is dit normaal? advies/ervaringen gevraagd -> Relatiemeuk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 15:21

Heb jij er lol aan om de rest van je leven met die laksheid om te gaan? Als het in alles telkens terugkeert zal het onderdeel zijn van wie hij is. Trek jij het om daar je hele leven door mee geconfronteerd te worden? Vooral als jijzelf zo tegengesteld daarin bent?

Er zijn heel veel lieve jongens op de wereld, maar ze zijn lang niet allemaal een geschikte partner voor jou.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 15:22

Mja, denk dat we een aantal jaar geleden prima bij elkaar pasten. Maar we zijn allebei veranderd, van elkaar af. Ook is mijn verwachting/idee van de toekomst veranderd omdat ik ouder ben geworden.

Sadira

Re: is dit normaal? advies/ervaringen gevraagd -> Relatiemeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 15:25

Ja, zo werkt het inderdaad. Dat is met mijn ex ook gebeurd. We waren elkaars beste maatjes, konden over alles kletsen... en het groeide er naar toe dat we alleen nog maar over alles ruzie konden maken, omdat we gewoon niet meer hetzelfde over dingen dachten. We waren allebei een andere kant op gegroeid.

Dus toen heb ik er ook een punt achter gezet, en nu hebben we allebei al jaren weer een hele fijne relatie met een ander en is het uiteindelijk maar beter zo geweest :) We zijn er allebei beter van geworden, ook al was het toen heel moeilijk.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 15:27

Vind t gewoon heel moeilijk, omdat we ook samenwonen en alles.
Ben heel bang dat dit bij mij ligt, en t uiteindelijk niet zo dramatisch is als ik t nu voel.
Als je alles eenmaal in gang zet is er geen weg terug.

In de categorie: stoppen kan altijd nog :')
Ben gewoon bang denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 15:28

Dott schreef:
Mja, denk dat we een aantal jaar geleden prima bij elkaar pasten. Maar we zijn allebei veranderd, van elkaar af. Ook is mijn verwachting/idee van de toekomst veranderd omdat ik ouder ben geworden.

Ik denk dat je hier iets héél belangrijks zegt.
En dat wil echt niet zeggen dat je hem te negatief of als niet-lief afschildert. Echt niet. Maar het gaat hier om JOU...

Ik wens je sterkte en wijsheid TS. Denk aan jezelf!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 15:30

Als je hem écht nodig hebt, is ie er. Dan heb je hem blijkbaar in je dagelijks leven niet echt nodig, want dan is ie laks en laat ie van alles aan jou over.
Een relatie is misschien gebouwd op een gedeeld verleden, maar moet wel toekomstperspectief hebben om te kunnen blijven bestaan. En soms groei je in een relatie naar elkaar toe, wordt je samen 'groot en sterk', en soms leert de tijd je dat het leuk was voor zolang als het duurde, maar dat er helaas geen toekomst in zit.

Je bent 26. Nu weer 1,5 jaar samen met deze man. Dat is toch te jong en te snel om er al zo voor te moeten vechten? Helemaal omdat 'laks' een karaktereigenschap is en die verander je het moeilijkst en alleen als je dat zelf echt wilt. Jouw perfectionisme is ook een karaktereigenschap en je weet zelf hoe lastig het is en hoeveel inzet het van je vergt om dat wat los te laten.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 15:37

Maar... maakt het uit hoe dramatisch het daadwerkelijk is, als jij je er ongelukkig onder voelt? Het hoeft toch niet dramatisch te zijn, om er niet gelukkig mee te kunnen zijn?

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 15:41

Ik heb alleen jouw berichten gelezen TS.

Je verhaal is erg herkenbaar voor mij. Ik woonde ook samen met mijn -inmiddels- ex, hadden samen 2 katten etc. etc.
Daar waar ik actief bezig was met het werken aan mijn toekomst, zit hij liever stil, althans, zo lijkt het voor de buitenwereld. Hoe dan ook, ik ergerde mij aan zijn laksheid, en zo kwamen er steeds meer irritaties bij. Ik voelde geen vlinders meer, ik was niet meer gelukkig. Maar ik durfde het niet uit te maken.
"Wat als het een vergissing is", "waar moet ik heen verhuizen?", "misschien moet ik nog één laatste keer met hem praten", en zo maar door.
Ik verzon steeds nieuwe excuses om de knoop niet door te hoeven hakken, oneerlijk naar mijn ex toe? Absoluut. Ik hield hem aan het lijntje.

Op een gegeven moment zat ik 3 weken in het huis van mijn broer, alleen. Toen besefte ik dat ik hem niet mis, dat ik het heérlijk vond om alleen te zitten, dus toen heb ik de knoop doorgehakt.
En eerlijk? Ik ben gelukkiger dan sinds tijden.

Dus mijn advies is, neem eens afstand van elkaar, kijk eens hoe je je dan voelt over hem en je relatie. Misschien helpt het je om het letterlijk van een afstandje te bekijken.

Hoe dan ook, laat je niet tegenhouden omdat je samenwoont oid. Er is altijd een reden te vinden waarom het "niet het goede moment" zou zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 15:42

Je blijft uit liefde bij iemand, nooit omdat het lastig is om te stoppen door welke omstandigheden dan ook. Het is nooit gemakkelijk om met een relatie te stoppen, hoe slecht die ook is. Er is altijd verdriet.
Maar bij iemand blijven door angst/gemakzucht/zielig voor de ander is altijd fout.
Misschien een vreemde vraag maar hoe heeft hij je opgevangen begin dit jaar???

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 15:44

Ben je bang voor: verandering?
hem kwijtraken?
Geen relatie te hebben en dus alleen zijn?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 15:49

Neeeeee.. alleen zijn vind ik heerlijk :o

Ik ben bang om spijt te krijgen, en deels angst om de boel weer op de kop te zetten.

Hoe hij me heeft bijgestaan? Nou ja, ik heb een paard moeten laten inslapen, onze stal stopte er mee en ik verloor daarmee ook mn werk/dagbesteding, andere pony moest dus verhuisd worden, mijn moeders vriend liep op de laatste weken van zijn leven dus ik zorgde heel veel voor hun.
Ik was niet bepaald leuk, zat in de knoop, en had het zwaar.
Kon bij hem terecht, praten en als ik hem nodig had was ie er.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 17:13

We hebben net nog even heel stevig gepraat.
Lang geleden dat ik me zo verbonden heb gevoeld met hem.
Hij staat in principe achter als ik een week of 2 weken ergens heen zou willen om na te denken.
Dus die optie houd ik open.

Als ik er toch mee zou stoppen wil ik weten dat ik alles gedaan heb.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 17:48

Dott schreef:
We hebben net nog even heel stevig gepraat.
Lang geleden dat ik me zo verbonden heb gevoeld met hem.
Hij staat in principe achter als ik een week of 2 weken ergens heen zou willen om na te denken.
Dus die optie houd ik open.

Als ik er toch mee zou stoppen wil ik weten dat ik alles gedaan heb.

Dus van hem MAG je twee weken op jezelf zijn. Leuk en ook verteld wat je verwacht van jezelf en van hem?? En een goed gesprek betekend nog niet een goede relatie, het is fijn als je kunt praten maar acties zullen uit moeten wijzen of het gesprek ook echt waarde had of dat het een kwestie van sussen is.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 17:56

Ik heb hem duidelijk gemaakt waar voor mij het probleem ligt, en dat ik zo geen toekomst zie.

Ik weet dat 1 gesprek geen relatie maakt. Maar zoals ik zei, als ik ermee stop wil ik weten dat ik alles geprobeerd heb.

En idd "mag". Hij had ook kunnen zeggen: als je dat wilt maak het dan meteen uit.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:08

Ga samen in therapie. . Dan kun je wel zeggen dat je er aan gewerkt heb.. ook als de uitkomst straks alsnog uit elkaar gaan zou zijn.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:27

Ik heb niet alle posts gelezen, dus misschien is dit al door iemand anders gezegd... Ooit heb ik in zo'n situatie gezeten en toen heb ik mezelf de vraag gesteld of ik me met mijn partner achter de geraniums zag zitten als 90-jarige. Het antwoord was nee en ik ben nog steeds blij dat ik daarnaar gehandeld heb. Hoe moeilijk het ook was. Wat is jouw antwoord op die vraag TS? (Je hoeft niet aan mij te antwoorden hoor, als je jezelf de vraag maar stelt.)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 20:50

Sammie schreef:
Ga samen in therapie. . Dan kun je wel zeggen dat je er aan gewerkt heb.. ook als de uitkomst straks alsnog uit elkaar gaan zou zijn.

Kan hem wel meeslepen naar mn therapie, vind mn therapeut niet erg ;)

Dorien66, dat antwoord wisselt. Soms wel, soms niet.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:11

Volgens mij is het aardig normaal dat na een tijdje de hevige verliefdheid een stuk minder word en het soms voelt alsof je meer 'huisgenoten' bent. Zolang je soms maar nog gewoon wat vlindertjes voelt en voelt dat het echt houden van is. Ook de 'kleine' dingetjes die je in het begin helemaal niet zo heel erg vond kunnen na verloop van tijd dan ineens een groot issue worden. Goede communicatie is dan heel erg belangrijk en dit is ook het punt dat jullie beide hard moeten werken aan jullie relatie. De ergernissen komen echt niet van 1 kant (zoals je zelf ook al zegt).

Dikke pluim dus dat jullie die goede gesprekken met elkaar aangaan en daarin ook eerlijk naar elkaar blijven wat er dwars zit. Maar i.p.v. alleen uitspreken wat je dwars zit kun je ook eens samen uitspreken wat je nou zo verliefd heeft gemaakt toen der tijd, wat vond je geweldig ? Waar heb je echt van genoten?? De positieve punten van elkaar dus eens benadrukken, daar knapt een mens ook van op. :)

Zeker als er al een beetje een negatieve spiraal in zit (dat lees ik dus een beetje tussen de regels door) en je vriend zit volgens mij ook nu een beetje in een dip dan kan bovenstaande wel even een positieve boost geven. Zal niet in 1 keer alles oplossen, maar het in elk geval wel weer een beetje leuker maken van waaruit je samen verder kan werken. ;)

Veel succes in elk geval!
Verras hem eens, wees een beetje lief naar elkaar. :D

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 14:16

Dank je wel voor je post :)
Ik ben nog niet meteen overal vanaf, logisch ook. Dit heeft een hele tijd opgebouwd, en t duurt een tijd voor ik het dan onder woorden kan brengen.
Ben wel heel opgelucht dat het er nu allemaal uit is, en hij wil er ook met me aan werken. Dus dat is wel heel fijn.
Dat ik van hem hou weet ik wel heel zeker, of dit op de lange termijn voldoende zal zijn.. denk dat dat zal blijken.
Misschien wel, misschien niet.. wat het ook word, ik wil zeker weten dat ik alles geprobeerd heb.
En mocht het alsnog beter zijn om uit elkaar te zijn, dan heb ik daar vrede mee.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:05

Gooi alles nog eens op tafel, kijk of er wat verandert en kies dan voor jezelf wat je gaat doen.

Het klinkt op dit moment alsof je in een dikke sleur zit. Vertel hem hoe je denkt daaruit te komen en wat hij daarvoor moet doen.

Succes. Uitmaken is te definitief, ik denk dat jullie gewoon moeten kijken van hoe houden we het leuk voor elkaar. Een relatie gaat nooit vanzelf (en als ze dat wel gingen komt er heus wel eens een moment dat het lastig is).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:38

Verandering heeft tijd nodig, hé. Je kan niet binnen een week verwachten dat alles anders is. Ik denk dat ts op het goede spoor zit zo.