In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:14

Dus er moet toestemming gevraagd worden om een drankje te doen met iemand van het andere geslacht? Hij heeft het wellicht nog niet doorgegeven om wat voor reden dan ook.
Je kunt jezelf ook gek máken hè. ;)

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:15

Palmera schreef:
Dus er moet toestemming gevraagd worden om een drankje te doen met iemand van het andere geslacht? Hij heeft het wellicht nog niet doorgegeven om wat voor reden dan ook.

In jou relatie niet, bij ts blijkbaar wel. Ze zit er gewoon bij dus dan praat je daar mi gewoon over.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:15

Zodra er berichtjes eerst verwijderd moeten worden voordat jou partner in je telefoon mag kijken... ja dan is er iets mis met je relatie!

Prive leven .... dat bestaat niet uit een telefoon...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:16

Ik vind het echt vreemd dat mensen het maar normaal vinden om in elkaars telefoon te neuzen. Ik deed dit vroeger ook maar nu ik volwassen ben vind ik het echt sneu als dit gedaan wordt.

En dat heeft er niks mee te maken dat ik dingen te verbergen heb. Maar het heeft er wel alles mee te maken dat mensen mij ook wel eens contacteren met dingen die voor hen privé zijn. Daar hoeft niemand van te weten, óók mijn partner niet (die niet bestaat momenteel, maar dat terzijde :') ).

Als mijn partner een naar onderbuikgevoel heeft, hoop ik dat hij comfortabel genoeg is om dat recht af te vragen aan me. Dan kunnen we communiceren en als ik het dan nodig vind, kan ik hem laten zien dat er niks is om zich zorgen over te maken. Maar dan wel met mijn medeweten dus.

TS, ik kan je geen advies geven in deze. Je hebt je gebrand, nu moet je op de blaren zitten. Of deze blaren dan inhouden dat je je vondst inslikt en de situatie verder aankijkt, of een knallende ruzie met vriend... Dat kan jij zelf het best beoordelen.

Sterkte!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:17

hannico09 schreef:
Gillbo schreef:
Draai het eens om, wil jij wel op vakantie met een man waarvan je vermoed dat hij je bedriegt?

Ik wil graag op vakantie. dit is weer de eerste keer in een paar jaar dat ik op vakantie ga...

.

Maar dat was niet de vraag ;) .
Je wil op vakantie máár wil je ook op vakantie met iemand die je niet vertrouwd?
En overigens als jou vriend woest wordt omdat je in zijn mobiel kijkt dan zit er al iets niet goed.
Het moet toch kunnen, ik neem aan dat je niks te verbergen hebt en hij ook niet
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 14-08-15 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Leprycorn

TS, ik zou aan hem vragen met wie hij toch elke keer aan het appen of bellen is?
Als hij het wegwuift, zou ik hem pas werkelijk confronteren. Maar ik zou het zelf wel voor de vakantie doen.

Je wilt denk ik ook niet de hele vakantie in spanning lopen. Echt genieten van je vakantie zou ik zelf niet kunnen, maar daar moet je beslissen voor jezelf natuurlijk.

Tiffany

KPet schreef:
Sorry, maar wat zijn jullie voor mensen? TS heeft zonder toestemming in de priveberichten van haar vriend gekeken en zijn vertrouwen geschaad. Daar heeft ze nota bene iets over een borreltje gevonden, niets meer dan dat. Sorry meid, maar als je mijn partner zou zijn en je zou me zoiets flikken zou je per direct op straat staan. Als je hem nu niet vertrouwt ga je dat nooit meer doen en hij jou ook niet als hij dit hoort. En terecht. Schaam je...

Je deelt alles samen en dan is je mobiel ineens strikt privé, zo privé dat je je partner op straat zet als hij of zij daar in kijkt.

Sorry hoor maar als mijn vriend zijn telefoon zo privé vind dat het voor mij absoluut verboden terrein is dan ga ik zelf wel weg.

Gelukkig zitten wij niet in elkaars telefoon omdat het niet nodig is maar als hij raar gedrag gaat vertonen kijk ik ook gewoon hoor.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:18

Kayleigh_ schreef:
Ik vind het echt vreemd dat mensen het maar normaal vinden om in elkaars telefoon te neuzen. Ik deed dit vroeger ook maar nu ik volwassen ben vind ik het echt sneu als dit gedaan wordt.

En dat heeft er niks mee te maken dat ik dingen te verbergen heb. Maar het heeft er wel alles mee te maken dat mensen mij ook wel eens contacteren met dingen die voor hen privé zijn. Daar hoeft niemand van te weten, óók mijn partner niet (die niet bestaat momenteel, maar dat terzijde :') ).

Als mijn partner een naar onderbuikgevoel heeft, hoop ik dat hij comfortabel genoeg is om dat recht af te vragen aan me. Dan kunnen we communiceren en als ik het dan nodig vind, kan ik hem laten zien dat er niks is om zich zorgen over te maken. Maar dan wel met mijn medeweten dus.

TS, ik kan je geen advies geven in deze. Je hebt je gebrand, nu moet je op de blaren zitten. Of deze blaren dan inhouden dat je je vondst inslikt en de situatie verder aankijkt, of een knallende ruzie met vriend... Dat kan jij zelf het best beoordelen.

Sterkte!

Eens, alleen nu de zaken eens omdraaien. Wat zou jij doen met je onderbuikgevoel terwijl vriendlief zegt dat er niets aan de hand is? Ervan uitgaande dat ts er hier eerst over geprobeerd heeft te praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:19

Tabaluga12 schreef:
Eens, alleen nu de zaken eens omdraaien. Wat zou jij doen met je onderbuikgevoel terwijl vriendlief zegt dat er niets aan de hand is? Ervan uitgaande dat ts er hier eerst over geprobeerd heeft te praten.

Dat is hier niet aan de hand dus een totaal overbodige situatieschets voor in dit topic.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:19

Palmera schreef:
sadekeshia schreef:

Waar staat dat het klopt? Omdat TS aan een vertrouwens en tevens communicatieprobleem lijd krijgt die vriend nu maar meteen de zwarte piet toegespeeld?

@TS: Als jij eerder het idee had dat je relatie niet goed zit snap ik niet waarom je niet gepraat hebt.
Als je al langer het idee had dat jij gekker op hem bent dan andersom snap ik niet waarom je nog steeds bij hem bent. Blijkbaar maken jullie elkaar niet gelukkig.

Zoals ik het lees neem ik van TS aan dat het klopt.. Natuurlijk heb ik niet 'zijn kant' gehoord, die is hier namelijk niet..
En het klopt toch ook? Zij heeft het gevoel dat hij met een ander zit te appen, en hij doet vaag zoals TS zegt (weglopen etc).. ze heeft het gelezen en haar gevoel werd bevestigd..
Natuurlijk weet ik niet wat er in de appjes staat.. maar als het een zakelijke meeting is of gewoon een vriendin van hem, had ze haar vast wel gekend en stonden er niet 'zulke' emoticons bij..
Bovendien maak je niet zomaar zo'n topic aan he?[/quote]

De vriend is tot nog toe niet geconfronteerd. En heeft zich nog niet kunnen verdedigen en kunnen vertellen wie of wat die dame is.

Dus: ja, hij heeft zitten appen. (Foei!) Hij durft er bij weg te lopen (Ronduit schandalig). En verder????? Wat heeft die man gedaan? Dat weten we nog niet. ;)

Excuses, probleem met quote. :)
Laatst bijgewerkt door Palmera op 14-08-15 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:20

Nee hoor dat is het niet. Want TS zou nu alsnog kunnen vragen wat er is en haar vriend kan nog steeds zeggen dat er niks is...

Als ze niet had gekeken, had ze dan maar gewoon alles als zoete koek moeten slikken?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:20

Een telefoon hoort helemaal geen super geheim ding te zijn. Want voor een geheime dingen staan daar dan in dat je partner ze niet mag lezen? Dat klinkt dan al gewoon verkeerd.
Ik zou er geen probleem van maken. Lees maar, veel plezier ermee.
Als je het wel een probleem vindt, dan heb je blijkbaar iets te verbergen.

Ik zou hem ook gewoon confronteren denk ik. Of nog even wachten en als hij woensdag weggaat, wachten met welke smoes hij komt. Maar ik denk niet dat ik zou wachten, dat zou ik niet trekken denk ik.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:21

Palmera schreef:

Toestemming.. nee. Maar ik wil het wel gewoon weten :)

Ik mag ook altijd in m'n vriends mobiel kijken, zodra het niet meer mag zou ik wantrouwig worden. Zou niet op vakantie gaan met hem om het op vakantie gaan. Eerst dat gesprek aangaan.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:22

Ik vind, dat als ik een partner heb, deze mij moet kunnen vertrouwen. Dat houdt voor mij ook in dat hij de noodzaak niet eens voelt om in mijn telefoon of whatever te kijken. Het is niet dat wat te verbergen heb maar als hij mjj vertrouwt dat overweegt hij niet eens om te kijken. En zodra dat geëist zou worden heb je een slechte aan mij. Ik hoef zelf ook niet te weten wat je op je telefoon uitspookt, ik vertrouw mijn partner volledig. En kan ik dat niet? Dan zou ik er heel erg aan twijfelen of de relatie wel voortgezet moet worden.

In dit geval.. Het kijken is al gebeurd, het gaat hoe dan ook aan je knagen dus ik zou er wel naar vragen. Niet confronteren, maar gewoon vragen wie het is en wat de plannen zijn. De kans dat het klapt is aanwezig maar dat is dan maar zo imo. Je kàn het niet voor je houden, dan klapt het alleen maar harder als er straks op vakantie een ruzie ontstaat omdat jij je zo afwezig/afstandig gedraagt en hij jouw daarmee confronteert.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:22

Ik zou hem meteen confronteren. Bij mijn vriend kwam ik er op vakantie achter dat hij nogal wat appjes had gestuurd naar een ander. Wilde hem er liever meteen mee confronteren dan de hele vakantie nog met dat gevoel blijven lopen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:23

Tiffany schreef:
KPet schreef:
Sorry, maar wat zijn jullie voor mensen? TS heeft zonder toestemming in de priveberichten van haar vriend gekeken en zijn vertrouwen geschaad. Daar heeft ze nota bene iets over een borreltje gevonden, niets meer dan dat. Sorry meid, maar als je mijn partner zou zijn en je zou me zoiets flikken zou je per direct op straat staan. Als je hem nu niet vertrouwt ga je dat nooit meer doen en hij jou ook niet als hij dit hoort. En terecht. Schaam je...

Je deelt alles samen en dan is je mobiel ineens strikt privé, zo privé dat je je partner op straat zet als hij of zij daar in kijkt.

Sorry hoor maar als mijn vriend zijn telefoon zo privé vind dat het voor mij absoluut verboden terrein is dan ga ik zelf wel weg.

Gelukkig zitten wij niet in elkaars telefoon omdat het niet nodig is maar als hij raar gedrag gaat vertonen kijk ik ook gewoon hoor.

Waaom?

Waarom ga je niet 's avonds naast hem op de bank zitten en vraag hem wat er mis is. Waarom kun je niet op zijn antwoord vertrouwen?

Ik vertrouw mijn vriend voor 100% en voel daarom totaal de behoefte niet om hem te controleren.

PreHungaro

Wanneer je een goede relatie hebt weet je toch alles van elkaar en heb je geen geheimen? Mijn telefoon ligt altijd overal te slingeren. Bij mijn vriend hetzelfde trouwens.

Ik zou hem ermee confronteren misschien is het wel minder erg dan je denkt en heb je nu slapeloze nachten voor niets. Zo op vakantie gaan is ook niets dat gaat hij toch merken. En wat dat betreft hebben mannen niet altijd door dat ze verkeerd bezig zijn... Praten is het aller belangrijkste in een relatie naast vertrouwen dan vind ik.

Ik heb ooit een ex gehad die ook niet wilde dat ik in zijn telefoon keek. Na twee jaar kwam ik erachter waarom... En dat heeft mijn vertrouwen enorm geschaad.

Ben blij dat ik en mijn vriend nu geen geheimen voor elkaar hebben. Het af en toe in zijn telefoon spieken geeft mij juist vertrouwen dat ik me geen zorgen hoef te maken
Laatst bijgewerkt door PreHungaro op 14-08-15 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

friendly schreef:
Ik vind, dat als ik een partner heb, deze mij moet kunnen vertrouwen. Dat houdt voor mij ook in dat hij de noodzaak niet eens voelt om in mijn telefoon of whatever te kijken. Het is niet dat wat te verbergen heb maar als hij mjj vertrouwt dat overweegt hij niet eens om te kijken. En zodra dat geëist zou worden heb je een slechte aan mij. Ik hoef zelf ook niet te weten wat je op je telefoon uitspookt, ik vertrouw mijn partner volledig. En kan ik dat niet? Dan zou ik er heel erg aan twijfelen of de relatie wel voortgezet moet worden.

Precies, als je je eigen partner al niet eens meer op z'n woord kan geloven, wat is dan de waarde van de relatie nog?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:24

Het grootste probleem hier lijkt mij de ongelijkwaardigheid van de relatie. Als je je zo gaat aanpassen zit het sowieso al fout!
Wat betreft de situatie....een borrel kan nog altijd onschuldig zijn en als je al vanuit wantrouwen zoiets bekijkt zie je ook overal signalen die er mogelijk niet eens zijn. Een onschuldige flirt of opmerking lijkt dan ineens een half huwelijksaanzoek. Dus concluderen dat hij fout bezig is kan je gewoon niet met deze beperkte info. Natuurlijk is het wel opvallend dat hij een afspraak maakt met een voor jou onbekende vrouw en dat niet laat weten. Daar zouden mijn alarmbellen ook van gaan rinkelen.

Maar waarom meteen die telefoon controleren ipv hem aan te spreken op zn gedrag? Dat vind ik namelijk veel logischer. Als mn vriend zo vaag zou doen (kan hij ook best wel eens) dan vraag ik waarom hij dat doet. En als hij veel appt oid, vraag ik ook gewoon met wie dat is. Eerst de persoon de kans geven om zichzelf te verklaren ipv meteen te gaan controleren. Als je dat doet, zit er imo al flink wat verkeerd in de relatie. Ik heb mn vriend vorig jaar ook een periode gecontroleerd, had er zo mn redenen voor en hij wist ook dat ik het deed. Maar ondanks dat, voelde het altijd verkeerd! Gewerkt aan het vertrouwen terug krijgen en nu voel ik ook die behoefte totaal niet meer. Die behoefte was er alleen maar omdat er iets fout zat tussen ons.... Niet zozeer omdat hij iets deed wat niet kon!
Dus imo kan dat onderbuikgevoel 2 oorzaken hebben: het klopt, of er zit iets verkeerd in de relatie waardoor het wantrouwen ontstaat.

Kortom: ik zou hem zeker confronteren. En eens goed nadenken over deze relatie en wat je ermee wil.

vuurneon

Gesprek aangaan en je kan dan ook gewoon zeggen dat je het niet netjes van jezelf vond dat je het deed.

Ene is meer gesteld op privacy dan de ander immers; ik heb een open communicatie met mijn man en wij worden er niet anders van als de ander in de telefoon neust, email bekijkt of zelfs de bankrekening bekijkt :+ Maakt ons echt niets uit, wij vertrouwen elkaar dat er ook correct wordt omgegaan met die openheid.

Tabaluga12

Lekker op vakantie gaan en genieten van je vakantie. Wacht even af wellicht komt je vriend er zelf mee en anders kun je altijd nog vragen wat er scheelt. Tijd zal het leren. Misschien is hij er zelf nog niet aan uit. Maar dat het scheef zit lijkt me duidelijk.

Ik mag gerust in de telefoon van mijn vriend kijken maar ik heb toch liever niet dat hij dat in die van mij doet.

hannico09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 15:27

Oke, een korte toelichting op het berichtje.
Het kwam erop neer dat hij zich zelf uitnodigde voor een wijntje en toen appte ze: kom dan een keer 's avonds als ik hier alleen zit. Waarop hij stuurde : Doen we (met een knipoog smiley)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:27

Dus iedereen die zijn telefoon aan de partner laat lezen heeft er geen problemen mee dat bv een vertrouwelijke app van de beste vriendin óók door de partner gelezen word?
Daar heb ik dus moeite mee. Als mijn beste vriendin mij iets vertrouwelijks stuurt gaat dat mijn partner niets aan. En daarom noem ik mijn telefoon privé.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:29

Palmera schreef:
Dus iedereen die zijn telefoon aan de partner laat lezen heeft er geen problemen mee dat bv een vertrouwelijke app van de beste vriendin óók door de partner gelezen word?
Daar heb ik dus moeite mee. Als mijn beste vriendin mij iets vertrouwelijks stuurt gaat dat mijn partner niets aan. En daarom noem ik mijn telefoon privé.

Juist, maar blijkbaar zien Bokkers een relatie over het algemeen anders. Twee individuen smelten samen tot één :Y) Ik hoop dat jullie vrienden/vriendinnen dat ook weten.

Als mijn vriendin zo'n relatie zou hebben, zou ze van mij geen vertrouwelijke informatie ontvangen via de telefoon iig :Y)

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:29

hannico09 schreef:
Oke, een korte toelichting op het berichtje.
Het kwam erop neer dat hij zich zelf uitnodigde voor een wijntje en toen appte ze: kom dan een keer 's avonds als ik hier alleen zit. Waarop hij stuurde : Doen we (met een knipoog smiley)

Zeggen en doen is heel iets anders. Is je wantrouwen op meer gebaseerd? heb je hier wel eens over gesproken?

Wat is er mis met een beetje onschuldig what's app vermaak. Vanwaar zo onzeker?