Voor mijn vriend geldt hetzelfde. Met onze inkomens bij elkaar hebben we niet te klagen, zeker niet met oog op onze leeftijd (23 en 24). Het idee is om begin volgend jaar een huis te kopen samen. In eerste instantie zou ik het liefst een huis kopen wat we beiden ook zouden kunnen bekostigen wanneer de relatie strandt. Op dit moment denk ik er na veel gesprekken met mijn vriend wel anders over, omdat we samen een mooi huis zouden kunnen kopen waar we de komende jaren ook echt niet weg zouden hoeven. Een huis waar we kinderen zouden kunnen krijgen en grootbrengen. Daarbij hebben we ook geen relatie met elkaar met de intentie om dat binnen nu en een paar jaar te beëindigen. In dat opzicht zou ik het dan niet erg vinden om 'afhankelijk' te zijn van zij inkomen. Als je het samen doet, is het ook echt samen.
Het lijkt mij heel frustrerend en moeilijk wanneer je gedwongen wordt afhankelijk te zijn van een ander omdat je lijf bijvoorbeeld niet meewerkt.
.
Idee dat ik echt volledig moet teren op mijn man, nee... Niet als vrijwillige keuze 
. 
)

) is dat imo ook anders dan iemand die gewoon niet wil werken en lekker op z'n/haar gat blijft zitten, terwijl de partner alle kosten op zich neemt. Maar goed ... als die partner daar geen problemen mee heeft, wie ben ik dan om daar over te oordelen?