Standaard je pinpas thuis laten en gepast geld meenemen als je even snel iets wil kopen, dan kun je ook niet per ongeluk andere dingen kopen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
sweetwendy schreef:Kuggur schreef:[quote="listiglistje"
Vaak gezellig ff binnenwippen bij vrienden of familie rond etenstijdScheelt ook...
[/quote
Inderdaad, je houdt op korte termijn meer geld over, en op lange termijn minder vrienden...
Mijn familie vind het juist gezellig..
sweetwendy schreef:Ik koop ook altijd me boodschappen bij de lidl om zo goedkoop mogelijk uit te zijn.
Ja ik moet nog wel naar me uitvaartverzekering laten kijken..betaal 35 per maand![]()
En verder kwa verzekeringen is het goed ingesteld alleen ik mag graag uitgeven aan me kinderen en me ponyen denk ik daarna oeps en boodschappen dan..
sweetwendy schreef:Knap dat je het allemaal zelf maakt 8nnemiek!
@koudbloedkim nee daarom dus.. en tja vroeg me af of er meer mensen zijn die dit hebben meegemaakt of meemaken
). En als je je kind(eren) uitlegt dat het niet vanzelfsprekend is om te pas en te onpas te kunnen kopen wat je wilt, worden ze veel bewuster van geld. Je kunt het doorgaans maar één keer uitgeven en dan is het wel zaak dat dat aan echt belangrijke dingen wordt gedaan.
). Tancreda4 schreef:Ik hou ook mijn uitgaves bij. En ik had een inbegroot bedrag voor boodschappen, maar ging ik steeds overheen. Nu pin ik het vastgestelde bedrag iedere week, en ik mag absoluut niet meer uitgeven dan dat ik heb. En daar moet dus ook wc papier, schoonmaakmiddelen etc mee gekocht worden. Soms wel lastig, maar het lukt mij nu aardig om daar ook echt aan te houden. Al moest ik in het begin wennen, want overal is het 'ik wil graag pinnen'. NEE, foei, nu moet ik het contant doen zodat ik absoluut er niet overheen ga.
Ik kan niet wachten tot november, dan wil ik mijn abbo van mobiel omlaag doen. Simpel heeft een mooie aanbieding nu, maar ja, zonde om nu over te stappen want mijn abbo gaat tot november...
Op paardlief bezuinigen is heel lastig. Nu gaat het wel, ze hoeven geen hooi erbij, maar straks moet dat ook weer ingekocht worden. Ben nu al een beetje wintervoorraad langzaam aan het verzamelen, en centen apart aan het zetten voor hooi (handig die spaardoelen van ING).
)/speelgoed en prul voor de pony een maand achterwege laat kun je een kar met boodschappen weer halen.
Kans is groot dat je je helemaal wild schrikt
Hoe minder geld we uitgeven, des te minder we hoeven te werken en dus meer tijd hebben voor onszelf/elkaar/leuke dingen.