Met iemand naar bed gaan die geen relatiemateriaal is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij met iemand naar bed gaan waarvan je van te voren weet dat je er geen relatie mee wil

Ja
730 (59%)
Nee
503 (40%)

Totaal aantal stemmen: 1233

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:43

Palmera schreef:
Als ik moet gaan zitten wachten tot ik echt verliefd ben verdroog ik gegarandeerd :+

Als beide partijen erachter staan om een moment van elkaar te genieten zie ik daar geen problemen in.
Wel wil ik hier de opmerking plaatsen dat seks uit liefde anders is dan seks om de seks. Maar ook daar is geen probleem mee als beide partijen hetzelfde denken. Dan kan ook seks om de seks heerlijk zijn ;)

Mijn ervaring is ook dat ´vrouwen´ niet verliefd hoeven te zijn om sex te willen en daarvan te genieten.

Het hele punt is dat recreatieve sex voor/door (ongebonden) vrouwen als taboe gezien wordt in onze hyprocriete samenleving.
Gewoon nergens anders om dan er van genieten mogen vrouwen blijkbaar niet 8)7

Ayasha
Blogger

Re: Met iemand naar bed gaan die geen relatiemateriaal is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:46

Ik bedank er voor. Ik kan echt niet warm lopen van iemand als ik er niet verliefd op ben/van houd. :)

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:46

Ik heb nee aangevinkt.

Moet eerlijk zeggen dat ik het wel gedaan heb in me stap jaren.

Maar zou het nu niet meer doen als ik vrijgezel zou zijn

gelukkig is het verder niet van toepassing maar ben heel gelukkig met mijn verloofde :)

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 21:50

Uhm, ik zie het zeker niet als taboe. Maar misschien leg ik het met de volgende metafoor een beetje uit.

Voor mij is seks met iemand alleen maar voor de seks te vergelijken met een lekker mals biefstukje. Een beter stukje vlees kan je niet krijgen.

Seks met een voor mij speciaal iemand, is datzelfde stukje biefstuk, maar dan met peperroomsaus. Iets wat al lekker was, nu nog lekkerder.

Ik denk dat het zinloos is om te vermelden dat ik mijn biefstukjes dus altijd met een peperroomsaus eet . :9

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:52

Ik heb ja ingevuld. Ik vind casual seks heel leuk mits ik single ben.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:52

Peperroomsaus.... BRRRRRRRRrrrrrrr en je wordt er ook nog eens dik van. Dan ben ik liever singel _O-

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:53

Gaat mooi gelijk op :D .
Ik heb op nee gestemd. Niet omdat ik vind dat seks en liefde nooit gescheiden kan zijn. Ik vind dat iedereen daar vrij in, en ik weet zeker genoeg vrouwen die echt geen probleem hebben met ONS. Maar voor mij niet, kan ik fysiek gewoon niet.
Been there, done that. En met de jaren ervaring heb ik gemerkt dat ik psychologisch niet in staat ben om mij te geven aan iemand waar ik niet echt iets voor voel. Dan durf ik mij niet laten gaan, ik verkramp, alles doet veel meer pijn. Ik vind het kortom niet leuk.
Ik heb nog nooit iemand zo leuk gevonden als mijn huidige vriend, en dat maakt ook dat ik me bij hem volledig kan ontspannen en ook volledig kan geven. En ik heb eerder nooit geweten dat het zo fijn kan zijn. Die maten van gewoon onbeschaamd "samen plezier maken", kan ik gewoon niet bereiken met iemand waar ik geen intieme band mee voel, daar zit altijd een soort van rem voor mij op.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 22:10

Ik heb ja gezegd, maar dat gaat al 22 jaar niet meer op :D
Maar goed, ik vind het wel oke als vrouwen sex en liefde gescheiden kunnen houden. Al is het om zichzelf meer te ontdekken en zich niet te schamen voor hun seksuele behoeftes. Als iemand dat niet prettig vind is dat ook prima, ook dat hoort bij het ontdekken van je eigen grenzen.
Uiteindelijk moet iedereen gewoon doen waar ie zich goed bij voelt.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 22:15

Nu niet meer, want heb een heerlijke steady relatie en de liefste vent die er is, maar 12 jaar geleden had ik ook wel one night stands, gewoon omdat ik er zin in had.
Wist van te voren dat we geen koppel zouden worden, maar lichamelijke aantrekkingskracht was er dan wel, want zonder die aantrekkingskracht zou ik het ook weer niet kunnen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 22:18

ik zie het apart van elkaar :j ik wil in een liefdesrelatie wel trouw en seks, maar ik hoef niet per se liefde en trouw van iemand waar ik seks mee heb..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 22:20

Ja en nee.

Ik was vrijgezel. Had jeuk. Leuke vent grote leuter.

Nee. Want ik wilde idd meer dan alleen een vlugge wip. En ik dacht dat ook wel te krijgen. Helaas tegen de lamp gelopen( mijn schuld. Hij was duidelijk.

Ik zou het niet weer zo snel doen.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 22:27

Nee wat mij ook opvalt is dat het wel in periodes komt. Even een tijdje losgaan tot je weer eens op je bek gaat, voor banketstaaf staat en er even klaar mee bent. Dan heb ik dus periodes dat ik ontzettend van mannen hou en er niet vanaf kan blijven, en dan heb ik periodes dat ik mannen als wolven zie en ze niet in m'n buurt wil hebben. Herkenbaar voor iemand :P ?

Wendy_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 22:38

Kwanyin schreef:
Ik heb op nee gestemd. Niet omdat ik vind dat seks en liefde nooit gescheiden kan zijn. Ik vind dat iedereen daar vrij in, en ik weet zeker genoeg vrouwen die echt geen probleem hebben met ONS. Maar voor mij niet, kan ik fysiek gewoon niet.
Been there, done that. En met de jaren ervaring heb ik gemerkt dat ik psychologisch niet in staat ben om mij te geven aan iemand waar ik niet echt iets voor voel. Dan durf ik mij niet laten gaan, ik verkramp, alles doet veel meer pijn. Ik vind het kortom niet leuk.
Ik heb nog nooit iemand zo leuk gevonden als mijn huidige vriend, en dat maakt ook dat ik me bij hem volledig kan ontspannen en ook volledig kan geven. En ik heb eerder nooit geweten dat het zo fijn kan zijn. Die maten van gewoon onbeschaamd "samen plezier maken", kan ik gewoon niet bereiken met iemand waar ik geen intieme band mee voel, daar zit altijd een soort van rem voor mij op.

Precies dit! Dit had ik zelf zo kunnen typen. Moge duidelijk zijn dat dus ik ook nee gestemd heb :-)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 22:42

Ik heb helemaal niet gestemd. Ik vind het lastig, want ik weet dat ik voor nu iemand echt leuk moet vinden voordat ik er wat mee kan doen. Al is 't maar alleen zoenen. Ik kan er anders echt niet van genieten denk ik :+
Maar wie weet slaat dat ooit nog eens om.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 22:52

Ja. Been there, done that....

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 23:05

Ik zit nu al meer dan 8 jaar in een goede serieuze relatie maar mocht dat ooit overgaan kan ik me niet voorstellen om niet regelmatig seks te hebben. Dus als dat casual moet dan so be it. Moet wel met iemand zijn die wel wat te bieden heeft in bed. Het moet wel plezierig zijn. Ik heb ook weleens een leuke avond gehad met een jongen waarmee een relatie door verschil in levenswijze er niet in zat. Maar de lichamelijke chemie spatte er wel vanaf. Als ik ooit weer vrijgezel ben, wil ik zijn nummer wel weer hebben. Ik heb echt wel een duidelijk onderscheid tussen liefde en lust maar als die gecombineerd worden dan is het ook echt wel top.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 23:07

Ik heb ja gestemd. Al kan ik mij niet voorstellen om seks te hebben zonder liefde

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 23:12

Wat nou weer taboe...
Gewoon niet iedereen heeft intresse in het uitwisselen van lichaamsvloeistoffen met mensen die ze amper kennen.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 23:24

ik heb ja gestemd, als ik weer single ben is het echt geen probleem om liefde en seks apart te zien. :j
Laatst bijgewerkt door KarmaChansy op 24-09-15 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 23:24

Ik heb het wel eens geprobeerd... Wel de lusten, niet de lasten.
Jammer genoeg raakte ik hopeloos verliefd op die kerel, dus dat hebben we afgekapt.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 23:28

Kwanyin schreef:

De mensen met wie ik het doe/deed (wat er overigens niet zo veel zijn-op 1 hand te tellen), zijn wel mensen waar ik me toe aangetrokken voel. Het is niet zo dat ik voor de eerste de beste in een bar ga. Het zijn alleen andere gevoelens dan die je hebt voor je echte partner.
Dus er zijn wel gevoelens, maar geen romantische gevoelens. Ik moet ze sowieso aantrekkelijk vinden, een beetje leuk om mee te praten en echt wel iemand met een beetje humor. Ik heb er een heel intieme band mee, zelfs meer dan dat ik met mijn ex-vriendje had. Maar het is gewoon een heel ander soort, de vlindertjes in de buik ontbreken, verder voelt het voor mij bijna hetzelfde. Maar, ik zou nooit een relatie willen met die persoon en zal er dus ook nooit verliefd op worden (zeg nooit nooit, maar op het moment zie ik dat gewoon zo niet).

Aan one night stands doe ik niet mee, aan een vast vriendje om naar bed te gaan wel. ONS zou ik me ook echt niet comfortabel bij voelen, zeker niet bij iemand die ik niet ken.
Maar ik kan wel begrijpen als je dat intieme gevoel niet kan hebben zonder de vlinders, dat het niet fijn is om die met iemand te doen waar je dat gevoel niet bij hebt.
Laatst bijgewerkt door Leen op 24-09-15 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 23:29

BaileyMix schreef:
Ik doe niet anders :+ Meestal pakt dat leuk uit, heel af en toe pakt dat poedersuiker uit. Tja. Als je er maar 100% achter staat op dat moment.
Als ik zou moeten wachten op relatiemateriaal dan kon ik wachten tot ik een ons weeg :+ Overigens vind ik een klik, goed in bed, aantrekkelijk en ten alle tijden (!!) respect daarbij wel erg belangrijk, het is dus niet zo dat ik de eerste de beste die zin heeft m'n bed in sleur :))

Scheelt me weer typen, thanks :D

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 23:30

Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen partner zou willen die met erg veel anderen naar bed is geweest. Ik zoek iemand die hetzelfde denkt over seks en relaties, maar dat wil niet zeggen dat het voor mij een taboe is. Iedereen moet voor zichzelf bepalen waar hij of zij zich lekker bij voelt en als je vrijgezel bent en het komt zo op je pad of je gaat er bewust naar op zoek dan is dat prima.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 23:44

Maar zonnebloem, het lijkt me nou niet bepaald een onderwerp wat je in je eerste date naar boven gooit? Dus stel je voor, je hebt wat gedate, het klikt ontzettend leuk vanaf beide kanten en het wordt wat serieuzer. Zou je het dan echt afkappen omdat hij wat meer bedpartners heeft gehad?

Dat iemand in het verleden experimenteerde, hoeft niet te betekenen dat de persoon nog zo is :).
Vind het een beetje kort door de bocht, sorry :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 23:47

Ja gestemd, maar ik zit al bijna twaalf jaar vast aan een uit de hand gelopen one night stand :D :D :D