De voordelen van zwanger zijn.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:48

friesam schreef:
Ik ging een in lauw warm bad, heet schijnt niet zo goed te zijn.

Dat zeggen ze inderdaad ja, net zoals ook bvb. de zonnebank of sauna enzo afgeraden wordt.

Bij mij was het puur het iets achterover zitten waarvan ik een hele nare druk op mijn buik / borst kreeg, ik kreeg daar echt een benauwd / beroerd gevoel van.

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:48

Nou dat "wie is de vader" of "heeft ze een nieuwe vriend" of "van dezelfde vader?" is zwaar irritant zeg. Durven ze mij ook niet te vragen, nee alles achter m'n rug om... Schijnheilige mensen. En dat buik aaien is zwaar irritant, meestal ben ik er op voorbereid en duw weg voor het gebeurd, toch bezopen om aan iemand te zitten ongevraagd omdat ze zwanger is. Ik zit nu op de 26/27 weken en gelukkig nog niet een mega buik.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:49

Jojootje, waarschijnlijk staan ze er dan gewoon minder bij stil.
Ik heb mijzelf ook betrapt op een hoop rare vragen toen mijn collega zwanger was (dingen als: krijg je dan ook steunkousen ?). Gewoon omdat je probeert je in te leven in de ander en niet uit ervaring kunt putten.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:50

NEEEE!! :wow: :wow: :roll:
Wat erg!!
Ik ben ook best een tolerant mens maar ik denk dat ze van mij toch echt een smack gekregen had.

pmarena

Re: De voordelen van zwanger zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:01

Als mensen geïnteresseerd vragen stellen is het niet goed, als ze het niet doen en het dan "achter je rug om" aan je moeder vragen is het ook niet goed....het is gewoon nooit goed :P

De vragen over hoe ver je al bent vond ik allemaal niet zo erg.

Stel dat mensen die buik aan willen raken...dat is altijd nog veel minder opdringerig dan wat verloskundigen enzo met je doen hoor... en dat is heus ook niet altijd nodig :=

Je hoort nog zat verhalen van vrouwen die het laatste stukje van de zwangerschap / bevalling / kraamtijd echt als vernederend hebben ervaren omdat iedereen zomaar aan je buik, tieten en muts zit te graaien alsof het de normaalste zaak van de wereld is...

En VK / gyn. enzo menen ook alles voor je te mogen bepalen, zeker tijdens de bevalling, alsof je zelf een incapabel klein kind bent waar niet naar geluisterd hoeft te worden, een soort vagina op pootjes :P

Dus wat dat betreft word je sowieso een beetje algemeen bezit gemaakt zodra je zwanger bent.
Heel onprettig dat hele circus dat er ineens om je heen staat te springen en vanalles van je wil.

Hihi dat van naar die tieten grijpen als reactie is wel een goede, zou je eigenlijk moeten doen ja _O-

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:05

hihihihi,heerlijk!

toen ik 39w was,gingen we een soort bulldozer kopen en ik had onze 'smid'(lees,de man die bij ons aan de tractors,bobcat,... werkt) meegevraagd,omdat wij er niet veel van kennen.

het ding stond op een uur en een kwartier rijden van bij ons.

echt zwaar ben ik nooit geweest,dus ik ging die mensen ophalen en we vertrokken.
een van de eerste dingen die in de auto gevraagd werden was van 'en hoe ver ben je al?' en ik van 'ik ben overmorgen uitgerekend'

hihihih,de arme man is nooit mijn op zijn gemak geweest en vroeg,toen we een uur aan het rijden waren(hem men ik waren de enige onderweg),hoe ik me voelde.zei ik toen van 'goed,waarom?'
zei hij voorzichtig van 'ja,we zijn toch een uur van huis,stel je maar voor dat het plots begint.....'

ik heb echt hartelijk gelachen eigenlijk toen.

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:06

Hmm Voordelen...
- Niet meer ongesteld...
- Lekker soepel in alle gewrichten. Kon weer normaal zonder trap of hek opstappen op paard.
- Je mag best veeleisender zijn ;) Ze accepteren het...
- Geen kattenbak
- Even rustig aan doen op het werk want ik ben moe.... (Wettelijk recht gebruiken...)
- Mooie bos haren
- Vreten wat je wil en hoeveel je wil, gewoon omdat het mag

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:09

Er zijn echt wel veel vrouwen die om die reden amoer naar de supermarkt durven hoor :+
Dus zo'n 'angst' is blijkbaar niet alleenstaand.
Ik heb er ook wel bij stil gestaan als ik in de laatste weken alleen ergens naar toe moest, vooral als het over de grens was.
Maar tegelijkertijd dacht ik dan: ach zieknhuizen heb je overal.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:10

De vragen over hoe ver ik ben vind ik ook het minst erg van alles hoor. Maar ik zie niet in waarom een wildvreemde dat zou moeten weten.
Wat ik wel ronduit asociaal vind zijn de vragen van vage bekenden over de vader en waarom hij niet meer in beeld is, hoe dat dan zal gaan als de kleine er is, of hij wel zijn steentje zal bijdragen en ga zo maar door.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:15

Op zich kan dat natuurlijk wel gewoon goed bedoeld zijn, oprechte interesse :)

Het is natuurlijk een makkelijker gespreksonderwerp dan beginnen over je werk ofzo, als niks aan je verraad wat je doet, of over of je auto goed bevalt als je die niet bij je hebt....die buik is duidelijk zichtbaar dus een insteek om een praatje te beginnen :)

De 1 vindt het gezellig om wat te keuvelen en de ander moet er niets van hebben, dat hou je toch :)

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:19

ooohhh ,

5 x zwanger geweest , 5 x ziek geweest ( gedurende de zwangerschap dan ) met als klap op de vuurpijl bij de laatste een dubbele hernia en trombose been

Buik raak ik nooit meer kwijt

voordelen ?
tja je krijgt er 5 prachtige kinderen voor terug , maar daar houdt het bij mij dan ook mee op hahahah

wanneer ik nu zwangere zie , ben ik blij dat ik het gehad heb ( al had ik er nog wel een paar extra gewild hoor ! )

Voor jullie die nog zwangeren , wens ik jullie toch al het positiefs toe en dat de bevalling mee gaat vallen !

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:22

Ik vind het niet erg om vragen te beantwoorden over hoever ik ben, hoe ik de zwangerschap ervaar, of ik kwaaltjes heb, etcetc. Ik praat er graag over. :)) Ook mijn vorige zwangerschap en bevalling wil ik gerust in geuren en kleuren uitleggen. :P

Maar ze moeten niet aan me zitten! Dat vind ik zo verschrikkelijk. _-:(

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 14:23

Zo dames, jullie gaan hard :D
Ja de topictitel is ook een beetje sarcastisch bedoeld hahaha.

En inderdaad, er zitten ook voordelen aan!! Bij vlagen...

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:30

Ik vind alle interesse van wie dan ook over mijn zwangerschap leuk. Krijg net als jullie veel van dezelfde vragen en beantwoord ze iedere keer met evenveel enthousiasme want ik ben er zo een die graag praat over haar zwangerschap :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:30

Vijf keer zwanger en bevallen, brrrr. Veteraan :)

Ik vond het ergste eigenlijk dat er allerlei zaken op je zwangerschap geschoven worden.

Zit iemand stom te doen en reageer je daar na een poosje je ergernis in slikken uiteindelijk net zo geïrriteerd op als je voorheen zou hebben gedaan, dan is het gelijk van Poeh poeh, bla-bla dat zullen de hormonen wel zijn! *wurg*

Of tijdens de bevalling, toen ik TOCH op mijn rug terecht kwam en moest kotsen "jaja nu duurt het niet lang meer hoor!" Nee eikel dat komt omdat ik op mijn rug lig, dat heb ik jullie al 10x gezegd dat ik dat niet wilde omdat mijn maag dat niet trekt _-:(

Of tijdens de kraamweek-from-hell, toen men dat arme kleine kind maar liet verhongeren met zijn te korte tongriempje en hulp WEER uitgesteld en belachelijk moeilijker gemaakt werd en ik mijn tranen van ellende niet langer weg kon slikken, de VK zo heel guitig: "Ha kijk, daar hebben we de kraamtranen, precies de 4e dag, je kan er de klok op gelijk zetten :)) "

Nee trùt!! Dat komt door de hel waar jullie ons doorheen jagen _-:( *grom*

Maargoed de positieve kant is dan natuurlijk wel weer dat je eventueel zelf de hormonen de schuld kan geven als je iets te geïrriteerd uit de hoek bent gekomen O:)

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:52

Oh voordelen, ja die zijn er,
Mijn temperatuur was altijd precies goed waardoor ik het eindelijk eens niet koud houd.
Mensen nemen veel meer van je waardoor je eindelijk eens echt je mening kan geven,
Het ijsschaaltje stond perfect op hoogte op mijn buik (tenzij kind het er af schopte)
Niemand die je aanspreekt op je eetgedrag en het is de ultieme smoes om onder zaken uit te komen.
Helaas was mijn 2de zwangerschap drama zodat ik niet zoveel heb kunnen genieten van alle voordelen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:52

Ik heb echt nooit gehad dat iemand aan m'n buik zat! Maar goed, men zag het pas bij 37 weken :Y)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:11

Liselot schreef:
De vragen over hoe ver ik ben vind ik ook het minst erg van alles hoor. Maar ik zie niet in waarom een wildvreemde dat zou moeten weten.
Wat ik wel ronduit asociaal vind zijn de vragen van vage bekenden over de vader en waarom hij niet meer in beeld is, hoe dat dan zal gaan als de kleine er is, of hij wel zijn steentje zal bijdragen en ga zo maar door.

Hoezo.... Vind ik eigenlijk wel normaal.
Ik ken je alleen van bokt, heb je verhaal ook gelezen....en is tot heden niet zo best afgelopen.
Nieuwsgierig ben ik wel ondanks ik je niet eens echt ken.

Voordelen.......... Eigenlijk niks en dan mag ik niet echt klagen.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:07

ah ja , dat aan mijn buik zitten , vreselijk vond ik dat :D

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 23:32

Ik denk dat ik t 'gebemoei' het ergst vind. Dat iedereen (met name andere/oudere moeders zoals moeders van vriendinnen of je schoonmoeder bij sommige mensen) het altijd beter weet. Dat ze jou vertellen hoe je alles moet doen en dat ze letten op elke stap die je zet. 'Je moet dit zo doen en dat zo doen en straks moet je het zo doen'. Heel, heel, heel erg vervelend vind ik dat. Ook dat zij het altijd beter weten dan de verloskundige enz.

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 23:40

Ts, hoewel ik (gelukkig hoor, daar niet van :') ) totaal niet kan meepraten over al deze bijkomstigheden, moet ik zeggen dat ik je schrijfstijl heel erg waardeer _O-

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 23:43

Wandelt even het topic voorbij, pluspunten uhm niet ongesteld, pil niet vergeten, uhm.

Minpunten nog niet ik kan me buik nog een beetje verstoppen in mn shirtjes maar dat duurt niet lang meer krijg al een behoorlijke buik met vandaag 19 weken :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 00:01

Haha ik moet echt lachen om al die sarcastische opmerkingen.

Heel eerlijk, ik voelde me top toen ik zwanger was. Heel in het begin wat moe. En de lucht bij de kaasboer was niet fijn. Maar nergens last van verder. Kon de hele wereld aan voor mijn gevoel. Zou best nog eens zwanger willen zijn maar moet er niet aan denken om nog weer zo'n klein hulpeloos wezentje in huis te hebben.

Gelukkig ook fijne bevallingen gehad. Spoedbaby's dus op de VK na geen vreemd volk over de vloer. Kraamzuster kwam in beide gevallen pas toen kind er al was. VK was bij nr.2 nog geen kwartier binnen.

Gegraai naar mijn buik nooit last van gehad. Wsl. had ik dan een rechterhoek uitgedeeld.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 05:44

Voordeel.. slapen wanneer ik wil (overdag), lui zijn en niemand die er wat van zegt, sterker nog ze moedigen het allemaal aan _O-

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 08:20

zanakuzies schreef:
Wandelt even het topic voorbij, pluspunten uhm niet ongesteld, pil niet vergeten, uhm.

Minpunten nog niet ik kan me buik nog een beetje verstoppen in mn shirtjes maar dat duurt niet lang meer krijg al een behoorlijke buik met vandaag 19 weken :D

Dat snap ik niet zo goed. Tenzij je je hele zwangerschap geheim wilt houden hoef je toch je buik niet te verstoppen? Kijk, als je nog onder de termijn zit en je baas ofzo het nog niet mag weten begrijp ik het wel. Maar met 19 weken hoef je het toch niet meer geheim te houden?

Ik zou dat sowieso niet kunnen met mijn dikke pens. :')