nardxash schreef:Femek2902 schreef:Sorry hoor, maar je komt echt over alsof je 5 bent. Kom op zeg na drie weken al serieuze lichamelijke klachten van een beetje slecht in de klas liggen. Het is niet alsof ze je wegpesten.
En nee ik ben echt niet iemand die altijd perfect in de klas past. Ik ben zelf in de 5de blijven zitten, ik kan je vertellen dat dat echt een stuk vervelender is dan in een klas beginnen waar nog niemand elkaar echt kent. Want dan kent iedereen elkaar al en is er dus nooit iemand alleen waar je bij aan kan schuiven. Je bent altijd het 3e wiel aan de wagen.
Maar ook ik kan bevestigen dat het niet liggen in een klas voornamelijk te wijten is aan jezelf. Toen ik me poedersuiker voelde en een hekel had aan al mijn klasgenoten was er ook niemand die vrijwillig naast mij ging zitten. Maar uiteindelijk heb ik een ontzettend leuke groep vrienden gemaakt![]()
En natuurlijk kan het zijn dat je niet goed met een klas op kan schieten, ik heb me ook nooit echt op mn gemak gevoeld in mijn stamklas (daar had ik engels, nederlands en godsdienst mee), maar er loopt altijd wel iemand rond met wie je wel goed overweg kan.
Sorry hoor maar ik snap jou verhaal ook prima maar ik merk aan mijn eigen dat ik niet lekker in me vel zit en vraag daarom advies
En mijn advies is daarom ga leuke dingen doen en ga aan jezelf werken!!
Vervolgens kan je vrienden gaan maken, gewoon op de manier: Hoi, hoe gaat het? Leuk weekend gehad? Vond jij opdracht 3 ook zo moeilijk? Gegarandeerd gesprek
Heb je dat niet? Dan ga je de volgende keer naast iemand anders zitten.Edit: kern van het verhaal duidelijker gemaakt.
ik ga ook niet leuk met iemand praten dievindt dat zijzelf benadeeld wordt, maar niets anders doet dan anderen de schuld geven.