Vandaag is mijn dorp weer een beetje lelijker geworden...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:59

Het maaien, goed idee. Maar je kan zelf ook nog wel bedenken dat het niet een goed idee is om op een natte ondergrond met zwaar materieel te gaan rijden. Er bestaat nog zoiets als het weerbericht dus hadden ze het ook op een moment kunnen inplannen dat de grond droger is..

Edit: mijn vader werkt ook in loondienst bijvoorbeeld en die gaat NIET het land op als deze te nat is. Juist om de grond niet te beschadigen. Dus het kan wel... Dan gaat hij ander werk doen wat de grond niet beschadigt.

Overigens vind ik het heeeeel erg de verkeerde kant op neigen. Het topic lijkt mij geopend om van zich af te praten dat ze de omgeving bruut behandeld is. En nu gaat iedereen alleen maar in op dat TS het niet naar haar zin heeft in het dorp. Het is nog altijd aan háár wat ze doet, dus als ze ervoor kiest om daar vooralsnog te blijven, het zij zo. Dan mag ze zich er nog steeds wel teleurgesteld over zijn dat de gemeente zo met de grond omgegaan is...
Laatst bijgewerkt door friendly op 24-09-15 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:00

TS, zoek iemand op om mee te praten. Je komt een beetje depressief over op mij. Jij ziet nu geen uitweg meer, maar die zijn er wel. Met hulp kom je er wel :j En het is soms niet zo makkelijk zoals de meeste mensen denken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:02

friendly schreef:
Het maaien, goed idee. Maar je kan zelf ook nog wel bedenken dat het niet een goed idee is om op een natte ondergrond met zwaar materieel te gaan rijden. Er bestaat nog zoiets als het weerbericht dus hadden ze het ook op een moment kunnen inplannen dat de grond droger is..

Edit: mijn vader werkt ook in loondienst bijvoorbeeld en die gaat NIET het land op als deze te nat is. Juist om de grond niet te beschadigen. Dus het kan wel... Dan gaat hij ander werk doen wat de grond niet beschadigt.

Overigens vind ik het heeeeel erg de verkeerde kant op neigen. Het topic lijkt mij geopend om van zich af te praten dat ze de omgeving bruut behandeld is. En nu gaat iedereen alleen maar in op dat TS het niet naar haar zin heeft in het dorp. Het is nog altijd aan háár wat ze doet, dus als ze ervoor kiest om daar vooralsnog te blijven, het zij zo. Dan mag ze zich er nog steeds wel teleurgesteld over zijn dat de gemeente zo met de grond omgegaan is...

De algemene tendens in de topics van TS is dat haar negatieve gevoelens nooit haar eigen schuld zijn maar altijd die van de rest van de wereld. Ze zet zichzelf constant buitenspel.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:03

friendly schreef:

Tijd is geld, ze kunnen moeilijk thuis gaan zitten wachten op beter weer.
En zo de verkeerde kant op gaat het echt niet, er zijn echt wel ergere dingen in de wereld dan een stuk grasland wat stukgereden is met maaien. Als ze er nu beton gestort hadden, of een of ander spuuglelijk gebouw neergezet hadden...
Enja, als zij het niet naar de zin heeft moet ze daar wat aan doen, daar kan ze haar ouders niet de schuld van geven.

Ayasha
Blogger

Re: Vandaag is mijn dorp weer een beetje lelijker geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:05

tsja en dan nog anneliesdj: het is hun grond... Dat is dan erg jammer maar om daar nu zon drama van te maken.... :)
Het dorp waar ik vroeger woonde is ook spuuglelijk geworden (veel appartementen, veel meer verstedelijkt waar het vroeger echt een idyllisch dorpje was) maar daar doe je niks aan.. Als het je echt stoort ga je op zoek naar een plek waar het wel nog is zoals jij "nodig" hebt om je goed te voelen. :)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:06

Kan zijn, maar het gaat hier toch over DIT topic. Boeit mij verder vrij weinig wat ze in andere topics zegt hoor. Ik ga hier in op het onderwerp wat HIER van toepassing is. Dat is niet haar gemoedstoestand. Een zijstap kan ik over het algemeen prima waarderen hoor, maar dit is gewoon een complete topicwijziging.

Anneliesdj: Dat valt wel mee hoor. Als ze van te voren het weerbericht controleren valt prima in te schatten wanneer het droog genoeg is. Doen ze op mijn vaders werk ook. Dan plannen ze het op dàt moment pas in en ondertussen doen ze andere klussen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:09

Argai schreef:
TS, zoek iemand op om mee te praten. Je komt een beetje depressief over op mij. Jij ziet nu geen uitweg meer, maar die zijn er wel. Met hulp kom je er wel :j En het is soms niet zo makkelijk zoals de meeste mensen denken.

Ik wilde het net typen. TS; je klinkt alsof je best wel eens een depressie zou kunnen hebben. Hoewel de buitenwereld misschien wel de 'schuld' heeft van hoe rot je je voelt: niemand anders dan jij kan iets doen aan dat rotgevoel. Hard maar waar.

Aan jou de keuze om een dappere stap te zetten (naar de huisarts) en jezelf de ruimte te geven ten koste van het rotgevoel, of de ruimte te geven aan het rotgevoel ten koste van jezelf door te blijven doen wat je al jaren doet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:12

friendly schreef:
Kan zijn, maar het gaat hier toch over DIT topic. Boeit mij verder vrij weinig wat ze in andere topics zegt hoor. Ik ga hier in op het onderwerp wat HIER van toepassing is. Dat is niet haar gemoedstoestand. Een zijstap kan ik over het algemeen prima waarderen hoor, maar dit is gewoon een complete topicwijziging.

Anneliesdj: Dat valt wel mee hoor. Als ze van te voren het weerbericht controleren valt prima in te schatten wanneer het droog genoeg is. Doen ze op mijn vaders werk ook. Dan plannen ze het op dàt moment pas in en ondertussen doen ze andere klussen.

Maar het is toch hun grond... Als ik morgen mijn weide stuk rijd dan hebben wandelaars (ja daar komen wandelaars langs) daar toch geen zaken mee?
Blijkbaar paste dit zo in de planning, hersteld zich wel.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:13

friendly schreef:

Alleen weet jij niet watvoor andere klussen er zijn en wat er is afgesproken dus jij kunt daar niet over oordelen. Het is meestal niet zo simpel als het lijkt.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:16

TS is dit (stuk gereden grond) echt je probleem? Uit je post blijkt dat het veel dieper zit.
Kom uit je passieve rol en geef jezelf een schop onder je kont.

Ik hoop dat je hulp zoekt (psycholoog, cursus mindfulness of iets dergelijks) en ook gaat zien dat het leven zo mooi is als je hem zelf maakt.
Denk in oplossingen, niet in problemen. Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen geluk.

Een (virtuele) knuffel voor je, want ik denk dat je die nodig hebt.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:19

Het is jammer als zo'n mooi plekje ineens 'vernield" is maar gelukkig groeit alles volgend jaar weer heel mooi terug.
Daar heb je nu natuurlijk niet zoveel aan maar het geeft wel hoop.
Misschien kun je met wat buurtbewoners het nog wat aanpassen zodat het er in de winter niet zo kaal uit ziet.

Je schrijft verder over je eenzaamheid en je hond.
Is er geen hondenclub in de buurt waar je naar toe kan om met je hond te trainen?

En 15 km, sorry, mijn dochter fiets dat iedere dag naar school en als ik haar niet naar de hondenclub kon brengen, stopte ze de hond in de fietskar en ging ze zelf fietsend er heen.
Die laat zich niet tegen houden door wat kmters.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:28

Ik voel een Brigitte Kaandorp nummer opnemen: 'ik heb een heel zwaar leven' :=

Ts, kom op je bent 22. Grote meid, doe er wat aan of stop gewoon fijn met klagen en accepteer het zoals het nu is.15 km is niets. Ongeschoold werk is er wel te vinden, maar niet met die houding. Via een uitzendbureau van mij part. Callcenter werk is ook voldoende werkgelegenheid in.
Vind je het zelf te moeilijk om glas als half vol te zien? Zoek dan hulp, want ook dat is er voor je :(:)

En de natuur? Die hersteld zich prima zonder mopperen gelukkig ;) De vogels vinden al die blootliggende klei wel fijn, lekker wormpjes zoeken :Y)

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:07

friendly schreef:

Ik denk dat het een met het ander te maken heeft. Dat het vernielen van het stukje grond de druppel is, dat het enige wat mooi was aan het dorp nu ook weg is. Ik denk als TS goed in haar vel zat dit minder hard was aangekomen. ;)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:07

Je bent 22. Niet zo passief, hup schop onder je kont en ga verhuizen. Zo moeilijk is dat niet.
Ga aan de slag bij een callcenter of weet ik waar. Verdient prima en kan je best een flatje van huren. Niet altijd zo in die slachtofferrol en alles de schuld van een ander maken. Dat doe je in al je topics. De enige die ergens verandering in kan brengen ben je zelf.
HUPPA aan de slag

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:10

friendly schreef:

Nou ik denk dat dit met de regenval van de afgelopen tijd niet te vermijden is. Alles is zo giga zeiknat (hier tenminste wel) en dat is ook niet met een paar dagen opgedroogt.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:25

Ik zit alles behalve in dezelfde situatie, maar na mijn verhuizing of liever emigratie heb ik me welgeteld twee weken zo gevoeld als jij ts, toen gaf ik mezelf een schop onder mijn kont en heb er het beste van gemaakt. Zoals ik het lees ben je heel negatief over een boel dingen, en dan kan nooit goed zijn voor iemand. Hopelijk lukt het je binnenkort om het allemaal een beetje te relativeren voor je eigen gemoedsrust...

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 14:21

Weten jullie wat ik nou zo knap vind?
Dat jullie allemaal precies denken te weten hoe ik me voel, waarom en wat ik daar aan moet doen.
Ik ben depressief, passief en lui, en heb een schop onder mn kont nodig. Ik ben een slachtoffer en doe niks aan mn situatie.
Heel bijzonder dat jullie dit allemaal weten. En dat vanaf de andere kant van jullie schermpjes. Jullie zijn vast allemaal psycholoog met jaren ervaring.
Echt chapau, heel bijzonder.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:29

Wat had je dán graag willen horen??
Moeten we ons druk maken om wat verregende, modderige foto's van jou lelijke dorp???

Sorry hoor, maar als dat álles is vind ik dit topic net zo zielig áls de foto's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:30

Ongeacht van of wat anderen van jou hier vinden klopt, kun je het ook omdraaien: Goh, wat apart dat zoveel verschillende mensen mijn schrijfsels op die ene manier interpreteren.

Dat leidt dan vanzelf tot vraag 2: Wat het mijn bedoeling om zo over te komen of niet?
Zo ja, mooi!
Zo nee; misschien moet ik dan iets aan mijn manier van schrijven veranderen zodat ik bvb net zo optimistisch en positief overkom als ik me voel. :)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:31

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar in je laatste post klinkt je iig al een stuk volwassener :=

Iedereen oordeelt vanaf berichten die jij ooit hebt gepost, en maken daaruit een conclusie. Als jij vaker topics oid hebt in dezelfde sfeer(/mineur) als deze, dan kan ik me voorstellen dat mensen zich zorgen maken over jou welzijn en hoe gelukkig je bent.

Ik had ook wel iets heftigers verwacht na je verhaal, over die foto's. Ik snap dat jouw eigen plekje nu een beetje vernield is naar jouw idee, en dat mag je vinden, maar als je dieper leest gaat het topic eerder over hoe ongelukkig je wel niet bent. Je bent 22, oud genoeg op de stap te nemen en definitief te verhuizen.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:33

xyzutu2 schreef:
Ongeacht van of wat anderen van jou hier vinden klopt, kun je het ook omdraaien: Goh, wat apart dat zoveel verschillende mensen mijn schrijfsels op die ene manier interpreteren.

Dat leidt dan vanzelf tot vraag 2: Wat het mijn bedoeling om zo over te komen of niet?
Zo ja, mooi!
Zo nee; misschien moet ik dan iets aan mijn manier van schrijven veranderen zodat ik bvb net zo optimistisch en positief overkom als ik me voel. :)

Wat ontzettend goed omschreven! +:)+

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:35

fleurtjeuh schreef:
Weten jullie wat ik nou zo knap vind?
Dat jullie allemaal precies denken te weten hoe ik me voel, waarom en wat ik daar aan moet doen.
Ik ben depressief, passief en lui, en heb een schop onder mn kont nodig. Ik ben een slachtoffer en doe niks aan mn situatie.
Heel bijzonder dat jullie dit allemaal weten. En dat vanaf de andere kant van jullie schermpjes. Jullie zijn vast allemaal psycholoog met jaren ervaring.
Echt chapau, heel bijzonder.

Wat wil je dan, dat wij allemaal met je meegaan in je zielige gedoe?

Kan je namelijk zeggen dat ik het met de andere posters eens ben. Je zet jezelf in al je topics in het beklaagdenbankje. En altijd is het de fout van anderen. Nooit zoek je de fout bij jezelf.

En ja, de gemeente moet het nu wel maaien en de sloten schoonmaken. Als ze de sloten nu niet schoonmaken. Omdat ze anders een dikke boete krijgen vanwege het nalaten van het schoonmaken van sloten die komende winter het overtollige water moeten kunnen afvoeren.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:49

TS je klaagd alleen maar over je poedersuiker met poedersuiker en dat niet kan werken en met een bbl bezig bent waardoor je geen studiefinanciering hebt...

Ik heb ik 2011 mijn diploma gehaald, ben gaan reizen (thuiswonende, poedersuiker :+ ) en uiteindelijk maar gaan werken in een fastfoodketen en na een jaar genoeg geld gespaard om op mijzelf te kunnen wonen in de stad en van daar uit een nieuwe baan gevonden vlak nadat ik bij die fastfoodketen er uit ben gegooid (2,5 jaar daag gewerkt). Ik woon op mijzelf nu bijna 2 jaar, 2 katten, leuke baan sinds 2 maanden en ik voel mij hier gewoon echt thuis. You create your own happiness ;) als je jezelf hier al dusdanig druk om kan maken dat je een topic erover opend zou ik echt kijken of je ergens in je leven iets kan veranderen, want het lijkt mij totaal niet fijn om in jouw situatie te zitten... Dit is wat ik uit jouw posten kan halen, is totaal niet aanvallend bedoeld :)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 14:52

Wat ik ook knap vind is dat iedereen weet dat ik niks aan mijn huidige situatie doe, en dat ik daar zeer ongelukkig over ben en geen vrede mee heb.

Nee, het is niet ideaal
Nee, ik voel me niet thuis
Ja, ik wil het graag anders
En daar ben ik ook mee bezig.
Dat ik dat niet heb getypt, zegt niet dat ik er niet mee bezig ben.
Maar momenteel heb ik de huidige situatie zoals ie is geaccepteerd,maar dat zegt niet dat ik er blij mee ben.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:55

Je móet begrijpen dat wij dit soort informatie uit jouw berichten halen, dit is niet persoonlijk, enkel het beeld wat wij krijgen. Tuurlijk kennen we je niet persoonlijk, maar als je jezelf zo uit op een fora is het logisch dat mensen hun gedachtes uiten... Dit is dus absoluut niet aanvallend (lijkt mij, spreek voor mijzelf).

Mij is geleerd dat je alles kan, zolang je het maar hard genoeg wilt. Als jij zegt dat jij de situatie hebt geaccepteerd is dat prima, maar in plaats van accepteren kan je ook kijken of je ergens verandering in kan brengen zodat je iets niet hoeft te accepteren maar gewoon makkelijk mee kan leven zonder tegenzin...
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 24-09-15 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt