Broodje aan zwerver gegeven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:58

Ik werkte in een supermarkt daar stond ook elke dag een vrouw een dakloze krant te verkopen. Had een vrouw haar een keer een brood gegeven, kwam ze met dat brood naar binnen om dat te ruilen voor geld want ze lustte dat brood niet. Vond dat ook erg ondankbaar..

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:12

Gydja schreef:
amber15 schreef:
Je hebt een goede daad verricht, ts! Ik denk dat die zwerver zo verbaasd was dat hij even niet wist hoe hij moest reageren. Volgens mij heeft hij je broodjes heerlijk opgepeuzeld :j

Fijn om te horen :)
Ik hoop dat hij de broodjes heeft opgepeuzeld :P

En al heeft hij dat niet gedaan. (wat ik sterk betwijfel) dan heb jij toch maar het stukje goedheid in de mens laten zien. Misschien was je wel een voorbeeld en dachten sommige mensen: die durft! Daar kan ik een voorbeeld aan nemen.. ;)

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:14

Heb het tijdens mijn schoolreisje naar London gehad. Zat een man bij de metro op de grond. We besloten hem onze lunchpakketten te geven die wij dagelijks bij het gastgezin mee kregen. (Brood,flesje drinken en een zakje snoep of chips) dus kreeg hij 3 van die pakketjes. Hij was er zo blij mee!! Onze klasgenoten zagen dat en gaven ook hun pakketjes weg. Ondertussen had hij bijna 10 pakketjes en vroeg of hij heel misschien het plastic tasje erbij mocht hebben. :)

Verderop stond nog een zwerver maar die was denk ik meer uit op geld. Toen we een appel en een paar broodjes aanreikten, gooide ie ze weer terug :p

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:20

Ik denk ook dat je een verwarde zwerver tegen bent gekomen.

Ik heb een keer warme kipvleugeltjes weggegeven, extra fijn om iemand wat warms te kunnen geven.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:33

Hier ook wel eens gedaan.
Vorig jaar liep ik stage in Spanje en daar zat elke dag een man met een hondje bij de supermarkt.
Zag hem 's avonds en 's nachts ook altijd op bankjes hangen etc. dus ik wist dat het niet zomaar een 'bedelaar' was.
Heb regelmatig een praatje met hem gemaakt en wat voor hem en z'n hondje uit de supermarkt meegenomen. (chocola, broodjes, hondenvoer, etc.)

Afgelopen zomer waren m'n vriend en ik op vakantie in Spanje en toen kwamen we bij het busstation ook een man tegen met een super lieve stafford pup.
Ook elke dag even een praatje gemaakt als we met de bus gingen.
(Liepen er zelfs eerder voor naar de bus haha. Om een praatje te maken en even met dat hondje te knufelen.)

Eind van de vakantie ook een leuk tasje voor hem samengesteld met drinken, koekjes, speeltje voor z'n hond en wat hondenvoer.
Hij was helemaal overdonderd en pakte m'n handen stevig vast terwijl hij ons met tranen in z'n ogen 1000 maal bedankte en gebaarde dat hij ons voor altijd in z'n hart gesloten had.
Dat soort dingen daar doe je het gewoon allemaal voor.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:37

Carr_friesje schreef:
Hier ook wel eens gedaan.
Vorig jaar liep ik stage in Spanje en daar zat elke dag een man met een hondje bij de supermarkt.
Zag hem 's avonds en 's nachts ook altijd op bankjes hangen etc. dus ik wist dat het niet zomaar een 'bedelaar' was.
Heb regelmatig een praatje met hem gemaakt en wat voor hem en z'n hondje uit de supermarkt meegenomen. (chocola, broodjes, hondenvoer, etc.)

Afgelopen zomer waren m'n vriend en ik op vakantie in Spanje en toen kwamen we bij het busstation ook een man tegen met een super lieve stafford pup.
Ook elke dag even een praatje gemaakt als we met de bus gingen.
(Liepen er zelfs eerder voor naar de bus haha. Om een praatje te maken en even met dat hondje te knufelen.)

Eind van de vakantie ook een leuk tasje voor hem samengesteld met drinken, koekjes, speeltje voor z'n hond en wat hondenvoer.
Hij was helemaal overdonderd en pakte m'n handen stevig vast terwijl hij ons met tranen in z'n ogen 1000 maal bedankte en gebaarde dat hij ons voor altijd in z'n hart gesloten had.
Dat soort dingen daar doe je het gewoon allemaal voor.

[ [url=m/32fvXq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat lief he, en dat kost je misschien 6 euro (nog niet eens) als je een beetje slim shopt. Daar maak je die mensen zo blij mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:39

Hier in het noorden zie je ze amper , wat een moeite je broodje die anders toch de vuilbak ingaat delen

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:40

Nee inderdaad.
In Spanje heb je allemaal van die 'chinese winkeltjes' (soort mini supermarkt, action, kledingwinkel, souvenirwinkel in 1) waar alles spotgoedkoop is. En daarnaast is het een kleine moeite.

liliekska

Re: Broodje aan zwerver gegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:49

Mooi gebaar! Toen wij op schooltrip naar Engeland waren iets soortgelijks meegemaakt, we waren met 3 klassen en maakten nog even een laatste stop voor we naar de gastgezinnen terug gingen bij de bibliotheek, daar voor de poort zat een man met dekens enzo en hij had het duidelijk koud. Ons groepje en het groepje waarmee we zaten (gevalletje 2 oneven groepjes dus waren met zn 6en) besloten dat we onze overgebleven broodjes enzo wel konden geven, dus toen we de bus uit gingen en moesten wachten ons overgebleven eten gegeven, man was dolblij, niet veel later liep er nog iemand naar hem toe en 2 pond, daarna volgden nog wat mensen en uiteindelijk had iedereen wel iets gegeven! En hij was zo blij en bleef maar zeggen dat hij met zijn vrienden ging delen. Toen we de bibliotheek weer uit kwamen kwam er een tweede man aan, dus de eerste man liet zien wat hij had en toen bleven ze ons helemaal uitzwaaien enzo!

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:49

En je maakt er iemand zo gelukkig mee..
Die blik in hun ogen op zo'n moment vergeet je nooit meer he? Bij onze supermarkt staat altijd iemand straatkranten te verkopen. Een ontzettend lief mannetje. Ik kan hem niet voorbij lopen zonder schuldgevoel als ik eens geen kleingeld bij me heb.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 22:05

bij mij in de "stad" herken ik 2 zwervers waarvan 1 altijd eten krijgt van alle jongeren die er langskomen en met kerst krijgt hij altijd mijn chocomelk die je gratis krijgt en krijgt hij van mij ook een lekkere warme maaltijd bij een zaak naar keuze gek genoeg kiest hij t liefste voor frietjes of gefrituurde kip ...
en de andere die krijgt altijd het kleingeld en met kerst schrijft hij kaartjes en die krijgen we dan altijd terug :) t zijn ook maar mensen ...
en de eerste die zijn verhaal is inspirerend hij heeft er voor gekozen om dakloos te zijn .. hij vind de regering manipulatief := geef hem een ongelijk en dat voor iemand die alles kon betalen wat hij wilde hebben

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 22:20

Ik wilde dat ook eens doen, maar die zwerver wilde het niet hebben.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 23:35

Goed gedaan!
Zet die trend maar door.
Ik vind het heel normaal.

Als ik bijv pruimen of appels gekocht heb en ik kom straat verkopers tegen op weg naar de auto geef ik ook altijd.
Ook heel vaak een verbaasde blik met een vragende "Ja" waarop ik het een tweede keer moet herhalen.

Ik heb het zelf niet breed maar van tien pruimen kan ik er gerust twee missen!
Hoop dat ze er van genieten.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 23:53

Ik heb het ook wel eens gedaan, bij was het vooral verbazing.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 00:23

Heb wel eens toen ik met vriendinnen een doos ijsjes ging kopen de straatkrant verkoper er ook 1 gegeven, die was ook verbaasd maar wel blij ermee.
Toch zijn er ook veel zwervers die geen eten willen, alleen maar geld of bier.

Bij de supermarkt waar ik tegenwoordig boodschappen doe zie je ze nooit, kom ze enkel 's avonds in de stad tegen en dan willen ze alleen maar geld.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 01:14

Bij ons bij de supermarkt heeft een tijd een heel oud, ik geloof Roemeens, vrouwtje gestaan met de daklozen krant. Ze groette me altijd vriendelijk. Ik heb voor haar ook een tasje met brood, drinken, fruit enz gekocht. Deze vrouw kreeg tranen in haar ogen en pakte mijn handen vast , wees op haar hart en was zo ontzettend dankbaar. Vlak erna was ze verdwenen, ik hoop dat het haar goed gaat.....

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 04:58

Mooi gebaar Ts.
Ik ben een keer naar de snackbar gelopen met een zwerver voor iets re eten en drinken :)
Geeft een goed gevoel :D

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 06:38

Ik zie dat je in drenthe woont? gaat het om de zwerver(s) op station emmen?
Diegene geef ik zelf ook vaak wel een broodje als ik wat over heb en telkens weer kijk hij me verbaast aan. Ik vind hem ergens zo zielig en wil ze dan zo graag ergens onderdak bieden

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 06:53

claudiadvx schreef:
Ik zie dat je in drenthe woont? gaat het om de zwerver(s) op station emmen?
Diegene geef ik zelf ook vaak wel een broodje als ik wat over heb en telkens weer kijk hij me verbaast aan. Ik vind hem ergens zo zielig en wil ze dan zo graag ergens onderdak bieden

Het gaat inderdaad om de zwerver(s) op het station in Emmen. :j ben blij om te horen dat ik niet de enigste ben die zo raar word aan gekeken haha

Normaal interesseert het me niet als mensen om mij heen me raar aankijken. Maar die man zelf keek me net zo vreemd aan, alsof ik iets deed wat niet de bedoeling was. Dan opeens ga ik twijfelen en me er druk om maken

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 07:55

Hij zit er wel altijd van te smikkelen. Heerlijk om dat te zien!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:11

phormicola schreef:
Ik heb dit zelf heel vaak gedaan. Probeer er niet meteen het ergste van te denken. Misschien gebeurt het gewoon nooit en was hij stomverbaasd :)

Precies! :j

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 16:37

heel goed gedaan!
en schijt hebben aan dat mensen je raar aan keken
ik kan alleen maar zeggen : TOPPER ben jij!