angst voor de toekomst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Indestal

Re: angst voor de toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:45

En dat is nu juist de naiviteit van de goede mens... ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 10:10

Ockhams scheermes wordt gewoon in wetenschappelijke onderzoeken gebruikt..

En wat zijn ongefundeerde complottheorieën dan. Het gevaar van de idioterie? Massahysterie?

Als deze jongen van plan was geweest een aanslag te plegen, was dat gewoon verteld. Dat is niet zo.. De jongen was bekend, is al jaren 16 jaar, de jongen is verward en liep al langere tijd op straat. Dat zijn de feiten, de rest kan er mooi omheen verzonnen worden, maar is niet te bewijzen.
Je kan prima naar het vluchtelingenprobleem en het beleid kijken, zonder deze jongen tot terrorist te bestempelen. Dat is imo ook niet nodig.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 10:45

Niemand heeft het over een aanslag, maar om zoveel identiteiten te hebben verraad wel zijn criminele verleden...is aansluiten is dan nog maar een kleine stap..en hebben wij behoefte aan criminele randfiguren die stiekem vluchten in een identiteit van Syrische oorlogsvluchteling?

Overigens chapeaux voor het optredeN, als dwt er niet was geweest, dan waren pas de rapen gaar...

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 10:54

Knap dat jij dat allemaal zo weet Tcm62. Ik zou gaan solliciteren bij AIVD.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:08

Dom dat jij dat allemaal niet denkt te weten...jij moet niet gaan sollciteren...

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:25

Ik snap je zin niet. Zal wel dommigheid zijn. :D Zonder dollen, je doet toch aannames of zie ik dat nou verkeerd?

Is toch gewoon goed opgelost met dat joch. Ik zie het probleem niet zo. Als het een ontluikend terrorist was geweest was dat groot uitgemeten in alle media.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:31

Ik woon vlak bij ter apel waar het aanmeld centrum zit. Zie dagelijks bussen vluchtelingen die kant op gaan.
Sommigr dagen kom ik ze veel tegen in het centrum van ter apel
Ik heb werkelijk nog nooit last van ze gehad. Hoor wel dat er een periode last is geweest vab winkel diefstal.
Maar dat is volgens mij nu niet echt aan de orde. De action is wel favoriet bij fe vluchtelingen dus staat vaak een mooie wachtrij. Maar verder. Echt geen last.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:34

Persoonlijk vind ik het nogal een rijke fantasie om een uitgeproduceerde Tunesische jongvolwassene die zwartrijdend naar Frankrijk wil als een crimineel randfiguur te beschouwen die zich voor wilt doen als Syrische oorlogsvluchteling om op die manier onze samenleving te infiltreren en de rapen gaar te laten koken.. Als AIVD niet wil, is Hollywood altijd nog een optie natuurlijk :+

Waakzaamheid is geboden en dat een grote groep binnenhalen, al dan niet tijdelijk, met een andere achtergrond en cultuur voor problemen kan gaan zorgen is niet te vermijden. Ik zie nog steeds geen heil in het op het ooglijkende achteloosheid van de politiek om iedereen binnen te laten. Ik hekel dan ook dat de politiek dit doordrukt en dramt en vooral geen oog lijkt te hebben voor de bezwaren en de mogelijke gevolgen. Enige waar ze nu meekomen is dat iedereen goed verspreid moet worden over Nederland. Dat bevordert de integratie. Da’s mooi, nu nog het huizen, banen en geldprobleem aanpakken.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:44

Wat kwam hij doen denk je? De nieuwe Rembrandts bezoeken? :D

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:00

Joolien schreef:
Ik zou zeggen, laat je niet zo opnaaien door de media, want dat is vaak wat er gebeurd. Er kan altijd van alles gebeuren, een vluchteling is gewoon een mens zoals ieder ander dus dan zou je voor iedereen bang moeten zijn.

Eens
Thesserd schreef:
Sja, ik wil niet zeggen dat ze daar allemaal moeite mee hebben, maar een aanzienlijk deel wel denk ik.

Stel je trouwens eens voor als er een miljoen Noren, Zweden en Finnen hierheen zouden vluchten vanwege een bepaalde ramp daar. Hoe zouden we dan reageren? Heel anders geloof ik. Omdat zij meer het zelfde zijn als ons.

Ik denk dat sommige mensen denken dat ze allemaal moslims zijn die ook allemaal iedereen doodsteekt
Ofzo :') tuurlijk, er zullen heus wel een paar IS mensen tussen kunnen zitten maar ik denk niet dat dat er echt veel zijn ofzo.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:08

Die hangen niet in Frankrijk in het openbaar. :+ En hier ook niet, dus dan was hij én te vroeg en hij ging de verkeerde kant op.

Je weet dat de beste jongen al enige tijd in Rotterdam e.o. rondzwierf omdat hij was uitgeprocedeerd? Dus wat hij kwam ‘doen’…? Hij was hier al.. Al een aantal zelfs.. Omdat Nederland hem niet direct op een vliegtuig naar Tunesië had verstuurd… Je weet dat hij verward overkwam, dat hij een rugtasje bij zich had, dat die onderzocht is, dat er niks in zat, dat hij op het stadion werd aangesproken over treinkaartjes en dat hij toen de Thalys invluchtte, dat er uren met hem is gesproken in de Thalys zelf, dat er uren met hem is gesproken in een cel, dat die gesprekken moeizaam gingen vanwege een barrière en je weet dat hij terug naar Tunesië moet. Dat zijn de gegevens rond deze jongen en jij bouwt er een Hollywoodverhaal omheen met Bruce Willis in de hoofdrol.

Het enige dat ik hier voor faalwerk in zie, is de lakse overheid die de jongen al jaren kende en nu pas komen ze op het idee om hem uit te zetten.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:08

Dan moeten we de Paus ook maar gaan vragen geen kranten meer te lezen..

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:10

Sammie bedankt voor je mooie verwijzing...heel leerzaam.. :Y)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:11

BeSen schreef:
Joolien schreef:
Ik zou zeggen, laat je niet zo opnaaien door de media, want dat is vaak wat er gebeurd. Er kan altijd van alles gebeuren, een vluchteling is gewoon een mens zoals ieder ander dus dan zou je voor iedereen bang moeten zijn.

Eens
Thesserd schreef:
Sja, ik wil niet zeggen dat ze daar allemaal moeite mee hebben, maar een aanzienlijk deel wel denk ik.

Stel je trouwens eens voor als er een miljoen Noren, Zweden en Finnen hierheen zouden vluchten vanwege een bepaalde ramp daar. Hoe zouden we dan reageren? Heel anders geloof ik. Omdat zij meer het zelfde zijn als ons.

Ik denk dat sommige mensen denken dat ze allemaal moslims zijn die ook allemaal iedereen doodsteekt
Ofzo :') tuurlijk, er zullen heus wel een paar IS mensen tussen kunnen zitten maar ik denk niet dat dat er echt veel zijn ofzo.

Ik heb het niet over IS mensen of moordlustige barbaren :P ik denk gewoon dat bij sommige groeperingen de normen en waarden gaan botsen. En dat zou dan in sommige gevallen uit de hand kunnen lopen (waardoor je je als vrouw savonds bijv niet of minder veilig voelt op straat, wat voorheen niet het geval was als je bijv in een tamelijk kleine stad of rustig groot dorp woont).

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:26

Laat me over uitgeprocedeerde vluchtelingen niet beginnen. Dat gezin wat laatst uitgezet zou worden doe glaucio en zus of broer leefden samen met vader al 15 jaar in Nederland. Waar is de partij die ervoor moet zorgen dat ze daadwerkelijk het land uitgezet worden? En nu krijgen ze alsnog een verblijfsstatus. Net een cadeautje joh

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:38

Enerzijds begrijp ik je angst, maar anderzijds.. wat voor nut heeft het om hiervoor bang te zijn?
Hiermee bedoel ik niet dat je je angst maar weg moet wuiven, maar dat het wellicht wel verstandig is om realistisch te gaan kijken naar je angst. Het is een nieuwe situatie, die kán problemen opleveren, die kán verkeerd gaan.
Maar voor hetzelfde geld gaat het wel goed en heb jij al die tijd in spanning gezeten voor niets. Wat een bokker al eerder zei: natuurlijk kan het hiermee fout gaan, maar met zoveel andere zaken ook. Eerlijk gezegd denk ik dat de kans groter is dat er in het verkeer wat fout gaat, dan dat je problemen krijgt met een asielzoeker.

TS, als jij aangeeft dat je sowieso met een negatief beeld kijkt naar 'nieuwe' mensen en deze wantrouwt, is het dan niet beter om hier hulp voor te zoeken?

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:48

En wat betreft de enorme vluchtelingenstroom: het baart mij zeker wel zorgen. Voornamelijk op lange termijn. Voor de korte termijn worden er veel acties gedaan, ruimtes beschikbaar gesteld, hulpmiddelen ingezameld. En dan.. over een aantal maanden, wanneer de rust een beetje wederkeert? Het is op het moment bijna een hype om je huis open te stellen voor deze mensen, met alle facebookpagina´s en oproepen van hulporganisaties.
Nu hoor je mij niet zeggen dat het niet goed is, sterker nog, ik vind het bewonderenswaardig hoeveel mensen bereid zijn om zich in te zetten voor een vreemdeling. Maar toch, ik denk niet dat er realistisch word gekeken.

Het is gewoon feit dat veelal mannen naar Nederland komen (om op korte termijn hun gezin hier ook heen te halen), daarnaast is het ook feit dat in verschillende AZC's vrouwen zijn verkracht, de motieven achterwege latend. Wat betekend dit voor onze samenleving? Zijn deze mensen wel in staat om zich aan te passen aan NL (met totaal andere normen en waarden), want dat is wel hetgeen wat van hun verwacht word?

Er worden veel tijdelijke opvangruimtes open gesteld, maar wat gebeurd er met die mensen als bijvoorbeeld de jaarbeurs weer open moet voor evenementen? Dan zijn er niet ineens 900 extra huizen gebouwd in die paar weken. Krijgen we hetzelfde als in Turkije, duizenden mensen die maar op straat slapen omdat we niet weten waar we ze kwijt kunnen?

En verder.. mensen die vluchtelingen opnemen in huis. Prima, eigen keuze. Maar is er ooit over nagedacht dat vluchtelingen ook behoefte hebben aan hun eigen ruimte, hun eigen rituelen, normen en waarden? Dat deze mensen vaak ontzettend veel hebben mee gemaakt en dat lang niet elke burger hier goed mee om zal kunnen gaan?
Laten we eerlijk wezen, het is hun goed recht. Het komt naar voren in de piramide van Maslow. Ieder mens heeft éérst zijn eerste levensbehoeften nodig, maar niet alleen daar aan. En dat is naar mijn mening wel het enige wat wij op dit moment te bieden hebben, die eerste levensbehoeften. Zelfs veiligheid kan niet volledig geboden worden in de AZC's (zie voorgaande posts van andere bokkers). Mensen die zo getraumatiseerd zijn, verkracht, familieleden kwijt geraakt, oorlogen mee gemaakt.. kun je die zo in een maatschappij plaatsen? Met deze hoeveelheden?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:46

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:57

Ik moet zeggen het baard mij ook wel zorgen.

Niet zozeer of ze aanslagen zullen plegen.
Maar ik woon in een dorp wat onder Doetinchem valt.
En in dtc moeten er 200!! Woningen gereserveerd worden voor vluchtelingen.
Dat vind ik belachelijk want er zijn zat nederlanders die een woning zoeken.
En ook kwa banen.
Er is genoeg werkeloosheid.
Waarom allerlei vluchtelingen aan een baan helpen en niet eerst onze eigen mensen aan een baan helpen.

Tuurlijk is het verschrikkelijk wat er gebeurd.
Maar ik vind dat er eerst meer aan ons land en zijn problemen gedaan moet worden voor we zeggen komt u maar naar nederland.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 21:19

Het is gewoon bijzonder dat er nu ineens wonigen kunnen komen, worden gebouwd, vrij gemaakt kunnen worden, terwijl er zat mensen al jaren woningzoekend zijn...en het creeren van banen? Kan dat niet altijd?

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:20

Sterker nog de mensen die al jaren netjes staan ingeschreven voor een woning Mogen nog wat langer wachten....

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:22

Daphna schreef:
Onwetendheid brengt angst. Ik ga mee met de voorgaande posts. Misschien kan je een keer helpen als vrijwilliger bij een project voor vluchtelingen. Dan kom je wellicht wat te weten over het probleem op een persoonlijk niveau.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Laat je niet opnaaien door de media, we weten allemaal dat dat niet altijd even betrouwbaar is ;)

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:03

mystery1980 schreef:
Sterker nog de mensen die al jaren netjes staan ingeschreven voor een woning Mogen nog wat langer wachten....

En wat dacht je van de huur..

Onze woning kost 641,10..
Dat zie ik een vluchteling niet betalen waar komt dat geld vandaan?

Oww dat korten we gewoon op ouderenzorg,kinderopvang etc etc..

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:25

Dat geld voor de vluchtelingen wordt niet gekort op ouderenzorg en kinderopvang hoor. Dat is een apart potje. Als je de verdeling van de potjes niet goed vind zou ik bij de volgende verkiezingen eens goed de programma's doorlezen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:30

Dat potje heeft geen oneindig bodem, Hey... ;) er zijn ook geen oneindige hoeveelheid banen en huizen..