Als je niet gelukkig bent, daar is het gat van de deur...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:58

Winged schreef:
IMO zit een opmerking als die in hetzelfde rijtje. Wat ik maar bedoel te zeggen: Mag je je grenzen niet meer aangeven in een relatie?

JE mag grenzen aangeven maar dat kan toch ook op een andere manier?
Als mijn man verliefd is op een ander en daar mee een leven wil op bouwen zal ik daar kapot van zijn maar dan kan ik hem niet tegen houden. Dat ís nu eenmaal zo. Maar dat doet hier toch helemaal niet ter zake? :?
Hier gaat het er om dat TS blijkbaar mag mokken en aangeven dat ze zich niet goed voelt bij zijn keuzes en er tegen op ziet, maar dat hij niet mag aangeven even niet zo happy te zijn met de relatie want dan mag ie vertrekken. Salut en de kost.... En dan nog verbaast zijn dat ie gaat...
Het is heel knullig dat hij zegt "ik voel het al een maand niet meer" en daar dan nu pas mee komt, echt... Maar dan nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:59

Ik wil er nog aan toevoegen dat TS de kans heeft gekregen om een week later, toen ze wel een gesprek hadden kunnen hebben, haar excuses had kunnen aanbieden voor haar botte opmerking. Dat heeft ze niet gedaan. Ex gaf aan vrienden te willen blijven en TS zei daarop dat ze geen hondje was (een link die mij trouwens volledig ontgaat? Waarom zou je een hondje zijn als je vrienden blijft?). Wie weet had een tijdelijke breuk de relatie wel kunnen redden?

Maar ik denk dat ze met haar opmerkingen alle mogelijkheden voor zichzelf heeft weggegooid en ik denk dat ex er nu zeker klaar mee is. Begrijpelijk.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-09-15 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:59

Ik denk dat je een lange relatie nooit op een normale, aardige manier kan verbreken. Er gaat gewoon zoveel emotie in om en je kan nooit iemand op een goede manier dumpen denk ik... Ik spreek helaas uit ervaring. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte toe, want god wat doet een verbroken relatie zeer! Maar ik zeg je, het komt goed en over een paar maanden zul je wel inzien dat je eigenlijk veel beter verdiend :(:)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:00

Maar weten wij exact hoe die hele ruzie is verlopen? Wat hij allemaal heeft gezegd? Zo'n opmerking komt niet uit het niets en daarom vind ik sommige reacties hier nogal cru.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:01

Grace schreef:
Ik denk dat je een lange relatie nooit op een normale, aardige manier kan verbreken. Er gaat gewoon zoveel emotie in om en je kan nooit iemand op een goede manier dumpen denk ik... Ik spreek helaas uit ervaring. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte toe, want god wat doet een verbroken relatie zeer! Maar ik zeg je, het komt goed en over een paar maanden zul je wel inzien dat je eigenlijk veel beter verdiend :(:)

Veel beter verdiend? Wat heeft ex precies misdaan, behalve een maand lang niet gezegd dat zijn gevoelens aan het verzwakken zijn? Misschien had hij zelf tijd nodig om alles op een rijtje te krijgen. Misschien had hij de relatie helemaal nog niet willen verbreken, maar werd hij gedwongen door botte / gevoelloze houding van TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:02

Winged schreef:
Maar weten wij exact hoe die hele ruzie is verlopen? Wat hij allemaal heeft gezegd? Zo'n opmerking komt niet uit het niets en daarom vind ik sommige reacties hier nogal cru.

Nee, wij reageren op wat we hier lezen. Als dat al niet meer mag, kan er nooit meer op een topic gereageerd worden want de informatie is nooit volledig.

TS heeft geschreven wat ze kwijt wil, als hij heel bot was geweest had ze daar ook over kunnen schrijven om het verhaal volledig te maken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-09-15 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosebud

Ayasha schreef:
Winged schreef:
IMO zit een opmerking als die in hetzelfde rijtje. Wat ik maar bedoel te zeggen: Mag je je grenzen niet meer aangeven in een relatie?

JE mag grenzen aangeven maar dat kan toch ook op een andere manier?
Als mijn man verliefd is op een ander en daar mee een leven wil op bouwen zal ik daar kapot van zijn maar dan kan ik hem niet tegen houden. Dat ís nu eenmaal zo. Maar dat doet hier toch helemaal niet ter zake? :?
Hier gaat het er om dat TS blijkbaar mag mokken en aangeven dat ze zich niet goed voelt bij zijn keuzes en er tegen op ziet, maar dat hij niet mag aangeven even niet zo happy te zijn met de relatie want dan mag ie vertrekken. Salut en de kost.... En dan nog verbaast zijn dat ie gaat...
Het is heel knullig dat hij zegt "ik voel het al een maand niet meer" en daar dan nu pas mee komt, echt... Maar dan nog.

Het lijkt mij duidelijk dat hoe dan ook deze relatie uit was gegaan. Hij zat er al een maand mee.. nou dat geeft aan dat hij er al lang mee bezig was en dit voor hem dan een aanleiding was om de knoop echt door te hakken. De opmerking van TS heeft het misschien een paar dagen versneld, maar dit was hoe dan ook stuk gelopen.

Ayasha
Blogger

Winged schreef:

Ja hallo, doek dan het hele LZP maar op.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:03

Kayleigh_ schreef:
Grace schreef:

Veel beter verdiend? Wat heeft ex precies misdaan, behalve een maand lang niet gezegd dat zijn gevoelens aan het verzwakken zijn? Misschien had hij zelf tijd nodig om alles op een rijtje te krijgen. Misschien had hij de relatie helemaal nog niet willen verbreken, maar werd hij gedwongen door botte / gevoelloze houding van TS.

Verdiend bedoel ik op de manier, iemand die wel voor de 100% van je houdt en helemaal voor je gaat :) Dat verdiend iedereen namelijk. Iemand die niet meer gelukkig in een relatie is, gaat jou ook zeker niet gelukkig maken.

pmarena

Re: Als je niet gelukkig bent, daar is het gat van de deur...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:05

Dat dacht die jongen waarschijnlijk ook :(:)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:06

Maar dat is het nou net... NIEMAND hoort jou gelukkig te maken, dat hoor je in de eerste plaats zélf te doen...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:07

Sterkte, gewoon even je liefdesverdriet verwerken en verder met je leven. Je hebt een leuke relatie met hem gehad en nu is het over, dat gebeurt. Je kan ook uit elkaar groeien als je elkaar elke dag ziet.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:08

Dus als een van de boktdames hier een topic start: ik twijfel aan mijn relatie en er hier op Bokt vervolgens een maand over doorgaat alvorens het aan haar vriend te vertellen, dan heeft iedereen medeleven en respect voor haar aanpak en stromen de steunbetuigingen toe. Nu heeft er eens een jongen een maand getwijfeld over zijn relatie en da's ineens een lafaard omdat hij het niet direct verteld heeft... Vinden jullie dit niet raar??? Of ligt dit weer aan mij ;-)?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:11

Jawel, dat vind ik ook raar en ongepast. Ik snap sowieso al die relatie topics op bokt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:11

Als je al een poosje samen bent kan het eens voorkomen dat er twijfels ontstaan. Ik vind het dan helemaal niet raar dat die twijfels eerst geanalyseerd worden alvorens deze worden geuit naar partner...

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:14

Jannepauli schreef:
Als iemand tegen mij zou zeggen: "Als jij..................., dan is daar het gat van de deur" dan zou ik ook onmiddellijk vertrekken. Ik laat me niet zo toespreken, laat staan dat ik in zo'n sfeertje een probleem met iemand zou willen oplossen. }>

Nou inderdaad! Daar spreekt toch wel een ernstige 'my way or the hightway' houding uit.

Nou vermoed ik dat TS dat niet heeft bedoeld, in boosheid komen er wel vaker gekke dingen uit. Maar ook ik snap dat hij zich erg benauwd heeft gevoeld en zijn gevoelens zijn weggezakt. Eigenlijk is het wel netjes dat hij nog heeft gewacht, pas toen hij het zeker wist heeft hij het verteld. Liever zo dan in een opwelling en vervolgens spijt krijgen.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:14

En als het de jongen was geweest die deze opmerking had gemaakt dan had men hem hier collectief op de brandstapel gezwierd... Begrijpen wie begrijpen kan...

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:49

Oei, TS, ik vind het ook wel een hele tactloze opmerking die je maakt. Je laat duidelijk blijken dat je er totaal niet voor openstaat om naar hem te luisteren. Ik vind het dus ook niet zo gek dat hij dan geen zin heeft in een gesprek en maar gewoon vertrekt.
Begrijp je dat het voor hem ook heel lastig kan zijn om toe te geven dat hij zich ongelukkig voelt (in de relatie of in het algemeen)? Het kan heel zwaar en confronterend zijn om je dat te realiseren. Je had dat ook op een andere manier kunnen vragen. 'He, je lijkt zo afwezig, zit je iets dwars?' Dan laat je veel meer ruimte voor een gesprek.
Maargoed, dat terzijde. Het is al gebeurd, dus het heeft niet veel zin om daarover door te malen.

Waarom wil je eigenlijk geen vrienden blijven? Dat heeft toch niets te maken met als een hondje teruggefloten worden? Hij geeft aan vrienden te willen blijven, niet het over 3 weken nog eens te willen proberen. Als het werkelijk iemand is die zoveel goeds in jou naar boven haalt, zou ik je echt aanraden om je excuses aan te bieden en alles nog eens goed uit te praten. Misschien voelt het nu nog wat ongemakkelijk, maar dan is de lucht in ieder geval geklaard, mochten jullie elkaar ooit weer tegenkomen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:52

Ik vind het gewoon een beetje... Als mijn man ongelukkig zou zijn in onze relatie zou ik juist graag met hem willen kijken hoe ik hem kan helpen, want ik wil hem gelukkig zien :) Als je dan roept "als je niet gelukkig bent vertrek je maar" komt het voor mij over alsof je hem alleen maar in een relatie wil hebben als hij gelukkig is. In goede en slechte tijden toch?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:07

Nouja, TS zegt wel dat ze hem eerst vroeg of hij ongelukkig was en toen ze geen antwoord kreeg kwam het gat van de deur er bij kijken.

Dit kan natuurlijk op verschillende manieren gegaan zijn, en dan nog dat TS het op een andere toon bedoelde dan het bij ex binnen kwam.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 14:44

Kayleigh_ schreef:

wacht even, ik heb hem duidelijk, meerdere malen gevraagd of hij zich nog goed voelde bij onze relatie. Ook uit mijn eigen onzekerheid.

Denk je dat die door jou genoemde 'gevoelloze houding' uit het niets kwam? We hebben 2 uur in de auto gezeten die dag en geen woord gesproken omdat ik alleen maar aan het huilen was.

Maar ik ga verder alleen maar reageren op mensen die me in elk geval wel steunen. Wil hier geen reltopic van maken dus als je iets te vertellen hebt: PB staat open.

En ja, ik begrijp zijn situatie ook. Ik heb hem voor het blok gezet, waarom? Omdat ik niet in een relatie wil zitten waarin mijn 'partner' ongelukkig is.

En over dat een breuk de relatie had kunnen redden. Daar geloof ik niet in, uit ervaring weet ik dat het dan toch wel weer over gaat omdat je je dan gaat reserveren ( oh oliebol, ik kan dit niet zeggen want straks wil hij/zij niet meer, kan van beide kanten komen)

Secricible: ja, in goede en slechte tijden toen ik hem uit zijn dealer-handel heb getrokken. Toen was ik ook niet gelukkig, omdat ik hem voor geen meter vertrouwde, maar wel in hem geloofde.

xSwanheart: misschien is het wel een tactloze opmerking, maar ik heb zeker wel met hem gepraat toen we thuis waren. Ik wil geen vrienden blijven omdat ik het niet kan afsluiten dan, dat weet ik van mezelf. Hij zegt zelf ook: ik weet niet hoe ik me moet gedragen omdat je gewoon bijna 2 jaar me vriendin bent geweest. Kan ik ook niet veel mee.

troi: in dit geval was het ook my way or the high way, want ik was klaar met alle ruzies, discussies en onnodige dingen. Het was óf: dit oplossen of vertrekken. En hij heeft gekozen om te vertrekken. Ik moet daar dan denk ik maar vrede mee hebben.
Eveneens heeft hij het niet verteld. Hij is gewoon weg gelopen.

Ayasha: als je die relatie topics op bokt niet snapt, lees ze dan niet en reageer dan ook niet.

Evelijn: dankjewel, dat was ook mijn gevoel.

Kayleigh_ : Ex heeft misdaan dat hij het juist een maand voor me verzwegen heeft. Ik heb hem altijd verteld eerlijk tegen me te zijn, ookal doet het pijn. Hij was ook altijd eerlijk tegen me en zei me altijd recht waar het op stond.

Ik wil iedereen bedanken voor het medeleven! Dat zeker!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:49

Ach TS, en als jij enkel medeleven en "je hebt helemaal gelijk meiske!"' wilde had je of geen topic moeten openen of het in je beginpost moeten zetten. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:51

Ayasha schreef:
Ach TS, en als jij enkel medeleven en "je hebt helemaal gelijk meiske!"' wilde had je of geen topic moeten openen of het in je beginpost moeten zetten. :(:)

_/-\o_

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:54

Kom op Ayashe en Kayleigh, gedraag jullie eens naar je leeftijd zeg, flauwe kul dit. Ts heeft het zwaar, is ook nog jong en jullie proberen op alles wat ze zegt iets te vinden, zelfs als ze het al meerdere keren heeft uitgelegd. Zijn jullie zo perfect? Zo ja, komt dat dan door jullie járen levenservaring? Soms is het ook gewoon even fijn om alleen maar even iemand sterkte te wensen en een knuffel te geven want diegene zit niet te wachten op trappen na. In vriendschappen, als een vriendin huilend naar je toe komt, zeg je dan ook 'eigen schuld' of troost je haar gewoon?

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 14:55

Ayasha schreef:

Wil je even goed lezen? ik zeg dat je me mag PB'en omdat ik er geen reltopic van wil maken.