kinderen en werken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:54

StalNollie schreef:
eulogy dat jij er beter van bent geworden dat weet je niet, want je weet de andere kant niet?

en zou anders graat de onderzoeken willen zien kan me niet voorstellen dat kinderen er beter van worden als ze iedere dag van hot naar her worden gestuurd. terwijl dat de thuisbasis nog altijd het veiligst is voor een kind.
ik zie wat het met mijn eerste zoontje heeft gedaan de afgelopen jaren enorm veel onrust en ook verdriet.

Maar van Hot naar her slepen is wel wat anders dan een vaste opvang....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:56

Nou ja ik heb er in elk geval geen trauma's aan overgehouden :) Ik heb overigens geen broertjes of zusjes dus het was ook wel leuk om leeftijdsgenootjes om me heen te hebben op een kinderdagverblijf of BSO. Op de basisschool ging ik geloof ik een tijdje op donderdagmiddag naar opa en oma en ook dat vond ik alleen maar leuk.

Sorry, ik had moeten aangeven dat dat imo een positieve eigenschap is maar dat is inderdaad subjectief.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-08-15 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:56

ook in een vaste opvang is er meer gesleep dan thuis.

nieuwe leidsters/kindjes die gaan en komen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:59

Kinderen worden vooral ook erg blij van gelukkige ouders; de een vindt het heerlijk om thuis te zijn, de ander heeft het werk nodig (of het het nou financieel is of voor hun eigen gevoel).

Ik werd er iig vroeg zelfstandig van dat ik 2 werkende ouders had en vond dat heerlijk :D en mijn ouders waren ook heel gelukkig, mam werkte parttime en pa was bijna altijd thuis voor het eten. Maar er was wel structuur en dat is wel belangrijk. Voor de ts is dat ook ontzettend belangrijk, dat er structuur is voor de kinderen want dat geeft rust en gevoel van veiligheid. Als de moeder thuis komt oppassen heb je al heel eenvoudig stabiliteit gecreëerd.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 17-08-15 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

StalNollie

Re: kinderen en werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:01

dat klopt wel vuurneon maar ik vind het alsnog sneu dat kindjes in alle mee moeten, soms zitten er gewoon kinderen volle dagen meer op een opvang of elders dan thuis!

ik vind dat wel echt sneu hoo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:01

Hier ook eentje die er enorm van heeft geprofiteerd om twee werkende ouders te hebben :j Mijn moeder werkte onregelmatige tijden, mijn vader is een studie gaan doen naast zijn fulltime baan, op mijn negende moest ik op mijn zusje passen en voor haar koken. Ideaal was het niet, maar ik heb er zeker nooit last aan ondervonden. Als mijn ouders wel altijd thuis waren geweest was ik denk ik zingend gek geworden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:04

Maar waarom is dat sneu dan? Waar baser je dat op? Ik ken persoonlijk niemand met 2 werkende ouders die dat liever anders had gezien, wel hoor ik het vaak van mensen die er zelf geen ervaring mee hebben.
Ik had er inderdaad niet aan moeten denken dat ik constant thuis zou zijn geweest met mijn moeder. Ik was ook heel vroeg zelfstandig, toen ik wat ouder was ging ik nog wel naar de BSO maar mocht dan wel zelf naar huis, dan deed ik onderweg boodschappen zodat m'n moeder dat niet hoefde te doen en dan voelde ik me heel stoer en zelfstandig :+ Vond het heerlijk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:05

Tja, is ook niet mijn keuze om mijn kind voltijd in de opvang te parkeren, maar ik weet ook dat er mensen zijn die niet anders kunnen. En je weet nooit hoe je leven eruit gaat zien immers want ook dat kan zo veranderen... Je moet ook maar roeien met de riemen die je hebt en dan is het ook fijn dat er opvang of oppas is. In geval van de ts een vertrouwde oma van de kinderen, dat is ook prettig :j

Kinderdagopvang is ook niet meer wat het geweest is doordat er zoveel wisseling is tussen leidsters en al die tijdelijke contracten maakt dat niet beter.

Eulogy; ik ken ze genoeg, alleen weten ze het zelf niet meer ivm leeftijd :+ . Huilende baby's en kinderen die oververmoeid zijn, overprikkeld, chagrijnig zijn en écht moeten bijkomen van de opvang en zelfs de dag erna nog gewoon zichtbaar niet in hun hum. Ik kan ze nu wel vragen hie ze het vonden nu ze ouder zijn, maar dat weten ze niet meer omdat daar geen herinneringen van zijn. Die zijn pas later gevormd toen ze sowieso al minder afhankelijk waren en dus is de perceptie anders.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 17-08-15 14:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:07

Op je negende alleen thuis met de verantwoordelijkheid over een klein zusje en het avondeten, vind ik alles behalve een goed idee. Een keertje een uurtje alleen op die leeftijd lijkt me prima, maar ik vind jouw situatie niet een gezond uitgangspunt voor een kindje Emmaa_.

En ik had een moeder die veel thuis was, maar dan wel als gastouder en dus aan het werk en een vader die meer fulltime werkte. Ik had een paar dagen opvang niet erg gevonden. Heb er wel 'last' van gehad dat mijn ouders bijv. niet mee konden naar zwemles of dat ik niet altijd een vriendinnetje mee naar huis kon nemen. Had dus liever gehad dat ik mijn ouders meer thuis geweest waren. Dus ja, heb er wel last van gehad dat mijn ouders allebei werkten.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:08

Vrijwel altijd is er bij dergelijke kindjes iets in de thuissituatie aan de hand sn, waardoor er veel van de opvang gebruik gemaakt moet worden.

Mijn kinderen zien op de opvang (kdv en bso), altijd dezelfde kindjes en dezelfde leidsters. Is er een zieke leidster, komt een vaste invaller. De wisseling in contacten is dus minimaal.

Bovendien ben ik van mening dat je je kind echt iets ontzegd als het gaat om ontwikkeling, wanneer je het altijd thuis houdt.
It takes a Village tot raise a Child. ...

Anoniem

Ik vind het knap dat je daarover kan oordelen zonder zelf in de situatie gestaan te hebben. Ik vond de naschoolse opvang echt hell op aarde, ik verveelde me altijd helemaal rot. Toen begon mijn vader aan een opleiding waardoor we 1 avond in de week met een probleem zaten, en ja wat moet je dan. Geen familie die in de buurt woont (allemaal op minimaal een uur rijden) en ik was duidelijk zelfstandig genoeg om een tijdje op mijn zusje te passen. We hadden goede buren waar we altijd aan konden kloppen, en we wisten hoe de telefoon werkte..

hesterve

Als antwoord op je vraag:
Na mijn verlof ga ik ook weer 4 dagen werken en als t op t werk nodig is af en toe 5. Mn man werkt voor zichzelf en zijn opdrachtgever zit 90km bij ons vandaan. Gelukkig kan hij daar 4 dagen werken en heeft hij vaste dagen. Mijn dagen wisselen nog weleens maar t rooster is wel minimaal een maand van te voren af ( en maak ik ook zelf ,dat is wel een voordeel). De dagen dat mijn man werk is er vanuit hem niets te verwachten qua wegbrengen , hij gaat s morgens om 6 u de deur uit en is niet eerder thuis dan 18 u . Ophalen doet hij waarschijnlijk wel , even kijken hoe dat in de praktijk gaat, is het handiger met eten koken dat ik hem ophaal en mn man vast eten kookt( ben net over half 7 thuis) dan gaan we het zo doen.
Aangezien ik geen gestres rondom de opvang wilde op zoek gegaan naar een flexibele gastouder . Het toeval is dat ze nog een dichtbij woont ook( 100m en we kenden elkaar niet := is wel een straat verder maar toch) Deze gastouder houd er alle werkdagen rekening mee dat Timon zou kunnen komen maar dat zal in de praktijk 2 a 3 hele dagen zijn en 1 a 2 x per week een paar uurtjes zodat ik mn paard kan gaan rijden. Ben heel blij dat we bij haar terecht konden, we zijn een paar x koffie wezen drinken en het eea doorgenomen ,we hadden een goede klik en het vertrouwen zit goed. Mocht het beter uitkomen met avondeten als Timon wat groter is mogen de kinderen ook bij haar avondeten( als je het van te voren maar aangeeft) je kunt dan kiezen dat je je kind zelf eten meegeeft of dat ze met het gezin mee eten.

Als ik jou was zou ik zeker eens bekijken met een gastouderbureau wat voor jullie de mogelijkheden zijn en wat het gaat kosten. ( er is op internet wel een tabel te vinden hoeveel kot je bij welk inkomen krijgt)
Zo te horen speelt er wel meer misschien dat zij je hier ook mee kunnen helpen. Ik hoop dat je de boel gauw weer op de rit hebt! Succes!!

Wieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:10

Hier een tweeling van 10 maanden en de derde op komst. Vriend en ik werken beide 4x9 en hebben dus voor 3 dagen opvang nodig. Wij beginnen beide vroeg maar laten slapen wilde we liever niet als het niet perse nodig is. Dus mijn vriend heeft per week 2 uur ouderschapsverlof en brengt dan de kinderen weg. 2x naar mijn zus en 1 x naar zijn ouders.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:21

StalNollie schreef:
eulogy dat jij er beter van bent geworden dat weet je niet, want je weet de andere kant niet?

en zou anders graat de onderzoeken willen zien kan me niet voorstellen dat kinderen er beter van worden als ze iedere dag van hot naar her worden gestuurd. terwijl dat de thuisbasis nog altijd het veiligst is voor een kind.
ik zie wat het met mijn eerste zoontje heeft gedaan de afgelopen jaren enorm veel onrust en ook verdriet.

https://nrccarriere.nl/artikelen/werken ... ende-zonen
http://www.fnv-kiem.nl/nieuws/algemeen/ ... de-moeder/
http://www.fabmagazine.nl/2015/07/werke ... -en-zonen/
http://www.trouw.nl/tr/nl/6700/Wetensch ... atje.dhtml

Ok,..dit zijn in de media geplaatste artikelen. Kon zo snel geen studies vinden.

Maar het inmiddels echt wel ontkracht dat werkende moeders slecht zijn voor de ontwikkeling of het geluk van kinderen.
Het voorbeeld wat zoolgangster hier neerzet kaart ik altijd aan. Je kan niet in de toekomst kijken. Leuk als je als moeder nu de "luxe"(is dat wel zo? Is dat luxe?) hebt dat je niet hoeft te werken maar hoe dat is over 5 jaar weet je niet. Je man kan dood en begraven zijn, arbeidsongeschikt of er vandoor met de secretaresse.

Verder is werken natuurlijk ook gewoon leuk.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:23

benangelique schreef:
Bovendien ben ik van mening dat je je kind echt iets ontzegd als het gaat om ontwikkeling, wanneer je het altijd thuis houdt.
It takes a Village tot raise a Child. ...

Helemaal mee eens.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:58

Ik denk dat je het per kind moet bekijken. Het ene kind kan het prima aan, om van oppas naar oppas gesleept te worden, de ander is gebaat bij 1 plek waar het steeds heen gebracht moet worden, en weer een ander is beter af als het in eigen huis opgevangen kan worden.
En dan is er ook nog een deel wat gewoon het beste af is bij de ouder(s)

Mijn verhaal.

De oudste werd geboren, en IK vond dat ik thuis moest blijven. Dus gestopt met werken, werd mijn kringetje om mij heen kleiner (ook door verhuizing) Ik werd er zelf niet gezelliger op. Uiteindelijk kwam na 2,3 jaar ook nummer 2 Toen hij 14 weken oud was, werd ik gastouder voor een meisje dat 6 weekjes ouder was. Dit gedaan tot ik 2,6 jaar later op het eind van mijn zwangerschap van de tweeling liep. Toen de tweeling geboren was, werd ik het thuis zitten echt zat. En ben weer begonnen met werken toen hun 4 mnd. oud waren. Eerst in een keuken (afwashulp in zorginstelling) Mijn oude beroep lukte me niet meer. Van daaruit in een baan gerold in een andere zorginstelling als zorghulp. Daar werk ik nu alweer 6 jaar. En heb ook mijn diploma`s voor begeleider gehaald. Dit betekende wel, dat ik wisselende diensten moe(s)t draaien. Mijn ochtenden begonnen om 07.00 uur, KDV begon ook om 07.00 uur. Ik stond met 4 kinderen in de leeftijd van 0,0,3,6. om 06.55 voor de deur van KDV zodra de deur open ging schoof ik ze binnen met briefje voor overdracht. die van 6 jaar moest ik een locatie verder brengen, dus snel verder haar de auto uit. en 07.15 kwam ik op het werk. (gelukkig is dit in overleg altijd goedgekeurd.) om 14.00 uur was ik klaar, haalde de 3 jongste op van KDV ging naar huis, deed huishouden, en ging weer naar school om de oudste op te halen. Op dagen dat ik `s avonds moest werken, begon ik om 16.00 uur. de regel op het KDV was voor de middag moesten ze om 13.15 gebracht zijn. Dus snel eten, kids wegbrengen, boodschappen doen, thuis de boel opruimen. en aan het werk. Mijn man haalde ze dan tussen 18.00 en 19.00 op van het KDV en BSO.
Gelukkig had ik voor 1 dag in de week een gastouder. welke aan huis kwam. Dat was relaxed weggaan/thuis komen.

Ik merkte dat het voor de kinderen best te veel was, vooral dat ze de hele middag naar KDV moesten terwijl mama dan gewoon nog even thuis was. Wij kregen de mogelijkheid om naar de boerderij te verhuizen, Daar zou ons leven nog drukker worden, maar de kinderen konden thuis/bij huis blijven, Oma wilde wel oppassen. Wij hebben gekozen daarvoor. Ondanks dat we nu 2 auto`s nodig zouden hebben, beide veel verder van werk zouden wonen, de kosten meer werden. Hebben wij gekozen voor de kinderen!.

man werkt van 7.30 uur tot 17.00-18.00 voor die tijd gaat hij nog melken en na die tijd komt hij mij nog helpen melken. in de weekenden is hij vrij van werk (niet vrij van boerderij) Ik werk 2 ochtenden en 2 avonden. vaste dagen heb ik niet. Als ik weekend dienst heb is het, het makkelijkst. Dan zorgt man voor de kids. en anders Oma. Dagen/tijden dat ik niet werk, melk ik de koeien en zorg ik voor het jongvee. Inmiddels is er een kadootje achteraan gekomen hij wordt alweer bijna 1 En ben ik blij dat het voor de kinderen zo goed geregeld is.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:15

lastige situatie met die onregelmatige diensten.

Ik heb 4 kinderen en ik werk 2 dagen in de week op kantoor, en de rest van de week thuis op de boerderij. Het is druk en hectisch, soms te druk. Op de dagen dat ik op kantoor werk zijn de kleintjes (10 mnd en bijna 2) op het kinderdagverblijf van 8 tot 18.00 uur.. best heel lange dagen. Ze vinden het daar erg leuk, dat scheelt wel.
Mijn oudsten zijn 13 en 14 dus daar kan ik wel regelmatig een beroep op doen voor oppassen, maar alsnog is het lastig aangezien ik verder geen oppas achter de hand heb en ik ze liever ook niet uit handen wil geven. (nogal moederkloek :) )..
Tijdens mijn werk thuis (boerderij) gaan de kleintjes vaak mee, ik heb een duo kinderwagen waar ze in kunnen en mn moppie van bijna 2 wil ook graag helpen, wat meestal nogal vertraagt, maar goed, ze vindt het zo leuk :) ... het zijn tropenjaren als ze zo klein zijn. Het liefst zou ik helemaal thuis blijven om voor ze te zorgen, maar dat kan helaas (nog) niet.
Ook vind ik het eng om mijn vaste baan op te geven, wil toch niet financieel afhankelijk worden (echtscheiding achter de rug, niets is zeker in het leven).

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:25

NatasjavE schreef:
Niet werken is slecht voor de moeder, de kinderen en de Nederlandse economie.

Nooit stoppen met werken. Er zijn altijd oplossingen die beter zijn.

Dat vind ik dan ook weer onzin .... Ik ben gestopt met werken voor een baas uit belang van mijn kinderen. Waarom zou dit per definitie slecht zijn voor mij en mijn kinderen?

Er is niets mis met blijven werken, maar als het mogelijk is en je voelt je er happy bij, dan is er net zo weinig mis met stoppen met werken.

joyca schreef:
het hondentrimmen doe ik ook erbij, maar dat is ook wisselend, de ene week bellen er 4 klanten tegelijk op en andere weken heb ik niemand opstaan, maar dat is een optie als ik er helemaal niet uit zou gaan komen, en mijn onrust blijft,

ik heb al een poetshulp aangenomen zodat het in huis wel netjes en schoon blijft, want daar heb ik de puf helemaal niet voor.
maar ja de dagen dat ik vrij ben en de kindjes thuis zijn geniet ik altijd extra van ze, we gaan ook vaker naar een speeltuin of gister lekker gaan zwemmen, of we gaan na het avondeten een ijsje halen lekker wandelen,

Ik zou zeer zeker eens proberen via FB of acties (40% korting op trimbeurt als ze je aan een nieuwe klant helpen) e.d. wat meer klanten aan te trekken.

En een poetshulp lijkt mij ook best wat geld te kosten? Waarom niet gewoon zelf poetsen en het geld voor de poetshulp besteden aan de gastouder? Dan heb je ook meer rust lijkt me.
Of misschien zelfs wat uurtjes minder gaan werken en dat opvangen door je hondentrimsalon en op poetshulp te bezuinigen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:33

Quellian schreef:
Kaygee schreef:
Hopelijk wordt het dan allemaal wat makkelijker.

Vergis je niet in de hoeveelheid studiedagen, roostervrije dagen en vakantiedagen die ze krijgen :+
Die van mij is om de week op vrijdag vrij, maar soms schuift het een week op, waardoor ik ook moet schuiven met mijn werk (gelukkig is mijn werk flexibel). En nu heeft hij zijn laatste week vakantie, dus vandaag is oma er, morgen gaat hij naar andere opa en oma, woensdag werk ik thuis, donderdag naar mijn zus en vrijdag ben ik vrij. Dat schipperen hou je wel een beetje, denk ik...

Helemaal mee eens.
School is juist alleen maar meer uitdaging.
Spelen hier, spelen daar.
Vrije dag hier, vrije dag daar.
Opeens eerder uit zijn, roostervrije dag voor de leraren, schoolreis, ouderavonden etc etc etc :o[/quote]

En vergeet straks de sporten niet... Hier 3 kids met allemaal 2 sporten,,, maandag piano, dinsdag athletiek, woensdag tennis, donderdag niks, en vrijdag karate, zaterdag en zondag swinters schaatsen, zomers zondag zwemmen

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:38

Delphi schreef:
NatasjavE schreef:
Niet werken is slecht voor de moeder, de kinderen en de Nederlandse economie.

Nooit stoppen met werken. Er zijn altijd oplossingen die beter zijn.

Dat vind ik dan ook weer onzin .... Ik ben gestopt met werken voor een baas uit belang van mijn kinderen. Waarom zou dit per definitie slecht zijn voor mij en mijn kinderen?

Er is niets mis met blijven werken, maar als het mogelijk is en je voelt je er happy bij, dan is er net zo weinig mis met stoppen met werken.

Ja,..ok. het is niet slecht voor de kinderen als moeder thuisblijft voor de kinderen. Druk me misschien een beetje sterk uit.
Alleen is het inmiddels in diverse studie studies aangetoond dat kinderen er alles behalve slechter van worden als de moeder wel werkt. Er zijn keer op keer voordelen aangetoond als moeder werkt.

Dat ik me zo sterk uitdruk komt natuurlijk door het feit dat het in Nederland heel lang gebruikelijk geweest om maar te wijzen op hoe slecht je bent als moeder als je blijft werken.

Uiteraard ben jij niet slecht voor je kinderen als je thuisblijft. En uiteraard is niet ieder kind en iedere situatie geschikt om kinderen steeds heen en weer te slepen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 17:02

Oh op die manier NatasjavE. Ik denk inderdaad dat je het per situatie moet bekijken.
Hier heb ik bewust gekozen te stoppen voor de rust van de kinderen. Maar ik heb er wel bewust voor gekozen mijn kinderen naar de peuterspeelzaal te brengen en nu naast de basisschool op sporten te doen.

Wij hebben zelf een akkerbouwbedrijf en de paardjes e.d. aan huis, dus hier hebben de kinderen (en ik ook als de kinderen op school zitten) altijd genoeg te doen. Ze nemen ook vaak vriendjes mee naar huis en gaan vaak ergens spelen.
Ik werk dan wel niet meer voor een baas, maar spring op zijn tijd bij in ons bedrijf. Dus ik hang er een beetje tussenin in de zin van werkende moeder/thuisblijfmoeder ;)

TS, en je geeft aan dat jullie 1 auto hebben. Heeft je man geen mogelijkheid om op de dagen dat jij werkt met het openbaar vervoer of fiets naar zijn werk te gaan, zodat jij de kindjes naar je moeder kan brengen en na je werk te halen?
Of misschien kan hij met iemand carpoolen?

En als je moeder liever de kindjes bij haar heeft is het dan geen oplossing dat zij 's ochtends de kindjes komt halen en mee naar haar haalt? Ik weet niet of het lopend te doen is voor haar?

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 17:22

kaygee schreef:
Hopelijk wordt het dan allemaal wat makkelijker.

Quellian schreef:
Vergis je niet in de hoeveelheid studiedagen, roostervrije dagen en vakantiedagen die ze krijgen :+
Die van mij is om de week op vrijdag vrij, maar soms schuift het een week op, waardoor ik ook moet schuiven met mijn werk (gelukkig is mijn werk flexibel). En nu heeft hij zijn laatste week vakantie, dus vandaag is oma er, morgen gaat hij naar andere opa en oma, woensdag werk ik thuis, donderdag naar mijn zus en vrijdag ben ik vrij. Dat schipperen hou je wel een beetje, denk ik...

Citaat:
Helemaal mee eens.
School is juist alleen maar meer uitdaging.
Spelen hier, spelen daar.
Vrije dag hier, vrije dag daar.
Opeens eerder uit zijn, roostervrije dag voor de leraren, schoolreis, ouderavonden etc etc etc :o

knollentuin schreef:
En vergeet straks de sporten niet... Hier 3 kids met allemaal 2 sporten,,, maandag piano, dinsdag athletiek, woensdag tennis, donderdag niks, en vrijdag karate, zaterdag en zondag swinters schaatsen, zomers zondag zwemmen

Ik denk dat het voor mij ook erg scheelt dat ik voornamelijk ochtenden werk, misschien eens in de week een hele dag. Maar dat kan tot 14 uur of tot 17 uur zijn. Het is nu echt elke keer drama met opvang, dus lastiger gaat het er voor mij écht niet op worden. Daar ben ik van overtuigd :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:00

Ik vind het sneu als kinderen ieder dag en dan volle dagen overal naartoeggestuurd worden. Waarom krijg je dan kinderen. Om ze weg te brengen ?

nu moet je genieten anders is het te laat
ik vond het heerlijk mijn moeder thuis ze was er echt voor ons en ik merk dat me oudste dit ook echt nodig heeft. En ja ook ik was en ben enorm zelfstandig.

En ik zeg ook niet weghouden van kdv of dergelijke maar met mate. Al dat gesleur met die kinderen . Nergens voor nodig er is altijd een keus. Ik heb er echt spijt van dat ik de keuze niet eerder heb gemaakt.

Overigens mijn moeder jaren thuis gezeten en werkt al jaren in de catering. Dus ook dat ligt aan jezelf ( niet altijd natuurlijk ) maar waar een wil is is een weg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:02

Tsja, als je merkt dat je kind er heel veel behoefte aan heeft dat je thuis bent en je hebt uberhaupt een keuze wbt thuis zitten, die keuze hebben veel moeders namelijk niet, dan kan ik me voorstellen dat je ervoor kiest. Ook dan zou ik het een ongezonde situatie vinden als kindlief alleen maar thuis op de bank met mama wilt knuffelen in plaats van spelen met leeftijdsgenootjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:04

Het ligt er ook nog aan wat je voor werk doet natuurlijk... als je jarenlang gestudeerd hebt en je een goede baan hebt, lijkt me niet dat je dan ineens thuis gaat zitten of part time gaat werken (bovendien kan dit in veel beroepen niet eens). Waar heb je dan al die tijd moeite voor gedaan?