Sammie schreef:Die brandweermannen heb je ook. Dat klopt. maar deze mannen hebben netjes paarden verplaatst. Maar wat wil je er verder mee zeggen? Dat ze boom hadden moeten omzagen en de paarden hadden laten staan, zodat de boom in het weiland was gevallen? Of dat ze de boom hadden laten staan wachtend op een fietser om er onder terecht te komen of dat de boom uit zichzelf het weiland in was gekomen.. Is dat waard?
Er is bij diverse korpsen de laatste veel aandacht geschonken aan het omgaan met paarden.
Maar ik lees hier eigenlijk alleen maar ontzettend veel kortzichte opmerkingen. Van mensen die gewoon niet snappen hoe het werkt met betrekking tot veiligheid van de omgeving en de taken van de brandweer. Er zijn korpsen geweest die uren in touw zijn geweest met het omzagen van gevaarlijke bomen. Die van hot naar her rennen, maar hier wordt maar geroepen ach ja… als ze er na kunnen bellen (terwijl het dan rustig is of is uitbesteed is aan iemand omdat ze dan een persoon kunnen missen of ze hebben na uren de juiste persoon te pakken) kunnen ze het ervoor ook.. (uren wachten tot de juiste persoon/eigenaar is gevonden en dan hopen dat er in één keer wordt opgenomen). En in de tussentijd eten ze uit hun neus? Brandweer is vrijwillig. Ze zijn uren in touw naast hun gewone werk en gezinsleven en ze krijgen hiervoor een kleine onkostenvergoeding.. Onkostenvergoeding van juist… de gemeentekas.. die wij betalen. Dus lekker klagen dat je zoveel belasting af moet dragen als de brandweer straks dubbel zo lang bezig is omdat een stel Bokkers vindt dat ze eerst in drievoud toestemming moeten hebben om een gevaarlijk obstakel te verwijderen.
En nee leuk is het niet en ts kan idd best achter verwijdering van die boom aangaan (misschien moet de stichting het in dit geval zelfs doen?), maar veiligheid gaat vóór principieel gedoe als niemand mag aan mijn paarden zitten. Even meedenken en meedoen in de maatschappij mensen! Alsjeblieft!
Helemaal met je eens Sammie!! Sorry dat ik het zeg, maar soms wordt ik echt helemaal gek van dat geneuzel hier op Bokt..