Verliefd zijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Valentijn5

Re: Verliefd zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 17:59

Het is min of meer zijn houding en gedrag wat mij irriteert. Altijd maar dat 'overdreven' vrolijk zijn. Wat vind ik nergens op slaat. Ik kom daar voor serieuze pijn aan mijn voeten en niet om een vriendschapsband mee op te bouwen. Het spijt me voor hem dat ik er zo over denk maar het lijkt me voor mezelf beter om er een eind aan te maken. Ik ben er niet van gediend dat die me nog zo aanraakte. En dat die met zijn big smile daar rondloopt. En wat mijn voeten betreft hij zag dat mijn voeten bruin gekleurd waren en dat dat komt door ook weleens op het strand te zijn geweest. Zei die oh het strand. Alsof er wat sexueels mee te maken had. Nee hoor ik stuur hem maandag een email dat ik ermee stop omdat ik me niet prettig voel bij deze behandeling.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:03

Ik denk wel dat het voor jezelf goed is om te realiseren dat het waarschijnlijk meer aan jou ligt dan aan je fysiotherapeut. Nog niks van wat je hier hebt neergezet komt op mij ook maar op z'n minst raar over.

Als jij je er niet goed bij voelt, zeker stoppen. Maar misschien ook een punt om bij jezelf aan te werken.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 18:05

En nog een voorbeeld te noemen. Ik zat een keer op de fiets richting de stad en toen liep mijn psychiater daar buiten met een vrouw zal wel zijn collega zijn geweest. Maar hij ontkende toen ik hem vertelde dat ik hem zag en gaf als antwoord dat die zich dat niet herinnert terwijl die me wel aankeek. Maar hij zegt ik kom zoveel mensen tegen dus dat onthou ik niet. Dan is het net alsof ik het verzin maar hij moet zeker beroepsmatig zo'n antwoord geven.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:07

Een fysiotherapeut raakt je altijd aan, dat hoort bij zijn beroep. Maar als je dat niet prettig vindt dan is het ook niet goed voor je, misschien kan hij je wat oefeningen leren die je zelf kunt doen.Je voeten masseren kun je waarschijnlijk ook wel zelf. Ik houd er ook niet van om door een vreemde aangeraakt te worden.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:07

TS ik denk echt dat je dingen ziet die er niet zijn. Hij lijkt me gewoon geïnteresseerd en maakt wat onschuldige opmerkingen om je wat meer op je gemak te laten voelen. Als ik jou was zou ik, zoals Ayasha al zei, op zoek gaan naar een vrouwelijke, heteroseksuele, getrouwde fysiotherapeut.

Wat betreft je psychiater; die mensen zien zoveel patiënten dat ik het niet gek vind dat hij jou in een andere context niet herkent.

Edit: ik snap niet waarom iemand naar een fysiotherapeut zou gaan als je niet aangeraakt wil worden, dat is namelijk wat ze doen.. Die mensen kunnen ook niet heksen :=

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:09

Tja, zonder onaardig tegen jou te willen zijn, is het echt niet heel uitzonderlijk als iemand een ontmoeting van een paar seconden op staat niet kan herinneren.

Ik weet niet of je begeleiding hebt voor je pdd-nos, maar misschien moet je er eens met iemand over praten.

Nogmaals, als jij je niet fijn voelt, gewoon een andere fysiotherapeut zoeken.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 18:10

Dat is ook de bedoeling dat ik alleen nog maar vrouwelijke behandelaren neem.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 18:13

Vanillia schreef:
TS ik denk echt dat je dingen ziet die er niet zijn. Hij lijkt me gewoon geïnteresseerd en maakt wat onschuldige opmerkingen om je wat meer op je gemak te laten voelen. Als ik jou was zou ik, zoals Ayasha al zei, op zoek gaan naar een vrouwelijke, heteroseksuele, getrouwde fysiotherapeut.

Wat betreft je psychiater; die mensen zien zoveel patiënten dat ik het niet gek vind dat hij jou in een andere context niet herkent.

Edit: ik snap niet waarom iemand naar een fysiotherapeut zou gaan als je niet aangeraakt wil worden, dat is namelijk wat ze doen.. Die mensen kunnen ook niet heksen :=

Omdat ik pijn heb aan mijn voeten.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:16

Vind je het niet onprettig als een vrouwelijke fysio jou voeten aanraakt? of je even bij de schouder pakt of een grapje maakt?

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 18:19

Ja bij een vrouw ook ja. Dit gedrag zit in me en zal ook niet zo snel verdwijnen.
Laatst bijgewerkt door Valentijn5 op 19-09-15 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:20

Valentijn5 schreef:
Ja bij een vrouw ook ja.

Dan kan je beter het probleem bestrijden, want symptoom bestrijding is dus niet mogelijk in deze situatie.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 18:20

Hoe moet dat dan. De fysiotherapeut kan in dit geval zichzelf niet zijn en ik ook niet.
Laatst bijgewerkt door Valentijn5 op 19-09-15 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:22

Dan is het wel heel lastig, want als je zere voeten hebt zal een fysio je toch wel een beetje aan moeten raken. Wat voor pijn heb je aan je voeten? heb je nu ook steun zooltjes?

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 18:23

Ik heb platvoeten en uitgezakt bot. Steunzolen werken helaas niet meer zo goed vandaar fysiotherapie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:33

Valentijn5 schreef:
Hoe moet dat dan. De fysiotherapeut kan in dit geval zichzelf niet zijn en ik ook niet.

maar dat kan dan geen enkele fysio. Ze hebben geen toverstafjes.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:34

Het probleem bestrijden zal je kunnen doen dmv professionele hulp bij een psycholoog/psychiater.
Het lijkt me onwijs vervelend en moeilijk om hier last van te hebben TS en ik kan me goed voorstellen dat het je in de weg zit, maar een fysiotherapeut probeert enkel zijn/haar werk uit te voeren en fysiek contact is daar nou eenmaal een onderdeel van.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 18:38

Ayasha schreef:
Valentijn5 schreef:

maar dat kan dan geen enkele fysio. Ze hebben geen toverstafjes.

Wat bedoel je hiermee?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:41

Dat als je niet wil dat de fysiotherapeut je voeten aanraakt je beter helemaal niet kunt gaan. Die aanraking is nodig om hun werk te kunnen doen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:41

Ik moet eerlijk zeggen dat ik net in je profiel ging kijken omdat ik dacht dat we met een heel jong iemand te maken hebben in dit topic. Ik lees dat je 35 bent, dan heb je toch wel het besef dat een fysiotherapeut wel aan je moet zitten om iets voor je te kunnen betekenen. Zo niet dan zul jij aan jezelf moeten gaan werken en dan maar eventjes met pijnlijke voeten rond lopen.
Of zoek iemand bij een pdd-nos instantie die je kan helpen met een speciale therapeut als die er zijn?

En over dat blij zijn, ik heb ze toch echt veel liever blij als eentje die boos en chagrijnig zit te doen.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 18:45

Dustinlover schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik net in je profiel ging kijken omdat ik dacht dat we met een heel jong iemand te maken hebben in dit topic. Ik lees dat je 35 bent, dan heb je toch wel het besef dat een fysiotherapeut wel aan je moet zitten om iets voor je te kunnen betekenen. Zo niet dan zul jij aan jezelf moeten gaan werken en dan maar eventjes met pijnlijke voeten rond lopen.
Of zoek iemand bij een pdd-nos instantie die je kan helpen met een speciale therapeut als die er zijn?

En over dat blij zijn, ik heb ze toch echt veel liever blij als eentje die boos en chagrijnig zit te doen.

Nogmaals dit zijn mijn klachten en ik wil daar vanaf vandaar dat ik dit er dan ook bij krijg. Ik ben me daar wel bewust van alleen probeer ik me over mijn angst heen te zetten en dat gaat niet zo makkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:48

Dat het je moeite kost is natuurlijk vervelend maar dit ligt echt niet bij de fysiotherapeut of bij je psychiater. Dat is iets van jou.

Het is dan ook niet eerlijk dat je het hen kwalijk neemt.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:50

Valentijn5 schreef:

Bijvoorbeeld met een familielid of vriendin zonder PDD nos een lijstje op stellen van wat wel en niet kan, of naar de psycholoog. En je daarna proberen ´er over heen te zetten´ en je aan de hand van het lijstje gerust te stellen.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 18:51

Dus als ik het niet weet op te lossen weet niemand het.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:52

je begrijpt toch hoop ik wel dat jij de enige bent die hier iets aan kan veranderen he?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:52

Tegen platvoeten kun je zelf wat doen: ga met blote voeten op een handdoek staan en Frommel dan met je tenen afwisselend links en rechts de handdoek helemaal onder je voeten. Wel op een gladde ondergrond. Dan welft de voetboog omhoog.Helpt echt.