Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.
voor mij is dit echt een verademing geweest!
Star123 schreef:Bedankt dat jullie zo lief voor me zijn. Er zitten echt goede tips tussen. Nog wat vragen:
1. Hoe kan ik beginnen om aan mijn geluk te werken?
2. Als het wel gebeurt dat ze dood is dan snap ik dat het niet mijn schuld is en dat ik het niet kan voorkomen maar hoe moet ik dan verder? Waar moet ik wonen? Ik ben wel 20 maar zo zelfstandig ben ik ook weer niet. Al hoe wel ik het in mijn eentje vast wel zou redden. Maar ben gewoon bang dat mijn vader wil dat ik bij hem kom wonen en dat mensen mij dan gaan steunen die er nooit voor mij zijn geweest.
Star123 schreef:Mijn moeder zei zonet: Ik ben stom he, ik ben niet lief genoeg.
Ik heb niks gezegd. Ik kan wel zeggen dat het niet waar is en dat het onzin is maar dat helpt best weinig bij haar. Het helpt vaak wel als vreemden het zeggen, maar als ik het zeg helpt het veel minder.
Dus zeg ik maar niks.....
Ik heb niks gezegd. Ik kan wel zeggen dat het niet waar is en dat het onzin is maar dat helpt best weinig bij haar. Het helpt vaak wel als vreemden het zeggen, maar als ik het zeg helpt het veel minder.
Tillie20 schreef:Star123 schreef:Mijn moeder zei zonet: Ik ben stom he, ik ben niet lief genoeg.
Kan je inderdaad beter niet op reageren meid! Vind het zo rot voor je! Denk dat het uiteindelijk beter is als je gewoon lekker op jezelf gaat wonen. Je moeder is volwassen en moet voor haarzelf kunnen zorgen.
leeneliefje schreef:Ookal is haar moeder volwassen, ze is ziek. Daarom zegt ze zulke dingen, zegt niets over haar persoonlijkheid of wat dan ook. Zij kan hier ook helemaal niks aan doen, ze is waarschijnlijk onstabiel en daarom zichzelf niet.

leeneliefje schreef:ja ik snap het wel wat je bedoelt, alleen kan je er niet zo 'hard' over doen in mij ogen.
Heeft TS ook niets aan gezien het haar moeder blijft. Daar kan je niet zo over denken.
Ik ben het met je eens dat ze beide (!) hulp nodig hebben. Hopelijk kan TS naar de psych van haar moeder bellen of anders naar het GGnet.
Nogmaals: dit is echt niet de enige weg die TS kan bewandelen, er zijn andere opties voorgesteld. Maar dit is mijn kijk.
Het is op dat moment rot, maar uiteindelijk zal het alleen positief uitwerken.estja schreef:TS google eens op "Parentificatie".
Wellicht komt dit je bekend voor.
Star123 schreef:Ik ben best bang dat als ik contact opneem met de case manager en ik vertel de gehele waarheid dat mijn moeder dan echt pislink op mij word.
Ik zeg wel eens tegen mijn moeder; weetje wel dat het helemaal niet leuk voor mij is om dit allemaal te horen van haar moeder. En dan zegt ze; Dat weet ik ook wel.