
Als puber ga je sneller in tegen wat anderen zeggen en dat is precies wat ik bij jou zie. Het volwassener over komen zie ik dus totaal niet.

Bijna elke puber vind dat ze volwassener zijn dan hun leeftijdsgenootjes, dit is dus niet mogelijk ;-)

ik vind het juist volwassener over komen wanneer je Niet steeds je gelijk wil halen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 18:04

Sokje_6 schreef:
drawerlover schreef:
Zwerte Ik krijg zo'n indruk van hun en verder niets hoor. Ik heb mijn vriendin net onderweg naar huis gevraagd of ik slimmer overkwam dan de rest. Ze zei meteen ja. Ik hoor stiekem ook op vwo te zitten maar dan is de druk te hoog (geloof je me niet, dan kan ik je al mijn cijfers wel laten zien hoor)
Dus nu heb ik het heel makkelijk.

Verder vind ik het echt gewoon superleuk om dingetjes te leren en voornamelijk over de natuur. Voor biologie haal ik ook torenhoge punten :')
Een 8 komt al zelden voor.
Dus je mag mijn pb box best volgooien over dieren gedrag hoor. Als ik dierenarts assistente wil worden moet ik dat toch weten denk ik :')
Verder ben ik er gewoon dol op om mezelf dingetjes te leren. Het is niet meteen een hobby van me maar ik vermaak mezelf ermee. Het gaat ook lekker op mijn eigen tempo dus ik kan alles zo snel of zo rustig doen als ik zelf wil. Dat vind ik ook wel weer fijn.

Hier doe je het nog een keer. Het lijkt bijna opscheppen.. Maar het is het niet. Je zoekt bevestiging. Bevestiging dat het oké is. Dat je iemand bent.
In dit topic (ken je verder niet van andere topics) zoek je precies uit waar je op reageert, en betrekt het dan op jezelf. Dat vergelijken, heb je dat altijd al gehad? Waar komt het vandaan? Waarom heb je die behoefte?
En waarom zoek je uit waar je op reageert? Waarom niet alles? Is dat angst, is dat omdat je er niet over na hebt gedacht?

Citaat:
Ik ben een groot open boek dus ik heb nergens moeite mee. Ik heb zelfs uitgevonden dat ik mezelf gewoon kan zijn.
Ook een quote van jou. Ik geloof het niet. Volgens mij kun je niet jezelf zijn, en accepteer jij jezelf juist niet. Je zoekt constant naar redenen waarom je zo bent zoals je bent: ADHD, Autisme, etc. Over een paar jaar zul je langzamerhand minder naar verklaringen zoeken, en meer accepteren. En dat maakt je leven dan meteen een stuk makkelijker.
Het zal niemand een ruk schelen of je Autisme of ADHD heb, van enkele klasgenoten hoorde ik dat pas na 3 jaar. Nou én. Iedereen is een individu, iedereen is anders. En dat is heerlijk!

Met die individuen komen ook de verschillende interesses. Ja, jij weet wat een cumulus is. Leuk. Ik niet. Maar toch zegt het niks over je intelligentieniveau. En het zegt ook niks over je leerniveau. Je was jezelf meteen aan het verdedigen toen je zei dat je MBO deed. 'Ik kan wel hoger hoor.' Waarom vind je het nodig om die opmerking te maken? Wat doet het ertoe? Je doet nu dit, en daar ben je tevreden mee. Wat kan het dan iemand schelen of je hoger kunt?

Verder zou ik me als ik jou was eens opnieuw buigen ove de posts van Zwerte en Kiannah. Leegierigheid is niet alleen leren uit boeken. Het is ook openstaan voor de meningen en ideeën van anderen en die dan op hun manier interpreteren. Dán ben je je hersenen echt aan het gebruiken. Feitjes opslaan kan iedereen. Feitjes gebruiken.. Not so much.

In je laatste post: jij vindt het niet irritant. Maar vindt zij dat ook?

Ja zo ben ik altijd geweest. En het is nu erger dankzij de puberteit.

Ik doe geen MBO, dat ga ik doen. Ik zit op vmbo GT. En op de basisschool kreeg ik altijd havo/vwo advies. En uit de cito kwam ook vwo. Verder haal ik zo makkelijk een 9 voor Bijna elk vak. Ik hoef er serieus bijna niks voor te doen. dat zegt al genoeg lijkt me. Het is gewoon dat in het eerste schooljaar (ik deed t/havo) ik best wel wat gepest werd, er veel dingen waren gebeurt en dat we altijd ladingen huiswerk hadden. Dus de druk was dat jaar veel te hoog waardoor ik ben gezakt. Nou en. Ik voel me hier fijn. Dat ik niks hoef te doen, nou en. Het is beter dan maar last hebben van die druk die me wordt opgelegd.

Ik weet best wat leergierheid is hoor. En verder als je eerdere reacties al hebt gelezen zeggen er meer dat ik hartstikke leergierig ben. En dan hoor ik bijna dagelijks.

En nee zij vindt het niet irritant. Anders zegt ze er wel wat van. Dat doet ze altijd. Ik ken haar dondersGoed

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 18:06

bigone schreef:
Ts, als je nu dik onder je niveau zit maak er dan op school eens een sport van om zo hoog mogelijke cijfers te halen en straks stapje voor stapje door te stromen, dan kom je op een gegeven ogenblik mensen tegen die wel snappen wat een cumulus is. Je hebt blijkbaar de nieuwsgierigheid om een vwo dame te zijn. Probeer daar te komen en dan kun je alsnog besluiten om da assistente te worden.
Als ik lees hoe je schrijft en wat je leuk vind dan is het eeuwig zonde dat je je tijd op het vmbo verdoet en misschien hele leuke kansen in de toekomst laat liggen.

Dat ik hier zit heeft wel een rede. Ik kan de druk niet aan. Ik moet te veel huiswerk maken bijvoorbeeld. daarbij is het leren geen probleem. Maar omdat ik vaak hele avonden aan mijn huiswerk zit en bijna geen vrije tijd heb raak ik best snel gestrest. Nou dan heb ik toch liever dit niveau. Ik pas het zelf wel aan door mezelf dingetjes te leren. Dan kan ik het aanpassen hoe ik het zelf wil :j

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:09

Sterkte meis!
Je bent vollop aan het puberen.
Komt goed het is maar internet.

Daarnaast valt het me op dat er geregeld dit soort 'sorry' topics verschijnen... er zijn er nu 3 actief sinds 1 a 2 weken..

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 18:11

Musiess schreef:
Sterkte meis!

Daarnaast valt het me op dat er geregeld dit soort 'sorry' topics verschijnen... er zijn er nu 3 actief sinds 1 a 2 weken..

Sorry. Dan zit ik met mezelf te vechten :')
Als het dab misgaat heb ik er veel spijt van en ga ik met mezelf zitten knokken wat ik moet doen. Dan gebeurt dit :')

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:14

drawerlover schreef:
Musiess schreef:
Sterkte meis!

Als het dab misgaat heb ik er veel spijt van en ga ik met mezelf zitten knokken wat ik moet doen. Dan gebeurt dit :')

Ach wat moet dat moet toch.
Er is wel een topic 'een luisterend oor' oid. Misschien kan je die opzoeken.

xniieeenke

drawerlover schreef:
Musiess schreef:
Sterkte meis!

_/-\o_ _/-\o_ heb ik ook

UhNee

Ik denk dat goede begeleiding in de vorm van een psycholoog, levenscoach, begeleider oid helemaal geen kwaad kan. Sterker nog, ik denk dat dit jou goed zou doen. Je zit in een ontzettend lastige periode in je leven, maar bij deze periode is goede begeleiding júist heel erg belangrijk.
Ik vind het dan ook jammer dat je (pleeg)ouders er zo tegenover staan. Heb je een begeleider op school waar jullie niet eens met z'n allen op gesprek kunnen gaan?

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:19

Wat mij opvalt is dat je overal altijd op door/tegenin gaat, alles nog weer moet 'bevestigen'. Laat dingen los, maak je niet meer overal druk om en je hoeft niet altijd overal maar op te reageren.

Het valt me vaak op in hoe veel topics je reageert en hoe vaak je ook reageert. Er is nog zo veel meer naast bokt. Ik snap dat bokt wellicht verslaafd is, maar het 'echte' leven is zo veel belangrijker en zit ook gewoon anders in elkaar dan wanneer mensen contact hebben via internet/social media.

Wat mijn tip is, gewoon eens wat minder op bokt gaan en dan eens beginnen met wat minder overal op willen reageren. Kijk om je heen, investeer in het echte leven!

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:20

DewiRox schreef:
Wat mij opvalt is dat je overal altijd op door/tegenin gaat, alles nog weer moet 'bevestigen'. Laat dingen los, maak je niet meer overal druk om en je hoeft niet altijd overal maar op te reageren.

Het valt me vaak op in hoe veel topics je reageert en hoe vaak je ook reageert. Er is nog zo veel meer naast bokt. Ik snap dat bokt wellicht verslaafd is, maar het 'echte' leven is zo veel belangrijker en zit ook gewoon anders in elkaar dan wanneer mensen contact hebben via internet/social media.

Wat mijn tip is, gewoon eens wat minder op bokt gaan en dan eens beginnen met wat minder overal op willen reageren. Kijk om je heen, investeer in het echte leven!

Dat eerste stuk gebeurt mij ook, maar wat je zegt is makkelijker gezegd dan gedaan.
Als iemand je wil afkraken, vernederen of onzin zegt dan is het voor anderen makkelijk te geloven, en sta je alleen dus wil je je verdedigen.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:25

drawerlover schreef:
Sokje_6 schreef:

Hier doe je het nog een keer. Het lijkt bijna opscheppen.. Maar het is het niet. Je zoekt bevestiging. Bevestiging dat het oké is. Dat je iemand bent.
In dit topic (ken je verder niet van andere topics) zoek je precies uit waar je op reageert, en betrekt het dan op jezelf. Dat vergelijken, heb je dat altijd al gehad? Waar komt het vandaan? Waarom heb je die behoefte?
En waarom zoek je uit waar je op reageert? Waarom niet alles? Is dat angst, is dat omdat je er niet over na hebt gedacht?

(quote)Ook een quote van jou. Ik geloof het niet. Volgens mij kun je niet jezelf zijn, en accepteer jij jezelf juist niet. Je zoekt constant naar redenen waarom je zo bent zoals je bent: ADHD, Autisme, etc. Over een paar jaar zul je langzamerhand minder naar verklaringen zoeken, en meer accepteren. En dat maakt je leven dan meteen een stuk makkelijker.
Het zal niemand een ruk schelen of je Autisme of ADHD heb, van enkele klasgenoten hoorde ik dat pas na 3 jaar. Nou én. Iedereen is een individu, iedereen is anders. En dat is heerlijk!

Met die individuen komen ook de verschillende interesses. Ja, jij weet wat een cumulus is. Leuk. Ik niet. Maar toch zegt het niks over je intelligentieniveau. En het zegt ook niks over je leerniveau. Je was jezelf meteen aan het verdedigen toen je zei dat je MBO deed. 'Ik kan wel hoger hoor.' Waarom vind je het nodig om die opmerking te maken? Wat doet het ertoe? Je doet nu dit, en daar ben je tevreden mee. Wat kan het dan iemand schelen of je hoger kunt?

Verder zou ik me als ik jou was eens opnieuw buigen ove de posts van Zwerte en Kiannah. Leegierigheid is niet alleen leren uit boeken. Het is ook openstaan voor de meningen en ideeën van anderen en die dan op hun manier interpreteren. Dán ben je je hersenen echt aan het gebruiken. Feitjes opslaan kan iedereen. Feitjes gebruiken.. Not so much.

In je laatste post: jij vindt het niet irritant. Maar vindt zij dat ook?

Ja zo ben ik altijd geweest. En het is nu erger dankzij de puberteit.

Ik doe geen MBO, dat ga ik doen. Ik zit op vmbo GT. En op de basisschool kreeg ik altijd havo/vwo advies. En uit de cito kwam ook vwo. Verder haal ik zo makkelijk een 9 voor Bijna elk vak. Ik hoef er serieus bijna niks voor te doen. dat zegt al genoeg lijkt me. Het is gewoon dat in het eerste schooljaar (ik deed t/havo) ik best wel wat gepest werd, er veel dingen waren gebeurt en dat we altijd ladingen huiswerk hadden. Dus de druk was dat jaar veel te hoog waardoor ik ben gezakt. Nou en. Ik voel me hier fijn. Dat ik niks hoef te doen, nou en. Het is beter dan maar last hebben van die druk die me wordt opgelegd.

Ik weet best wat leergierheid is hoor. En verder als je eerdere reacties al hebt gelezen zeggen er meer dat ik hartstikke leergierig ben. En dan hoor ik bijna dagelijks.

En nee zij vindt het niet irritant. Anders zegt ze er wel wat van. Dat doet ze altijd. Ik ken haar dondersGoed

En hop, daar ga je weer. Opniuew spring je in de verdediging, maar waartegen? Ik bedoelde het niet aanvallend. Jij vraagt tips, dan krijg je tips. :) Ik heb toch net gezegd dat ik het allemaal prima en goed vind? Je lijkt de kern van mijn verhaal te missen, focust keihard op wat ik niet eens heb gezegd maar wat jij denkt dat er in mijn woorden schuilt.

Die verdediging en bevestiging zijn op het moment denk ik belangrijke leerpunten voor jou. :j

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:26

Hee TS

Ik moet toegeven dat ik je nooit in topics ben tegen gekomen, maar ik vind het getuigen van lef dat je jezelf probeert open te stellen op bokt. Dat is een goede stap! Is het een idee om met je OP naar een psycholoog te gaan? Zij kunnen je veel beter helpen dan mensen op een forum.

Het valt mij op dat je redelijk selectief reageert op de goedbedoelde berichten hier op bokt. Je vertelt steeds dat je te slim bent voor je ouders. Waar merk je dat aan (weten wat cumulus is, lijkt mij geen goede meter eerlijk gezegd.. Ik studeer psychologie aan de Uni, en ik heb geen idee waar je het over hebt..)?
Verder vertel je vaak dat je boven je klasgenoten staat. Maar hoe zit het met je vriendinnen? Heb je het gevoel dat je wel op gelijke hoogte met hun staat?

Ik hoop dat je antwoord wil geven op deze vragen. Of er in ieder geval voor jezelf over na wilt denken. Ik 'zie' vooral een meisje wat constant bezig is om een beeld omhoog te houden op internet. Is dat ook de reden dat je jezelf constant vergelijkt met anderen?

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:32

xniieeenke schreef:
DewiRox schreef:

Dat eerste stuk gebeurt mij ook, maar wat je zegt is makkelijker gezegd dan gedaan.
Als iemand je wil afkraken, vernederen of onzin zegt dan is het voor anderen makkelijk te geloven, en sta je alleen dus wil je je verdedigen.

Maar waarom zou iemand je willen vernederen, afkraken of onzin over je vertellen? Waarschijnlijk omdat jij eerst iets in iemand losmaakt. Waarop jij je weer verdedigd en waarschijnlijk in de aanval gaat, diegene weer reageert enz enz. Het zou niet eens zo ver moeten komen dat mensen elkaar afkraken of vernederen. En dat is nou het nadeel van internet/social media. Dingen worden gewoon veel eerder gezegd, dingen worden anders geïnterpreteerd. Vooral als je nog in de puberteit zit en met jullie leeftijd is het zo belangrijk eigenlijk om jezelf maar gewoon een beetje te beschermen tegen dit alles en afstand te nemen. Hoe moeilijk dat ook is, want tegenwoordig is social media en internet niet meer weg te denken.

Maar je kan ook meelezen en alleen reageren als je denkt dat het iets aan zo wel jou leven en dat van een ander toevoegd. Mensen kijken tegenwoordig te weinig om zich heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:34

xniieeenke schreef:
DewiRox schreef:

Hier wil ik dan even op reageren;

Maar het is nu eenmaal een feit dat er een x-aantal, zelfs qua leeftijd een stuk "volwassener" dan jullie 2, bokkers zijn die er genoegen in scheppen om alles en iedereen de grond in te duwen.
Jullie maken het simpelweg, te gemakkelijk voor die mensen, door het vele en vanuit pure emotie reageren.
Voor mijn part typen jullie alles uit, maar druk dan gewoon niet op verzenden, dan heb je het toch van je af geschreven, maar geef je anderen geen kans en word het wat dit betreft uiteindelijk echt rustiger in jullie koppies.
Het heeft iets masochistisch en neerwaarts spiraal idee, wat jullie uiteindelijk jezelf aandoen...

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:36

DewiRox schreef:
xniieeenke schreef:

Maar waarom zou iemand je willen vernederen, afkraken of onzin over je vertellen? Waarschijnlijk omdat jij eerst iets in iemand losmaakt. Waarop jij je weer verdedigd en waarschijnlijk in de aanval gaat, diegene weer reageert enz enz. Het zou niet eens zo ver moeten komen dat mensen elkaar afkraken of vernederen. En dat is nou het nadeel van internet/social media. Dingen worden gewoon veel eerder gezegd, dingen worden anders geïnterpreteerd. Vooral als je nog in de puberteit zit en met jullie leeftijd is het zo belangrijk eigenlijk om jezelf maar gewoon een beetje te beschermen tegen dit alles en afstand te nemen. Hoe moeilijk dat ook is, want tegenwoordig is social media en internet niet meer weg te denken.

Maar je kan ook meelezen en alleen reageren als je denkt dat het iets aan zo wel jou leven en dat van een ander toevoegd. Mensen kijken tegenwoordig te weinig om zich heen.

Nou, ik zeg normale dingen, praat mee in topics maar ik word vaak niet begrepen omdat ik dingen onhandig verwoord, of zo.

Ik speel een spel dat ik al jaren leuk vind, en het is ontspanning. daarover is een topic op bokt en ik vind het fijn daar te praten, want klets-topics zijn op dat spel niet.

Ben het met dat laatste wel eens, maar kletsen met mensen op internet even tussen hw door met mensen die je normaal mag is heel gezellig, maar als iemand het komt verzieken tsjah XD

we wijken af van de TS :?

@ojajoh klinkt wel logisch en goed :P

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:01

TS, het belangrijkste aan ouders is niet of ze dezelfde interesses of iq hebben dan hun (pleeg) kinderen, maar of ze je accepteren zoals je bent, inclusief puberfratsen :D .
Het hoort bij je leeftijd om te ontdekken dat je anders én hetzelfde bent als anderen. Ik heb als kind een tijdje gelooft dat ik was geadopteerd , maar dat mijn familie dat niet durfde te vertellen.
Als pleegkind zal het nog een stuk ingewikkelder zijn. Goed dat je er over nadenkt, maar uiteindelijk wil iedereen graag merken dat er van je wordt gehouden.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 19:05

@Mussies dat topic volg ik al
@UhNee ik praat al keiveel met mijn ouders en mentor enzo. Echt waar. Ik praat enorm veel. Ik deel al mijn problemen met ze
@DewiRox ik doe keiveel buiten bokt. Meestal doe ik dingen tegelijk met bokt zoals bijvoorbeeld zingen. Dat is echt mijn grootste hobby (zie mijn profiel) en ik kan daar ook het beste mijn emoties in kwijt. Ik verdedig inderdaad snel. Dat heb ik sinds ik weet hoe ik tegen pesters in moet gaan >;)
@Sokje_6 O sorry jou reactie kwam wat hard op me af. Mijn excuses :')
Leuke naam trouwens :')
@LeonieL ja tuurlijk wil ik. Maar ik heb al aangegeven dat mijn ouders me daar in tegenhouden. En met mijn vriendinnen sta ik voor mijn gevoel niet op een gelijke hoogte. Ik sta hoger en ik ben ook als het ware de 'leider' van de groep

UhNee

Re: Mijn gedrag op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:07

Moeilijke vraag misschien, maar weet je ook waarom je dat gevoel hebt? Wat vind je van het idee dat je 'gelijk' staat aan je vriendinnen? Vind je dat eng?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 19:17

UhNee schreef:
Moeilijke vraag misschien, maar weet je ook waarom je dat gevoel hebt? Wat vind je van het idee dat je 'gelijk' staat aan je vriendinnen? Vind je dat eng?

Het gevoel komt omdat ik heel vaak dingen begrijp die zij niet begrijpen en ja omdat ik de 'lijder' ben. En vaak ook omdat ze hele andere interesses hebben.

Het voelt heel raar en het maakt me ook onzeker. Ik ben dan wel zo dat ik blijf wie ik ben maar ik ben evengoed wel bang dat ze een keer bij me weglopen om die reden

MarlindeRooz

Re: Mijn gedrag op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:18

Lijder? :=

Sorry TS maar volgens mij ben jij echt niet hoogbegaafd en praat jij jezelf dat vooral aan. Ik zou zeggen ga boeken lezen en dingen leren ipv op bokt zitten.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 19:21

MarlindeRooz schreef:

Sorry TS maar volgens mij ben jij echt niet hoogbegaafd en praat jij jezelf dat vooral aan. Ik zou zeggen ga boeken lezen en dingen leren ipv op bokt zitten.

Ik zei net toch dat ik veel meer doe dan bokt. Mijn laptop is er net weer dus je zult zien dat ik er zo meteen opeens niet meer ben. Hij was gisteren gecrasht en nu weer gemaakt *\o/*
Daarom zit ik de hele tijd op mijn telefoon

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:23

MarlindeRooz schreef:

Natuurlijk mag jij het niet met TS eens zijn.
Maar... hou het wel een beetje aardig?

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:26

MarlindeRooz schreef:

Sorry, maar dit vind ik echt een onrespectvolle reactie!

TS, allereerst knap dat je dit op bokt durft te zetten! Ik denk dat je moet proberen om je gelijk te voelen met de mensen om je heen. Je komt namelijk op mij over dat je je veel beter voelt dan de rest maar dat kan ook een stukje onzekerheid zijn. Ik zou je aanraden om toch eens met iemand te gaan praten hierover, iemand die je beter kan helpen dan wij achter onze computers.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:28

Ik ken je alleen van het SS topic en wil toch even reageren. Je komt hier over alsof jij jezelf continu wilt bewijzen. En dat is helemaal nergens voor nodig. Gooi dat idee van hoogbegaafd uit hoofd, dat brengt je toch nergens. Ik vraag me af of je wel eens 'rust' hebt in je hoofd?

Ik zou ook nog eens met je ouders praten met een psycholoog. Vindt het een beetje vreemd dat ze nee hebben gezegd. Als ouder wil je je kind toch helpen?