Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Brainless schreef:Martine_R schreef:Ik ben zelf geen vegetariër, maar mocht ik dat wel zijn, zou ik denk ik gewoon zeggen dat ik liever geen dieren eet omdat ik dat zielig vind of te veel van dieren hou om ze te eten o.i.d.
En nee, ik vind ook niet dat er een heel betoog gehouden zou moeten worden, maar ik zou me ook behoorlijk ergeren als ik boze blikken van moeders zou krijgen omdat ik het niet subtiel genoeg zou inpakken..Verbied dan meteen iedereen om met je kind te praten..
Ik zou ook niet blij zijn als mijn kind van 4 aan iemand vraagt hoe die baby in haar buik komt en degene gaat (uitgebreid) vertellen over sex.
Omdat ze de waarheid best mogen/moeten weten....
xMercury schreef:Luister eens, ik ben docent. Als leerlingen aan mij vragen waarom ik geen dierlijke producten consumeer, dan mogen ze een eerlijk en open antwoord verwachten. Ik wil namelijk dat ze opgroeien als individuen en niet als een dode vis met de stroming mee worden gevoerd.
Brainless, dat jij 'rare' verhalen tussen aanhalingstekens zet kan ik niet begrijpen. Het is ook zielig om vlees te eten, hoe kun je daar nou toch om heen draaien. Ongelooflijk
Drunksheep schreef:Een gezond kind doodmaken is ook niet zielig?!
Voor mij is dat allemaal hetzelfde namelijk.
Drunksheep schreef:Een gezond kind doodmaken is ook niet zielig?!
Voor mij is dat allemaal hetzelfde namelijk.
Suzanne F. schreef:Niet te moeilijk over doen. Gewoon zeggen dat je geen vlees eet omdat je geen dieren wilt eten. Klaar....
Drunksheep schreef:Voor mij is het juist onlogisch dat een mens en dier als verschillend worden aangezien. Voor mij zijn ze namelijk gelijk, al hebben dieren natuurlijk onder andere een andere manier van communiceren etc.
Iris82 schreef:Docent van wat voor school? Ik neem aan niet de kleuterklas.
Ik vind er nogal een verschil in zitten tussen een 4 jarige en een 12 jarige.
Sommige dingen moet je voor een 4 jarige nog gewoon totaal anders inkleden omdat ze nog niet genoeg abstract denkvermogen en perspectief hebben om dingen te kunnen plaatsen.
Brainless schreef:Drunksheep schreef:Voor mij is het juist onlogisch dat een mens en dier als verschillend worden aangezien. Voor mij zijn ze namelijk gelijk, al hebben dieren natuurlijk onder andere een andere manier van communiceren etc.
Als dieren en mensen gelijk zijn, waarom is het dan niet zielig dat een vos een konijn eet en het wel zielig is als een mens dat doet?