Ik ga de uitdaging aan...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:46

moyra schreef:
... stoppen met Facebook.
Al dan niet tijdelijk.

Verslaafd wil ik mezelf niet noemen maar wel gewend aan het meerdere malen per dag eens op fb kijken.

Eigenlijk vind ik het gewoon zonde van mijn tijd.
Juist met de Facebook app ben ik tot vervelends toe genijgd om net die 5 minuten die ik even vrij heb op fb te kijken, of tijdens pauze op werk.
En dan denk ik weer nou geweldig ik weet weer wat iedereen eet of hoe leuke avond die vage kennis heeft gehad.
Terwijl als ik ze niet spreek in het dagelijksleven die info mij ook niet bereikt zou hebben.
Info waar ik eigenlijk helemaal niet op zit te wachten :=
Wat maakt dan dat ik toch steeds wil kijken op fb ?
Gewoonte :j

24 uur geleden was ik er klaar mee en heb ik fb van mijn telefoon afgegooid.

Vanmorgen kreeg ik al de vraag heb je het bericht van .... op fb gelezen ?
Nee die heb ik niet gelezen want ik heb Facebook van mijn telefoon verwijderd.
Ik werd aangekeken alsof ik net medegedeeld had dat ik zwanger was van een 4ling _O-

Ik wil niet zeggen dat ik nooit meer op fb zal kijken of iets maar voor nu is het genoeg geweest.
Weg met info waar ik niks aan heb en genieten van de dingen om mij heen die wel belangrijk voor mij zijn.

Nog meer mensen die van de 1 op andere dag besloten hebben Facebook gewoon niet meer te openen ?
Of mensen die gewoon gezellig mee doen ? :P

Nu zit je op Bokt...is ook social media...hoort gewoon bij deze tijd. Je kunt je FB account zo open of dicht zetten als je zelf wilt.

saffire

Re: Ik ga de uitdaging aan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:06

Ik ben al een tijdje facebookloos ,door omstandigheden,ik heb hem compleet verwijderd had er tabak van.
Het geeft een heleboel rust,en ik mis het absoluut niet.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:13

Ik ga hem niet verwijderen, lees er nog te veel dingen op die ik erg leuk vind!
Maar ga hem binnenkort wel weer even flink opschonen, wat een rust geeft dat! En als je dan vaker kijkt en ziet dat er niet zo veel nieuws op is gekomen ga je ook steeds minder kijken. :Y)

Ken ook mensen die er voor hun studie (examens e.d.) een tijdje even helemaal mee stoppen om zo min mogelijk afleiding te hebben van het leren en een aantal heb ik nog niet weer op facebook voorbij zien komen. Dus kennelijk missen mensen het dan niet. ;)

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 07:52

Ik heb besloten dat ik de mijne ga verwijderen vanavond.
Door dit topic ben ik weer bewust geworden hoe verschrikkelijk veel tijd ik verspil aan het kijken of er nieuwe berichten op staan. Ook al weet ik dat die er eigenlijk geen zijn.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 08:21

Ik heb de app van mijn telefoon verwijderd. Dat geeft ook al een hoop rust.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:14

Ik heb nooit iets van Facebook hyves twitter LinkedIn oid gehad.

Ik snap wel dat t moeilijk is als je er zoveel op een dag naar kijkt, dus succes *\o/*

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 17:50

Tot nu toe bevalt het mij uitstekend :D

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 09:01

Moyra, hier bevalt het ook prima. Wat een rust zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 11:55

Ik heb ooit eens een paar maanden mijn account gedeactiveerd. Het was even wennen, maar daarna.... wat een rust! :D Uiteindelijk wel m'n account weer geactiveerd, mensen bleven me maar smeken of ik terug wilde komen.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 12:03

Ik heb de facebook app ook eergisteren van mij telefoon verwijderd. In het begin pakte ik nog vaak mijn telefoon, maar toen ik zag dat facebook niet meer bij de apps stond stopte ik hem weer weg. Ik kijk nog wel af en toe op de computer op facebook, maar wil dat ook afbouwen.
Helemaal weg doen doe ik niet, maak er vaak gebruik van om mensen berichten te sturen en om wat reclame te maken voor activiteiten op de manege. Heb ook veel vrienden en vind ik leuks verwijderd. Geeft inderdaad een hoop rust en meer tijd voor de mensen om me heen.

Want, ja, misschien was ik wel een klein beetje verslaafd..

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 15:38

Ik had in het begin ook steeds de neiging om mijn telefoon te pakken en nu we 5 dagen verder zijn merk ik dat ik vaak niet eens weet waar dat ding is _O-
Ik vind het echt een zaligheid om niet meer steeds de behoefte te hebben om even gauw Facebook te checken.
En het meest fijne vind ik nog wel dat ik geen flauw idee heb wat mensen op mijn fb uitspoken met hun dag :D

Het meeste kijk ik nog op van het feit dat de batterij van mijn telefoon nu veel langer meegaat :oo
Misschien keek ik toch veel vaker op mijn telefoon en fb dan ik dacht :=

Ik wil trouwens niet zeggen dat ik nooit meer op fb zal komen want ik heb er geen antipathie tegen maar ik vind deze rust toch wel heel erg fijn.
De rust wint het echt van mijn nieuwsgierigheid *\o/*

Kiml86 heerlijk hè <3
Ik kon een week geleden niet voorstellen dat ik mijn fb aan de kant zou gooien maar nu denk ik vooral had ik het maar veel eerder gedaan :')

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 17:19

Door dit topic ook Facebook van m'n telefoon gegooid. En idd wat een rust! Merk dat als ik even tijd heb wel m'n telefoon pak, maar iig al veel minder dan eerst!

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 17:22

Ja.. Alleen zit ik nu wel veel op bokt. Maar dat is vooral studie ontwijkend gedrag... Als ik wat te doen heb, doe ik dat niet. En facebooken deed ik dan wel altijd..

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 17:27

Grappig...ik dacht afgelopen zaterdag namelijk precies hetzelfde.
Altijd maar die drang om te moeten kijken en dat meerdere keren op een dag.
En dan vooral dingen lezen die me helemaal niet interesseren. Op een paar uitzonderingen na natuurlijk.
Maar ik denk nu zo: als mensen iets belangerijks willen vertellen of laten zien, dan kan dat ook wel in real life.
Ik heb het nog niet verwijderd maar online ben ik al bijna een week niet meer en ik moet zeggen: het voelt goed. Ik ben bezig met een eigen website/blog zodat ik toch nog mijn fotografie kan blijven delen voor geïnteresseerden.

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 22:28

Snap je helemaal!
Ik zal niet stoppen met fb, ben toch wel iets te bang om 'belangrijke dingen' te missen, maar ik heb nu geen mobiel internet, dus buitenshuis gewoon internetloos.. Aan het begin even wennen, toen merkte ik pas hoe vaak ik dingen 'even snel' online opzocht en hoe vaak ik fb checkte, maar nu geniet ik echt van de rust.. Iedereen weet ook dat ik alleen met wifi op internet kan, dus voor belangrijke dingen word ik gewoon gebeld of gesmst :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 22:44

Vind fb ideaal, over het algemeen. Heb wat vrienden/kennissen die niet naast de deur wonen, die ik zo makkelijk kan volgen, accepteer niet zomaar iedereen als vriend, en ruim de vriendenlijst ook regelmatig op. Daarnaast heb ik ook nog een zakelijke fb, waar ik echt niet zonder zou kunnen ;)

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:42

Na dik jaar mis ik het nog steeds niet....

Krijg wel eens wat via een vriendin, maar de opruiende filmpjes en foto's mis ik allesbehalve en hoef nu niet steeds alles te liken om er bij te mogen blijven horen....heer
Ijk rustig..

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:55

Na mee te hebben gelezen in dit topic, heb ook in Facebook van mijn telefoon geknikkerd, maar wat een rust. Tijd over, en een batterij die twee keer zolang mee gaat!! Wat een verademing!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:56

Ik had het zondag ineens gehad met FB. Ik word helemaal verdrietig van alle ellende die gepost wordt en er zijn een aantal zaken die ik niet hoef te weten/zien want ik word er onzeker van. Dus account gedeactiveerd (dan kan ik altijd nog terug indien gewenst :P ) en apps verwijderd.

Ik vind het heerlijk rustig zo! Merk wel dat ik bij verveling niet goed weet wat te doen, ik scrollde dan altijd door Facebook heen, maar ik denk dat dat een kwestie is van gewenning.