Mooiste situatie is natuurlijk als je als jonge twintiger al zover bent dat je samen een fijn leven opbouwt en je zaakjes zo voor elkaar hebt dat je nog 10 jaar hebt om eens zwanger te raken voordat je in het nijpende vlak van na de 35 komt.... of als je geen specifieke kinderwens hebt en het niet erg vindt als er geen kindje komt

Dan kan je gewoon lekker ontspannen afwachten hoe het leven verder gaat lopen, lijkt me heerlijk!

Ik had eerlijk gezegd ook nog wel jaren willen wachten, meer op ons gemakje de zaken aanpakken en daarna nog een paar jaar op onze lauweren willen rusten maarja....dan hadden we elkaar jaren eerder moeten ontmoeten en dat is niet gebeurd

Op een gegeven moment moet je toch knopen door gaan hakken als je uiteindelijk graag een gezinnetje wilt hebben.
En nu zit ik bijvoorbeeld weer met de vraag of we nog meer kinderen "nemen"

Vanwege die leeftijd kan je dan niet lang meer wachten (vind ik).
Ik zou ook wel graag een gezin hebben van 2 of 3 kinderen

Maar dan zie ik een gezin voor me met schoolgaande kinderen.... en daarvoor moet je eerst door de zwangerschap, bevalling en babytijd heen...

Dus dan ben je WEER aan het afzien en doorbikkelen... "voor later".
Ik ben daar nu zachtjes aan wel een beetje klaar mee eigenlijk, zit mijn hele leven al door te bikkelen voor later en dat moet nu zachtjes aan eens klaar zijn... later moet nu eens rap gaan komen

Dus ik denk dat we het er lekker bij 1 houden want ik moet er niet aan denken om nog eens door dat hele traject van een nieuw kindje te gaan