Nieuwe fiets ter vervanging van auto. E-bike of gewoon?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mystica

Re: Nieuwe fiets ter vervanging van auto. E-bike of gewoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 12:35

Ik fietste altijd 15 km. heen en 15 km. terug naar mijn werk. Tot ik een ongeluk kreeg met mijn fiets en door een kapotte knie dit niet meer ging. Ik heb sinds vier weken een Trek elektrische fiets (ik he begrepen dat een E-Bike een plaatje moet hebben) en ben er ontzettend blij mee. Heb er al bijna 500 km. opzitten en voel me als 'herboren'. Hou wel rekening met de accu, de mijne kan 80-110 km. aan maar als je continue de hoogste ondersteuning gebruikt, is hij eerder leeg (bij mij na 70 km). Overigens heb ik wel een fiets met 27 versnellingen en dat maakt dat ik ook zonder ondersteuning nog licht kan trappen. Ik werk in het centrum van Den Haag en daar vind ik het soms te druk en chaotisch om de ondersteuning aan te zetten. Ook zou ik aanraden de fiets bij een goede fietsenhandelaar te kopen, niet alleen kun je daar uitproberen maar ook wat betreft de service.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 20:39

pmarena schreef:
Wat jammer dat je over Stella toch best wat recente negatieve ervaringen kan vinden... ze hebben best leuke fietsen en de filosofie er achter qua service klinkt goed :j

Maarja als ze dan vervolgens inderdaad geen goede service leveren schiet het ook niet op natuurlijk -O-

Toevallig iemand met ervaring met een E-bike met NuVinci Harmony erop? Dat is zeg maar traploos schakelen gecombineerd met een soort "automaat" op je fiets :)

Dat je je fijne traptempo instelt en het spulletje regelt alles voor je qua weerstand op je trappers zodat je constant diezelfde trap-cadans aan kan houden... tegnwin, heuvelop, heuvelaf....maakt niet uit :)

Oh wauw dat klinkt goed zeg! Doet me gelijk denken aan zo'n amerikaanse auto. :') Lekker comfy! Heb je weleens op een gewone elektrische fiets gereden? Want dat is al super comfortabel, het schakelen ook.

Nou ik ben sinds vandaag in het bezit van mijn moeders 'oude' fiets. Het is een Sparta ION XT van 6 jr oud met 6000 km op de teller. Heb 'm gelijk naar huis gefietst: 40km. De helft in standje 1 en de andere helft in standje 2 (3 is max) en heb nog 50% van de accu over.

Ik ben blij, hij is super comfortabel en hij fietst als een zonnetje. Hij mag vannacht gelijk aan het werk want ik moet om 04.30u naar m'n werk en omdat er zo vroeg (of laat) nog geen bus rijdt ga ik lekker op de fiets. 8-)