Geen spam. Wat dan wel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:18

Kan je bokt van de verdachten lijst afstrepen haha! :)

Dus het is we ieman die je 'kent'

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 17:19

De politie ziet me al aankomen. Op basis van een mailtje... Maar hij of zij bedreigt me niet.

Btw... Fijnstof, als ik dat Wiki, krijg ik dit: https://nl.wikipedia.org/wiki/Fijnstof

Hoe kan ik dat relateren aan het mailtje?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:19

Beetje vaag inderdaad, misschien iemand die je niet persoonlijk durft te benaderen en het dan zo maar doet. Zou er niet op reageren maar ik moet zeggen dat ik aan de hand van de reacties (had daarna pas de mail gelezen) echt een creepy mail had verwacht, dit lijkt meer iemand die tegen je opkijkt en het beste met je voor heeft. Blijft zeer vaag natuurlijk maar ik zou er gewoon niet teveel aandacht aan besteden (al zou ik wel ontzettend benieuwd zijn van wie het komt!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:20

Chiave schreef:
De politie ziet me al aankomen. Op basis van een mailtje... Maar hij of zij bedreigt me niet.

Btw... Fijnstof, als ik dat Wiki, krijg ik dit: https://nl.wikipedia.org/wiki/Fijnstof

Zij vervuilt de lucht met haar rare gepraat... :Y)

Vero

Ik krijg daar horor gedachten van dat iemand je gaat vermoorden met dat 'fijnstof' :=

Froukje
Forever young

Zeker weten dat 't niet van you know who is?

Trouwens net even getest, kan nu idd alleen je profiel en omslagfoto zien, maar een tijd geleden was er nog vrij veel zichtbaar op je Facebook. Kan maar zo zijn dat iemand al langer met de gedachte speelt en even de tijd nodig had om de mail goed te schrijven..

Zou hem niet op facebook zetten overigens, de kans dat de dader zich vrijwillig meld is niet groot.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 17:21

Ik kan niemand bedenken die me op die manier zou benaderen en vrienden met me is op Facebook. Overigens noemen me mensen die echt gek op me zijn of vrienden of wat dan ook zijn, me niet bij mijn voornaam, iedereen heeft dezelfde bijnaam voor mij, "Joopie". Als hij of zij me echt heel goed kende, zou hij mijn voornaam niet gebruiken.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:22

Chiave schreef:
Ik kan niemand bedenken die me op die manier zou benaderen en vrienden met me is op Facebook. Overigens noemen me mensen die echt gek op me zijn of vrienden of wat dan ook zijn, me niet bij mijn voornaam, iedereen heeft dezelfde bijnaam voor mij, "Joopie". Als hij of zij me echt heel goed kende, zou hij mijn voornaam niet gebruiken.

Misschien deed hij/zij dat omdat ze dat niet herkend zou worden ofzo?

xDenies

Re: Geen spam. Wat dan wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:23

Wauw .. bizar!

Ik gok dat ik te nieuwsgierig ben en gewoon heel brutaal een email terug stuur; Goh, jij kent mij, maar wie ben jij dan?

Zeer apart mailtje, haha.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 17:24

Bij fijnstof hoef ik geen semtex gedachten te hebben of iets dergelijks? :')

Ik word eigenlijk niet anders genoemd op Facebook. Altijd Joopie. Waarom dan nu mijn voornaam?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:25

Ik weet niet hoe oud je bent en of je werkt maar zou het geen collega kunnen zijn?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:25

Heel bijzonder dit... en duidelijk iemand die je al langer in de gaten houdt....

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:27

Kreeg halverwege de mail al de kriebels, met name door de vijftig tinten-referentie... sorry hoor, maar als je mij wilt versieren (daar klonk het een beetje naar) hoef je niet direct over s/m-taferelen te beginnen :=

TS, ik zou er vooral niet op reageren. Ook niet op FB zetten oid, misschien alleen discreet navraag doen bij mensen die je kent of zij mss iemand kennen die dit in zn hoofd zou kunnen halen :O

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:27

Foaly schreef:
Kreeg halverwege de mail al de kriebels, met name door de vijftig tinten-referentie... sorry hoor, maar als je mij wilt versieren (daar klonk het een beetje naar) hoef je niet direct over s/m-taferelen te beginnen :=

TS, ik zou er vooral niet op reageren. Ook niet op FB zetten oid, misschien alleen discreet navraag doen bij mensen die je kent of zij mss iemand kennen die dit in zn hoofd zou kunnen halen :O

Denk niet dat deze persoon TS wil versieren, thans zo komt het niet op mij over. Lijken niet echt aanwijzingen voor te zijn.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 17:28

Believe schreef:
Ik weet niet hoe oud je bent en of je werkt maar zou het geen collega kunnen zijn?

Ik werk. ;) Maar mijn collega's zijn geen mensen die dit "kunnen" schrijven. Een selectie die dit niveau Nederlands niet beheerst, maar ook een deel dat gewoon niet kan schrijven op deze manier. Ik heb trouwens ook slechts drie collega's op Facebook.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:28

Denk het ook niet, anders zeg je toch niet 'ik vind je vervelend'?

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:29

Joh, ik zou gewoon terug mailen. Wat diegene wilt bereiken met mail/wie diegene is.

Froukje
Forever young

Re: Geen spam. Wat dan wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:30

Hoe moeilijk ook, zou zelf niet terug mailen, wie het ook moge zijn krijgt dan juist de aandacht die hij/zij wil hebben..

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:30

Chiave schreef:

Misschien dat je je soort van verbergt onder een deken van fijnstof, door maar bepaalde dingen in je leven te delen?
Of denk ik nu te diep :') :')

Vind het trouwens echt een eng bericht, ik snap niet helemaal wat deze persoon nou hiermee wil bereiken..

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:31

Hoi hoi :) ik heb even vluchtig je berichten gelezen in dit topic.

Wat als:
- de persoon, een vriendin/vriend is van iemand uit jouw facebook-vriendenlijst, die op het account van haar/zijn vriend(in) zit? Puur om even te kijken op de tijdlijn?
- de persoon, die jouw dit gemaild heeft, veel informatie kon vinden via Bokt.nl ? (dat is altijd open en bloot)
- de persoon, iemand anders gehackt heeft op Facebook en rond kan kijken?

Ik heb geen idee hoeveel vrienden jij op je Facebook hebt.

Wel een bijzonder mailtje...

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 17:31

De zin 'ik vind je vervelend' maakt mij helemaal niet op mijn gemak, misschien zelfs een beetje bang.

Terugmailen gaat niet gebeuren. Ik wil geen deuren openzetten, zoals Elena en Shadow al zeiden.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:32

Ik krijg hier gewoon kippenvel van, wat naar.
Als je nog een bericht krijgt kan je dit zeker melden bij de politie.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:33

Chiave schreef:
De zin 'ik vind je vervelend' maakt mij helemaal niet op mijn gemak, misschien zelfs een beetje bang.

Terugmailen gaat niet gebeuren. Ik wil geen deuren openzetten, zoals Elena en Shadow al zeiden.

Diegene kijkt duidelijk tegen je op.
Waarschijnlijk iemand die niet heel aanwezig is, tussen een groep mensen. Een observerend typje.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:33

Kan je zien wat het IP adres is of staat deze anoniem? Anders kan je zien waar deze persoon ongeveer vandaag komt

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 17:34

EngeltjeS schreef:
Chiave schreef:

Diegene kijkt duidelijk tegen je op.
Waarschijnlijk iemand die niet heel aanwezig is, tussen een groep mensen. Een observerend typje.

Soms niet heel fijne mensen...
Er valt niet veel tegen me op te kijken. Ieder huisje heeft z'n kruisje, ook ik, maar het lijkt wel of hij of zij mijn leven adoreert of zoiets. -O-

Even om de Bokt-theorie te ontknopen:

Wie van jullie weet me nu te vinden op Facebook? Wie vind mij met de informatie die ze nu hebben op Facebook?