Ik vind dat mijn vriend lui is, hoe nu verder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:32

Voor jezelf kiezen is inderdaad heel belangrijk. :j
Je moet je eigen geluk niet opofferen voor een ander.
Daarom denk ik dat het goed is om een pauze te nemen, maar niet definitief, in ieder geval niet persé.
Geef hem bijvoorbeeld een bepaalde tijd en kijk hoe het dan met hem gaat en ga om de tafel zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:35

horses1990 schreef:
Ik ondersteun hem dan ook financieel verder niet... Maar ja ik vind het zo verschrikkelijk dat hij zo gespekt wordt door de overheid. Hij zegt ook zelf. Waarom zou ik werken, kijk hoeveel ik van de overheid krijg? Ja maar je hebt geen pensioenopbouw etc., zeg ik dan altijd. En oh wat is 900 euro netto toch een vetpot... Tuurlijk je krijgt wel huurtoeslag nog en zorgtoeslag maar meer ook niet...

Jeetje, iemand met zo'n 'moraal' dat wil je toch niet jouw vriend laten zijn? Zou me doodschamen en niets met zo iemand te maken willen hebben.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:42

Het lastige aan deze situatie's is dat sommige mensen dingen gewoon nooit in gaan zien.

Mijn vorige relatie was een beetje vergelijkbaar. Ik werk nu sinds m'n 14de elk weekend, vrije dag, vakantie, noem het op. Ik ben veel met m'n werk bezig, ben freelancer als fotograaf, heb paar part-time jobs en werk in het weekend ook nog een fijne baan. Ik heb een CV waar menig 40 jarige nog een puntje aan kan zuigen maar dat komt omdat ik er keihard voor werk. Ik heb deze gehele vakantie nog geen 3 dagen achter elkaar vrij gehad maar ik heb er lol in, doe ervaring op en dat is omdat ik het zelf wil. Mijn exvriend daar in tegen ......... Werken? Nee hoor. Kreeg elke maand geld van z'n moeder en daar teerde hij op + studiefinanciering. Als 't dan op was was 't 'Vervelend'. Waar maakte hij 't aan op? Wiet, eten, luxe koffieapparaat en allemaal andere dingen dat ik dacht 'Waarom heb je het in godsnaam nodig' maar hey, zijn leven, niet mijn probleem. Hij moest gaan stage lopen en desondanks dat 'ie ongeveer op 10 minuten fietsen woont was hij vaker te laat dan op tijd. Ik schaamde me echt m'n ogen uit m'n kop als ik een keer 5 minuten te laat op werk kwam maar hij keek niet op of om, was maar normaal. Alles moest wijken voor zijn manier van denken en doen. Was gewoon niet mee om te gaan, zeker niet als ik zoveel waarde hecht aan het 'pleasen' van m'n werkgevers (want ik ben er happy mee) en het daadwerkelijk ook interessant en leuk vind om aan 't werk te zijn.

Als je voor jezelf nu al vind dat het zo is, vraag jezelf dan af of het nog gaat veranderen. Sommige mensen zijn gewoon lui, hoe makkelijk gezegd dat misschien is. Ik dacht ook altijd 'Gast, ga eens werken' maar dat bleek voor hem echt een heeeeeele opgave te zijn.

orkaan

Re: Ik vind dat mijn vriend lui is, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:47

Wat een zak hooi zeg, daar kun je dus nooit mee wat fatsoenlijks opbouwen (immers als je gaat samenwonen..raakt hij zijn bijstandsuitkering kwijt...) nou dat word dan lekker krap leven voor jullie 2 en jij maar werken en nogeens werken...

nee ik heb eigenlijk een hekel aan dit soort uitzuigers van de maatschappij.....................die onnodig gebruik maken van een vangtnet wat bijstand heet..

Mijn vriend zou het oog nooit kunnen worden..vind het zo'n afknapper

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:49

Ts, heb je wel eens met zijn ouders gepraat over hem, onder het mom dat je je zorgen maakt!!!
(ik zou allang weg zijn geweest en mocht je ooit een andere relatie krijgen, nooit dingen voor anderen oplossen als ze zelf de oorzaak zijn van de situatie)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:50

KoudbloedKim schreef:
Ik vermoed toch dat er meer speelt... een flinke depressie of een burn-out.
Vind sommige reacties dan ook behoorlijk heftig, aangezien we eigenlijk amper iets weten.

Is het geen optie om een break te nemen? Een pauze in je relatie?
Of hem de keuze geven om nogmaals hulp te zoeken?

Dan nog moet hij zelf hulp zoeken.
En je zoiets op de hals halen na pas 1,5 jaar relatie.... Het zou anders zijn als je al 25 jaar getrouwd was en dit gebeurt ineens :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:52

bigone schreef:
Ts, heb je wel eens met zijn ouders gepraat over hem, onder het mom dat je je zorgen maakt!!!
(ik zou allang weg zijn geweest en mocht je ooit een andere relatie krijgen, nooit dingen voor anderen oplossen als ze zelf de oorzaak zijn van de situatie)

Hij wil haar hulp al niet, dan toch al helemaal niet dat van zijn ouders?

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:53

Ik was er al lang klaar mee geweest. Lekker in z'n eigen puinhoop laten zitten..

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:03

Tja, wat moet je hier nu op antwoorden?
Hij komt op me over als een vreselijke vent.
In de vorige posts is eigenlijk al grotendeels gezegd wat ik ook wilde zeggen: laat hem in zijn sop gaarkoken en ga op zoek naar een vent die jou wél waard is!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:33

horses1990 schreef:
Ik ondersteun hem dan ook financieel verder niet... Maar ja ik vind het zo verschrikkelijk dat hij zo gespekt wordt door de overheid. Hij zegt ook zelf. Waarom zou ik werken, kijk hoeveel ik van de overheid krijg? Ja maar je hebt geen pensioenopbouw etc., zeg ik dan altijd. En oh wat is 900 euro netto toch een vetpot... Tuurlijk je krijgt wel huurtoeslag nog en zorgtoeslag maar meer ook niet...

Waarom zou ik werken? Omdat dat hij nu een lamme tak is in plaats van een vent. En als hij geen vent is wat is ie dan? Niet jouw keuze in elk geval.
Ik vraag me dan af waar hij zijn eigenwaarde aan ontleent of heeft hij daar geen behoefte aan?
TS dit is een goeie ervaring voor je, je weet nu in elk geval wat je niet zoekt. Nog tipje voor als je het uit gaat maken. Wacht niet op het juiste moment, dat komt namelijk nooit. Gewoon het diepe in en doen, kwetsen doe je toch daar moet je even door heen.
Bedenk verder dat degenen die het minst liefheeft de macht heeft.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:43

Ik sluit me bij de rest aan: kies voor je eigen geluk en laat het hem uitzoeken. Je hebt hem lang genoeg de tijd en ruimte gegeven om er wat aan te veranderen. Dit gaat hij klaarblijkelijk niet doen, anders was het allang gebeurd.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 00:22

Pfff, lastig TS.
Ik kreeg een relatie met mijn vriend toen die een uitkering had, en woonde dus niet samen.
Toen ik er half introk wou hij dat ik mee ging betalen dat heb ik altijd geweigerd zolang hij geen baan had.
Anders zou die nooit aan het werk gaan, want solliciteren en naar een uitzendbureau gaan was wel heel vermoeiend.

Ook mijn vriend leefde 's nachts en deed overdag niks.
In huis soms de stofzuiger erdoor, en afwassen als die geen borden meer had.

Heb hem uiteindelijk voor de keuze gezet, of niks doen thuis zonder mij, of aan de gang en het leuk krijgen samen.
Inmiddels heeft die al een lange tijd werk, en gaat het goed.
Kreeg wel een beetje een terugval (in mijn beleving dan) tijdens zijn vakantie.
Maar nu is die weer aan het werk en het gaat weer soepel.

Dus ja, zet hem voor de keuze.
Of lekker leven zoals die nu doet zonder jou, of aan de gang en het samen doen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 00:58

Tegen hem zeggen als jij deze maand laat zien ga ik ernstig over onze relatie twijfelen dat je het weet.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 01:15

Ik kan je maar 1 tip geven: heel hard rennen :Y) !

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 01:18

dat lijkt me wel een goede optie ja

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 01:27

Ik geloof niet dat er meer achter schuilt hoor. Ik ken zelf een aantal mensen die precies zo'n instelling hebben.

Waarom werken als je je kan redden met het geld wat je gewoon krijgt van de overheid? En een nachtleven krijg je gauw genoeg als je een beetje gamefanaat bent. Als ik 6 weken vrij zou zijn zou mijn ritme ook snel genoeg drastisch veranderen. Liever tot 3 uur wakker en laat er uit dan tot 11 uur wakker en voor mijn doen dan vroeg er uit. Niet iedereen heeft dezelfde interne klok en een hobby als gamen draagt daar nog eens goed aan bij.

Wij Bokkers kunnen vanaf hier niet zien of er meer achter zit maar ik neem aan dat TS haar partner goed genoeg kent om dat te kunnen bepalen.

Ik probeer meer te zeggen dat als iemand niet wil werken niet meteen een psychisch probleem hoeft te zijn :Y)

Ik zou echt niet tegen zo'n partner kunnen. Laat hem het zelf maar fijn uitzoeken.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 01:30

Er zijn er inderdaad genoeg die het prima vinden op onze kosten te leven.
Jammer dat de staat dat laat gebeuren, maar dat is een andere discussie.

Ik zou persoonlijk met zo'n lamstraal niet kunnen leven. Mentaliteit is te verschillend.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 01:35

Vriendlief heeft al gezegd dat hij voor n ander wel moeite zou doen..
Mijn inziens zit er nog maar 1 ding op :evaw:

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 01:38

sorry heeft hij dat gezegd? mafkees

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 01:39

horses1990 schreef:
We wonen officieel niet samen inderdaad. Ben hier wel vaak. Maar zit ook nog vaak genoeg bij mijn ouders om de situatie zeg maar te ontvluchten. Ik heb zelf een huis gekocht (dus niet samen met hem). Maar volgend jaar oktober kan ik daar pas in. Onbewust ben ik al langer afstand aan het nemen (anders koop je geen huis in je uppie )

Vind ik echt heel goed van je

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 01:49

Selina schreef:
Hij geeft ook aan dat het nooit meer leuk is onze relatie en dat hij daarom zijn best niet meer wilt doen en dat hij dat voor een ander meisje die hem meer zou steunen wel zou doen.

Quote even van iemand gepikt maar(
Dit dus franka...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 01:50

Nou dan is het helemaal duidelijk: :evaw:

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 01:57

ja precies doei :(:)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 01:57

meisje_ schreef:
Selina schreef:
Hij geeft ook aan dat het nooit meer leuk is onze relatie en dat hij daarom zijn best niet meer wilt doen en dat hij dat voor een ander meisje die hem meer zou steunen wel zou doen.

Quote even van iemand gepikt maar(
Dit dus franka...

tanx btw

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 07:05

Word eens wakker, vind jezelf dat je dit verdiend? Waarom bij een droeftoeter blijven hangen die zo overduidelijk van je profiteerd. Ik zou ook zeggen dat ik van je hou, lekker makkelijk. Maar tussen zeggen en daadwerkelijk laten zien zit een heel verschil.
Meid, je bent nog jong, er zit zeker wel wat beters te halen dan zo'n verwend kereltje, ik zou wurgneigingen krijgen van zo'n vent.
Omdat hij zo lui is, zou ik z'n tas inpakken, buiten neerzetten en hem erachter aan.
Go girl, blijf niet hangen bij zo'n man die duidelijk niet volwassen is en dit waarschijnlijk ook niet meer gaat worden.