Liefdesadvies. Hoe komen we uit 'de friendszone'?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dannon

Re: Liefdesadvies. Hoe komen we uit 'de friendszone'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 17:11

Ik ben dus ook zo een prutser die geen idee heeft wanneer je nou de volgende stap moet zetten bij een dame :') Wat bij mij werkt, is inderdaad (zoals eerder vermeld) contact; hand op knie, hoofd op schouder, dat zijn voor mij triggers dat ik misschien toch wat moet doen... :')

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 17:20

Ik ga hem maar gewoon proberen te zoenen, om te beginnen met drie zoenen bij binnenkomst :') . Voor de Bokkers die zich afvragen of ik een gewone vriendschap niet zie zitten, nu niet nee, ik krijg het helemaal warm als ik aan hem denk: ik wil hém :~

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 17:22

Ik ben wel benieuwd naar een foto nu hahaha

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 17:34

Wanneer spreken jullie weer af?

En ik zie het ook nog wel goedkomen hoor.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 17:38

@Mazida: je hebt zelf geen twijfels zo te lezen, mooi! Beginnen met drie zoenen bij binnenkomst is een goede. Links, rechts en in het midden (goed mikken is ook een kunst :D).

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 17:41

Wat ik van mijn date kreeg (waar ik hoteldebotel van was), was een kus op mijn mondhoek. Die viel bij mij zeker in goede aarde! ;)

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 17:59

Als je zelf al zegt dat je verlegen bent en hij dat ook is,
zou ik zeker niet afschrikken van de reacties hierzo die zeggen 'na zo lang nog geen zoen/contact' dan reken er maar niet meer op!
en diegene die reageerde dat het hem niet ging worden als je nu nog geen seks hebt gehad,
die kent de wereld niet van verlegen mensen :')
en misschien nog niet eens van jongens die gewoon opzoek zijn naar een echte stevige relatie gebaseerd op dingen gemeen hebben ipv lekker hoppen.. :') of mensen die in het verleden keihard zijn geraakt door mensen die zo dachten... en dus rustig aan naar vertrouwen en zekerheid zoeken
Maak je over 'nu al in de friendzone' zijn alsjeblieft geen zorgen!

Ik heb eerder het gevoel dat jullie allebei verlegen zijn en dus allebei slecht zijn in 'hints' geven.. en misschien ook wel stiekem een beetje in het duidelijk aflezen of iets nou hint was of niet..
en niet alle mannen maken hints zo groot als gewoon maar een zoen geven ;)

Ik zou inderdaad eens beginnen met wat lichte hintjes over de app..
die zoenen bij ontmoeting is ook een goede! :)
Ik weet niet wat jullie gepland hebben om te gaan doen?
Maar als je filmpje pakt is natuurlijk niks duidelijker als je hand op zijn been leggen of je hoofd richting schouder :P

gewoon misschien je hints wat groter maken?
en overigens, het is geen taboe om erover te spreken wat je voor hem voelt! :)
je kan het er ook gewoon over hebben.
begin niet met 'ik ben hoteldebotel van je!! <3 ' maar je kan toch gewoon vragen hoe hij jullie ziet, want jij vind hem wel leuk.
LEt dan wel op :P
wees daar ook duidelijk in, als jij te min overkomt of je hem ziet zitten, dan kan hij natuurlijk ook uit verlegenheid zeggen van ' nja, vrienden ofzo..'
ken genoeg die zo zouden doen, om geen blauwtje te lopen :')

En wees eerlijk,
sommige mannen zijn te verlegen of zijn in het verleden echt wel wat vertrouwen verloren, dat ze nooit qua contact de 1e stap zullen zetten..
mijn vriend heb ik ook als eerste een kus moeten geven. Voordat hij doorhad dat ik hem toch echt wel zag zitten en we niet gewoon dingen aan het ondernemen waren als vrienden.
daarna liet hij meteen weten 'ja ik wilde dat ook zeker, maar kon niet goed aflezen hoe jij over ons denkt'
stel je voor, jullie twee lopen al een tijdje zo langs elkaar, omdat jullie allebei niet zo goed kunnen aflezen hoe de ander erover denkt...

en dat maakt echt niet dat jij de rest van de relatie het sleeptouw moet zijn hoor..
met mijn vriend is het daarna, laten we het maar gewoon zo zeggen, goed gekomen qua contact stappen zetten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 18:22

Sammie schreef:
Het is toch triest men dat wijn adviseert want dan is de rem eraf/dat doet wonderen.. En dan afvragen waarom er mensen met comazuipen worden opgenomen of alcoholist worden.. dat soort dingen adviseer je toch niet?? Wijn drinken om remmingen weg te nemen.. 8)

Nou nou, er zit een behoorlijke afstand tussen 'een wijntje tegen de spanning' en 'alcoholist zijn' hoor, even rustig aan :') Op de eerste date met mijn vriend gingen we ook eerst even iets drinken en ik was toen heel blij dat ik 3 biertjes op had en het gewoon allemaal lekker ontspannen was en ik niet zo nadacht over wat ik zei. Is een prima tactiek. Niet zo overdrijven :D

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 20:36

Bij drinken heb je grenzen ik heb aan 1 wijn genoeg en neem dan ook niet meer. Comazuipen hoe kom je erop.

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 20:42

bij ons: vorige week. zondag kwam hij uit de friendzone. waren bij hem aan het koffie drinken. zaten aan de cola. kletsen enz. vliegt ie me ineens vol op de mond.
stond even met de mond vol vol tanden. hij was al een half jaar verliefd op me. vanaf het moment dat ie me zag op t werk.( gedeelde collegas en goede vrienden). zijn nu heel pril een setje. maar het klikt erg goed. en zal er altijd voor me zijn. no matter what

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 21:51

Ik zou gewoon appen " ik vind je leuk. ..." en dan maar afwachten :D maar ik moet zeggen dat ik hou van recht door zee :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 21:53

Als je recht door zee wilt zijn zou ik persoonlijk niet appen maar het gewoon zeggen als je hem ziet.. Als jullie op de bank zitten op een onbewaakt moment ofzo. Via de app is makkelijk, maar als jullie tegenover elkaar staan en het komt niet meer zo over door zenuwen dan is het alleen maar poedersuiker

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:09

KingYasFenn schreef:
Als je zelf al zegt dat je verlegen bent en hij dat ook is,
zou ik zeker niet afschrikken van de reacties hierzo die zeggen 'na zo lang nog geen zoen/contact' dan reken er maar niet meer op!
en diegene die reageerde dat het hem niet ging worden als je nu nog geen seks hebt gehad,
die kent de wereld niet van verlegen mensen :')

Dat was voordat duidelijk was dat verlegenheid een rol speelde hè. ;) Als ik vier maanden berichten uitwissel is er al een flinke band hoor, maar alles ligt aan de inhoud en frequentie natuurlijk, en die was ook niet bekend.
Een en ander is toch in volgende posts gewoon rechtgetrokken?
Hoe meer er duidelijk wordt, hoe meer toegespitst antwoorden kunnen worden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 23:06

franka75 schreef:
Bij drinken heb je grenzen ik heb aan 1 wijn genoeg en neem dan ook niet meer. Comazuipen hoe kom je erop.

Iemand adviseren een wijntje te nemen om losser te worden.. Hoe kom je er op..? (en dan nog zeggen ik heb mijn grenzen?? Blijkbaar niet als je eerst wijn moet nemen om losser te worden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 23:10

Dat jij het zelf niet zou doen is uiteraard prima, maar het is echt geen belachelijke gedachte en zeker als je een beetje verlegen bent kan het gewoon heel goed werken om het ijs te breken. Daarna is het allemaal wat makkelijker, als het hoge woord eruit is. Je doet minstens alsof haar wordt geadviseerd een lijntje coke te doen of zo :+
Bovendien is het gewoon een feit dat je er losser van wordt, dus "wijn moeten nemen om losser te worden" is een beetje een onnozele opmerking.

Edit: on topic, ik zou inderdaad eerder wat hinten (en dan niet over de app maar face to face zodat je zijn reactie kunt pijlen, voor hetzelfde geld heeft hij het namelijk niet meteen door) dan het echt op de man af vragen, tenzij er niet op je hints gereageerd wordt. Licht contact zoals een hand op zijn been of iets dergelijks kan al wonderen doen. Succes!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 23:12

Ik vind het gewoon 'bezopen' om iemand op deze manier alcohol aan te bieden. :+ En 'wijn moeten nemen om losser te worden' is zeker onnozel.. Toch wordt het hier door meerdere mensen gezegd :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 23:14

Nou, ik snap niet zo goed wat je daarmee bedoelt? Het is namelijk gewoon een feit dat je er losser van wordt, dat is nu eenmaal het effect van alcohol. Dat heeft niets met dat wel of niet moeten te maken?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 23:15

Maar... Er zijn toch ook feestjes waar je een wijntje neemt om wat in de sfeer te komen? Of ben ik de enige die dat doet? :')

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 23:17

Chiave schreef:
Maar... Er zijn toch ook feestjes waar je een wijntje neemt om wat in de sfeer te komen? Of ben ik de enige die dat doet? :')

Nee hoor, ik word ook graag wat losser op feestjes :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 23:18

Vind ik ook bizar. Je moet gewoon je zelf willen, maar vooral kunnen wezen. Als je daar alcohol voor nodig denkt te hebben vind ik dat bijzonder spijtig voor je.

Eulogy schreef:
Nou, ik snap niet zo goed wat je daarmee bedoelt? Het is namelijk gewoon een feit dat je er losser van wordt, dat is nu eenmaal het effect van alcohol. Dat heeft niets met dat wel of niet moeten te maken?

Dat is helemaal geen feit. :') Kan ook niet. Moet je eerst vaststellen wat 'losser' is. Vrijer, opener? Nee dat wordt niet iedereen. Dat is dus geen feit.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 23:20

Het staat iedereen vrij een mening te hebben en het staat ook iedereen vrij een wijntje te nemen om losser te worden, maar kom op, Sammie... Je reageert alsof het hier om een stel alcoholisten gaat.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 23:21

Hahaha feestje met ranja :')

Vond dat bordspel ook wel een goeien :=

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 23:21

Er is een verschil tussen een glaasje nemen om over de drempel te durven gaan en het leegzuipen van een fles natuurlijk

Maarre...lekker samen uit gaan eten en naar de bios of een strandwandeling oid en dan komt het vanzelf wel

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 23:22

Chiave schreef:
Het staat iedereen vrij een mening te hebben en het staat ook iedereen vrij een wijntje te nemen om losser te worden, maar kom op, Sammie... Je reageert alsof het hier om een stel alcoholisten gaat.

Volgens mij lees jij alleen maar wat jij wil lezen. Ik blijf echter mijzelf niet herhalen. ;)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 23:22

Sammie schreef:
Vind ik ook bizar. Je moet gewoon je zelf willen, maar vooral kunnen wezen. Als je daar alcohol voor nodig denkt te hebben vind ik dat bijzonder spijtig voor je.

Eulogy schreef:

Dat is helemaal geen feit. :') Kan ook niet. Moet je eerst vaststellen wat 'losser' is. Vrijer, opener? Nee dat wordt niet iedereen. Dat is dus geen feit.

Het is wel een feit dat alcohol je REM laat vervagen...
Alles lijkt gemakkelijker te gaan, behalve naar huis fietsen :=
Laatst bijgewerkt door xMyrth op 02-08-15 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt