Ongewild jaloers gevoel naar vriend toe

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nine1987

Re: Ongewild jaloers gevoel naar vriend toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 20:59

Dan nog.. No way dat ik dat van mijn vent zou goeskeuren..

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:01

Herkenbaar.. Blijft een lastig iets. Ik zou er persoonlijk ook echt niet oké mee zijn als mijn vriend aan zou komen met de mededeling dat hij een meisje heeft ontmoet waarmee hij wel naar dat concert wil.
Je ziet het ook niet zitten om alsnog met hem mee te gaan en er samen een geslaagde avond van te maken ondanks dat het niet helemaal jouw muziek is? Of staat hij daar niet meer voor open nadat je hebt aangegeven dat je niet echt staat te springen om mee te gaan?
In ieder geval goed dat je het bespreekbaar hebt gemaakt en dat je eerlijk hebt aangegeven dat het je toch niet helemaal lekker zit. Op zich begrijp ik zijn antwoord wel, maar vraag me af of hij het leuk vindt als jij in de toekomst met een andere, voor hem onbekende, jongen wat leuks gaat ondernemen.

Verder herken ik dit in mijn eigen relatie ook wel. Mijn vriend heeft een aantal vriendinnen waar hij wel eens koffie gaat drinken als hij vrij is. Uiteraard ben ik dan altijd aan het werk. :+
Deze vriendinnen hebben zelf ook een vriend en wonen samen, maar toch vind ik dat nooit zo chill. Niet omdat ik hem niet vertrouw, maar ik vertrouw vooral die meiden niet. :') Hetzelfde dat zijn ex de eerste periode in onze relatie telkens langskwam, zogenaamd voor de 'gezelligheid'. Heel ongemakkelijk, vond ik.
Ruimte geven wil ik wel, maar ik wil het liefst wel weten waar en met wie hij is. Het liefst ken ik diegene, zeker als het iemand van het vrouwelijk geslacht is, ondanks dat het zeker goed zit in onze relatie. Mooie is wel dat het andersom precies zo is. Ik heb jaren lang een hele goede vriend gehad, maar sinds ik een relatie heb, hoor ik niks meer van hem. Eerste maanden geprobeerd het contact warm te houden, nog bij hem langs geweest e.d. Uiteindelijk niks meer van gehoord en contact doodgebloed. Mijn vriend zegt dat dit komt doordat die vriend mij leuk vond en ervan baalde dat ik nu een relatie heb. Dit had ik zelf nog nooit zo bekeken, die indruk had deze jongen mij ook nog nooit gegeven. Misschien wel heel naïef van mezelf. Mijn vriend is wel iig wel blij mee dat ik geen contact meer met deze jongen heb. :')

Heel vreemd en ongegrond eigenlijk die onzekerheid en soms ook achterdocht. Maar ja, hoe kom je er vanaf? :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:02

Mag ik wel wat zeggen?

Met stijgende verbazing lees ik sommige reacties.
Ik ben mij ervan bewust dat iedereen wel eens onzeker is. Maar iemand iets verbieden omdat jíj onzeker bent? Brullen dat hij dan niet meer terug hoeft te komen van het concert omdat jíj onzeker bent? Dat slaat toch werkelijk waar helemaal nergens op?

Hoe halen sommigen het in hun hoofd om een mens, hun partner notabene, iets te verbieden? Met allerlei dreigementen erbij? Dan is de gelijkwaardigheid imo ver te zoeken. En krijg ik zowaar nog begrip voor de vriend die op zijn beurt gillend naar een andere dame holt.

@TS: je hebt het met je vriend besproken las ik. Probeer wat aan je onzekerheid te doen. Praat veel met je vriend en wees beiden eerlijk. Dát geeft vertrouwen en zekerheid. :)
Laatst bijgewerkt door Paisano op 23-08-15 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:06

Fijn dat het bespreekbaar is en wat ik zelf zou doen is vragen of hij eens wil smssen tijdens het concert. Gewoon voor het gevoel. Ik ken het maar al te goed maar wil zelf ook gewoon dingen kunnen doen met jongens, dus loslaten hoort er gewoon bij.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:10

Wat een ongelooflijk herkenbaar topic is dit...

Ik heb momenteel een relatie van twee jaar. Mijn vriend heeft veel meisjes-vrienden, en maakt die ook. Ik weet ergens wel dat hij te vertrouwen is, dat dat enkel bij vriendschap blijft etc, maar toch zit ik er best mee. Hem verbieden om te gaan met deze mensen doe ik echter niet. Ik hou gewoon wijselijk m'n mond erover omdat ik niet dramatisch of bezitterig over wil komen. Ik ben al een keer belazerd en heb een hoop trust issues, dat zal er ook wel wat mee te maken hebben.

Ik snap je overigens heel goed hoor TS. Ik zou ook héel erg onzeker worden...

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:41

Palmera schreef:
Mag ik wel wat zeggen?

Met stijgende verbazing lees ik sommige reacties.
Ik ben mij ervan bewust dat iedereen wel eens onzeker is. Maar iemand iets verbieden omdat jíj onzeker bent? Brullen dat hij dan niet meer terug hoeft te komen van het concert omdat jíj onzeker bent? Dat slaat toch werkelijk waar helemaal nergens op?

Hoe halen sommigen het in hun hoofd om een mens, hun partner notabene, iets te verbieden? Met allerlei dreigementen erbij? Dan is de gelijkwaardigheid imo ver te zoeken. En krijg ik zowaar nog begrip voor de vriend die op zijn beurt gillend naar een andere dame holt.

@TS: je hebt het met je vriend besproken las ik. Probeer wat aan je onzekerheid te doen. Praat veel met je vriend en wees beiden eerlijk. Dát geeft vertrouwen en zekerheid. :)

Wat mij betreft mag iedereen wat zeggen die wat wil zeggen. :)

Ik begrijp enerzijds heel goed wat je bedoelt. Het wederzijds vertrouwen zou zo vanzelfsprekend moeten zijn dat beide partijen zich helemaal niet met deze onzekerheden bezig zouden hoeven houden.
Het zou natuurlijk de ideale situatie zijn als geen enkele vrouw zich hier zorgen over zou (hoeven) maken.

Anderzijds vind ik het niet geheel onbegrijpelijk. In een relatie is het altijd geven en nemen. Wat de één vanzelfsprekend en easy vindt, vindt de ander een issue. Mijn inziens alleen maar goed, zo leer je elkaar beter kennen en begrijpen. Zo kom je erachter of je bij elkaar past en een beetje op dezelfde manier in het leven staat. In een relatie probeer je rekening met elkaar te houden, lijkt mij. Dit betekent niet dat je alles maar moet laten om de ander te pleasen of om onenigheid te voorkomen omdat je vriend of vriendin het niet tof vindt. Voor mij betekent dit dat wanneer de ene partij aangeeft daar geen goed gevoel bij te hebben, dit serieus genomen wordt door de andere partij. Vervolgens is het dan aan beide partijen om te bekijken hoe daar dan invulling aan te geven zodat het voor beide partijen acceptabel is/leuk blijft. Daarbij kan het soms heel goed werken om de situatie om te draaien: ''Jij snapt niet dat ik hier tegenaan loop en onzeker van wordt, maar hoe zou jij het vinden als ik dit zou doen?''. Leidt vaak tot nieuwe inzichten, is mijn ervaring.

Tevens denk ik dat dit ook wel leeftijdsafhankelijk is. Zeker wanneer je jong bent, nog maar kort een relatie hebt met elkaar, allebei nog studeert e.d. dan lijken dergelijke situaties mij moeilijker dan wanneer je al jaren een stabiele, gezonde relatie hebt en elkaar echt goed kent. Misschien zit ik er wel helemaal naast hoor, dan hoor ik dat ook graag.

Verder maak ik er niet uit op dat TS haar vriend iets wil verbieden. Dat anderen die in dit topic hebben gereageerd dat wel zouden doen of hun vriend/man de deur zouden wijzen, dat is dan hun keuze. Daar ga ik verder niet over oordelen. Iedereen heeft zijn/haar eigen manier van 'zijn' en doen met elkaar en dat mag. Daarom is het dan ook moeilijk om te oordelen of dat de gelijkwaardigheid dan ver te zoeken is. Als het tweerichtingsverkeer is, dan is het toch geen probleem? Wie weet verbiedt hun partner hun ook wel van alles. Of beide partijen daar gelukkig van worden is dan een tweede, maar denk niet dat dit het topic is om daar een discussie over te beginnen.
Laatst bijgewerkt door Paisano op 23-08-15 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 16:38

Bedankt voor alle reacties, fijn om te weten dat ik niet de enige ben en ik ga m'n best doen om t op te lossen; m'n gevoel erkennen, accepteren en er wat mee doen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 16:49

Julia, da's natuurlijk dikke bullshit, je vertrouwt hem wel maar die meiden niet. Dat maakt dan toch geen ene moer uit aangezien je hem wel vertrouwt. Er zijn nog altijd 2 partijen nodig om iets uit te spoken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 16:53

joleinn schreef:
Bedankt voor alle reacties, fijn om te weten dat ik niet de enige ben en ik ga m'n best doen om t op te lossen; m'n gevoel erkennen, accepteren en er wat mee doen.

Wat ontzettend goed dat je het in ziet en er wat mee wilt doen, zal het echt een stuk makkelijker maken; vooral voor jezelf :) blijf ook erover praten samen :)

Ik ken het totaal niet, al gaat mijn man alleen thuis bij een vrijgezelle vrouwelijke collega wat drinken. Prima. Heb geen last van onzekerheid en hij heeft ook gewoon een leven haha. Andersom heeft hij er meer moeite mee, hij is meer een doemdenker dan en alles is bespreekbaar maar hij heeft ook gewoon maar dingen te accepteren want ik trek ook mijn eigen plan :) en met de jaren heeft hij geleerd los te laten :)

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 18:24

Helaas was m'n gevoel niet voor niks, hij heeft met een ander gezoend. En ik me maar schamen omdat de gedachte in me opkwam. 6 jaar verkering.. Betekende schijnbaar niet veel voor m.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:26

joleinn schreef:
Helaas was m'n gevoel niet voor niks, hij heeft met een ander gezoend. En ik me maar schamen omdat de gedachte in me opkwam. 6 jaar verkering.. Betekende schijnbaar niet veel voor m.

Altijd naar je gevoel luisteren... banketstaaf voor je, zeg. Sterkte!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:31

Wauw, wat ontzettend klote zeg.. :(:) Heel veel sterkte..

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:34

Jeetje wat een rotbericht, had hij het zelf verteld?

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:35

Wow.. Die had ik niet zien aankomen. Gaat het om het desbetreffende meisje van het concert l?

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:38

joleinn schreef:

Jezus wat een k*t nieuws. Heel veel sterkte zeg, ik weet helaas precies hoe je je voelt :(:) Was het die van het concert?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:40

joleinn schreef:

banketstaaf voor je, heel veel sterkte :(:)

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:44

Echt een topic voor mij dit!
Mijn vriend weet zonder het te zeggen/vragen al dat ik er niet achter sta (ik verbied het hem niet meteen) als hij ermee zou komen...
(concert met een ander meisje...)

Ik wil niet zeggen dat ik 'jaloers' ben, ik zit meer met het gevoel 'wat als het meisje wat in hem zoekt'.
Dat is meer mijn struggle...mijn vriend vertrouw ik 100% maar ik vertrouw andere meisjes met hem niet.
Zeker niet als ze zijn aandacht zoeken of wel erg veel met hem omgaan.
(hier staan oude vriendinnen van hem buiten en mijn vriendinnen)

Het gevoel is weg/minder als ik het meisje zelf ken (meer dan alleen van één babbel).

Ik ga even je hele topic lezen nu :D
Laatst bijgewerkt door XiiaaooNaa op 23-08-15 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:47

joleinn schreef:

Oh jeetje ;(
Hoe ben je erachter gekomen en hoe is het nu tussen jullie? :n

Heel veel sterkte, hopelijk komen jullie hier samen sterker uit :(:)

Airnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:47

misshien interessant van de mannelijke kant?

mijn vriendin was altijd heel jaloers. Ik kon dat wel begrijpen, en deed ook wel mijn best om haar te bevestigen. Ik verdien mijn geld met clinics en paardrijlessen geen,dus veel vrouwen, veel weg van huis omgeven door vrouwen... etc.dan snap je dat wel.

dus... ik nam mijn vriendin mee naar clinics, als ik ging buitenrijden met een meisje (paard moest naar buiten,moest een ander paard mee,alleen vrouwelijke ruiters voorhanden) had ik haar zelfs en plain publique een handkus gegeven, zadat mijn vriendin kon zien dat mijn buitenrit-partner dat ook gezien had...; een leerlinge die duidelijk interesse toonde meenemen uit eten met mijn vriendin en ik... zodat die dame expres derde wiel aan de wagen was...zo demonstratief nèt een beetje klef doen met je vriendin... etc.

maar ze vond het altijd heel erg lastig.

uiteindelijk is onze relatie daar ook erg stug door geworden... toen ging zij één keer op werkreis... ging vreemd... is nu met hem vertrokken...

zoals de waard is vertrouwt ie z'n gasten. :P

naja, vriendjes kunnen natuurlijk ook dat soort verhalen vertellen, en die zouden ook niet eerlijk zijn om op een nieuwe vriendin te projekteren.

ach ja, ik denk dat het wel een natuurlijk gevoel is,gevoelens zijn er nou eenmaal. Ik denk dat je ze wel degelijk uit moet spreken, en uit moet kunnen spreken, maar de manier waarop is doorslaggevend.

Als een vriendin zegt 'ik vind dat heel moeilijk, maar weet dat je trouw bent' is dat heel wat anders dan je activiteiten te verbieden.

en daar is het op den duur gemakkelijker mee om te gaan (toch een bevestigend smsje sturen om gerust te stellen of zoiets)
Laatst bijgewerkt door Airnt op 23-08-15 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:48

Ik ben ook erg jaloers en vind zoiets ook niets. Het is een soort verlatingsangst. Maar het is dan wel een teken dat ik veel om zoiemand geef, want als ik helemaal niet jaloers ben om wat een ander doet dan voel ik er ook geen passie voor. Dan is het gewoon vriendschap en geen liefde. :o

BiHB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:53

Oh echt... Jeetje... Dat is niet zo netjes van hem!!

Heeft ie met dat ene meisje geOend??

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:10

Bah wat rot TS :(:)

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:17

Wauw,talk about practice what you preach... :x

Heeft hij het zelf toegegeven? Ik zou niet weten hoe ik zou reageren zeg..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:26

:= oh ooh Jeetje wat een nare wending ts... Wat een klootzak!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:35

nine1987 schreef:
Dan nog.. No way dat ik dat van mijn vent zou goeskeuren..

no worry's, je kreeg de sleutel zo terug van me als ik jouw vriend was. :x

TS; jammere uitkomst. Wat een rotstreek. Het hoeft niet altijd zo t zijn, kl*te dat het in dit geval dus wel zo gelopen is...