Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
8nnemiek schreef:Op zich een mooi initiatief, maar ik zou ook nooit vreemde mensen naar binnen laten. Stel dat je zo'n groepje extremisten uitnodigt? Er zijn vast zat vaders die daar mee hebben gevochten, die radicaal moslim zijn, en nu met hun familie vluchten en er niet van wakker liggen als ze nog een extra persoon moeten omleggen omdat hun denkwijze ze niet aanstaat of simpelweg om te overleven.
We hebben hier regelmatig een buitenlander werken, een pool. Aardige, handwerkende man.. En toch zou ik nooit vreemde polen binnen laten simpelweg omdat het aantal inbraken evenwijdig omhoog loopt met het aantal polen die hier 's zomers op de akkers komen werken en dus neem ik liever niet het risico om een van die rotte appels in huis te hebben.
Prima dat anderen het doen hoor. Maar ik geef dan bv liever een voedselpakket ofzo.

LiesM schreef:Wat me wel zorgen baart is dat er IS aanhangers meegeglipt zijn Europa in, en dan druk ik me nog zacht uit, eerlijk gezegd vind ik dat doodeng.
i angst leven heb je niks aan 
mijn hemel, ik schrik echt van de reacties hoor
Esther28 schreef:chamion schreef:Nee, ik heb het niet op vreemde mensen en ik heb niet op buitenlanders. Ik weet het moet ze niet allemaal over 1 kam scheren, maar ik heb tot nu toe alleen maar slechte ervaringen met buitenlanders.
Hier precies zo...en trouwens waarom voor buitenlanders wel. Maar er zijn ook zat jonge dakloze moeders, daar worden geen initiatieven voor genomen. Die zijn t blijkbaar niet waard.
Ik vind het dus een enorm hypocriete actie!
Ragdollcat schreef:Precies dat! En de oude mensen dan? die geen thuishulp meer krijgen en of verminderd hulp krijgen enzovoorts.
bruintje123 schreef:Ik betaal op bijna alles wat ik doe belasting. Dus help al meer dan genoeg.
Daarnaast is de mensen hierheen halen geen optie.
Mensen moeten ginds geholpen worden. In (buur) landen met hetzelfde geloof en gewoontes.
Regeringsleiders in de wereld moeten daar de corrupte regeringen eens aan gaan pakken.
De vn ipv zeiken over zwarte Piet.
Hun thuisland moet veilig worden.
Hier heen is niet de oplossing.
Zoveel mensen kun je hier geen thuis geven.
StalNollie schreef:ik snap niet dat mensen zo kortzichtig zijn en het hier vergelijken met wat er daar aan de hand is. Oke wij bezuinigen teveel op ouderen zorg etc maar dat is hier nu niet van toepassing.
Ik doe mee met het inzamelen van draagdoeken/zakken voor ouders met kinderen daar. ik rijd dus heel wat af om alles te verzamelen en volgende week rijd ik naar eindhoven naar hipengroen om deze af te geven. Ik vind het fijn om 'iets' van dit alles te kunnen betekenen als is het maar een klein deel. ik zou ze graag uitnodigen helaas ziet mijn man dit niet zitten.
het is verschrikkelijk wat deze mensen vooral is ontnomen aan geborgenheid/veiligheid en liefde. zoveel leed. dit is werkelijk niet te vergelijken. En ik hoop als wij ooits dit mee maken dan er dan ook mensen zijn zoals ik die eens steentje bij zouden willen dragen.
Mensen roepen vaak maar van alles wat ik al wel niet voorbij heb zien komen dit vergelijken met de pieten discussie ( ik schaam me dood hier in ons land)
ach en in NL hebben we het nog niet zo slecht, mensen hier in nederland weten alleen niet wat waardevol is en ook daar helpen we elkaar niet. mensen hebben geen geld maar hebben wel een nieuwe telefoon hier in NL. ouderen zorg waar is familie?
bruintje123 schreef:Ik betaal op bijna alles wat ik doe belasting. Dus help al meer dan genoeg.
Daarnaast is de mensen hierheen halen geen optie.
Mensen moeten ginds geholpen worden. In (buur) landen met hetzelfde geloof en gewoontes.
Regeringsleiders in de wereld moeten daar de corrupte regeringen eens aan gaan pakken.
De vn ipv zeiken over zwarte Piet.
Hun thuisland moet veilig worden.
Hier heen is niet de oplossing.
Zoveel mensen kun je hier geen thuis geven.
)
)