Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sokje_6 schreef:drawerlover schreef:Zwerte Ik krijg zo'n indruk van hun en verder niets hoor. Ik heb mijn vriendin net onderweg naar huis gevraagd of ik slimmer overkwam dan de rest. Ze zei meteen ja. Ik hoor stiekem ook op vwo te zitten maar dan is de druk te hoog (geloof je me niet, dan kan ik je al mijn cijfers wel laten zien hoor)
Dus nu heb ik het heel makkelijk.
Verder vind ik het echt gewoon superleuk om dingetjes te leren en voornamelijk over de natuur. Voor biologie haal ik ook torenhoge punten
Een 8 komt al zelden voor.
Dus je mag mijn pb box best volgooien over dieren gedrag hoor. Als ik dierenarts assistente wil worden moet ik dat toch weten denk ik
Verder ben ik er gewoon dol op om mezelf dingetjes te leren. Het is niet meteen een hobby van me maar ik vermaak mezelf ermee. Het gaat ook lekker op mijn eigen tempo dus ik kan alles zo snel of zo rustig doen als ik zelf wil. Dat vind ik ook wel weer fijn.
Hier doe je het nog een keer. Het lijkt bijna opscheppen.. Maar het is het niet. Je zoekt bevestiging. Bevestiging dat het oké is. Dat je iemand bent.
In dit topic (ken je verder niet van andere topics) zoek je precies uit waar je op reageert, en betrekt het dan op jezelf. Dat vergelijken, heb je dat altijd al gehad? Waar komt het vandaan? Waarom heb je die behoefte?
En waarom zoek je uit waar je op reageert? Waarom niet alles? Is dat angst, is dat omdat je er niet over na hebt gedacht?Ook een quote van jou. Ik geloof het niet. Volgens mij kun je niet jezelf zijn, en accepteer jij jezelf juist niet. Je zoekt constant naar redenen waarom je zo bent zoals je bent: ADHD, Autisme, etc. Over een paar jaar zul je langzamerhand minder naar verklaringen zoeken, en meer accepteren. En dat maakt je leven dan meteen een stuk makkelijker.Citaat:Ik ben een groot open boek dus ik heb nergens moeite mee. Ik heb zelfs uitgevonden dat ik mezelf gewoon kan zijn.
Het zal niemand een ruk schelen of je Autisme of ADHD heb, van enkele klasgenoten hoorde ik dat pas na 3 jaar. Nou én. Iedereen is een individu, iedereen is anders. En dat is heerlijk!
Met die individuen komen ook de verschillende interesses. Ja, jij weet wat een cumulus is. Leuk. Ik niet. Maar toch zegt het niks over je intelligentieniveau. En het zegt ook niks over je leerniveau. Je was jezelf meteen aan het verdedigen toen je zei dat je MBO deed. 'Ik kan wel hoger hoor.' Waarom vind je het nodig om die opmerking te maken? Wat doet het ertoe? Je doet nu dit, en daar ben je tevreden mee. Wat kan het dan iemand schelen of je hoger kunt?
Verder zou ik me als ik jou was eens opnieuw buigen ove de posts van Zwerte en Kiannah. Leegierigheid is niet alleen leren uit boeken. Het is ook openstaan voor de meningen en ideeën van anderen en die dan op hun manier interpreteren. Dán ben je je hersenen echt aan het gebruiken. Feitjes opslaan kan iedereen. Feitjes gebruiken.. Not so much.
In je laatste post: jij vindt het niet irritant. Maar vindt zij dat ook?
bigone schreef:Ts, als je nu dik onder je niveau zit maak er dan op school eens een sport van om zo hoog mogelijke cijfers te halen en straks stapje voor stapje door te stromen, dan kom je op een gegeven ogenblik mensen tegen die wel snappen wat een cumulus is. Je hebt blijkbaar de nieuwsgierigheid om een vwo dame te zijn. Probeer daar te komen en dan kun je alsnog besluiten om da assistente te worden.
Als ik lees hoe je schrijft en wat je leuk vind dan is het eeuwig zonde dat je je tijd op het vmbo verdoet en misschien hele leuke kansen in de toekomst laat liggen.
Musiess schreef:Sterkte meis!
Je bent vollop aan het puberen.
Komt goed het is maar internet.
Daarnaast valt het me op dat er geregeld dit soort 'sorry' topics verschijnen... er zijn er nu 3 actief sinds 1 a 2 weken..

drawerlover schreef:Musiess schreef:Sterkte meis!
Daarnaast valt het me op dat er geregeld dit soort 'sorry' topics verschijnen... er zijn er nu 3 actief sinds 1 a 2 weken..
Sorry. Dan zit ik met mezelf te vechten
Als het dab misgaat heb ik er veel spijt van en ga ik met mezelf zitten knokken wat ik moet doen. Dan gebeurt dit
drawerlover schreef:Musiess schreef:Sterkte meis!
Sorry. Dan zit ik met mezelf te vechten
Als het dab misgaat heb ik er veel spijt van en ga ik met mezelf zitten knokken wat ik moet doen. Dan gebeurt dit
heb ik ook DewiRox schreef:Wat mij opvalt is dat je overal altijd op door/tegenin gaat, alles nog weer moet 'bevestigen'. Laat dingen los, maak je niet meer overal druk om en je hoeft niet altijd overal maar op te reageren.
Het valt me vaak op in hoe veel topics je reageert en hoe vaak je ook reageert. Er is nog zo veel meer naast bokt. Ik snap dat bokt wellicht verslaafd is, maar het 'echte' leven is zo veel belangrijker en zit ook gewoon anders in elkaar dan wanneer mensen contact hebben via internet/social media.
Wat mijn tip is, gewoon eens wat minder op bokt gaan en dan eens beginnen met wat minder overal op willen reageren. Kijk om je heen, investeer in het echte leven!
drawerlover schreef:Sokje_6 schreef:
Hier doe je het nog een keer. Het lijkt bijna opscheppen.. Maar het is het niet. Je zoekt bevestiging. Bevestiging dat het oké is. Dat je iemand bent.
In dit topic (ken je verder niet van andere topics) zoek je precies uit waar je op reageert, en betrekt het dan op jezelf. Dat vergelijken, heb je dat altijd al gehad? Waar komt het vandaan? Waarom heb je die behoefte?
En waarom zoek je uit waar je op reageert? Waarom niet alles? Is dat angst, is dat omdat je er niet over na hebt gedacht?
(quote)Ook een quote van jou. Ik geloof het niet. Volgens mij kun je niet jezelf zijn, en accepteer jij jezelf juist niet. Je zoekt constant naar redenen waarom je zo bent zoals je bent: ADHD, Autisme, etc. Over een paar jaar zul je langzamerhand minder naar verklaringen zoeken, en meer accepteren. En dat maakt je leven dan meteen een stuk makkelijker.
Het zal niemand een ruk schelen of je Autisme of ADHD heb, van enkele klasgenoten hoorde ik dat pas na 3 jaar. Nou én. Iedereen is een individu, iedereen is anders. En dat is heerlijk!
Met die individuen komen ook de verschillende interesses. Ja, jij weet wat een cumulus is. Leuk. Ik niet. Maar toch zegt het niks over je intelligentieniveau. En het zegt ook niks over je leerniveau. Je was jezelf meteen aan het verdedigen toen je zei dat je MBO deed. 'Ik kan wel hoger hoor.' Waarom vind je het nodig om die opmerking te maken? Wat doet het ertoe? Je doet nu dit, en daar ben je tevreden mee. Wat kan het dan iemand schelen of je hoger kunt?
Verder zou ik me als ik jou was eens opnieuw buigen ove de posts van Zwerte en Kiannah. Leegierigheid is niet alleen leren uit boeken. Het is ook openstaan voor de meningen en ideeën van anderen en die dan op hun manier interpreteren. Dán ben je je hersenen echt aan het gebruiken. Feitjes opslaan kan iedereen. Feitjes gebruiken.. Not so much.
In je laatste post: jij vindt het niet irritant. Maar vindt zij dat ook?
Ja zo ben ik altijd geweest. En het is nu erger dankzij de puberteit.
Ik doe geen MBO, dat ga ik doen. Ik zit op vmbo GT. En op de basisschool kreeg ik altijd havo/vwo advies. En uit de cito kwam ook vwo. Verder haal ik zo makkelijk een 9 voor Bijna elk vak. Ik hoef er serieus bijna niks voor te doen. dat zegt al genoeg lijkt me. Het is gewoon dat in het eerste schooljaar (ik deed t/havo) ik best wel wat gepest werd, er veel dingen waren gebeurt en dat we altijd ladingen huiswerk hadden. Dus de druk was dat jaar veel te hoog waardoor ik ben gezakt. Nou en. Ik voel me hier fijn. Dat ik niks hoef te doen, nou en. Het is beter dan maar last hebben van die druk die me wordt opgelegd.
Ik weet best wat leergierheid is hoor. En verder als je eerdere reacties al hebt gelezen zeggen er meer dat ik hartstikke leergierig ben. En dan hoor ik bijna dagelijks.
En nee zij vindt het niet irritant. Anders zegt ze er wel wat van. Dat doet ze altijd. Ik ken haar dondersGoed
Ik heb toch net gezegd dat ik het allemaal prima en goed vind? Je lijkt de kern van mijn verhaal te missen, focust keihard op wat ik niet eens heb gezegd maar wat jij denkt dat er in mijn woorden schuilt.

xniieeenke schreef:DewiRox schreef:Wat mij opvalt is dat je overal altijd op door/tegenin gaat, alles nog weer moet 'bevestigen'. Laat dingen los, maak je niet meer overal druk om en je hoeft niet altijd overal maar op te reageren.
Het valt me vaak op in hoe veel topics je reageert en hoe vaak je ook reageert. Er is nog zo veel meer naast bokt. Ik snap dat bokt wellicht verslaafd is, maar het 'echte' leven is zo veel belangrijker en zit ook gewoon anders in elkaar dan wanneer mensen contact hebben via internet/social media.
Wat mijn tip is, gewoon eens wat minder op bokt gaan en dan eens beginnen met wat minder overal op willen reageren. Kijk om je heen, investeer in het echte leven!
Dat eerste stuk gebeurt mij ook, maar wat je zegt is makkelijker gezegd dan gedaan.
Als iemand je wil afkraken, vernederen of onzin zegt dan is het voor anderen makkelijk te geloven, en sta je alleen dus wil je je verdedigen.
xniieeenke schreef:DewiRox schreef:Wat mij opvalt is dat je overal altijd op door/tegenin gaat, alles nog weer moet 'bevestigen'. Laat dingen los, maak je niet meer overal druk om en je hoeft niet altijd overal maar op te reageren.
Dat eerste stuk gebeurt mij ook, maar wat je zegt is makkelijker gezegd dan gedaan.
Als iemand je wil afkraken, vernederen of onzin zegt dan is het voor anderen makkelijk te geloven, en sta je alleen dus wil je je verdedigen.
DewiRox schreef:xniieeenke schreef:Dat eerste stuk gebeurt mij ook, maar wat je zegt is makkelijker gezegd dan gedaan.
Maar waarom zou iemand je willen vernederen, afkraken of onzin over je vertellen? Waarschijnlijk omdat jij eerst iets in iemand losmaakt. Waarop jij je weer verdedigd en waarschijnlijk in de aanval gaat, diegene weer reageert enz enz. Het zou niet eens zo ver moeten komen dat mensen elkaar afkraken of vernederen. En dat is nou het nadeel van internet/social media. Dingen worden gewoon veel eerder gezegd, dingen worden anders geïnterpreteerd. Vooral als je nog in de puberteit zit en met jullie leeftijd is het zo belangrijk eigenlijk om jezelf maar gewoon een beetje te beschermen tegen dit alles en afstand te nemen. Hoe moeilijk dat ook is, want tegenwoordig is social media en internet niet meer weg te denken.
Maar je kan ook meelezen en alleen reageren als je denkt dat het iets aan zo wel jou leven en dat van een ander toevoegd. Mensen kijken tegenwoordig te weinig om zich heen.

. 

UhNee schreef:Moeilijke vraag misschien, maar weet je ook waarom je dat gevoel hebt? Wat vind je van het idee dat je 'gelijk' staat aan je vriendinnen? Vind je dat eng?

MarlindeRooz schreef:Lijder?
Sorry TS maar volgens mij ben jij echt niet hoogbegaafd en praat jij jezelf dat vooral aan. Ik zou zeggen ga boeken lezen en dingen leren ipv op bokt zitten.
MarlindeRooz schreef:Lijder?
Sorry TS maar volgens mij ben jij echt niet hoogbegaafd en praat jij jezelf dat vooral aan. Ik zou zeggen ga boeken lezen en dingen leren ipv op bokt zitten.