"Ik heb een boodschap van God."

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:23

Littera schreef:
Dat vind ik zo raar aan geloof. Je kunt doen wat je wilt, want als je eventjes gaat biechten kom je alsnog in de hemel terecht omdat God alles vergeeft. :')

Hopelijk beledig ik niemand hiermee.

Dat laatste denk ik niet, maar dat eerste klopt niet. Biechten is katholiek... een minderheid in Nederland. Volgens protestanten beslist alleen god of je in de hemel komt en niet een biecht (wat zij dus ook niet doen). Katholieken kijken iets anders naar de hemelsopname.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 20-09-15 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:24

"Gelooft u in God?"
- Nee, ik geloof in mezelf.
"Plekje in het paradijs..."
- Paganistisch, lesbisch, werk op zondagen... Nope... :')

Ach weet je... Ik snap dat het oprecht met de beste intenties is hoor maar als ik een keer de Torah, de Bijbel of de Qur'an wil lezen dan doe ik dat zelf wel.
Tot nu toe nog nooit bij een kerkdienst geweest waar ik niet de rillingen van kreeg (hoewel ik graag in kerken kom) en ik zal me nooit voegen naar één geloof.

Ik ben een goed mens, ik geef veel liefde. Als ik me vergis en er echt een God bestaat dan ben ik er van overtuigd dat hij me vergeeft dat ik nooit naar de kerk ben geweest en dat ik mijn leven deel met een vrouw en dat ik de goede dingen die ik heb gedaan niet in Zijn naam deed...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:26

MelanieB schreef:
Sammie schreef:
Gewoon aangeven geen interesse en ze zijn zo weg..geen reden tot onbeschoftheid of lompe stickers ( zeler die van die penis.. echt die vergelijking gaat nergens over). zoiets maakt je geen haar beter dan waar je hen van beschuldigd. ;)

Was dat maar zo'n feest. 'Gewoon aangeven geen interesse en ze zijn zo weg'.
Gelukkig in huidig huis geen last van, maar bij mijn ouders wel af en toe, en om er vanaf te komen ben je wel even bezig.

En vergelijking gaat nergens over? Beetje point of humor, niet te snel op je teentjes getrapt zijn en met een korrel zout nemen, maar verder gewoon prima, fijn dat mensen het 'hebben' en trots op/mee zijn. Maar hou het bij je, ga je niet opdringen.

Ik zou niet weten waarom ik op mijn teentjes getrapt zou moeten zijn. Ik heb geen penis en geen geloof. Ik vind het gewoon niet grappig. Echt niet.. De vergelijking gaat ook echt nergens over... Er zijn zoveel, gewoonweg de meerderheid zelfs, gelovigen die niet opdringerig zijn en de peniszwaaiers zijn eveneens zeldzaam. Gewoon niet grappig. Punt :+ Is geen feit, maar een mening.

En wat betreft het eerste. Er zullen best uitzonderingen zijn, maar ik heb ze vorige week nog even gehad en gewoon gezegd geen tijd. Wachttoren afgegeven en weer weggezwaaid. :)

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 23:27

Sammie schreef:
Littera schreef:
Dat vind ik zo raar aan geloof. Je kunt doen wat je wilt, want als je eventjes gaat biechten kom je alsnog in de hemel terecht omdat God alles vergeeft. :')

Hopelijk beledig ik niemand hiermee.

Dat laatste denk ik niet, maar dat eerste klopt niet. Biechten is katholiek... een minderheid in Nederland. Volgens protestanten beslist alleen god of je in de hemel komt en niet een biecht (wat zij dus ook niet doen). Katholieken kijken iets anders naar de hemelsopname.

Bedankt voor de opheldering. :)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:29

Ik heb er ook al zo ééntje achter me aan gehad bij het station (letterlijk). Toen ik duidelijk maakte dat ik overtuigd atheïst ben en geloof in de Big Bang werd hij een beetje gefrustreerd en wilde me níet met rust maken. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het prima dat mensen een geloof hebben, maar loop niet iedereen af te branden die hetzelfde geloof niet deelt.

Afbeelding

;-)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:31

Sammie schreef:
Ik zou niet weten waarom ik op mijn teentjes getrapt zou moeten zijn. Ik heb geen penis en geen geloof. Ik vind het gewoon niet grappig. Echt niet.. De vergelijking gaat ook echt nergens over... Er zijn zoveel, gewoonweg de meerderheid zelfs, gelovigen die niet opdringerig zijn en de peniszwaaiers zijn eveneens zeldzaam. Gewoon niet grappig. Punt :+ Is geen feit, maar een mening.

En wat betreft het eerste. Er zullen best uitzonderingen zijn, maar ik heb ze vorige week nog even gehad en gewoon gezegd geen tijd. Wachttoren afgegeven en weer weggezwaaid. :)

Het komt nogal teentjes-getrapt over, en meer als een feit geschreven dan mening-geschreven.
Tsja, wat de een niet grappig vind, vind de ander hilarisch, humor verschilt en het is maar hoe serieus je iets neemt. :')

Mooi dat ze bij jou wel zo zijn, betekend helaas niet dat het overal is. Ja soms wel, en dan denk ik; da's een fijne.

Maar weet niet wat ik irritanter vind, een jehova getuige eens in de zoveel tijd, of van die krantenmannetjes die je helemaal achtervolgen hier op 't station :Y)
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 20-09-15 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 23:32

billionache schreef:
Ik heb er ook al zo ééntje achter me aan gehad bij het station (letterlijk). Toen ik duidelijk maakte dat ik overtuigd atheïst ben en geloof in de Big Bang werd hij een beetje gefrustreerd en wilde me níet met rust maken. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het prima dat mensen een geloof hebben, maar loop niet iedereen af te branden die hetzelfde geloof niet deelt.

[ Afbeelding ]

;-)

Dat laatste zinnetje is wel heel grof. :o :=

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:35

zieltjes winnen..

ieder geloof
iedere politieke partij
iedere anti zwarte piet
iedere voedselleer
iedere zweverige behandelmethode
iedere groep van een bepaald voersoort hier op bokt
iedere groep van een bepaalde manier van rijden hier op bokt
iedere groep van een bepaalde manier van bekappen hier op bokt..

iedereen probeert zieltjes te winnen..
niet in hun eigen groepje, immers daar behoort iedereen er al toe..

maar maak maar eens een topic over hoe trots je bent over je vooruitgang met rijden.. en kijk eens hoeveel goeroes van verschillende stijlen en leerscholen zich hoofdschuddend over je topic buigen..

of wanneer je een specifiek vraagje hebt over of je nu brok a, of brok b zult voeren.. kijk dan eens wat er gebeurt met het antibrok kamp.. die duiken er boven op om een zieltje naar het licht te trekken..

of je nu in een god gelooft, of in natuurlijk bekappen.. het is iets dierlijks om je kudde uit te breiden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:36

Daarom dus imo niet grappig.. Echt niet :')

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:39

Whaha TS, heb jij een bepaald gezicht ofzo dat je dat soort mensen aan trekt? :')

Het gebeurt mij nooit :+ Misschien 1 keer in het jaar? Nog niet eens denk ik.

Ben zelf christelijk opgevoed, maar heb er ook een hekel aan als mensen het proberen op te dringen aan je.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 23:43

Thesserd schreef:
Whaha TS, heb jij een bepaald gezicht ofzo dat je dat soort mensen aan trekt? :')

Het gebeurt mij nooit :+ Misschien 1 keer in het jaar? Nog niet eens denk ik.

Ben zelf christelijk opgevoed, maar heb er ook een hekel aan als mensen het proberen op te dringen aan je.

Ik heb vorige week wel nieuwe schoenen gekocht, misschien zitten er magneetjes in of zo. :+

Wel fijn om te lezen dat veel christelijke/christelijk opgevoede mensen ook geen voorstander van het opdringen zijn. :)

Thesserd

Re: "Ik heb een boodschap van God."

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:44

Ach, weet je wat het is... er leven honderden/duizenden christenen om je heen waar je nooit wat van merkt, nooit wat van hoort. Vervolgens staat er 1 persoon op het station die ze allemaal in een slecht daglicht zet :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:45

Dat is nou eens juist gezegd :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:48

Ik heb er geen moeite mee als het een open gesprek is zonder vingers wijzen. Ik vind het sympathiek als mensen mij de hemel gunnen :)
Heb hele leuke gesprekken met de jehova's aan de deur :j
Ik behandel ze zoals ikzelf ook behandeld wens te worden en wordt het vervelend, kap ik het af en wens ze een fijne dag toe. Goed; 1 werkte zo op mijn zenuwen dat ik zei: Liever in de hel met leuke mensen, dan in de hemel met jou :')
Wat een figuur was dat ook, ik was iig veroordeeld tot eeuwige verdoemenis :') geen idee waarvoor hahaha

Nee ben nog niet gered :') sta nog open voor leuke aanbiedingen :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 00:00

Ik ben en blijf normaal altijd vrij beleefd maar bepaalde mensen in mijn omgeving hebben het wel voor zichzelf verpest.
Die meenden zogezegd vanuit hun geloof me te moeten vertellen dat ik God teleurstel met mijn manier van leven en dat ik maar met een man moet gaan trouwen en kindjes moet krijgen enzo.
Ain't gonna happen, ik ben liever gelukkig en mezelf dan dat ik God blij maak en zelf doodongelukkig ben. :)
Ook zouden de (ernstige) ziektes die ik had in mijn babytijd een straf zijn voor de zonden die mijn (voor)ouders begaan zouden hebben. :x

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 00:02

Ik ben ook gelovig maar op een normale manier en het geloof op die op die manier opdringen vind ik niet goed. Er valt heel erg veel van en over te leren wat je in je dagelijks leven kan gebruiken omdat de bijbel eigenlijk ook veel voorbeelden geeft van hoe je iets kan bekijken. Als je uit intresse je er in verdiept is het absoluut wel een goed gespreks onderwerp. maar ik geloof ook in de evolutie. Kijk als je sientology hebt dat is gewoon een gevaarlijk geloof wat je ook op een hele enge manier word opgedrongen, Door je psygisch te beinvloeden. Ik vraag me altijd af waarom iemand zonodig mij zn geloof wil opdringen zitten ze er dan veel te diep in, wat ik ook al gezien heb, of valt er wat bij je te halen want zo zijn mensen. IK praat er ook wel eens over met mensen maar dat is dat , gister was er bij ons en bazar, Heb ik ook tegen iemand in de tram verteld. Of ze komen is aan hun.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 00:05

Ik vind het nog niet zo erg als mensen mij aanspreken over god. Echter vind ik het wel erg dat sommige praten over dat god mij beter kan maken ( ik heb een duidelijk zichtbare handicap) en dan kan ik het niet laten om te zeggen: " als er werkelijk een god was dan had hij er voor gezorgd dat ik zonder handicap geboren was en hoefde hij mij daarom ook niet beter te maken"

Dan is het gesprek meestal ook wel klaar gelukkig.

En owee als ze beginnen dat het mijn straf is dat ik " niet gezond ben" }:)

Ik geloof niet in god, maar wel dat er meer is tussen hemel en aarde. Het is zo jammer dat er heel wat mensen zijn met nogal veel tunnelvisie om het zo maar te zeggen.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 00:07

lor1_1984 en Ineke2, jeetje wat voor mensen zijn dat? :roll: echt ziek...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 00:08

Eigenlijk is dat juist iets wat je wel zou kunnen merken Thesserd.

Ik probeer mijn God wel uit te dragen maar niet met woorden maar met hoe ik in het leven sta.
Als mensen in het algemeen niet aan mij zouden merken dat ik in God geloof zou ik dat jammer vinden.

Niet met woorden maar met daden. Het is denk ik wel een bekend gezegde.
Je woorden hebben geen enkele betekenis als je in je leven niet dat leven leeft waar je over spreekt.

Mars het zou wel fijn zijn als je het beestje gewoon bij de naam noemt. Bijbel, Thora, Koran etc. in plaats van sprookjesboek met leefregels.
Het is prima als je er niet in gelooft maar om het een sprookjesboek te noemen vind ik niet netjes.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 00:09

Dat klopt OsMo, echter zijn er ook ongelovigen die dmv hun doen en laten een fijn persoon zijn. Dus hoe onderscheid je dan een gelovige van een niet gelovige? Als het goed is niet. Tenzij je de gelovige toevallig ziet bidden oid natuurlijk, of diegene er dus over begint (wat dus veel mensen niet prettig vinden).

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 00:12

Ik vind dat zolang ik niemand beschadig met mijn manier van leven en iedereen in z'n waarde laat, ik net zo 'goed' ben als de 'beste gelovige'. :)
Ik denk ook dat als er een God bestaat hij van mij houdt no matter of ik met een vrouw leef, in hem geloof of wat dan ook en dat ik hem net zoveel of weinig verdriet en teleurstelling geef als elk ander.

Thesserd schreef:
lor1_1984 en Ineke2, jeetje wat voor mensen zijn dat? :roll: echt ziek...

In het eerste stukje (over man en kindjes) een familielid, helaas. -O-
De 2e (over de zonden) was een kennis.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 00:13

Thesserd schreef:
Dat klopt OsMo, echter zijn er ook ongelovigen die dmv hun doen en laten een fijn persoon zijn. Dus hoe onderscheid je dan een gelovige van een niet gelovige? Als het goed is niet. Tenzij je de gelovige toevallig ziet bidden oid natuurlijk, of diegene er dus over begint (wat dus veel mensen niet prettig vinden).

Hier heb ik het toevallig in zo'n gesprek over gehad. Volgens die twee mensen (waren de "student" en de "docente") deden gelovige mensen goede dingen voor God en dat was goed, en deze ongelovige mensen zulke dingen voor zichzelf en dat was egoïstisch. Geen idee hoe je dat van buitenaf kunt zien, ik vind mezelf er niet uitzien als een egoïst, maar dat was wat zij zeiden.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 00:15

Nouja, die discriminatie van homoseksualiteit is één van de dingen die mij op de Bijbel en kerk doet afknappen. Het klopt gewoon niet. Als er een God is, en God zorgt voor het leven (want je krijgt immers dan een kind van God, die maak je zelf niet) waarom zou zo'n god dan een homoseksueel kind 'geven' om het vervolgens niet te accepteren?

Slaat echt werkelijk nergens op vind ik. Maar goed, da's een andere discussie :D

Echt naar lor1_1984 dat zelfs mensen zo dicht bij zo kunnen doen. Wat een mega plaat voor de kop zeg...

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 00:19

Littera schreef:
Thesserd schreef:

Hier heb ik het toevallig in zo'n gesprek over gehad. Volgens die twee mensen (waren de "student" en de "docente") deden gelovige mensen goede dingen voor God en dat was goed, en deze ongelovige mensen zulke dingen voor zichzelf en dat was egoïstisch. Geen idee hoe je dat van buitenaf kunt zien, ik vind mezelf er niet uitzien als een egoïst, maar dat was wat zij zeiden.

Sja... :') Ik leerde juist met catechisatie dat je niet in de hemel komt door goed te doen. Je hebt helemaal niks aan jezelf te danken. Ik leerde dat je je leven aan God/Jezus moet geven, hiermee je zelf opgeeft en gelooft. Als je eenmaal zo ver bent, zou het vanzelf moeten gaan dat je jezelf niet op de eerste plek zet, andere mensen helpt etc. En toch ook zul je fout blijven doen, elke dag weer, waardoor je weer beseft dat je als mens zo weinig waard bent. En niet zo veel vertrouwen in je eigen ik moet leggen.

Zo is iedere gelovige ook weer anders. Al met al lijkt het mij vooral belangrijk om niet zo te oordelen, zeker als gelovige niet. Die horen altijd in de kerk: "Want met welk oordeel gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden; en met welke mate gij meet, zal u wedergemeten worden." :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 00:19

Ach, volgens de bijbel heeft de mens toch niet het laatste woord en genoeg mooie teksten over heb uw naasten lief en oordeel niet.

Thesserd, zoveel mensen, zoveel wensen. Er is niet 1 richtlijn. Ook niet over homo's. Zat kerken die zeer progressief zijn en ook homo huwelijk inzegenen. 'de kerk' als 1 geheel bestaat niet. Elke gemeenschap, elke kerk, elke gelovige heeft z'n eigen ideologieën.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 21-09-15 00:21, in het totaal 1 keer bewerkt