na welke aankoop voelde jij je schuldig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 18:12

Mijn Xbox One, die deed even goed zeer in mijn portemonnee := Maar achteraf toch enorm blij dat ik het wel heb gedaan! Zelfde geldt voor een aantal dure kleren (jasje, schoenen, etc.), enorm veel geld maar dan toch uiteindelijk wel blij. Geld uitgeven doet altijd pijn, maar toch doe ik het altijd weer _O-

calippo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 18:14

Voelde ik me maar schuldig als ik geld uitgeef :7

Al deed het laatst wel zeer toen ik een zadel kocht, wat bijna net zo duur was als de aanschaf van mijn paard. Zeker omdat ik van dat geld eigenlijk een trailer had willen kopen, na 3 jaar sparen. Ik probeer het maar te vergeten haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 18:16

Ik voel me nooit schuldig als ik geld uitgeef. Moet hard werken op mijn bijbaantje voor 7 euro per uur :+ en het interesseert me echt niet waar ik het aan uitgeef. Als ik aan het einde van de maand van de 400 euro niets over heb, voel ik me wel een beetje schuldig als ik me bedenk hoe veel geld heb uitgegeven aan biertjes op het terras. Maar dat schuldige gevoel gaat snel weer weg, want ik heb wèl genoten van m'n geld dan. :D

Toen ik twee maanden terug m'n nieuwe iPhone kocht (560 euro) voelde ik dat wel een beetje, maar dan nog voel ik me totaal niet schuldig of zo. Daar werk je voor toch, leuke dingen voor jezelf doen! :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-07-15 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 18:16

Studieboeken inderdaad. Boeken die je uiteindelijk één keer in kijkt, wel bijna 100 euro. En dan ook gelijk nieuw, want ze waren via MP niet binnen één dag binnen en hij MOEST persé morgen binnen zijn volgens de docent :roll:

Anime merchandise ook. Ik best veel waard hoor, maar dan moet je verkopen naar het buitenland en verzendkosten beginnen pas bij bijna 20 euro. Dan raak je het toch bijna niet kwijt.

ChevalNoir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 18:19

Ik voel me eigenlijk ook niet schuldig als ik geld uitgeef. Ik denk er meestal wel goed over na en sta bijna nooit in het rood. Ik heb laatst een springzadel gekocht voor 700 euro, voor erbij. Dat was wel even een twijfelgevalletje. Vervolgens neem ik me dan voor om heel regelmatig te gaan springen.

Overal schuldig over voelen heeft ook geen zin. Je werkt er hard voor, toch? En als je dat niet doet, nja, dan moet je het misschien ook niet uitgeven? Beetje zelfdiscipline, maar een beetje lol moet ook kunnen hoor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:43

Ik voel me altijd schuldig als ik geld uitgeef aan iets dat echt alleen voor mij is. Ik geef geld graag uit aan mijn (opvang)dieren, aan andere mensen en aan nuttige dingen maar als ik een keer bv. naar de kapper ga of nieuwe kleding koop (bij de kringloop kopen geeft geen schuldgevoel) voelt dat echt niet lekker.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 21:20

Mijn grote voliere := (Heb ook een kleinere).
Ik heb echt maanden lopen emmeren of ik het wel of niet moest doen. Ja, het was echt mijn droom maar pfff, wat een geld!
Alleen de vloer leggen was al ruim 1600 euro en de voliere zelf ook nog eens bijna 6000 :=
En we gaan later dit jaar ook nog eens trouwen en je kunt niet in de toekomst kijken en.. en...
Heb er serieuze paniekaanvallen om gehad en mijn vriend werd er helemaal gestoord van :') Ik durf er nog steeds niets blij mee te zijn.
Heb ook nog nooit zoveel geld aan mezelf besteed en ik ben een echte spaarder. Dat maakt het nog moeilijker denk ik.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 21:29

Ik voel me na elke aankoop voor mijzelf schuldig. Als ik iets voor de andere gezinsleden koop, is er niets aan de hand.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 21:40

Vandaag een kep italia gekocht.. Nog niet eens de 1e van de maand en nog 3 euro over tot de 24e :') gelukkig alle vaste lasten wel gehad

Chasey

Re: na welke aankoop voelde jij je schuldig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 21:41

Succes zoe :P

Ik heb net nog een uitbreiding van de SIms gekocht. Wel via MP, maar toch... kon het niet laten.

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 21:53

Ik voel mij altijd schuldig als ik dat zoveelste blousje koop dat ik eigenlijk al heb (maar deze is echt anders dan de andere tien in m'n kast hoor!) of het zoveelste paar schoenen dat ik niet ga dragen (ja maar ik ga vanaf nu echt vaker hakken dragen!).
Of als ik moet werken (ik werk in een supermarkt) en ik de koekjes, chocola of chips aanbieding niet kan weerstaan (ja maar vanaf morgen ga ik echt gezonder leven!). Om dan vervolgens met het ongezonde eten m'n schuldgevoel maar weg te eten. :+

Kimmm_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 21:53

2 broeken uit turkije..
3 broeken voor 100 euro geloof ik, waarvan 2 voor mij en 1 voor mijn vader.
Hij zou ze zelfs nog skinny achtig maken (waren wijde pijpen)
Nog wel ff snel gepast maar ach zou vast goed zijn.

Bij thuis komst blijkt de broek bij de knieen nog wijd te zijn en pas vanaf dan skinny, 1 broekzak was na 1 keer dragen kapot en ze zijn toch best aan de korte kant.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 21:56

Cayenne schreef:
Mijn grote voliere := (Heb ook een kleinere).
Ik heb echt maanden lopen emmeren of ik het wel of niet moest doen. Ja, het was echt mijn droom maar pfff, wat een geld!
Alleen de vloer leggen was al ruim 1600 euro en de voliere zelf ook nog eens bijna 6000 :=
En we gaan later dit jaar ook nog eens trouwen en je kunt niet in de toekomst kijken en.. en...
Heb er serieuze paniekaanvallen om gehad en mijn vriend werd er helemaal gestoord van :') Ik durf er nog steeds niets blij mee te zijn.
Heb ook nog nooit zoveel geld aan mezelf besteed en ik ben een echte spaarder. Dat maakt het nog moeilijker denk ik.

Mijn jurk is opeens niet zo erg meer! Bedankt voor het afhelpen van mijn schuldgevoel :D
:+

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 22:16

Ik voel me ook altijd schuldig, maar als ik iets krijg is het nog veel erger! Als ik naar de paardenwinkel ga en m'n moeder zegt dat ik echt een nieuwe broek of nieuwe beschermers nodig heb (want de gaten vallen erin) zit ik nog van 'nee joh, hoeft echt niet'.

Alleen bij de action voel ik me niet schuldig :')

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 22:18

Mijn gopro hero 4 , waar ik gelijk alles bij heb gekocht, dus chestmount, headstrap , extra accu etc.
Heb hem in het half jaar dat ik hem heb maar 2x gebruikt en eigenlijk best wel spijt want het was een flinke klap geld bij elkaar :')

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 22:19

Mijn Petrie Olympics (tweedehands wel dus niet zo duur als nieuwprijs) terwijl ik eigenlijk geen geld ervoor had. Heb nu wel niet zoveel spijt meer :') Gave laarzen :~

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 22:20

Ik voel me bijna nooit schuldig over aankopen. Ik ga eerst alle winkels in en denk dan even goed na of ik iets echt leuk vind of niet. Dan maak ik meestal een lijstje wat ik graag nog wil kopen en ga ik een andere keer naar de winkel.
Doe alleen impulsaankopen als ik veel korting krijg.
Toen ik mijn pony kocht voelde ik mij wel een beetje schuldig, niet dat ik spijt had dat ik haar kocht, ben er erg blij mee natuurlijk. Maar gewoon dat je ineens heel veel geld kwijt bent.

En ik koop gewoon dingen die ik graag wil hebben, al heb ik al 20 dekjes, spijt heb ik nooit. Zou eerder moeite hebben om het weer te verkopen. :D

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 23:31

Tillie20 schreef:
speedfiets_2 schreef:

Zou ik erop mogen wijzen dat er al tientallen jaren cosmetica niet meer op dieren getest word?

Andere dingen zoals medicijen en het gewone paracetemoletje bv wel.

Ik voelde me schuldig dat ik weer eens de primak ben binnen gelopen. Blijft leuk de dingetjes die ze hebben

Ik weet dat heel veel merken hun cosmetica gewoon in het buitenland testen. In China is dat geloof ik zelfs verplicht.

Er wordt inderdaad nog wel voor cosmetica op dieren getest.. En in China dus ook verplicht. Heb me er behoorlijk goed over ingelezen ;)
In Nederland zijn dierproeven voor cosmetica afgeschaft, maar dan nog zijn niet alle merken volledig proefdiervrij.

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 23:40

EskeGirl schreef:
Van sommige Schleich paardjes die ik per se wilde hebben, best flinke prijs heb betaald en ze niet meer voor die prijs kwijt kan :=

Hetzelfde hier, alleen heb ik dat met zo'n 130 paardjes gedaan + specials en unieke repaints en daar zit ik nu mee :=

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 23:41

Haha zo herkenbaar alles! Ik kocht vorige week een paar allstars, mijn eerste paar. Had nieuwe zomerschoenen nodig dus deze waren echt gewoon gekocht omdat ik ze nodig had :')

Ware het niet dat ik gisteren een 2e paar besteld heb omdat ik ze zo leuk vind :\ Die heb ik dus niet nodie maarja, de kleur is zo leuk en ze waren zo'n eind afgeprijsd.. :=

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 23:45

Poeh, ik voel me nu al 'schuldig' over de nieuwe telefoon die ik deze week wil kopen (onder het motto, ach mn tel moet toch gerepareerd worden dus waarom dan niet een hele nieuwe := ), terwijl ik ook net mn collegegeld heb afgetikt en ik al aan t bedenken ben wat ik allemaal nodig heb ik mn nieuwe kamer.

Poeh, word bijna een beetje depri als ik aan mijn lege bankrekening denk :=

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 17:56

Ik dacht ik laat het bij een winkel op loopafstand brengen dat is handig. Nu kwam ik er daarna achter dat er geen koopavond is. Ik ben een half uur eerder weg gegaan van t werk want op internet staat tot 18:00 open. Kom ik daar hangt er een briefje met ivm vakantie om 17:30 dicht :( booee, nu kan ik het op zn vroegst zaterdag halen.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:06

Elke keer als ik kleren koop, mijn arme kast valt bijna uit elkaar, als ik hem open doe vallen de kleren dr uit :')
Het is zelfs zo erg dat ik kleding tegen kom waarvan ik vergeten was dat ik dat had..

xReetch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:08

Een ontbijtje op het station ipv de gewone boterhammetjes thuis te smeren.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:09

Pumps. Misschien moet ik eens stoppen met pumps kopen. (Na 22 paar.)