Ziet er heerlijk uit
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Martine_R schreef:Ik zou het niet als lunch eten. Een plak is wel lekker maar ik zou me er niet mee voleten. Denk dat je dan misschien wat misselijk wordt![]()
Hier is het recept:
http://www.laurasbakery.nl/bananenbrood ... n-chocola/
Ik heb er 200 gram bloem voor gebruikt ipv maïsmeel en amandelmeel (want 5 euro voor 200 gram)
Ook heb ik een extra banaan gebruikt omdat ik vrij kleine bananen had, maar achteraf zou ik er zelfs nog een erbij doen. Ik vond dat de smaak van banaan iets sterker mag.
Ook heeft hij bij mij ongeveer 40 minuten in de oven gestaan ipv 50. En ik had hem er echt niet langer in moeten hebben. Maar dat komt misschien weer doordat ik andere bloem heb gebruikt
ben benieuwd!! 
Kayleigh_ schreef:Ja, ik baalde vreselijk toen ik het hoorde. Was juist zo gemotiveerd om het terug op te pakken![]()
Bananenbrood zelf gemaakt ja! Naar recept van Jelmer de BoerMaar dan een beetje aangepast.
150 gram amandelmeel
100 gram magere kwark
200 ml water
1 ei
2 eiwitten
60 gram whey (ik heb chocolade gebruikt, erg lekker!)
1 zakje bakpoeder
2 bananen (Jelmer zegt a 100 gram per stuk, maar de mijne waren maar klein, ik denk 150 gram totaal)
Hoe ik het gemaakt heb:
De amandelmeel, kwark en water mengen.
In een ander schaaltje de bananen prakken en dit prakje toevoegen aan bovenstaand mengsel.
Eieren erbij.
Whey en bakpoeder erbij.
Alles mengen tot een luchtig beslag.
Beslag in een cakeblik (voor het gemak heb ik er bakpapier in gedaan).
60 minuten bakken op 160 graden hete lucht.
Hij is erg lekker. Zoet, maar niet te. Een beetje 'notig' door de amandelmeel. Hmmm
Macro's van 1/8 cake:
187 kcal
8 gram koolhydraten
12 gram vet
12 gram eiwit
Als je heel spannend wil doen kan je nog een bakje cream cheese light mengen met wat whey en eroverheen smeren als icing.