Ervaringen Seats en Sofa's?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Noppes

Re: Ervaringen Seats en Sofa's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:41

Ik werk bij een instantie waar ik in aanraking kom met klachten. En op basis van deze ervaringen raad ik je echt af daar een bank te kopen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:04

Onze S&S bank is nu 11 jaar oud en nodig aan vervanging toe. Destijds ook rond de 600 euro 2 en 3 zits. De 2 zits mankeert eigenlijk helemaal niks aan. De 3 zits is weggezakt aan 1 kant. Hadden we eerder moeten repareren en daardoor nog verder weggezakt. Maar verder kan ik niks negatiefs zeggen. Heeft zijn geld al lang opgebracht. De stof is ook totaal niet versleten, wel een deken erover i.v.m. onze duitse herders die er ook op liggen.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:01

Waar je op moet letten is dat de aanbiedingen vaak de goedkoopste stof is die er is. En afdingen is echt de moeite waard. De verkopers proberen altijd zo min mogelijk korting te geven maar als je een beetje voet bij stuk houdt kun je vaak wel tot max 50% korting krijgen.
Mijn man is jaren bedrijfsleider bij Seats geweest, dus ik weet inmiddels wel hoe ze daar werken.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 19:36

Ik snap echt eerlijk gezegd niet dat mensen hun bank bij s&s durven te kopen. Je weet sowieso dat je troep koopt....
Maar dat is mijn mening :+

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 19:42

Wij zijn erg blij met onze bank van de S&S...
Maar eerlijk is eerlijk.. Je moet écht niet voor stofsoort 1 & 2 gaan..
En als je een eerlijke verkoper hebt dan zegt die dat ook.
Bij ons waren ze wel zo eerlijk..
En zodra je bij stofsoort 3 & 4 komt, dan betaal je daar ook wel wat meer voor.
Maar wij zijn echt erg blij met onze bank.
Wij hebben er toen ook behoorlijk wat af weten te pingelen..
Ze zakken inderdaad behoorlijk laag als je maar voet bij stuk houdt.

Zal nog wel een foto zoeken van onze bank en anders een maken..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 23:20

Ik had een stof gekozen uit stofgroep 3, die andere stoffen zijn inderdaad vreselijk .... Maar ik denk dat ik niet meer voor Seats en Sofa's ga :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 23:24

Mijn ouders hebben van s&s 2 ("leren") banken gehad die binnen een week in t midden doorhingen. De tweede bank is "gerepareerd" maar enkele dagen later tzelfde probleem. Oke mijn pa weegt 110kg.. Maar een beetje bank moet toch wel een normale kerel kunnen hebben.. Uiteindelijk hebben ze er zelf een lattenbodem in gedaan :+ ze schrokken van de hoeveelheid zooi die er in zat.

Nu hebben ze ook weer een nieuwe stoffen bank van s&s en ze zijn er wel tevreden over geloof ik (hij staat hier net een maand dus echt een oordeel vellen kan k niet over deze bank maar hij lijkt oke)

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 02:46

Ga lekker op marktplaats kijken :D k heb een zo goed als nieuwe moderne montel 3 zits rundlederen bank zonder beschadigingen voor 50 euro op de kop getikt! precies de bank die ik wilde! En in de kleur die ik wilde!

het loont echt om even op mp of aanverwante sites te kijken imo.

en om on topic te blijven: van s&s ken ik meer negatieve verhalen dan succesverhalen. en van de succesverhalen in eerste instantie ook weer een aantal die na een poosje t garantiebewijs erbij moesten halen om diverse redenen....

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 08:13

Het is een amerikaans concern.. Toen de eerste bank al zo snel niet goed bleek binnen paar dagen en mijn ouders een andere nieuwe wouden (want wat is dat nou.. Een nw bank kopen om m na 4 dagen al te moeten laten repareren...) toen deden ze al moeilijk over "garantie".

Kan me nog herinneren dat ze daar binnen flink stennis hebben staan schoppen voor er naar ze geluisterd werd.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 09:56

Mijn moeder heeft er een bank besteld. Levertijd stond erg lang omdat de stof die ze gekozen had niet standaard is, maar tot haar verrassing wordt de bank vanmiddag al geleverd na maar 6 weken wachten.

Tot nu toe is iedereen heel netjes, ben benieuwd hoe de bank gaat bevallen. Wordt dus vervolgd :')

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 11:09

Fortitude schreef:
Mijn moeder heeft er een bank besteld. Levertijd stond erg lang omdat de stof die ze gekozen had niet standaard is, maar tot haar verrassing wordt de bank vanmiddag al geleverd na maar 6 weken wachten.

Tot nu toe is iedereen heel netjes, ben benieuwd hoe de bank gaat bevallen. Wordt dus vervolgd :')

Hoeft helemaal geen negatieve wordt vervolgd te zijn hoor.. ;) !
Dit is onze bank, die hebben we nu ook al weer ruim 1,5 jaar denk ik..

Afbeelding

Kleed hangt er overigens omdat de hond er altijd tegenaan ging liggen en er dan heel veel haren aan de bank vast zaten.. Maar sinds kort hebben we er een klein tafeltje tegenaan staan..

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 11:15

Ik heb echt de naarste ervaringen met S&S!
Levering er alles was wel netjes. Maar onze banken (2 en 3-zits) zijn nog geen jaar oud en echt al ontzettend lelijk geworden.

We zijn hiermee terug gegaan, maar werd behandeld als uit vuil om het maar even kort te omschrijven (lange verhaal zal ik je besparen).

Het leek ons zo een geschikte bank, maar we hebben echt de grootste spijt van deze aankoop.
En het was nog een van de duurste banken die ze hebben staan, en nog eens een "betere kwaliteit stof" gekocht wat ze ons aansmeerden.
Relaxfunctie is ook al krom en kussens zijn al een keer opgevuld door hun bij de armleuning en in je rug, maar zitten weer niet goed.

Vooral de klantenservice is gewoon bagger. Iedereen kan wel eens pech hebben met zijn of haar aankoop, maar het gaat erom hoe zij ons vervolgens behandelen. Dat raad ik echt niemand aan :n

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 11:29

Dat zo'n bedrijf nog kan bestaan na zoveel slechte ervaringen en recensies.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 11:54

Suzanne F. schreef:
Dat zo'n bedrijf nog kan bestaan na zoveel slechte ervaringen en recensies.

Tja, mensen worden gelokt door de prijzen en ik denk ook dat er zat mensen zijn die zich makkelijk laten ompraten :=

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 12:04

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 12:11

Dat komt omdat sommige mensen (incl. mezelf :o ) nog teveel vertrouwen hebben dat in Nederland alles goed is geregeld en je goede bescherming hebt als klant door de wet. En je verwacht dat alle bedrijven klantvriendelijk zijn. Dat valt dus vies tegen.

Heb daar voor mijn moeder dit jaar een bank gekocht (dezelfde als Fem maar met andere stof en kleuren). Bij het kopen waren ze supervriendelijk en aardig en behulpzaam. Ik dacht nog, ik ga hier ook volgend jaar een bank voor mezelf kopen.
Toen kwam de bank.
Nu zat zeker het ziteiland niet zo stevig als in de winkel. Erger nog, vanaf dag 1 zakte je helemaal weg in het rugkussen en het zitdeel. + de sierkussens waren geleverd in de verkeerde kleur.

Klantenservice is inderdaad bagger. En ze liegen ook tegen je, heb de manager van de winkel op minstens 1 leugen betrapt. Plus ze weigeren om de afspraken die ze met je over de telefoon maken op schrift te stellen.
Je kunt helemaal niets via de mail regelen. Klacht moet je per post opsturen naar de klantenservice en dan krijg je een brief terug van de winkel waar niet op de klacht wordt ingegaan maar gezegd dat je de bank over anderhalve maand kunt inleveren voor controle door de expert. De HELE bank.

Heb moeten soebatten om alleen de kussens te mogen brengen, maar dan moest ik wel ALLE kussens langsbrengen en niet alleen die die verkeerd waren.
Toen nog op het showmodel gezeten en surprise.... na 4 maanden in de winkel waren die kussen net zo zacht als onze nieuwe kussens. commentaar van de expert was dus... kussens in overeenstemming met model. Dus niets aan gebeurd. Ja, met het model na 4 maanden gebruik. Niet met het model toen het net in de winkel stond en wij het bekeken.
Vervelendste vond ik nog dat je er dus niet bij mocht zijn als de expert langskwam, je mag niet de naam weten van de fabriek die je bank maakt, en ga zo maar door. Ik was nog verbaast dat ik het rapport van de expert zonder soebatten meekreeg. Maar daar werd dus weer niet moeilijk over gedaan.

En ik heb echt moeten soebatten om nog de juiste kleur sierkussens los te krijgen. Ik wacht nu nog op de levering daarvan. Die ik dus ook weer zelf moet gaan ophalen. Want ze vertikken het om het te brengen/te halen. En wij wonen toch een aardig eindje van de winkel vandaan (iets meer als een uur rijden).

Kortom, ik ga mijn bank volgend jaar daar niet kopen. Ben toch gesteld op een vriendelijke en behulpzame klantenservice. Dan maar een iets duurdere bank.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 12:22

Wij hoorde nadat we een bank al hadden gekocht veel negativiteit en met enige buikpijn onze levering afgewacht maar prima bank. Dure stof maar maakt zijn geld waar. Dure stof gekozen voor de katten want ja je kan doen alsof je kat de braafste is en altijd luistert maar de onze hangen ook echt wel in de bank.
Wel kussen dikte verschil tussen love Seat en mega bank. Maar mag voor ons de pret niet drukken.
Ouders hebben een leren bank plus twee van die heerlijke stoelen gekocht. Ook prima levering en waar voor het geld.