Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ik kan zeggen dat als ik nu dood zou gaan er geen probleem zou zijn voor de nabestaanden
boos ben ik trouwens niet hoor maar ik had het idee dat je stukjes oversloeg uit m'n tekst en dat daardoor dingen verdraait worden. plieza schreef:In latere situaties hebben vaak de kinderen al controle over de rekeningen van de ouders. Dus betalen is dan geen probleem. In vroegere situaties zijn er al meerdere oplossingen genoemd. Zoals het voorschieten, rekeningen die niet acuut betaald hoeven worden (een steen gaat er echt pas een maand of wat later op), en bankrekeningen die echt niet zomaar bevroren worden.
Verzekeringsmaatschappijen bestaan in de eerste plaats om geld te verdienen. Je een schuldgevoel aanpraten omdat eventuele nabestaanden met de kosten opgescheept zouden zitten is onderdeel van het marketingplan.
Als wil dat er een back-up is omdat je bang bent dat jij of anderen het eventueel niet kunnen betalen, dan is dat geen probleem. Maar het is absoluut niet nodig.
vibabu schreef:waarom een uitvaartverzekering eigenlijk afsluiten. Als je de komende 24 jaar die 35 euro spaart en niet aan de maatschappij betaald dan zit je ook op 10.000 euro.
Ik heb dan ook geen uitvaartverzekering maar zorg er voor dat ik genoeg geld op m'n rekening heb staan waarvan de begrafenis van betaald kam worden.
Sammie schreef:Daar moet toch eerst de erfbelasting overheen en afgetrokken worden.
Offertes opvragen loont zeker, maar men doet dat niet want de begrafenisondernemer regelt het wel.. Daarom is het zo duur, je hoofd moet er echt maar net naar staan. Maar kunnen doet het zeker.

bigone schreef:plieza schreef:In latere situaties hebben vaak de kinderen al controle over de rekeningen van de ouders. Dus betalen is dan geen probleem. In vroegere situaties zijn er al meerdere oplossingen genoemd. Zoals het voorschieten, rekeningen die niet acuut betaald hoeven worden (een steen gaat er echt pas een maand of wat later op), en bankrekeningen die echt niet zomaar bevroren worden.
Verzekeringsmaatschappijen bestaan in de eerste plaats om geld te verdienen. Je een schuldgevoel aanpraten omdat eventuele nabestaanden met de kosten opgescheept zouden zitten is onderdeel van het marketingplan.
Als wil dat er een back-up is omdat je bang bent dat jij of anderen het eventueel niet kunnen betalen, dan is dat geen probleem. Maar het is absoluut niet nodig.
Ik weet niet in welk land jij leeft maar in Nederland is het toch echt zo dat bankrekeningen bij overlijden direct geblokkeerd worden. Natuurlijk kun je dat als kind omzeilen, heb ik ook gedaan. Toen mijn moeder overleed heb ik het eerste half jaar alle rekeningen betaald, wat er over was onder alle kleinkinderen (was niet veel) verdeeld en toen de rekening op geheven. Als je als kind en gemachtigde het overlijden direct bij de bank meld dan word de rekening per direct geblokkeerd. Volmachten tellen alleen bij leven en vervallen per direct na het overlijden.
Margee schreef:bigone schreef:
Ik weet niet in welk land jij leeft maar in Nederland is het toch echt zo dat bankrekeningen bij overlijden direct geblokkeerd worden. Natuurlijk kun je dat als kind omzeilen, heb ik ook gedaan. Toen mijn moeder overleed heb ik het eerste half jaar alle rekeningen betaald, wat er over was onder alle kleinkinderen (was niet veel) verdeeld en toen de rekening op geheven. Als je als kind en gemachtigde het overlijden direct bij de bank meld dan word de rekening per direct geblokkeerd. Volmachten tellen alleen bij leven en vervallen per direct na het overlijden.
Dat is gewoon niet waar. Bij een en/of rekening blijft gewoon de langstlevende over, die kunnen ze niet blokkeren.
listiglistje schreef:Mijn moeder betaald nog steeds de uitvaartverzekering voor mij en mijn broer + haarzelf, ze betaald 19 euro per maandvoor ons 3-tjes .
Hiervoor zijn we goed verzekerd (alles standaard)
Mijn vader is begin dit jaar overleden, hij wilde het groots (waren ongeveer 125 a 150 mensen),
koffietafel + daarna ook nog eens een hele grote zaal/kroeg afgehuurd met drank en hapjes, inclusief advertentie van 1000 euro in de krant.
Hij was standaard + € 900 extra verzekerd, we moesten de Dela 1400 extra bijbetalen, de zaal met drank en hapjes was € 700,-
Ligt er dus een beetje aan wat je wil....
czarina schreef:Dit betalen wij inderdaad per maand voor 2 volwassenen en 2 kinderen. (kinderen gratis meeverzekerd)
Wanneer ik op andere sites de rekenhulp gebruik zijn de kinderen ook voor de lagere bedragen gewoon meeverzekerd.
Wij hoeven trouwens geen hele uitgebreide, ik roep nu wel van leg me maar op de bbq, maar voor nabestaanden is het toch anders en zoeken troost in een mooie uitvaart.
ik weet zeker dat mijn vader had gezegd, gooi me maar in de kofferbak, hij had als wens ook dat het goedkoop mogelijk gedaan moest worden, had liever dat we uitgebreid wat gingen eten op hem, dat hebben we ook gedaan hoor