Moeilijke werksituatie (TS)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 11:03

Tieneke schreef:
Ts, zeker melden! Het zal idd zelden zijn dat je een losstaand slachtoffer bent, vaak is er toch meer aan de hand.

Als hij in de 60 is, gaat hij dan toevallig niet op pensioen binnenkort? Ben je er ook vanaf...

Ik gok zomaar dat ie nog een jaartje of 7 moet :D

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 11:19

In een stress-reactie kun je 3 dingen doen, verstijven, vluchten en vechten.. als je jou verhaal leest zie je dat je als eerst voor verstijven 'gekozen' (je kiest natuurlijk niet bewust) hebt.. dit bleek niet te werken dus de keer daarna vluchtte je.. Deze meneer weet zijn spelletje echter goed te spelen en 'stelt je gerust'..

Wat deze meneer doet is absoluut niet normaal en ik zou het zeker melden op school en wellicht zelfs bij de politie (aangifte hoeft niet eens, maar deze man kan maar beter bekend zijn bij ze).. Deze man maakt misbruik van jou en je onzekerheid.. hij speelt met jou in die zin dat hij precies weet wat te zeggen en moet doen om over jou grenzen en zijn zin door te drijven..
Misbruik ed ontstaan niet van de een op de andere dag, maar die ontstaan met oa een machtspelletje zoals TS hierboven uitstekend beschrijft.. de volgende fase is dat hij streelt op hele fouten plekken, jij nog meer twijfelt aan de situatie maar vooral ook aan jezelf en zo breid hij zijn handelingen steeds verder uit en heb jij het gevoel gevangen te zitten..

TS ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat deze meneer prima weet dat jij niet comfortabel bent met deze manier en dat jij dit eigenlijk niet wilt.. alleen al gezien het grote leeftijdsverschil zou dat geen verrassing moeten zijn.. het ligt absoluut niet aan dat je niet duidelijk genoeg bent want ik denk dat deze meneer echt weet dat hij niet goed bezig is.. al zal hij dat uiteraard altijd ontkennen ;)

En of je nu 20 bent of 40.. dat maakt niets uit wanneer je ten prooi valt aan dit soort types.. Zoals corelli ook schrijft weten zij hun spel goed te spelen en voel je je uiteindelijk schuldig..

Maak alsjeblieft een melding en neem de appjes ed mee.. hopelijk kun jij dan volgend jaar daar weer met een gerust hart werken en staat hij op de stoep.. Deze mensen horen namelijk zeker niet te werken op n school

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 12:20

Bedankt allemaal voor de reacties. Veel dingen had ik zelf kunnen en moeten bedenken, maar hij heeft steeds aangegeven dat het voor hem puur een vriendschappelijke band was en dat ik niet bang hoefde te zijn dat er meer zou gebeuren. Het is makkelijk om op papier te zeggen dat dat naïef is, maar als je iemand kent, ben je sneller geneigd om erin mee te gaan, hoewel ik wel constant alert ben geweest en zeker de laatste week heb vermeden alleen met hem te zijn. Er is toen ook niks meer gebeurd. Maar er zijn wel wat keren geweest dat ik bijv. gebukt iets stond op te schrijven en hij een hand op mijn rug legde, waarvan ik dan een flinke schrikreactie kreeg. Hij zei dan ook weer iets als 'rustig maar, ik doe je niks'.

Ik had gedacht dat na een nachtje slapen mijn gedachten iets rustiger zouden zijn en ik de gebeurtenissen van gisteren beter in perspectief zou kunnen plaatsen. Helaas is dit absoluut niet zo. Het moment dat hij me vasthield om te zoenen laat me niet los. Hij werd ruwer op dat moment en het leek wel alsof hij de controle losliet of verloor. Ik ben zo bang voor wat er gebeurt zou zijn als ik me niet had verzet op dat moment.

Hij heeft me wel geappt dat hij spijt heeft van gisteren en me geen kwaad wilde doen en hoopt dat ik niet boos of verdrietig ben.

Ik denk dat ik een mail ga sturen naar degene die direct boven mijn werkgever staat. In de eerste mail wil ik alleen aangeven dat het om een vertrouwelijke zaak gaat en of het tussen ons kan blijven, tenzij ik toestemming geef om het met anderen te delen. Dan hoor ik wel of ik bij hem mijn verhaal kan doen of bij iemand anders moet zijn. Ik wil geen aangifte doen, maar ik wil het wel bij de school bespreken.

Tieneke

Re: Moeilijke werksituatie (TS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 12:23

Als het voor hem allemaal vriendschappelijk is, vraag ik me af hoeveel "vrienden" hij dan nog heeft...

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 12:27

Ik denk dat dat een hele goede zet is..

En het feit dat hij zegt 'ik doe je niets' zegt voor mij al genoeg.. dat heeft iig nog nooit iemand tegen mij gezegd wanneer hij ze me aanraakten.. zeker niet wanneer t vrienden zijn

Aangifte lijkt me mss ook wat overdreven.. een melding zou je kunnen overwegen zodat hij bekend is bij de politie..
Maar gesprek met een leidinggevende is denk ik het nuttigste en belangrijkste.. ik ben blij dat je dat gaat doen!

Heel veel succes en sterkte met het gesprek etc.. en ik hoop dat je dan volgend jaar daar weer fijn kunt werken!

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 12:41

Corelli schreef:
Tieneke schreef:
Ts, zeker melden! Het zal idd zelden zijn dat je een losstaand slachtoffer bent, vaak is er toch meer aan de hand.

Als hij in de 60 is, gaat hij dan toevallig niet op pensioen binnenkort? Ben je er ook vanaf...

Ik gok zomaar dat ie nog een jaartje of 7 moet :D

Hij moet nog drie jaar en de afspraak was altijd dat ik tot zolang ook mag blijven, juist omdat we voorgaande jaren zo goed met elkaar overweg konden en ik gewoon goed zelfstandig met het werk uit de voeten kan. Maar ik wil niet dat het contact op deze manier verder ontwikkeld.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 12:43

Heel verstandig om het te melden TS! Dapper ook want dit is geen kattenpis!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 12:51

Vanillia schreef:
Mando schreef:
Dit is ongewenst gedrag maar persoonlijk denk ik dat je zelf eerder je grenzen aan had moeten geven.
Ik zou dit melden aan hem dat je hiervan niet gediend bent en als hij zich niet weer professioneel gaat opstellen je hiervan melding gaat maken want dit gaat steeds een stapje verder als je zelf niet ingrijp.

Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Ondanks het feit dat het niet OK is dat deze man zo doet en hij zelf ook wel had kunnen bedenken dat jij er niet op zat te wachten heb je niet duidelijk aangegeven dat het voor jou onprettig was. Daarnaast vraag ik me af waarom je met hem blijft appen als je het allemaal zo vervelend vind? Niks makkelijker dan een whatsapp berichtje negeren imo.

Volgens mij heeft Ts dat toch echt wel gedaan!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 12:55

Ts, het feit dat meneer zich blijkbaar elke keer verontschuldigd zegt al genoeg. Elke keer weer de zaak kleiner maken dan het is tot hij wel verkracht. Nee is nee en hij blijft doorgaan en zal dit ook bij leerlingen gaan doen of al doen. Er moet op elke school een vertrouwenspersoon zijn, ga daar heen maandag en bespreek dit, maak goed duidelijk dat dit seksuele intimidatie is mocht je dat zelf nog niet denken, het is wel zo. Hij zit aan je op een manier die jij niet wil en dat is helemaal fout.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 13:14

schaduw15 schreef:
Bedankt allemaal voor de reacties. Veel dingen had ik zelf kunnen en moeten bedenken, maar hij heeft steeds aangegeven dat het voor hem puur een vriendschappelijke band was en dat ik niet bang hoefde te zijn dat er meer zou gebeuren. Het is makkelijk om op papier te zeggen dat dat naïef is, maar als je iemand kent, ben je sneller geneigd om erin mee te gaan, hoewel ik wel constant alert ben geweest en zeker de laatste week heb vermeden alleen met hem te zijn. Er is toen ook niks meer gebeurd. Maar er zijn wel wat keren geweest dat ik bijv. gebukt iets stond op te schrijven en hij een hand op mijn rug legde, waarvan ik dan een flinke schrikreactie kreeg. Hij zei dan ook weer iets als 'rustig maar, ik doe je niks'.

Ik had gedacht dat na een nachtje slapen mijn gedachten iets rustiger zouden zijn en ik de gebeurtenissen van gisteren beter in perspectief zou kunnen plaatsen. Helaas is dit absoluut niet zo. Het moment dat hij me vasthield om te zoenen laat me niet los. Hij werd ruwer op dat moment en het leek wel alsof hij de controle losliet of verloor. Ik ben zo bang voor wat er gebeurt zou zijn als ik me niet had verzet op dat moment.

Hij heeft me wel geappt dat hij spijt heeft van gisteren en me geen kwaad wilde doen en hoopt dat ik niet boos of verdrietig ben.

Ik denk dat ik een mail ga sturen naar degene die direct boven mijn werkgever staat. In de eerste mail wil ik alleen aangeven dat het om een vertrouwelijke zaak gaat en of het tussen ons kan blijven, tenzij ik toestemming geef om het met anderen te delen. Dan hoor ik wel of ik bij hem mijn verhaal kan doen of bij iemand anders moet zijn. Ik wil geen aangifte doen, maar ik wil het wel bij de school bespreken.

Jeetje wat een situatie. Ik kan me voorstellen dat je bang bent.

Jammer dat je niet eerder je grenzen aan gaf, en er zo in mee ging. Je had de rest daar misschien mee kunnen voorkomen. Hij is een vieze man die volgens mij hartstikke goed weet dat wat ie doet, niet door de beugel kan. Hier moet je werk van maken! Voor je eigen veiligheid, maar ook van die van anderen. Goed dat je een gesprek aan wilt gaan. Heel veel succes. En stay strong!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 13:17

Het is een beetje je plicht om dit te melden vind ik. Zo bescherm je andere meisjes die misschien helemaal geen nee durven te zeggen..
Het is een gewiekste ouwe viespeuk want hij wist precies hoe ver hij steeds over jouw grenzen kon gaan zonder dat jij boos zou worden. Hij weet echt wel dat hij heel erg fout zit. Geloof mij maar

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 13:40

schaduw15 schreef:

Ik had gedacht dat na een nachtje slapen mijn gedachten iets rustiger zouden zijn en ik de gebeurtenissen van gisteren beter in perspectief zou kunnen plaatsen. Helaas is dit absoluut niet zo. Het moment dat hij me vasthield om te zoenen laat me niet los. Hij werd ruwer op dat moment en het leek wel alsof hij de controle losliet of verloor. Ik ben zo bang voor wat er gebeurt zou zijn als ik me niet had verzet op dat momen

geen contact zoeken meer met die man...niet meer appen of zijn apps beantwoorden.Om te beginnen.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 13:41

TS wat een rottige situatie!
Ik wil daarom graag even een hart onder de riem steken, ik denk dat je het goed oppakt en ik hoop dat het op deze manier goed kan worden opgelost en dat jij dit allemaal goed kan verwerken :)

Jamiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 13:57

Ik vind inderdaad ook dat je het erg goed oppakt en de juiste beslissing neemt om het te melden. :j
Knap van je!
Vind het wel heel naar dat je in zo'n situatie terecht bent gekomen. Hoop dat je het jezelf niet te kwalijk neemt! Hij is hier de schuldige, niet jij. Bah wat een viezerik.

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 14:01

Bedankt voor de steun allemaal!

Ik heb net de mail verstuurd. Ik heb alleen gevraagd wie ik het beste kan benaderen om een situatie van vertrouwelijke aard te bespreken. Pff, best heftig hoor, ik had nooit gedacht in deze situatie terecht te komen...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 14:04

Goed van je!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 14:05

schaduw15 schreef:

Ik heb net de mail verstuurd. Ik heb alleen gevraagd wie ik het beste kan benaderen om een situatie van vertrouwelijke aard te bespreken. Pff, best heftig hoor, ik had nooit gedacht in deze situatie terecht te komen...

Heel goed dat je de mail hebt verstuurd! Dit zijn erg gevaarlijke situaties en riekt al flink naar misbruik. Ze proberen de grens (jouw grens) steeds iets verder te verleggen tot jij het gevoel hebt dat je er zelf mee instemd. Heel goed dat je voor jezelf op komt! Laat je aub niet misbruiken en zorg ervoor dat je nooit meer met hem alleen bent. Schat het niet te licht in. Dit gaat echt een keer helemaal fout.

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 14:42

TS super dat je de eerste stap gezet hebt. Hiermee heb je hopelijk een proces gestart waarbij je hulpt gaat krijgen om deze situatie niet te laten verergeren, want blijkbaar gaat je collega een nieuwe grens over...
Mijn zusje is nu na ruim 4 jaar werken gestopt bij haar werkgever doordat met name 1 collega haar sexueel intimideerde. Dit was dat niet zo fysiek als bij jou, maar vooral verbaal tot het vasthouden in een auto aan toe. Alle incidenten vonden de collega's maar een grapje en ze moest het zich niet zo aantrekken. Die collega's hebben een waarschuwing gekregen waarna het juist erger werd, het ging iedere keer een stap verder. Uiteindelijk nadat het echt niet meer is er serieus naar gekeken, zelfs toen bleven haar chef en P&O manager het bagataliseren. Op neer gekomen dat een collega op staande voet ontslagen is en uiteindelijk na een lang proces het contract beindigd is met mijn zusje.

Laat je niet wijsmaken dat het niets voorstelt, zijn gedrag waardoor jij je onprettig voelt. Hij kan het misschien wel goedpraten, maar feit blijft dat hij bij jou een grens is overgegaan en voor een onveilige/onprettige werksituatie zorgt.
Hopelijk begrijpt degene waar je mee gaat praten dit ook. Je kan vragen om een gesprek met de bedrijfsarts, daarmee kan je ook goed de situatie doorspreken en bijvoorbeeld besluiten hoe je voortaan je grenzen beter aangeeft of met incidenten omgaat.
Wat goed is om wellicht te doen is alle incidenten die tot nu gebeurt zijn op papier te zetten, liefst met datums/maand erbij. Dan heb je een beter overzicht waar je nu eigenlijk over praat, want als je erover gaat denken komt er vanalles naar boven, en zo ook degene waar je zometeen het gesprek mee hebt.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 15:20

schaduw15 schreef:

Heel goed. Maar wees heel voorzichtig met wat je op papier of in een mail zet en aan anderen stuurt. Het kan ook totaal uit het verband gerukt als een boomrang terugkomen op een moment dat je er helemaal niet meer op bedacht bent. Stuur aan op een persoonlijk gesprek met een vertrouwenspersoon. Ten eerste denk ik dat het fijner is om te praten dan te schrijven en ten tweede hou je de regie in handen. Succes meid!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 15:53

Laat in een gesprek met een vertrouwenspersoon vooral weten hoe je je erbij voelt en wat het met je doet. Ook de term "Ik maak me zorgen", is duidelijke taal voor een vertrouwenspersoon.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 16:07

Citaat:
Deze meneer weet zijn spelletje echter goed te spelen en 'stelt je gerust'..
De kans is dus heel groot dat hij z'n hele schoolcarrière al aan het 'oefenen' is geweest met andere slachtoffers, die waarschijnlijk, door zijn geleidelijke aanpak, nooit iets hebben durven melden over zijn wangedrag.

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 16:25

Ik zou er zeker een melding van maken. Sowieso omdat je er dan niet mee blijft lopen, maar ook om te voorkomen dat hij een keer wel verder gaat. Bij jou of bij iemand anders. Ik lees uit je verhaal dat je juist wel, al is het achteraf hebt aangegeven dat je je hier niet prettig bij voelde. Dat hij daarna gewoon verder gaat zegt al genoeg over hem. Ik vind het juist heel knap dat je dit eerlijk bij hem hebt aangegeven. En iemand zonder bijbedoelingen zou daar vreselijk van schrikken.
Maar hij doet er nog gewoon even een schepje bovenop, de smeerlap.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 16:32

Fijn dat je hebt gemaild ts.

Vooral doen wat goed voelt voor jezelf. Wij kunnen alles adviseren, maar het moet bij jou passen.

Je geeft zelf al aan dat hij te ver is gegaan. Je twijfelt of je duidelijk genoeg bent geweest. Dat kan. Maar je hebt wel laten blijken dat je niet verliefd op hem bent. Fat lijkt me al voldoend3 toch?

Heel veel sterkte. Tot dusver vind ik dat je goed bezig bent. Je hebt er over magedacht en het voelt niet goed dus onderneem je actie

En over volgend jaar geen zorgen maken. Er zijn genoeg andere baantjed

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 18:34

Goed dat je de eerste stap hebt gezet TS.
Ik denk dat het erg belangrijk is dat dit besproken gaat worden, niet alleen om jou, maar wellicht ook omwille van andere (mogelijke) slachtoffers.
Ik wil je erg veel sterkte wensen!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 18:46

Dapper dat je de mail hebt gestuurd TS, goed van je!