Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Zonder dollen, je doet toch aannames of zie ik dat nou verkeerd?

Joolien schreef:Ik zou zeggen, laat je niet zo opnaaien door de media, want dat is vaak wat er gebeurd. Er kan altijd van alles gebeuren, een vluchteling is gewoon een mens zoals ieder ander dus dan zou je voor iedereen bang moeten zijn.
Thesserd schreef:Sja, ik wil niet zeggen dat ze daar allemaal moeite mee hebben, maar een aanzienlijk deel wel denk ik.
Stel je trouwens eens voor als er een miljoen Noren, Zweden en Finnen hierheen zouden vluchten vanwege een bepaalde ramp daar. Hoe zouden we dan reageren? Heel anders geloof ik. Omdat zij meer het zelfde zijn als ons.
tuurlijk, er zullen heus wel een paar IS mensen tussen kunnen zitten maar ik denk niet dat dat er echt veel zijn ofzo.
En hier ook niet, dus dan was hij én te vroeg en hij ging de verkeerde kant op.
BeSen schreef:Joolien schreef:Ik zou zeggen, laat je niet zo opnaaien door de media, want dat is vaak wat er gebeurd. Er kan altijd van alles gebeuren, een vluchteling is gewoon een mens zoals ieder ander dus dan zou je voor iedereen bang moeten zijn.
EensThesserd schreef:Sja, ik wil niet zeggen dat ze daar allemaal moeite mee hebben, maar een aanzienlijk deel wel denk ik.
Stel je trouwens eens voor als er een miljoen Noren, Zweden en Finnen hierheen zouden vluchten vanwege een bepaalde ramp daar. Hoe zouden we dan reageren? Heel anders geloof ik. Omdat zij meer het zelfde zijn als ons.
Ik denk dat sommige mensen denken dat ze allemaal moslims zijn die ook allemaal iedereen doodsteekt
Ofzotuurlijk, er zullen heus wel een paar IS mensen tussen kunnen zitten maar ik denk niet dat dat er echt veel zijn ofzo.
ik denk gewoon dat bij sommige groeperingen de normen en waarden gaan botsen. En dat zou dan in sommige gevallen uit de hand kunnen lopen (waardoor je je als vrouw savonds bijv niet of minder veilig voelt op straat, wat voorheen niet het geval was als je bijv in een tamelijk kleine stad of rustig groot dorp woont). Daphna schreef:Onwetendheid brengt angst. Ik ga mee met de voorgaande posts. Misschien kan je een keer helpen als vrijwilliger bij een project voor vluchtelingen. Dan kom je wellicht wat te weten over het probleem op een persoonlijk niveau.
mystery1980 schreef:Sterker nog de mensen die al jaren netjes staan ingeschreven voor een woning Mogen nog wat langer wachten....