Wel of niet naar bruiloft?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

prulletje

Re: Wel of niet naar bruiloft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:41

Ik weet niet hoe hecht jouw vriend en de bruidegom waren maar best kans dat ze het juist heel leuk zullen vinden om de vriendin te leren kennen waar hij nu mee samen is. Ik zou dus gewoon lekker gaan, ze hebben bovendien zelf gezegd dat je welkom bent.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:42

Ayasha schreef:
gewoon gaan, mijn man en ik waren nog maar net samen toen hij me mee vroeg naar een bruiloft. _O- Je hoort toch bij je vriend? :)

Dat vind ik wat anders. Maar de TS én haar vriend hebben al tijden geen contact met het bruidspaar. Moet je daarvoor dan vrij nemen of ben je puur als "vulling" uitgenodigd?

Ik zou niet gaan naar bruiloften van mensen die ik of mijn partner niet meer spreken. Voel me daartoe niet geroepen.

Maar ik ben daar nogal rechtlijnig in, ik heb niets te zoeken als dag- of avondgast bij "vage kennissen of niet regelmatig sprekende familie".

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:45

Ik kende die mensen ook van hot noch staart. :+ had ze nog nooit gezien. Dus voor mij was het hetzelfde als TS.
Haar vriend wil gaan dus kennelijk hecht hij er waarde aan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:46

Caesar schreef:
Ayasha schreef:
gewoon gaan, mijn man en ik waren nog maar net samen toen hij me mee vroeg naar een bruiloft. _O- Je hoort toch bij je vriend? :)

Dat vind ik wat anders. Maar de TS én haar vriend hebben al tijden geen contact met het bruidspaar. Moet je daarvoor dan vrij nemen of ben je puur als "vulling" uitgenodigd?

Dat dus.
Ik vind het ook heel vreemd dat een bruidspaar iemand uitnodigt die ze al jaren niet gezien hebben? Wat kom je doen dan? Je bent daar niet als goede vriend kennelijk? Ik zou dat ook zien als kamervulling.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:48

Als kamervulling?? Iemand enig idee wat een gast ook kost voor het bruidspaar???? Het bruidspaar hecht er blijkbaar waarde aan dat haar vriend komt en haar vriend wil blijkbaar ook komen omdat hij er waarde aan hecht. Waarom zo moeilijk doen als het toch zo makkelijk kan zijn :Y)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:51

Jeetje, je wordt uitgenodigd voor het grootste feest en dan wil je niet?
Wie wil er nu niet naar een groot feest, toch altijd leuk!

Wat zijn een aantal bokkers moeilijk zeg, ken niemand dus ik ga niet, alsof je geen feest kan bouwen met mensen die je niet kent?!

Verder hoe uitgebreider er mensen worden uitgenodigd des te meer mensen zullen er zijn die bruid of bruidegom niet kennen en hoe meer mensen des te makkelijker om mensen te treffen waar je gezellig mee kan kletsen/feesten.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:51

Yonker schreef:
Als kamervulling?? Iemand enig idee wat een gast ook kost voor het bruidspaar???? Het bruidspaar hecht er blijkbaar waarde aan dat haar vriend komt en haar vriend wil blijkbaar ook komen omdat hij er waarde aan hecht. Waarom zo moeilijk doen als het toch zo makkelijk kan zijn :Y)

Nou inderdaad, als ze kamervulling wilden hadden ze wel een plant neergezet. :)) Ik kan me voorstellen dat het gek overkomt als je een uitnodiging krijgt van iemand die je al tijden niet gesproken hebt. Maar kennelijk was de band vroeger zo goed dat het bruidspaar er nu nog steeds waarde aan hecht dat je vriend (+1 :D) erbij is. :)

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:55

Nicje87 schreef:
Mijn vriend gaat sowieso wel en wilt graag dat ik mee ga.

Dan ga je toch mee omdat je vriend dat graag wil? Dat doe je voor hem, niet voor het bruidspaar :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:56

Misschien is dit voor het bruidspaar wel de manier om het contact te vernieuwen, wie weet. Gasten kosten behoorlijk wat dus als kamer vulling zou ik iets anders kiezen :D

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:18

Ik had het bruidspaar waar wij bij waren uitgenodigd ook al eventjes niet meer gezien/gesproken. Zo groot was de bruiloft niet, en het voelde daardoor toch wel speciaal dat wij er bij mochten zijn op hun grote dag. Dus om er meteen vanuit te gaan dat je kamervulling bent? Nee dat zou ik zeer zeker niet doen.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:31

Ik zou wel mee gaan, is het niks kun je altijd nog weggaan met een goed excuus, dan heb je jezelf wel laten zien :)

Ik heb ooit uitgenodigd voor een bruiloft, zonder dat mijn vriend mee MOCHT. Wij wonen samen en de uitnodiging was enkel voor mij alleen.. zal wel komen omdat het een bruiloft was bij een streng gelovig paar (gereformeerd of hervormd, weet het niet meer) en wij leven natuurlijk onzedelijk samen.. vond dat nogal flauw, maar wel ben wel gewoon naar de bruiloft geweest :)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 12:34

Ik zie mijzelf zeker niet als kamervulling zoals iemand opperde. Zeker niet gezien de kosten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:35

En daar was k dan weer niet naar toe gegaan. Net zoals het meiske dat stalkte, ook daar zou ik niet heen gegaan zijn.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:38

Als mijn man het echt graag zou willen zou ik meegaan, maar mijn man kennende vindt hij het prima als ik lekker thuis zou blijven. Ik vind het ook raar om naar de bruiloft van mensen te gaan die ik zelf helemaal niet ken. En toen ik 100 jaar geleden trouwde vroeg een vriendin ook of haar voor mij onbekende vriend mee mocht. Ik heb toen gezegd dat hij best mee mocht, maar dat het mij ook prima was als ze alleen kwam omdat hij er verder ook niemand zou kennen. Zij kwam toen alleen.
Denk dat veel mensen het doen zoals ze denken dat het hoort en niet zoals ze zelf het liefst zouden doen. Zowel in het uitnodigen van mensen als het bezoeken van bruiloften. :')

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:41

spatter schreef:

Wat zijn een aantal bokkers moeilijk zeg, ken niemand dus ik ga niet, alsof je geen feest kan bouwen met mensen die je niet kent?!

Nou, ik ga zelfs niet graag naar bruiloften van mensen die ik wel goed ken. ;) Ik heb een hekel aan feestjes, aan grote groepen mensen langdurig om me heen, ik ben sociaal niet bijzonder vaardig, en ik dans niet graag. Dat maakt dat bruiloften niet direct mijn favoriete tijdverdrijf zijn, zeg maar. :P

Mijn vriend is ook wel eens alleen naar een bruiloft geweest. Ik kende dat bruidspaar niet en de meeste gasten ook niet, hij weet dat ik me dan totaal niet op m'n gemak voel, en hij gaat net zo makkelijk alleen. Dat was dus geen probleem. Zou hij er echt prijs op stellen dat ik meega, dan zou ik dat wel doen.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:52

Mijn vriend is sinds we samen zijn ook al naar 3 bruiloften gegaan van vriendinnen van mijn middelbare school. Hij kende er ook niemand, maar er waren wel meer vriendjes van andere vriendinnen. Ik heb het hem een aantal keer gevraagd, of hij het wel echt wilde en of hij zich wel op zijn gemak voelde. Hij voelde zich eerder beledigd dat ik het moest vragen :+ Natúúrlijk wilde hij graag mee, mijn vriendinnen van vroeger ontmoeten, lekker samen netjes gekleed naar een feestje. Hartstikke leuk hoor, zo'n excuus om strak in pak en in een mooi jurkje te paraderen :j

Deze vriendinnen spreek ik zeker niet regelmatig, we zien elkaar alleen nog op verjaardagen, bruiloften (hihi) en als we weer eens een gezellig dagje samen organiseren (1x in de zoveel jaar). Toch ben ik tot nu toe nog bij elke bruiloft uitgenodigd, omdat ze het inderdaad gewoon leuk vinden om iedereen te zien op zo'n moment. En het is ook een soort reünie, je komt immers iedereen tegen uit een bepaalde vriendenkring waarvan je die persoon kent. En die vriendenkring vindt het dan ook meteen leuk om je partner te keuren :') In mijn geval dan.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:59

Lekker mee gaan!
Ik ben ook een paar jaar geleden met m'n vriend meegegaan naar een bruiloft van een jeugdvriend van hem, daar was ook al jaren geen verder geen contact tussen. Was wel alleen het feest, maar was erg leuk om zijn vroegere vriendenclubje eens te ontmoeten. Heb hartstikke leuk staan praten met mensen die hem van vroeger kende.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:05

Gezellig mee gaan. Misschien kom je nog vrienden van je vriend tegen die je wel kent of andere bekenden. Of je houdt juist nieuwe contacten over aan de bruiloft :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:08

Ik vind het een beetje een vreemde vraag eigenlijk.
Dus iedereen die jouw vriend wel kent maar jij niet, zou hij dan alleen naartoe moeten gaan bij bruiloft oid?
Dit is toch een gelegenheid om ze te leren kennen? Ga er lekker heen en wie weet haalt je vriend het contact met zijn vriend weer aan en misschien liggen er voor jou ook wel nieuwe vriendschappen in het verschiet.
Ik zou er niet eens over nadenken eigenlijk. Als mijn man me vraagt om mee te gaan dan ga ik, of ik ze nu ken of niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:09

Wij hebben als paar de afspraak dat bruiloften en begrafenissen gezamenlijk bezocht worden. Dat doe je uit respect voor de partner en voor het bruidspaar en iig begrafenis, voor de nabestaanden. wat is nu een avond of middag als je er je partner een groot plezier mee doet, zolang je niet contactgestoord of lichamelijk zwaar ziek bent zie ik het probleem niet.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:17

Dani schreef:
spatter schreef:

Nou, ik ga zelfs niet graag naar bruiloften van mensen die ik wel goed ken. ;) Ik heb een hekel aan feestjes, aan grote groepen mensen langdurig om me heen, ik ben sociaal niet bijzonder vaardig, en ik dans niet graag. Dat maakt dat bruiloften niet direct mijn favoriete tijdverdrijf zijn, zeg maar. :P
Mijn vriend is ook wel eens alleen naar een bruiloft geweest. Ik kende dat bruidspaar niet en de meeste gasten ook niet, hij weet dat ik me dan totaal niet op m'n gemak voel, en hij gaat net zo makkelijk alleen. Dat was dus geen probleem. Zou hij er echt prijs op stellen dat ik meega, dan zou ik dat wel doen.

Hier precies zo. Ik ben ook helemaal niet van het feesten, dat is gewoon niet aan mij besteed. Wel sociaal vaardig hoor, en niet contactgestoord, maar 'gezellig' een avond doorbrengen met een grote groep mensen... Nee dank u. En al helemaal niet als ik niemand ken.
Manlief en ik gaan echt wel met elkaar mee als de ander dat heel graag wil, maar in dit geval zou ik niet meegaan. TS' vriend kent er ongetwijfeld wel mensen, die zal zich wel vermaken, ook zonder haar.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:15

bigone schreef:
Wij hebben als paar de afspraak dat bruiloften en begrafenissen gezamenlijk bezocht worden. Dat doe je uit respect voor de partner en voor het bruidspaar en iig begrafenis, voor de nabestaanden. wat is nu een avond of middag als je er je partner een groot plezier mee doet, zolang je niet contactgestoord of lichamelijk zwaar ziek bent zie ik het probleem niet.
Ik wilde grotendeels hetzelfde typen :j

TS: als je vriend graag wil dat je mee gaat, dan ga je toch mee voor hem. Kan me er wel wat bij voorstellen dat hij niet zonder zijn partner op een feest wil verschijnen.

Voor de bruid en bruidegom hoef je het niet te doen.
En pfoei je moest eens weten hoeveel onbekenden van de bruid en bruidegom er gemiddeld op een bruiloft verschijnen. Zolang ze maar bij iemand horen die ze wel hebben uitgenodigd. En ook; nieuwe mensen leren kennen, nooit verkeerd +:)+

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:53

Ik vind het niets met respect naar mijn partner te maken hebben...

Heel bot gezegd... Een bruiloft is een hele avond sociale verplichting, heb je niets beters te doen en lijkt het je leuk gezellig, gaan... Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet snel zou gaan, vooral als ik die mensen niet eens ken.. Heb gewoon betere dingen te doen dan een sociale verplichting voor mensen met wie ik niets heb. (Ja, dan ga ik liever sporten, drollen uit de wei halen, dat soort dingen, allemaal leuker ;))

Partner of niet... Ik mag hopen dat hij ook gewoon zijn eigen dingen heeft en ik daar ook niet altijd mee moet om zijn handje vast te houden. Klinkt misschien heel asociaal, maar ik hoef hem ook niet overal mee naar toe te slepen terwijl hij liever andere dingen doet.. Dat voelt gewoon niet goed.

Verjaardagen directe familie (ouders/broers/zussen) daar ligt echt bij mij de grens.

Het is gewoon een keuze, vrije wil.. En ik kan iets met tegenzin doen en me heel de avond ergeren... Nou, dan kies ik gewoon om wat anders te gaan doen. Een bruiloft van onbekenden doet me namelijk echt niets... (Ja, sorry, een dag ziek in bed liggen klinkt dan nog leuker voor mij)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:07

Nou ben blij dat je mijn partner niet bent, dat je die paar uurtjes niet voor elkaar over hebt...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:10

Dacht al dat ik de enige zou zijn. :)
Zou ook niet echt happy zijn als mijn partner er zo over dacht.