toples zonnen in de achtertuin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 16:09

Brainless schreef:
Volgens de wet mag het, mits je niet vanaf de openbare weg te zien bent.
Als buren je normaal kunnen zien (door bv hun bovenraam) dan is het officieel verboden.
Indien zij er "aanstoot" aan nemen dan ben je verplicht je zo af te schermen dan men je niet ziet.

Dit geldt voor zowel binnenshuis als buitenshuis (op je eigen grond..) en zowel voor topless (vrouwen) als volledig naakt (man en vrouw).

Het is wel zo dat tegen topless zonnen minder vaak raar wordt gevonden, maar ik zou zelf niet vrolijk rond gaan hupsen :)

Is de wet werkelijk zo preuts? Jeetje zeg...
Ik snap het probleem dus ook niet. Als ik in mn blote kont door huis wil lopen (wat ik regelmatig doe na het douchen) dan doe ik dat. Omdat er nogal wat mensen langs komen (en ik me geen godin voel), heb ik altijd de gordijnen wel dicht, maar het zou dus zelfs verboden zijn als ik dat niet doe? Zal het vriendlief melden want die loopt wel heel kalmpjes in zn blote jodokus langs het keukenraam op weg naar de douche.... Buren zien niks, maar eventuele voorbijgangers wel. Wat een aanstellerij zeg!

Het stomste vind ik nog dat als je dus 3 ministukjes stof aantrekt, het ineens wel goed is. Terwijl je bijna hetzelfde ziet, op tepels en lippen na... Die bikini's van tegenwoordig zijn soms ook overbodig imo, je kan net zo goed niks aandoen. En dat mag dus wel.... Onbegrijpelijk gewoon.

Sokje_6

Re: toples zonnen in de achtertuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 16:10

Maar hoe zit dat dan bij een sauna? Die hebben ook regelmatig buren en die buren zien werkelijk de hele dag blote mensen. :+

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 07:46

Meestal wordt een sauna niet dusdanig ergens zomaar geplaats, daar gaan toch echt wel wat vergunningen aan vooraf.
En misschien dat sommige mensen bewust kiezen om ernaast te wonen <<)

Zwerte, idd die bikini's op vandaag laten ook weinig meer aan de verbeelding over.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 07:54

Ik recreëer graag poedelnaakt op het strand of daarvoor aangewezen plekken. Maar in de tuin...met het idee dat buren zitten te gluren...dat vind ik geen fijn idee

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 08:02

Ik vind het helemaal prima maar zelf ben ik er te preuts voor.
Daarnaast hebben wij een boel 'vieze mannetjes' in de buurt wonen en op ons balkon zit je echt en plein public. Dus dan wordt het een soort van tentoonstelling. :')
Ohja en ook niet onbelangrijk: ik geef les op de buurtschool die 2 straten verderop zit en kom dagelijks leerlingen en ouders tegen. Je raadt 'm al...

Yoshiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 08:03

Ik zou me heel ongemakkelijk voelen als mijn buren bijna naakt zouden zonnen, dan zou ik ze gewoon vragen of het misschien iets meer bedekt zou kunnen. :+

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 08:03

Ik wel hoor O:)
Buurvrouw doet het ook en onze buurman interesseert het niet, hij houdt niet van tattoos dan heeft hij al gegeten zegt hij altijd :')

Wel een tuin met hoge schutting, maar wel achter een voetbalclub. :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 08:16

Pieter25 schreef:
ow en ontopic, ik probeer zoveel mogelijk mensen te waarschuwen, als ik topless rond gaan lopen in mijn zwembroek.. ik weerkaats de zon _O-

*kruipt weer onder zn steen* :') :')

Ik maak me meer zorgen dat mensen me terug naar zee gaan proberen te slepen......dat is namelijk een rot end slepen..... :+

Maar wat serieuzer (en dan voor de dames, want in het geval van Pieter en mij boeit het geen hond): wat nu als je jezelf vervolgens topless terug ziet op de FB pagina van je buren?

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 08:35

Cowboy55 schreef:
Pieter25 schreef:
ow en ontopic, ik probeer zoveel mogelijk mensen te waarschuwen, als ik topless rond gaan lopen in mijn zwembroek.. ik weerkaats de zon _O-

*kruipt weer onder zn steen* :') :')

Ik maak me meer zorgen dat mensen me terug naar zee gaan proberen te slepen......dat is namelijk een rot end slepen..... :+

Maar wat serieuzer (en dan voor de dames, want in het geval van Pieter en mij boeit het geen hond): wat nu als je jezelf vervolgens topless terug ziet op de FB pagina van je buren?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar niet zoveel om geef. O:)
Iedere vrouw heeft ze, wat is er nou zo vreemd aan denk ik dan. :p

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 08:39

Tja, dat zegt ook meer over de buren dan over jouw en denk niet dat veel mensen er wakker van liggen.
Tuurlijk effe lachen, maar ja, een dag niet gelachen is een dag niet geleefd toch.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 08:50

Zwerte schreef:
Is de wet werkelijk zo preuts? Jeetje zeg...
Ik snap het probleem dus ook niet. Als ik in mn blote kont door huis wil lopen (wat ik regelmatig doe na het douchen) dan doe ik dat. Omdat er nogal wat mensen langs komen (en ik me geen godin voel), heb ik altijd de gordijnen wel dicht, maar het zou dus zelfs verboden zijn als ik dat niet doe? Zal het vriendlief melden want die loopt wel heel kalmpjes in zn blote jodokus langs het keukenraam op weg naar de douche.... Buren zien niks, maar eventuele voorbijgangers wel. Wat een aanstellerij zeg!

Het stomste vind ik nog dat als je dus 3 ministukjes stof aantrekt, het ineens wel goed is. Terwijl je bijna hetzelfde ziet, op tepels en lippen na... Die bikini's van tegenwoordig zijn soms ook overbodig imo, je kan net zo goed niks aandoen. En dat mag dus wel.... Onbegrijpelijk gewoon.

Nou weet je... totdat je een (klein)kind hebt en een buurman naakt voor het raam gaat staan kijken naar spelende kinderen.
Dat is waarom er een regel is dat je niet naakt zichtbaar mag zijn op de openbare weg, ook niet in je eigen huis.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 08:53

Ik lig altijd topless in de tuin te zonnen en loop er ook zo rond. We hebben inkijk van de buren en we hebben een lage schutting aan 1 zijde dus de buurman, buurvrouw, kids en anderen die daar komen buurten zien het ook. Zon ook topless op het strand

Uiteraard wel een bikinibroekje aan ;-) Mensen zijn niet anders gewend van me.

Overigens ben ik niet bang voor FB foto's o.i.d.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 09:05

daantjuhhh schreef:
Nou met dit digitale tijdperk denk ik in ieder geval wel 2 x na.

Voor het zelfde geval kom je ineens in een tietenfilmpje ofzo voor op dumpert -O-

Dit dus waarom ik het niet doe... :)

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 09:12

Ik zelf zou het niet zo gauw doen,maar onze overburen hebben hier blijkbaar minder last van maar die gaan nog stapje verder.

Wij zitten met de buren altijd gezellig buiten op de galerij tegen over ons staat een huis met open balkon waar je dus zo op kan kijken.

Daar wonen al aantal maanden 3 Polen maar hun vrouwen zijn onlangs ook over gekomen en daar maakte ze dankbaar gebruik van om de liefde te bedrijven op het balkon met allemaal toeschouwers _-:( dat gaat voor mij net ff te ver. Zo'n 22 woningen kunnen het balkon op kijken bij hun

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 09:16

Ik snap dat hele preutse gedoe rond tieten sowieso niet. :') Ik vind dat er echt een ontzettend groot verschil zit tussen geslachtsdelen en een stel borsten. Tegenwoordig zwem ik het liefst topless, daarvoor ga ik echt niet naar een naaktstrand, als andere dat ongemakkelijk vind, tja, dat is dan toch echt hun probleem. Ik hoop ook eigenlijk dat dit steeds meer 'normaal' gaat worden, in mijn vriendengroep is dat al zo goed als normaal, even als skinny dippen aan de andere kant van de Rijn vol tegenover het stadscentrum. :+ We hebben allemaal een lichaam, wat zou het. :=

Kijk, als iemand er nou echt last van zou hebben, iemand die zijn dingetje niet omlaag kan houden bij het aanzien van borsten en ik zou dit merken of hij zou het aangeven, dan ben ik echt de kwaadste niet om een topje aan te trekken. Leven en laten leven, is het niet?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 09:19

Brainless, so? Zou mij echt een zorg zijn als mijn kind de buurman naakt voor het raam in zijn eigen huis ziet staan. Zolang buurman geen onzedelijke handelingen verricht en plein public: Gaat ie z'n goddelijke gang maar als ie naakt wil lopen in tuin en huis. Als mensen daar moeite mee hebben moeten ze maar een andere kant opkijken.

Ik zou de politie er iig niet voor bellen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 11:48

muzzy17 schreef:
Ik zelf zou het niet zo gauw doen,maar onze overburen hebben hier blijkbaar minder last van maar die gaan nog stapje verder.

Wij zitten met de buren altijd gezellig buiten op de galerij tegen over ons staat een huis met open balkon waar je dus zo op kan kijken.

Daar wonen al aantal maanden 3 Polen maar hun vrouwen zijn onlangs ook over gekomen en daar maakte ze dankbaar gebruik van om de liefde te bedrijven op het balkon met allemaal toeschouwers _-:( dat gaat voor mij net ff te ver. Zo'n 22 woningen kunnen het balkon op kijken bij hun

Domme mensen hadden ze beter kunnen filmen, hadden ze er nog wat aan verdiend hahaha.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 11:53

Tijden veranderen, vroeger moest ik er ook niet aan denken maar nu boeit het me niet meer zo.
En ik hoop idd ook dat het steeds normaler word, zoals de een kiest voor bikini en de ander voor een badpak hoort toples er ook bij.
Heerlijk als het ook in een groep niet zo'n big deal meer is, want ik erger me vaak aan de natte lap om mijn lijf.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:54

vuurneon schreef:
Brainless, so? Zou mij echt een zorg zijn als mijn kind de buurman naakt voor het raam in zijn eigen huis ziet staan. Zolang buurman geen onzedelijke handelingen verricht en plein public: Gaat ie z'n goddelijke gang maar als ie naakt wil lopen in tuin en huis. Als mensen daar moeite mee hebben moeten ze maar een andere kant opkijken.

Vraag me af of je nog zo praat als je kind thuiskomt dat de buurman aan zijn dingetje zat terwijl ie naar dr stond te kijken...

T is bij wet verboden...
Aan de wet hoor je je te houden.. Simpel.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 11:58

Jolliegirl schreef:
vuurneon schreef:

Vraag me af of je nog zo praat als je kind thuiskomt dat de buurman aan zijn dingetje zat terwijl ie naar dr stond te kijken...

T is bij wet verboden...

Maar het gaat hier ook over toples zonnen.
En als buurman voor zijn raam aan het jongleren is met zijn ding heet dat weer heel anders en zal zo'n kerel ook andere kansen pakken.
Helaas bestaan deze gekken, maar idd wat niet mag mag niet.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:58

Jolliegirl schreef:
vuurneon schreef:

T is bij wet verboden...

Ze zegt ook: 'Zolang buurman geen onzedelijke handelingen verricht'. :Y) Het is natuurlijk een ander verhaal als 'ie dat dus wel doet.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:00

Mja..ik denk dat je dit soort dingen niet moet "uitlokken"
Als je naakt wil ga je naar een naaktstrand..
Als ik op t strand lig hoef ik niet naar slingerende piemels of hangende borsten te kijken... Daar bedank ik voor... :)

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:03

Jolliegirl schreef:
Als ik op t strand lig hoef ik niet naar slingerende piemels of hangende borsten te kijken... Daar bedank ik voor... :)

Uitlokken? Welke dingen uitlokken? Je tuin is verdorie je eigen privéterrein.... -O-

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:04

UhNee schreef:
Jolliegirl schreef:

Uitlokken? Welke dingen uitlokken? Je tuin is verdorie je eigen privéterrein.... -O-

Daar doelde ik niet op.
Lees even terug op welke post ik net reageer.

Over het maar nornaal vinden dst dit soort dingen bij kinderen in de buurt zouden gebeuren..

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:05

Ik vind het in een sauna enzo normaal.. In de tuin... Ehm... Twijfelgeval.. Hier in de tuin kan ik redelijk afgelegen liggen, dus kan het wel... Maar doe het eigenlijk nooit... (hooguit bikinibandjes los als ik op mijn buik lig) Toen ik alleen een balkonnetje had aan de voorkant, was het natuurlijk een no-go....

Bij mijn oude huis (daarvoor) deed ik het ook nooit.. in bikini achter het huis was al "vervelend"... dat heel snel afgeleerd... Had overdag de poort (ijzeren hek) nooit op slot... Want moest wel een keer boodschappen halen, de post, even weg) en als ik dan achter het huis zat, hadden vreemde mensen nog wel eens de neiging om spontaan achterom te komen omdat er oud ijzer (in containers) in de voortuin lag en ze interesse hadden.. (dan maar alles sluiten en achteraan in de wei gaan liggen :')) maar dan nog... Minder fijn... Vooral als er opeens vreemden voor je neus staan :')

Maar dat was ook meer het "ik was alleen achter mijn huis, vanaf de straat niet te zien, huis stond vrij afgelegen" en dan dat... :') Dan voelt het heel ongemakkelijk aan.