Open communiceren tbv een duurzame relatie.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 17:23

Stral schreef:
Courses: Ik heb niet gespecifieerd over wat soort fouten het gaat :) Een lief hebben dat de drang heeft in je gsm te kijken, zou voor mij niet betekenen dat het meteen einde relatie is. Zo'n dingen las ik wel in het andere topic, gebrek aan vertrouwen = buiten. Ik ben van mening dat je aan bepaalde fouten kan werken en kan groeien in de relatie... Net zoals ik hoopvol ben dat ik mijn vriend ooit ga leren dat hij zijn sokken niet in een bolletje in de wasmand mag gooien :Y)

Finnens: ik zou praktisch gezien niet eens àlles aan mijn vriend kunnen vertellen dat ik beleef op een dag, daar zien wij elkaar veel te weinig voor :D

Haha, ja dat word nog lang wachten denk ik :') Een drang hebben te checken vind ik niet zo zeer een 'fout', maar als iemand blijft liegen, beloftes niet nakomt enzovoort, meer op die tour zeg maar. Dat kan voor de andere partij ook enorm in wantrouwen brengen (niet alleen over de relatie maar ook over zichzelf 'Doe ik het dan niet goed genoeg?')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 17:25

Ik vind open en eerlijk zijn belangrijk, maar dat betekend niet dat ik ongevraagd in de telefoon van mijn partner kom en andersom ook niet.
Een seintje geven (hé, ik pak 'm ff hoor) is voor mij al voldoende trouwens, ik wil het gewoon weten als iemand mijn telefoon gebruikt/inziet.
Idem voor post/laptop/tablet/bankrekening etc: inkijken/gebruiken geen probleem maar wel met mijn medeweten. :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 17:31

hier zijn we vrij open, ik ken zijn wachtwoorden, hij de mijne.
Als het loon gestort is ga ik ook van zijn loon gaan overschrijven op de gezamenlijke rekening en overzetten naar zijn spaarrekening. Dit doet hij bij mij niet, (maar dat is eerder uit luiheid/geen interesse van zijn kant) maar zou hij in principe wel mogen doen.
ik zit regelmatig op zijn ipad of telefoon en hij ook op de mijne.
Het enige wachtwoord dat hij niet kent is van mijn bokt account, maar dat heeft ook te maken met mijn modje-zijn :D
We zijn ook altijd open en eerlijk over waar we zijn, het zal me een worst wezen als meneer wil uitgaan met zijn vrienden, enige dat ik wel wil weten is wanneer hij ongeveer zal thuis zijn (en dan heb ik er ook geen probleem mee als hij bv zegt, het zal laat in de nacht zijn, maar ik heb er wél een probleem mee als hij zegt ik ben rond 22 uur thuis en dan op zijn gemakje 5 uur later komt aanzetten zonder iets te laten weten. Daarmee kan hij me wel errug boos krijgen. Als je iets beloofd moet je het doen, als er iets tussenkomt is het een kleine moeite om te laten weten)
Zowiezo hebben we een vrij eigen leven, ik werk deels in het weekend, hij in de week, dus er is maar 1 dag per week dat we echt samen zijn, ik heb mijn paarden, hij zijn auto's, en we hebben beide geen echt interesse in de ander zijn hobby (hij gaat wel es mee naar een paardenevenement en ik naar een auto ding, maar niet iedere week).
Vandaar dat het wel zo fijn is dat we bv in elkaars account de agenda's kunnen checken. Vaak is meneer weer eens een dag onbereikbaar omdat hij ergens onder een auto hangt te knutselen, dan is het wel gemakkelijk als ik het zelf kan checken.

Courses schreef:
Maar betadine, waarom zou je dat niet kunnen vertellen aan je partner? Ik vind dat juist alleen maar grappig om te vertellen, juist door zoiets achter te houden zou er voor mij wat onrust ontstaan :)

oh, hier is dat ook een no go hoor.
Voor we elkaar leerden kennen had ik nogal een euh, vrij sociaal leven zeg maar. Naar de hedendaagse normen ben ik vrij braaf geweest, maar ik liet het niet om eens een behoorlijk stukje te flirten en durfde ook wel eens een stapje verder gaan. Sinds ik een relatie heb doe ik dit niet meer (bewust).
(het stapje verder gaan uiteraard niet, wij hebben geen open relatie, en voor zoiets moet je met twee toestemming geven)
Daarnaast ben ik ook een type dat vrij graag praat en ook tegen een lantaarnpaal gesprekken kan voeren. Daar ik ook altijd vrij lacherig ben en erg opga in de gesprekken neemt de tegenpartij dat soms wel eens anders op (en eerlijk, het is altijd fijn om te weten dat je nog goed in de markt ligt :D)
Dat heeft ook al voor de nodige discussie's gezorgd (vaak zelfs in gesprekken dat de tegenpartij heel andere gedachten had en dat ik het niet eens doorhad, ik had gewoon een leuk gesprekje gehad :D )

hij vertrouwt mij wel zegt hij, maar blijkbaar toch niet helemaal. Dergelijke anekdotes ga ik dan ook niet teveel delen want garantie maakt hij zich er druk om, en vaak eindigt dit in een discussie, die effectief helemaal niet nodig is,maar wel weer een domper op de sfeer zet.

Stral

Re: Open communiceren tbv een duurzame relatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:48

Het lijkt me inderdaad normaal dat als er geen betere fase komt na een 'fout-fase', er niet veel te redden valt.

Mensen gooien het allemaal gewoon soms snel weg. Omdat de verliefdheid minder is, omdat het samenwonen toch niet perfect gaat, omdat het gras elders groener lijkt, etc. Ik heb altijd het idee dat mensen vroeger toch iets vanzelfsprekender samen bleven. Gewoon omdat het ook helemaal zo evident niet was om alles te laten staan zomaar. Je was samen en soms moest je het daar ook gewoon ff mee doen, of het nu stroef ging of niet. Hoe moeilijk is het niet met 2 mensen constant in dezelfde 'levensfase' en state of mind te zijn? Dan kan het zomaar dat de 1 ff minder happy is of wat meer twijfelt dan de ander, betekent daarom niet dat de relatie sowieso slecht is.

Ik vraag me altijd af of mensen die vinden dat hun berichtjes etc op gsm privé zijn, goed beseffen hoeveel informatie ze aan wildvreemden geven zonder er bij na te denken. Als je de Facebook-app op je smartphone zet bijvoorbeeld, machtig je Facebook om de inhoud van al je berichten te mogen lezen. Als wildvreemden het mogen, daarom zou je lief het dan eigenlijk moeten vragen? :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:53

Heel veel mensen hebben dat niet door, zeker Facebook slurpt bijna al je info weg :) Exact de reden dat ik die apps allemaal niet meer heb.

Wat je zegt kan ik me heel goed indenken Stral. Ik heb een extreem nare break-up gehad een half jaartje geleden waarin echt dingen gezegd zijn die als een soort vleeshaken nog in m'n rug zitten. En inderdaad, hij dacht dat het gras ergens anders groener was. Uiteindelijk vorige week ineens bericht gekregen dat hij mij en onze relatie toch wel erg miste. 'Ik zoek iemand beter'. I told you so, jammer maar helaas :) Sommige mensen wil je niet uit je leven maar laten je weinig keuze door de gebeurtenissen en dingen die er gezegd zijn helaas.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:00

Stral schreef:
Het lijkt me inderdaad normaal dat als er geen betere fase komt na een 'fout-fase', er niet veel te redden valt.

Mensen gooien het allemaal gewoon soms snel weg. Omdat de verliefdheid minder is, omdat het samenwonen toch niet perfect gaat, omdat het gras elders groener lijkt, etc. Ik heb altijd het idee dat mensen vroeger toch iets vanzelfsprekender samen bleven. Gewoon omdat het ook helemaal zo evident niet was om alles te laten staan zomaar. Je was samen en soms moest je het daar ook gewoon ff mee doen, of het nu stroef ging of niet. Hoe moeilijk is het niet met 2 mensen constant in dezelfde 'levensfase' en state of mind te zijn? Dan kan het zomaar dat de 1 ff minder happy is of wat meer twijfelt dan de ander, betekent daarom niet dat de relatie sowieso slecht is.

Ik vraag me altijd af of mensen die vinden dat hun berichtjes etc op gsm privé zijn, goed beseffen hoeveel informatie ze aan wildvreemden geven zonder er bij na te denken. Als je de Facebook-app op je smartphone zet bijvoorbeeld, machtig je Facebook om de inhoud van al je berichten te mogen lezen. Als wildvreemden het mogen, daarom zou je lief het dan eigenlijk moeten vragen? :)

Heb al meer dan 20+ jaar een relatie, maar als het vertrouwen weg is en niet met een paar goede gesprekken opgelost kan worden is het toch klaar wat mij betreft. Dat is niet omdat ik zo makkelijk ben in mijn relatie weggooien (in de ruim 20 jaar zijn we echt wel wat drempels tegengekomen hier en daar), maar omdat ik vertrouwen en communicatie een basisvoorwaarde voor een relatie vind.

Het lijkt mij afschuwelijk om in een relatie te moeten zitten met wantrouwen, gewoonweg de ander niet kunnen vertrouwen. Als het gaat over hij die mij zou controleren dan hij die niet erop vertrouwt dat ik mijn afspraken in de relatie nakom en ik die er niet op kan vertrouwen dat hij niet achter mijn rug om gaat zitten pluizen.

Facebook heb ik niet op mijn mobiel en ik deel niet mijn hele leven op facebook, daar staan alleen dingen die ook openbaar mogen zijn, die iedereen mag weten. Heb het alleen voor vrienden staan, maar weet dat facebook zelf daar toegang toe heeft.
En mijn mobiel en comp zijn niet prive, ik scherm niets af, vind het erg handig dat hij daar ook op kan. Als er een wa binnen komt terwijl ik onder de douche sta vraag ik hem waarom hij niet even heeft gekeken wie het was en wat er was als hij niet kijkt en het even meld, maar dat is wat anders dan al mijn gesprekken door gaan pluizen of er ellende is.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:12

Ik heb nooit in zijn telefoon of mail gekeken, want hij is heel open en eerlijk. En ik ook.

Soms lacht hij naar z'n telefoon omdat er in de groepsapp van zijn vriendengroep vaak grappige/lompe mannendingen voorbij komen. Op zulk soort momenten zegt hij alleen 'vrienden-app' en ik weet genoeg. Ik vetrouw hem helemaal (en hoef die mannendingen niet te zien :+ ).

Verder vertellen we elkaar s'avonds in bed wel eens wie we zoal hebben gezien of gesproken vandaag. En hoe onze dag was en blabla. (We werken veel op andere tijden en zien elkaar daardoor niet veel).

Helaas heb ik met exen voornamelijk het tegenovergestelde meegemaakt. Appen met andere vrouwen, op Tinder terwijl we een relatie hadden, en vreemdgaan. Ik ben er behoorlijk door 'beschadigd' en merk dat ik me vaak moet inhouden om niet weer zo'n paniekgevoel te krijgen. Gelukkig weet mijn vriend er van en is hij (mede daardoor) heel open over zijn gesprekken/contacten/enz.

In iemand anders' telefoon of mail kijken vind ik onbeschoft. Deze 'normen en waarden' weerhouden mij er helemaal van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:14

Wij kunnen in elkaars Gsm, ik ken het wachtwoord van zijn laptop en dat is het. Mijn laptop is namelijk gisteren gecrasht en ik moest mijn eindwerk afwerken :p dus de zijne mogen gebruiken. Dat is er 1 van zijn werk. Hij weet mijn wachtwoorden niet verder en ik die van hem evenmin. Waarom zouden we? Als er wat is vertellen we dat gewoon.
Ik moet 'm wel vertrouwen,hij zit de helft van het jaar aan de andere kant van de wereld voor zijn werk. Zulk type relatie overleef je niet als je van elke scheet stante pede op de hoogte wil zijn.

Het enige wat ik niet vertel zijn mopjes onder vriendinnen :') die vrouwenklets vindt hij niks en de humor heeft hij zelden Door :))

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:20

Courses: typisch... Streelt je ego wel als je zo'n bericht krijgt toch? ;) Als er veel foute dingen gezegd zijn is het inderdaad heel moeilijk om er nog ooit bovenop te komen moest je dat willen, denk ik...

Bowen: we zeggen hetzelfde denk ik hoor, jij zegt "als het niet met goede gesprekken kan opgelost raken", dat zeg ik ook hoor. Ook voor mij is goede communicatie onontbeerlijk.

Varekaj: chapeau, ik zou dat echt niet kunnen elkaar zo lang niet zien... vriend en ik leven ook heel omgekeerd (horeca versus 9-to-5) en dat vind ik al lastig genoeg :) Ik geef heel eerlijk toe dat ik daar niet goed in zou zijn: ofwel te jaloers/wantrouwig ofwel zou ik onverschillig worden en zou de verliefdheid weg ebben denk ik... lijkt me heel moeilijk.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:37

Stral schreef:
Courses: typisch... Streelt je ego wel als je zo'n bericht krijgt toch? ;) Als er veel foute dingen gezegd zijn is het inderdaad heel moeilijk om er nog ooit bovenop te komen moest je dat willen, denk ik...

Bowen: we zeggen hetzelfde denk ik hoor, jij zegt "als het niet met goede gesprekken kan opgelost raken", dat zeg ik ook hoor. Ook voor mij is goede communicatie onontbeerlijk.

Varekaj: chapeau, ik zou dat echt niet kunnen elkaar zo lang niet zien... vriend en ik leven ook heel omgekeerd (horeca versus 9-to-5) en dat vind ik al lastig genoeg :) Ik geef heel eerlijk toe dat ik daar niet goed in zou zijn: ofwel te jaloers/wantrouwig ofwel zou ik onverschillig worden en zou de verliefdheid weg ebben denk ik... lijkt me heel moeilijk.

Gelijk de relatie weggooien voor een drempeltje vind ik niets in ieder geval, denk dat we daar wel hetzelfde instaan.
Onzekerheid kan gebeuren, fouten zullen gemaakt worden, maar daar moet je samen uit kunnen komen. Dat is liefde naar mijn mening, maar als het structureel wordt, niet opgelost kan worden met een paar goede gesprekken moet je ook kunnen en durven zeggen dat het klaar is. In een relatie blijven waar geen fundament onder zit wordt niemand gelukkig van.

Hij is al jaren het persoon die naast me staat, de vader van onze zoon, dat is heel wat waard, maar niet mijn geluk waard.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 22:01

Stral schreef:
vriend en ik leven ook heel omgekeerd (horeca versus 9-to-5) en dat vind ik al lastig genoeg :) Ik geef heel eerlijk toe dat ik daar niet goed in zou zijn: ofwel te jaloers/wantrouwig ofwel zou ik onverschillig worden en zou de verliefdheid weg ebben denk ik... lijkt me heel moeilijk.
Same here! Hij in de horeca, ik als docent. Moet eerlijk bekennen dat het voor- en nadelen heeft. En daarmee ook ups en downs. Moest er in het begin ook heeeeel erg aan wennen.

Mijn vriend heeft het wachtwoord van m'n laptop. Kan er op kijken wanneer hij wil. Zelfde geldt voor de code van m'n mobiel. Maar daar is gewoon geen behoefte aan. Voelt wel lekker zo.

En inderdaad, vrouwengeklets of mannen-humor delen ook wij niet met elkaar :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 22:11

Mannenhumor wel :)) die begrijp ik vaak prima, dus op dat punt kletsen we er onderling ook op los. Hij vertelt dus ook wel eens over gesprekken op een mannenavondje uit. Fun gegarandeerd :') wat die allemaal bespreken, niet normaal.

Zoals ik al aangaf, het is wennen. In het begin liep ik echt verloren als hij vertrokken was. Nu ben ik dat gewend en dat geeft veel rust, ook voor hem. Tijd gaat dan zoveel sneller!
En ach, als ze wat willen doen met een ander, dan doen ze dat toch. Daarvoor hoeft ie echt geen 1000km van me af te zitten. Partners zat die bedrog plegen onder de neus van de ander.

Ja,ik ben ook bedrogen geweest door exen. jaloezie ten top nadien. Dat kan in deze relatie niet, dan vreet je jezelf echt op. Je MOET wel openlijk durven en willen communiceren, zeker als je vb maar 1 mailtje/dag kan sturen. En sinds ik dat geleerd heb is het leven op dat punt en een hoop eenvoudiger geworden. Dit gun ik iedereen.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 22:16

Mannenhumor... die momenten dat hij en zijn vrienden hun snapchats ook naar mij beginnen sturen... dàn weet je dat je echt niet alles hoeft te weten :')

Ik zou het er echt heel lastig mee hebben Varekaj, bij ons heeft samenwonen nu wel veel rust en gemak gebracht. Want idd voor- en nadelen aan een partner in de horeca. Ik heb veel tijd voor de paarden ;) En 't is een feit dat je voor bedrog niet aan de andere kant van de wereld hoeft te zitten!
Snap wel wat je bedoelt met die communicatie tussen jullie, is inderdaad noodzakelijk anders kan dat niet gaan!
Nuja, ik zeg wel dat ik het niet zou kunnen, maar je weet dat pas als je erin zit he :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 22:19

Oh guys, ik ga nu weer echt terug naar wat er allemaal bij ons niet goed ging :') Zo raar dit soort dingen allemaal te lezen, soms denk je dat je compleet alleen bent in dingen om er vervolgens achter te komen dat dat helemaal niet zo is :)

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 22:21

Varekaj schreef:
Zoals ik al aangaf, het is wennen. In het begin liep ik echt verloren als hij vertrokken was. Nu ben ik dat gewend en dat geeft veel rust, ook voor hem. Tijd gaat dan zoveel sneller!
En ach, als ze wat willen doen met een ander, dan doen ze dat toch. Daarvoor hoeft ie echt geen 1000km van me af te zitten. Partners zat die bedrog plegen onder de neus van de ander.

Ja,ik ben ook bedrogen geweest door exen. jaloezie ten top nadien. Dat kan in deze relatie niet, dan vreet je jezelf echt op. Je MOET wel openlijk durven en willen communiceren, zeker als je vb maar 1 mailtje/dag kan sturen. En sinds ik dat geleerd heb is het leven op dat punt en een hoop eenvoudiger geworden. Dit gun ik iedereen.
_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 22:22

Idd, dat weet je dan pas.
Ik heb nu 3 jaar gestudeerd, daarvoor werkte ik met shiften tussen 7u en 19u30. Als afstuderen lukt, dan worden dat binnenkort ook dagshift, vroeg en laat, weekends, feestdagen, nachten, wachtdienst. Dan start ik namelijk als verpleegkundige op radiologie.

Misschien best dat mijn vriend niet aan snapchat doet. Al zie ik tijdens zo een avondje hier thuis ook foto's op fb komen wat ze uitvreten. 1 foto verteld dan meer dan me lief is :')

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 22:44

Ik heb delen en dingen van bepaalde venten gezien die je echt niet hoeft te zien...

Courses: de 'slechte' dingen die ik heb meegemaakt waren met dezelfde persoon als waar ik nu serieus over denk dat het wel eens de man zou kunnen zijn waar ik hopelijk tot mijn 99 mag mee samen zijn. Het kan raar lopen soms :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 22:50

Stral schreef:
Ik heb delen en dingen van bepaalde venten gezien die je echt niet hoeft te zien...

Courses: de 'slechte' dingen die ik heb meegemaakt waren met dezelfde persoon als waar ik nu serieus over denk dat het wel eens de man zou kunnen zijn waar ik hopelijk tot mijn 99 mag mee samen zijn. Het kan raar lopen soms :)

Het leven kan zeker heel raar lopen, maar als het goed voelt is dat juist alleen maar mooi lijkt mij :) Je bent er voor elkaar in goede EN in slechte tijden :)

Ik zou aan de ene kant heel graag diegene willen opbellen en vertellen dat ik hem enorm mis, maar ik weet gewoon dat het niet gaat werken en dat is dus echt 'gezond verstand gebruiken'. Ik heb net een hele nare periode achter de rug waar de break-up eigenlijk de grootste trigger van is geweest en ik echt iemand had kunnen gebruiken, iemand zoals hij voor me is geweest maar al een tijd ook niet meer leek te zijn ...... Voor nu is het beter zo, maar ergens vind ik het echt ontzettend jammer dat alles zo gegaan is. Desondanks alle littekens die ik eraan over heb gehouden :) Een jaar geleden dat ik nooit verwacht wat er het afgelopen jaar allemaal gebeurt is, mensen blijven je verbazen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 23:24

Afhankelijk van de situatie kan je er wel over proberen praten. Daarom ga je niet gelijk weer een relatie aan. Hoe pijnlijk ook, als je je beiden kan openstellen voor het verhaal van de ander kan je later toch "makkelijker" afstand nemen. Of naar elkaar toe groeien. Je bent dan beiden je ei kwijt, dat sleep je dan minder snel mee in je volgende relatie. Alles wat je nu kan uitpraten is winst, al blijft het een nare ervaring.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 00:16

Er is, na een periode van nul contact, een half jaar alleen maar gepraat. Niets meer, niets minder. Al dat praten toen is de enige reden dat het nu effectief lijkt te werken, daar ben ik nu van overtuigd. Wij waren er dus wel niet erg goed in om de dingen net na de breakup goed te benoemen. Althans hij in ieder geval niet :)

Breakups zijn verschrikkelijk, de persoon die je het liefste bij je wil is tegelijk diegene die je net zo'n pijn doet he...

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 08:08

Varekaj schreef:
Afhankelijk van de situatie kan je er wel over proberen praten. Daarom ga je niet gelijk weer een relatie aan. Hoe pijnlijk ook, als je je beiden kan openstellen voor het verhaal van de ander kan je later toch "makkelijker" afstand nemen. Of naar elkaar toe groeien. Je bent dan beiden je ei kwijt, dat sleep je dan minder snel mee in je volgende relatie. Alles wat je nu kan uitpraten is winst, al blijft het een nare ervaring.

Hoe 'stom' dit ook klinkt, maar met hem valt niet te praten .... Hij leeft in een eigen droom wereldje waarin hij niks fout doet, de schuld kwam in elke situatie bij mij te liggen en zodra ik iets aangaf wat ik vervelend vond ging hij zowat door het lint heen. Dit heeft in een paar niet zo fijne ervaringen geresulteerd en hoe ik het ook bracht (altijd op mezelf betrokken 'Ik vind het vrij vervelend ........), dat gebeurde altijd zo. Heeft ook met z'n verleden te maken en daar heb ik echt alle respect voor, maar dat is absoluut geen excuus geweest voor zijn gedrag naar mij toe. Ik heb echt dingen over me heen gehad die voor mij door merg en been gegaan zijn, zo hard kwam dat aan .. :(

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 08:43

Ik heb totaal geen geheimen voor mijn partner, hij weet echt alles van me en mag ook overal in kijken: telefoon, mail, agenda... Zou het ook helemaal niet fijn vinden om een geheim voor hem te hebben, want dan zou ik dat ervaren als een onbalans in de relatie. Gelukkig is dat wederzijds en kunnen we werkelijk overal over praten - als we dat nodig achten - maar meestal hebben we aan één woord genoeg.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 08:46

Aanvulling: Ik mag ook alles inkijken van mijn man, maar dat doe ik niet. Ik vertrouw hem en ben van nature ook helemaal niet nieuwsgierig. Het heeft wel wat jaren geduurd voor ik op dit punt kwam, want ik heb helaas een hele nare ervaring met een voorgaande relatie, maar deze kanjer vertrouw ik volledig!

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 08:53

Courses: ken zo'n types, zelf niet in staat zijn gevoelens te verwoorden en dan maar de ander de grond gaan inboren... Je moet vrij sterk zijn om je daar niet slecht door te laten voelen uiteindelijk, van de persoon die je graag zou moeten zien verdien je respect, niet dat hij jou afkraakt omdat hij zelf ergens tekort komt!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 08:58

Inmiddels zijn mijn paranoïde vriend en ik 6 jaar samen...hebben mails, smsjes, fb gesprekken etc. gelezen van elkaar. Achter dingen gekomen die we beide niet wilden weten/geloven. Leugens ontmaskert en geheimen ontrafelt.
Zeggen tegen elkaar dat we eerlijk en open moeten zijn, echter als de ander dat doet...willen we er eigenlijk niets van weten haha.
Och inmiddels kunnen we de onzekerheid van de ander aardig goed inschatten, op anticiperen en vooral op inhakken als we onszelf even niet okay voelen.
Voorlopig houden we het al 6 jaar uit, groeit het vertrouwen, hoe we reageren op situaties en kunnen we dingen steeds beter loslaten. Ik denk dus dat we beide wel degelijk gegroeid zijn.