Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
geen niesbuien meer van al het stof wat zich in een jaar heeft opgestapeld op de boom en prullaria, geen kaal huis meer na het weer opruimen van al het kerst spul... En ik vind het heerlijk om tegen iedereen uit te leggen dat ik niet meer aan dit commerciële feest mee doe...
Ik heb er oprecht zinin
lor1_1984 schreef:Zonnetje81 schreef:Er zijn ook mensen die geen familie hebben of familie waar ze geen dikke vrienden mee zijn...
Of die om andere redenen geen kerst kunnen/willen vieren met de familie (afstand, huisdieren, andere plannen, gewoon geen zin... etc).
je kan toch ook gewoon iets anders gaan doen? Of worden jullie echt gedwongen dan?
Ladybird schreef:Ik verbaas me erover dat zoveel mensen het als verplichting zien
Ik vind het heeerlijk om met kerst thuis te zijn.. Samen met familie rond te hangen en bij te kletsen. Ik vind kerst het mooiste tijd van het jaar, en zo in juli begin ik al af te tellen naar Kerst..Ik heb er oprecht zinin
. Ik heb geen zin om de hele dag van familielid naar familie lid te gaan. En als het niet lukt om het te plannen dan is het de volgende keer beter.
), maar eerst nog even genieten van de herfst
Zonnetje81 schreef:Het is een verplichting als men beledigd is (of vinden het niet normaal) als je niet komt. Mijn ouders zouden mij als 'raar' betitelen en dat is zacht uitgedrukt. Dan heb ik het niet over grote familie uitjes maar alleen met het gezin van 4.
of wordt dat ook raar gevonden? verootjoo schreef:Zonnetje81 schreef:Het is een verplichting als men beledigd is (of vinden het niet normaal) als je niet komt. Mijn ouders zouden mij als 'raar' betitelen en dat is zacht uitgedrukt. Dan heb ik het niet over grote familie uitjes maar alleen met het gezin van 4.
Oh op die manier. Daar zou ik dan toch een soort van schijt aan hebben. Maar mijn ouders denken precies hetzelfde als ik. Bovendien eten wij al best vaak met de familie samen dus hoeft dat niet perse op kerst ook nog. Als ik zeg dat ik met kerst iets anders ga doen kijkt hier niemand raar op![]()
Maar anders kun je altijd nog met vakantie gaanof wordt dat ook raar gevonden?
verootjoo schreef:Maar dan doe je het toch gewoon niet? Ik snap ook niet waarom mensen het als verplichting zienje kan toch ook gewoon iets anders gaan doen? Of worden jullie echt gedwongen dan?