Laat jij iemand zijn zoals hij/zij is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Drifter

Re: Laat jij iemand zijn zoals hij/zij is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 18:07

Plot twist, ze hebben net toevallig de pech dat ze zelf allebei anders dan de rest zijn, en dus in plaats van elkaar willen, een bloedhekel aan elkaar hebben.. maar wel op elkaar aangewezen zijn.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 18:15

Als mensen eens zouden stoppen met zo hard hun best doen 'speciaal' en 'anders' te zijn, zouden we een hoop meer verschillende mensen hebben.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 18:42

Elke generatie heeft een groep 'onbegrepen alto's' het enige wat anders wordt is de aankleding geloof ik := Die drang om 'anders' te zijn, tegen de stroming in te zwemmen, af te zetten tegen de norm (veelal inbegrepen met een misplaatst gevoel van superioriteit) is universeel voor 'de mens'. Of het nu free love hippies op Woodstock zijn, mensen met onnoemlijk wijde broeken met een bepaalde muzieksmaak of, of, of.
En ja. Die mensen hebben ook gewoon bestaansrecht. Sommigen komen er uiteindelijk achter dat je niet 'anders' hoeft te zijn om jezelf te zijn en anderen hebben het 'anders' zijn nodig als deel van hun identiteit.

Is dat erg. Is dat dom. Is het een probleem? Nah. Laat iedereen maar gewoon lekker z'n gang gaan hoor.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 18:49

Qimm schreef:
Elke generatie heeft een groep 'onbegrepen alto's' het enige wat anders wordt is de aankleding geloof ik := Die drang om 'anders' te zijn, tegen de stroming in te zwemmen, af te zetten tegen de norm (veelal inbegrepen met een misplaatst gevoel van superioriteit) is universeel voor 'de mens'. Of het nu free love hippies op Woodstock zijn, mensen met onnoemlijk wijde broeken met een bepaalde muzieksmaak of, of, of.
En ja. Die mensen hebben ook gewoon bestaansrecht. Sommigen komen er uiteindelijk achter dat je niet 'anders' hoeft te zijn om jezelf te zijn en anderen hebben het 'anders' zijn nodig als deel van hun identiteit.

Is dat erg. Is dat dom. Is het een probleem? Nah. Laat iedereen maar gewoon lekker z'n gang gaan hoor.

De ironie vind ik dat ze altijd wel ergens bij horen :D

De gothics in mijn tijd vonde het zooooo suf om bij 'de rest' te horen, maar vormden zelf ondertussen ook keurig een groep met een gedeelde identiteit :')
Ga naar een paranormale beurst toe als je denkt paranormaal te zijn en verrek.... Je bent opeens niet meer zo anders :') daar hoor je opeens bij een groep!
iedereen is anders en daarin is iedereen weer gelijk :Y)

Ach, ik heb er ook geen moeite mee dat mensen hardop roepen dat ze anders zijn. Prima hoor. Ik vind het wel jammer dat er mensen zijn die hard roepen 'je moet anderen in hun waarde laten', maar dat zelf niet doen. Of het nou de devote christene is die de vinger wijst 'gij zult niet oordelen" maar ondertussen zelf heerlijk roddelt over de buurvrouw of de collega die vindt dat ze te weinig respect krijgt, maar ondertussen zelf ook geen enkele waardering heeft voor de collega's. Verkonding het dan niet hardop als je je er zelf al niet eens aan kunt houden. Geef dan gewoon toe dat je een mens bent en net als ieder ander bent en ook gewoon vooroordelen hebt. Dat is oke, dat hebben wij allen ook gemeen: niemand is perfect!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 19:06

Ja mooi is dat altijd weer, ze zijn zo anders dat er een stereotyp wordt gecreëerd. En zodra het te veel een groep is komt er weer iets anders om 'anders mee te zijn'

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 19:56

Ja ts, iedereen is gek behalve jij. Oke.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 20:11

Iemand in zijn waarde laten, interpreteer ik als iemand aanvaarden zoals die is, ook al heeft die persoon "kantjes" die ik niet zo leuk vind. Ik kan perfect ervoor kiezen om met iemand niet om te gaan, omdat het een persoon is die niets met mezelf gemeen heeft. In mijn ogen is dat eerlijker als een poging te doen om iemand te kneden tot een persoon die hij of zij eigenlijk niet is, maar wel bij jou leefwereldje past. Maar ja, dat is mijn mening maar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 21:55

Mensen zijn groepsdieren. Moest, voor de prooien die we graag wilden. :)
Iedereen zoekt dus een groep. Dat zit in gebakken.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 18:30

lieveli schreef:
Ja ts, iedereen is gek behalve jij. Oke.

Nee dat zeg ik niet.
Ben er wel achter dat ik te direct ben op het moment,mijn excuses..