ben ik dan echt zo onredelijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: ben ik dan echt zo onredelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:38

Bijzondere relatie als je geld moet delen met je collega ipv aanklopt bij je vriendin/baas :=

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 21:45

ja dat klopt..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:51

Hmm persoonlijk had ik mijn spullen al gepakt...
Je zou ook nog met je baas erbij een gesprek zien te krijgen waarin je afspraken met elkaar maakt en die op papier zet. Doe dit met je baas erbij zodat je niet alleen bent en een getuige hebt van wat jullie afspreken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:54

vuurneon schreef:
Nou ja aan de andere kant, het is een volwassen vrouw die hier zelf voor heeft gekozen en als je zelf nog vol enthousiasme erover praat kun je wel tegen gaan sputteren als ouder, maar eigenlijk is het enige dat je kan doen is zeggen: 'als je mij nodig hebt, zeg het en ik haal je op'.

Als je kind zelf nog niet weg wil, houdt het toch echt op. T is geen meisje van 4 meer immers...

Ts, het is fijn dat je vader er zo in staat en je a la minute op wil halen als jij het aangeeft :)

Natuurlijk is ze volwassen en beslist voor haarzelf.
Maar haar vader raadt het zelfs aan om het nog even te proberen... dat zou ik niet zeggen tegen mijn dochter.

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:00

Weg daar. Het is jammer, maar deze ervaring heb je toch maar mooi mee genomen in paarden(werk ervaring) Als je echt graag verder wil, zijn er wel andere werk locaties in de toekomst!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:16

ongelooflijk dat je vader je nog niet opgehaald heeft in die bende! Pas maar op dat die ouwe zak van een collega je niks aandoet. Heb ff je profiel gespiekt, je bent pas 20 dus er ligt nog een wereld voor je open. Staar je dus niet blind op die mooie franse boerderij met zijn beestjes, is er in NL geen werk te vinden in de paardenwereld, kun je altijd nog wat anders zoeken. Dus z.s.m. koffers pakken, wegwezen en nooit meer terug daarheen gaan.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:28

Mijn gevoel zegt dat die oude vent op een gegeven moment iets ervoor terug wilt als jij financieelafhankelijk van hem bent. Bah

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:33

Als je het mij vraagt laat je behoorlijk over je heen lopen. Je moet op je strepen staan en hij moet naar je luisteren. Het is jou huis. Je wilt geen ruzie dus dat kan je ook aan hem duidelijk maken. Misschien is het oncomfortabel en niet makkelijk maar je moet eerst aan jezelf denken. Dat je dit post is al een stap in de goede richting. :)

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 22:33

ik weet het ook even niet meer..

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:34

nogmaals: inpakken en wegwezen!!

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:35

JenW schreef:

Bel je vader en ga naar huis.

Lees anders je berichten nog eens in dit topic en doe alsof ze over iemand anders gaan, over een vriendin bijvoorbeeld. Wat zou jij haar aanraden om te doen? :)

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 22:38

misschien wel een goeie ja..

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:39

Misschien kan je het even laten bezinken. Geniet van alle leuke dingen die je wel hebt en denk er rustig over na.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:43

als de situatie volgende paar dagen zo blijft.. spullen pakken en na huis..

(persoonlijk had ik morgen nog proberen wat te bespreken en als er niks veranderd.. was ik weggegaan.)

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 22:57

ik wil morgen zoeizo even praten met mijn bazin ja..

Glen94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:14

Serieus, wegwezen daar ! Wat jij verteld klinkt echt heel eng.. zou geen risico nemen, je spullen pakken en zo snel mogelijk weggaan. Als het straks toch fout gaat denk je achteraf had ik maar geluisterd.. maar dan is het al te laat.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:16

JenW schreef:
ik wil morgen zoeizo even praten met mijn bazin ja..

Dat zou ik zeker doe,mij klinkt het toch allemaal niet zo gezond in mijn oren.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:35

Idd, de situatie uitleggen aan je bazin en als die ook met vage praatjes komt over het geld etc, je vader bellen en dan terug naar Nederland. Dan kan je alsnog werk in het buitenland zoeken met paarden, of eventueel een stage doen. Er zijn zat fokkerijen, stoeterijen of weet ik wat die iemand zoeken en dan kost en inwoning geven + zakgeld. Succes!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 06:52

JenW schreef:

Je bent 20... Hup, geef jezelf een schop onder je achterste en regel desnoods zelfs je reis terug.
Je vader hoeft je handje op deze leeftijd toch niet meer vast te houden? :) Als het jou niet bevalt in Frankrijk, kun je ook zelf actie ondernemen.
Niet zo afwachtend en in de slachtofferrol, hoor.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 07:52

Als je mijn dochter was geweest had ik vanochtend op de stoep gestaan om je te halen.
Dit is absoluut geen gezonde situatie en ik snap echt niet dat je dit accepteert.
Tuurlijk vind je je werk leuk maar er komen mensen en situaties op je pad met een rede.
Maar ook zal je soms afscheid moeten nemen van mensen maar dan neem je wel de afgelopen periode mee in je rugzakje.

Mijn advies. Deur dichthouden voor die vent laat ie maar mooi naar zijn "zogezegde" relatie gaan en jou met rust laten. (ik had hem er allang uitgekickt met dit gedrag) en je spullen pakken en naar huis.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 08:47

Ga er gewoon alsjeblieft weg, die kerel komt over alsof hij superdominant is, en op die manier kan jij niet lekker leven daar in Frankrijk, al helemaal niet als je ook amper geld krijgt.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 08:53

ik wil zo het gesprek aangaan met de bazin maar vind het eigenlijk wat lastig.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 08:54

Schrijf voor jezelf de punten op die je wilt bespreken en neem dat mee!

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 08:55

ga ik doen ;)

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 10:57

Je vind het hartstikke leuk daar in Frankrijk alleen die vent zit je dwars. Dan zou ik zeggen: stel grenzen. Neem hem niet meer in huis, leg hem uit dat je behoefte hebt aan tijd voor jezelf. En neem dan ook zijn geld niet meer aan. Is het geld alleen voor eten en drinken? Dan zou je het moeten redden als je zuinig aan doet, zo'n 70 euro per week zou moeten uitkomen.

Naar huis gaan is wel de makkelijkste oplossing, maar TS zal toch een keer moeten proberen wat weerbaarder te zijn. Wat ik uit het vorige topic weet is dat Frankrijk ook een vlucht was, toen van de thuissituatie. Om nu weer terug te vluchten lijkt me dan ook niet handig, zo creëer je je eigen visuele cirkel.