Is geaccepteerd worden nou echt zo belangerijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DxFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 16:35

Ik vind dat erbij horen en geaccepteerd worden 2 totaal verschillende dingen zijn. Ik wilde vroeger altijd erbij horen, nu boeit het me niet zo heel erg :')
Ik wil gewoon niet alleen zijn en mensen om me heen hebben waarmee ik mee op kan schieten. Ik hoef geen 100 'vrienden' te hebben. Ik ben soms nog wel bang dat ik alleen ben en dat iedereen een hekel aan me heeft ofzo. Ik weet dat dat niet is, maar dat zit gewoon in mijn hoofd.
In ieder geval, ik heb gelukkig wat vrienden op school :)
Dit jaar zit ik in een klas waarin ik de meeste mensen niet heel erg goed ken, maar dat moet wel goed komen denk ik ..

Ayasha
Blogger

Re: Is geaccepteerd worden nou echt zo belangerijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 17:29

Het geinige aan dit topic is dat alles wat het hardst roept (incl. TS) dat acceptatie en er bij horen hen niet interesseert, onbewust toch op zoek gaan naar beide via dit topic. :)

Ik heb altijd mijn eigen leven geleidt, Ik ben niet altijd geaccepteerd omwille van de gemaakte keuzes en dat vond ik oprecht jammer. Maar het heeft me nooit tegen gehouden om bij een volgende keuze alsnog te doen wat IK goed vond. :)
Elk mens zoekt in zekere zin naar acceptatie. Het hoeft niet in die mate te zijn dat je jezelf verloochend, maar zoeken naar acceptatie en gelijk-gezinden doen we allemaal. :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 17:58

Van die zelf acceptatie klopt, wanneer je jezelf niet accepteert wil je graag dat een ander dat wel doet. Waarom zou je op je tenen lopen om erbij te horen?

DezeNaam

Re: Is geaccepteerd worden nou echt zo belangerijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:11

Ik vind het wel heel belangrijk om geaccepteerd te worden, vooral door de mensen die ik erg accepteer. :+ Wat wel vaak het gevolg heeft dat ik erg ga pushen of doordraai als dingen niet gaan zoals ik ze gepland had, zal ook wel te maken hebben met het feit dat ik mezelf niet accepteer.
Van mensen die ik niet accepteer, zoals mijn oma bijvoorbeeld, maakt het me niet uit of ze me accepteren of niet.